onko ihmisen hyvä olla toisen luonna

1eero

Tämä lähinnä hunkszille ja muille ?
Minuun kohdistuva vinoilu häneltä on jatkunut liian pitkään hyökkääväävänä asenteella.
Jos olette palstalaiset sitä mieltä olenko teidän tiellä tuokaa julki mulle voin häipyä kuvasta nimimerkillä 1eero vai siirrynkö puskaan huutelemaan.
Ja vielä HUNSKZKILLIE minä raavaana isona miehenä en sienä lapsen omaisia huutelua tästä eteenpäin, sanoinun jyrkästti muihin kohdistuvaan epäkorrettiin arvosteluun jos olette erimieltä siirryn puskaan.
Ja painakaa mieleenne en tätä sano huvikseni mutta kunnioitan toisten mielipiteitä ja pyrin analysoimaan ne omalla kyvyllän voisin jatkaa aiheesta mutta en jaksa höpötellä.
Vastaan aloitukseen jämäkästi ilman kainostelua.!

90

657

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Omana kantana sanoisin et ,kun kirjottaa palstalle niin et kaikki näkee ja voi kommentoira ne kommentit joko sivuttaa lapsellisuuksina tai antaa takasin.
      Kun sanot et jos hunksi ei lopeta niin meet puskaan, ei se kovin jämäkälle tunnu.
      Karkuun menemällä tunnustat olevas hunksia heikompi , huono vaihtoehto mun mielest.
      Sä oot nyt sellases paikas et joko potkaset takalurasta täysillä vauhtia tai sit suoritat löysän läpilaskun ja toivot parasta, itte teet päätöksen

      • ent.siivoojaparka

        Pyh, pyh ja pyhhhhh!!!!!!!, koti-kiusattu.
        Jämäkämmällehän tuo kuulostaa reilusti tunnustaa menevänsä puskaan kuin pataluhana lymyillä sinne karkuun, ettei kukaan pääse vetämään mattoa jalkojen alta. Siellä sitten lymyillään ja odotellaan minkälaista palautetta tulee. Jos se on positiivista, niin "titt-ut" pää työntyy esiin.
        Harvoin sinuakaan rekattuna täällä näkee. Milloin milläkin puskanikillä olet suojelemassa suojattiasi, "ystävääsi".
        Nyt siinä sitten piti stailata, että pääsee korottamaan itseään rekkaamattomien yläpuolelle.


      • k-kk
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Pyh, pyh ja pyhhhhh!!!!!!!, koti-kiusattu.
        Jämäkämmällehän tuo kuulostaa reilusti tunnustaa menevänsä puskaan kuin pataluhana lymyillä sinne karkuun, ettei kukaan pääse vetämään mattoa jalkojen alta. Siellä sitten lymyillään ja odotellaan minkälaista palautetta tulee. Jos se on positiivista, niin "titt-ut" pää työntyy esiin.
        Harvoin sinuakaan rekattuna täällä näkee. Milloin milläkin puskanikillä olet suojelemassa suojattiasi, "ystävääsi".
        Nyt siinä sitten piti stailata, että pääsee korottamaan itseään rekkaamattomien yläpuolelle.

        Kauheen syvässä on sulla tarve tuora totuus esiin ja olla hohtavas haarniskas,jos tarviit lisää pulveria sen kiilottamiseen niin laitetaan keräys pystyyn.
        Mä nyt teen mitä mieleen juolahtaa ,kirjottelenkin millä lystään ,yleensä k-kk tai sit laitan sellasen opasteen et se huutaa taivaisiin alottajan tunnuksen.
        Sä nyt kumminkin tunnut olevan riemuissas kun koijarin paljastit, pakko sanoa et ei sulla minkäänlaista ironian ja pikku pilan tuntoaistia ole.
        Mä liitynkin eeron alotukseen ku sä kiusaat minuu.


