Kannattaako ostaa rellua

menijo___

kun sen jälleenmyyntiarvo on mitä on??? Pari vuotta ajat niin on kymppi tiukassa huh huh voi hyvänen aika sanon minä...

9

144

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Meksukolome

Itsehän tuohon jo vastasit.

Käytetty Renault on todella kannattava ostos. Uuden ostaminen on jo sitten vähemmän kannattavaa taloudellisesti, jos vaihtaa parin vuoden välein. No edellinen uusi Renaulttini menetti arvostaan 1700€/vuosi. Ei kovin paha, vai mitä. Ei ole hätä vaihtamaan kun tekniikka pelaa ja kori kestää.

Tuo kahden vuoden välein uuteen vaihtaminen ei kannata millään merkillä, on rahamiesten hommaa. Laatuautoissa on yleisesti kahden vuoden takuu, joten kai ne on pakko vaihtaa vähän tiuhempaan.

• Nimimerkillä_30_tkm_vuos

Ja aina voi ostaa 2000 - 2500 maksavan Rellun ja ajaa sillä neljä viisi vuotta. Siinä ei arvo enää paljoa laske vuotta kohti. Tuolla rahalla saa pienen etsinnän jälkeen jopa alle 100 000 km ajetun yksilön, jolla on vielä ihan kohtuullisesti kilometrejä edessään. Niveliä näihin joutuu vaihtamaan ja sen pakokaasulapun kerran vuodessa, muttei se nyt ole kovin kallista.

• lörppä

arvaako rellua piinata?

• selaviii

Ikinä en muita kuin ranskiksia kattelekkaan. Paras hinta/laatu/mukavuus.

• Junnu671

Tässä nyt kuitenkin faktaa renun arvonlaskusta.Renault clio farkku käyttöönotto 9/2013 ja maksoi 18 000€ nyt vaihtohyvitykset n.25 000€ autoon liikkuivat 11 000-12 400€ välillä joten melkoisesti se arvo vain 27tkm ajettunakin on tippunut tosin joissain muissakin merkeissä tippuu jopa enemmänkin.Seatissa laski arvo kolmen vuoden ja 47tkm aikana 14 000€ mutta kyseessä olikin vw:n TSi joille tämä arvonlasku on ominaista.

• MJK__

Minun uutena ostettu Primera on menettänyt arvoaan 100,-/ kk (17,5 vuotta), kun taas Golf on pudottanut 325,-/ kk (3,5 vuotta). Arvon alennus riippu paljon siitä kauanko autoa pidetään, ei niikään merkistä

• YksiElämäVain

Mikähän merkki se mahtaisi olla "kannattava ostos"näin Suomen hinnoilla ja kun pitäisi varmaan ostaa sellainen mieluisa,silmääkin miellyttävä,itselleen sopiva,ehkä jopa erilainen kuin kaikilla naapureilla&sukulaisilla työkavereilla ja hintakin tulisi olla sopiva,puhumattakaan jos omaat vaihtoauton mikä mutkistaa laskutoimitusta?
      Mikäli ostaa samanlaisen kuin muut,sen TM testivoittajan,Tojotan tai muut listakärjen niin tuppaa olemaan aika tylsä valinta,vaihtoautoina Rinta-Joupin pihalla jo kymmeniä samanlaisia ja -värisiä vaihdon hetkellä ja jos ostatkin jonkin mistä oikeasti haaveilet ja ostatkin AJETTAVAKSI auton etkä "vaihtoarvoa"niin luulen että olet onnellisempi vaikka toki enempi voi takkiin tulla ja olla murheitakin,toisaalta aina on ihmisiä jotka ei ole "laumasieluja" ja kiinnostuneet luopumisen hetkellä siitä hyvästä erikoisemmmasta auto yksilöstä!!

• Vanha68CaddyJa08Rellu

Aika hyvä kommentti ja kuin omasta suusta!
      Itsellehän sinä autoa ostat ja itse sillä ajat eikä tosiaan kuin se 1 elämä jossa/josta nauttia.
      Tarkoittaa että älä kysele,osta sellainen kuin haluat ajella ja paljonko rahaa uhraat autoosi.
      Kuka se tietää vaihdatko koslaasi enää tässä elämässä ja miten maailma muuttuu,nauti ja osta vanha unelmarassi/urheiluauto tai vaikka ota velkaa jos jotain haluat mutta tee se.
      Vanhainkodissa turha itkeä tai "ostan sitten kun.."lottovoitoista höpöttää,niitä tyyppejä piisaa jotka vaan kärsii ja säästää laskee..ja kuolee kuin muutkin joko rahat tilillä tai tallissa ,mutta tänne ne molemmat jää!

• 2kärpästä

Juurikin tolleen ja itse ajelen max 10tonnin autoilla,mikä tarkoittaa semmoista 5v ikäistä ostettaessa minun merkki&malleissani,siis puolet hinnasta uuteen verrattuna "noin" pois.
      Sillä saa hyvän,uudenkarhean(minun mittapuulla)ja ok kulkupelin jota ei vielä vanhuuden viat vaivaa jos katsoo mitä ostaa,siis ei mitään 150-250tkm ajettua ja tehokäytössä ollutta ex-taksia eikä ulkomailta käytettynä tuotettua jonka hinstoria&km täysi arvoitus,huoltokirjoja leimoineen kun täytetään ammattimaisesti jälkikäteen ja km silleen sopiviksi myyntiä ajatellen..
      Sitten on tietysti harrastepelit erikseen ja kyllä 18v ikäisestä asti ollut joku Amerikanpelti vinkkelillä vähin ovin,lisätty senjälkeen pari kaksipyöräistä ja kaikki tietty MR kilvissä kustannus-syistä kuin alkuperäisyydestä pitävänä.
      Mitä siitä jos se maksaa,vie tilaa, aikaa ja vaivaa,kerran täällä tallustellaan ja säästäkää vaan auton koossa,hinnassa ja bensakuluissa ym jos kärsimys ja marttyyrikohtalo on" se "juttu teille,ei siitä ruusuja haudalle kukaan tuo=)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle

Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.
      6
      2483
    2. Pilasit mun

Elämän. Sitäkö halusit?
      Ikävä
      116
      1688
    3. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      37
      1442
    4. Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin

Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin
      Maailman menoa
      164
      1263
    5. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Kittilä
      119
      1247
    6. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      143
      1219
    7. Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...

Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi
      Maailman menoa
      148
      1181
    8. Lasse Peltonen on kunnanjohtaja

18/21 ääntä 1 Stoor ja 2 Vauhkonen
      Sysmä
      52
      1165
    9. Syntymäpäivä

Milloin on kaipaamasi henkilön syntymäpäivä!? Hänellä miehellä on tammikuussa.
      Ikävä
      57
      1091
    10. Olet tärkeä

mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.
      Ikävä
      46
      979
    Aihe