      • ent.siivoojaparka
        k-kk kirjoitti:

        Kauheen syvässä on sulla tarve tuora totuus esiin ja olla hohtavas haarniskas,jos tarviit lisää pulveria sen kiilottamiseen niin laitetaan keräys pystyyn.
        Mä nyt teen mitä mieleen juolahtaa ,kirjottelenkin millä lystään ,yleensä k-kk tai sit laitan sellasen opasteen et se huutaa taivaisiin alottajan tunnuksen.
        Sä nyt kumminkin tunnut olevan riemuissas kun koijarin paljastit, pakko sanoa et ei sulla minkäänlaista ironian ja pikku pilan tuntoaistia ole.
        Mä liitynkin eeron alotukseen ku sä kiusaat minuu.

        No elä niinkuin opetat toisille.


      • k-kk

        Sinähän olet melkein pappi ja mä elän kuin entinen pappi,tehkää kuten sanon ,ei niin kuin minä teen.
        Mehän tullan loistavasti juttuun.


      • 1eero
        k-kk kirjoitti:

        Sinähän olet melkein pappi ja mä elän kuin entinen pappi,tehkää kuten sanon ,ei niin kuin minä teen.
        Mehän tullan loistavasti juttuun.

        Heh hee vähänkuin purskahdin nauruun sulle hyvä kk sillain pitää sanoa silmäkulmassa isku vinoinen vinkkaus.


      • Heikunkeikku
        1eero kirjoitti:

        Heh hee vähänkuin purskahdin nauruun sulle hyvä kk sillain pitää sanoa silmäkulmassa isku vinoinen vinkkaus.

        Mäkin sanon Heh hee. Nakratti tuo koti-kiusatun vastaus.
        Sillä on kyllä niin hyvin sanat hanskassa, että mä en löydä sanoja sanoakseni kuinka kovaa sen sanoja fanitan. Kirjoitti sitten runoa, ei-runoa, sitä taikka tätä, niin aina menee oikeella tavalla. Outo ihiminen :)


      • eppu2
        Heikunkeikku kirjoitti:

        Mäkin sanon Heh hee. Nakratti tuo koti-kiusatun vastaus.
        Sillä on kyllä niin hyvin sanat hanskassa, että mä en löydä sanoja sanoakseni kuinka kovaa sen sanoja fanitan. Kirjoitti sitten runoa, ei-runoa, sitä taikka tätä, niin aina menee oikeella tavalla. Outo ihiminen :)

        Täältä myös heh-hee. Oli hyvä oivallus k-k:lta.


    • enmilläänkeksi

      Sano (kirjoita) @hunksz:ille, että rakastat sitä, niin minäkin teen.
      Oikeastaan, kun tarkemmin ajattelen, niin voisin jollain kolmesta rekastusta nikistäni lähettää @hunksz:ille privana ah-niin-hot rakkaudentunnustuksen ja tapaamisehdotuksen stadiin. Käyn stadissa alvariinsa.
      Pakoon pinkois @hunksz parka, puskaan piiloutuis pupuna pylly pelkästään paistaen.
      Ei uskalla @hunksz livenä tavata, hehehe
      terveisiä @hunksz:ille ♥♥♥ Kiss.... Zen Café - Rakastele Mua https://www.youtube.com/watch?v=hTMLw494haY

      • 1eero

        Sen mitä oon seurannu sullekkin pidä linjasi tekisi mieli huastaa juttusille naamat vast vastakkain, se siitä kerron joskus sulle sadun.


      • ent.siivoojaparka

        Hyvinhän sinä keksit.
        Eikö nyt olisi ollut aiheellista vaihtaa nikkiä tai käyttää jotain muuta niistä monista nikeistäsi.


      • mikämistälie
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Hyvinhän sinä keksit.
        Eikö nyt olisi ollut aiheellista vaihtaa nikkiä tai käyttää jotain muuta niistä monista nikeistäsi.

        Olisko hunks tunnistanu tuon nikin kyl tunnistaa oon huomannu.


      • ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Hyvinhän sinä keksit.
        Eikö nyt olisi ollut aiheellista vaihtaa nikkiä tai käyttää jotain muuta niistä monista nikeistäsi.

        "ent.siivoojaparka"


        Mitäpä tuosta huolestua.
        kk voi olla veljeni, Ancelina sisareni...
        Tai ei voikaan, sisko kuoli.
        Tätini ehkä, heitä on vielä yksi elossa.
        Siili sieltä, liero tuolta, Paloma suurilta saloilta.
        Pää-asiahan on että mielen-kiinto säilyy kaikilla.
        Rönsyjä liljaillen.

        H.


      • ent.siivoojaparka
        hunksz kirjoitti:

        "ent.siivoojaparka"


        Mitäpä tuosta huolestua.
        kk voi olla veljeni, Ancelina sisareni...
        Tai ei voikaan, sisko kuoli.
        Tätini ehkä, heitä on vielä yksi elossa.
        Siili sieltä, liero tuolta, Paloma suurilta saloilta.
        Pää-asiahan on että mielen-kiinto säilyy kaikilla.
        Rönsyjä liljaillen.

        H.

        Huolestua?
        Tarkoitin vain, kun noin hyvän idean keksijällä on nikkinä "enmilläänkeksi".
        Minua ei oikeastaan kiinnosta teidän sukulaisuussuhteenne...
        e.sp (sisaresi Herrassa, lähes pappi)


    • Eero hyvä, et ole kenenkään tiellä. Ohittakoon jos toinen on edessä, ei hänen tarvitse jäädä takaa tuuppimaan ja vinoilemaan.
      Puolensa kuitenkin kannattaa pitää, kynnysmatoksi on turha asettua, jolloin halutessaan jokainen voi sinuun kenkänsä pyyhkäistä.
      Missään tapauksessa älä mene syvemmälle puskaan, siitähän joku innostuu. Luulottelulle ei sitten ole mitään määrää. Kun sitä nytkin runsaasti näyttää olevan.

      • 1eero

        Olet terhakka jutuissa, en mene puskaan joskus pakko sanoa jotain jälkeenpäin aattelen oisin voinu sanoa päin naamaa minäkin osaan kimpaantua, tosi asia mietin joskus olenko täysjärkinen pohdittua tarkemmin en ihan tymä.


      • 1eero kirjoitti:

        Olet terhakka jutuissa, en mene puskaan joskus pakko sanoa jotain jälkeenpäin aattelen oisin voinu sanoa päin naamaa minäkin osaan kimpaantua, tosi asia mietin joskus olenko täysjärkinen pohdittua tarkemmin en ihan tymä.

        Kimpaantuminen on täällä turhaa, siitähän ne mollaajat innostuvat.
        Yritystä minuakin kohtaan huomaa harva se päivä jos palstalla käyn. Joskus vastaan, ehkä suorinkin sanoin. Selvään provoon on useimmiten viisainta jättää vastaamatta, mutta aina en malta.
        Käyn vaikka halimassa :)


      • 1eero
        Ancelina kirjoitti:

        Kimpaantuminen on täällä turhaa, siitähän ne mollaajat innostuvat.
        Yritystä minuakin kohtaan huomaa harva se päivä jos palstalla käyn. Joskus vastaan, ehkä suorinkin sanoin. Selvään provoon on useimmiten viisainta jättää vastaamatta, mutta aina en malta.
        Käyn vaikka halimassa :)

        Täältä käsin ei kädet yltä hailimiseen. Mietin eksyin tälle linjalle olisii ehkä parempi kun en olisi mut tässä näin olenko jumissa.


      • 1eero kirjoitti:

        Täältä käsin ei kädet yltä hailimiseen. Mietin eksyin tälle linjalle olisii ehkä parempi kun en olisi mut tässä näin olenko jumissa.

        Luovimalla selviää jumitilanteistakin, jos kaiken aikaa linjaansa miettii, menettää ryhtinsä ja alkaa kirjoittaa tavalla jolla olettaa muiden sinun haluavan kirjoittaa.
        Virtuaalihalaus sinulle :)


    • 1eero

      Moi sulle tiesin että vastaat olet jämäkkä mies niin minäkäkin on luonne periksiksi antamaton jos sille päälle satun, puskasta heitän joskus. Mitä aloitukseen en hyväksy moista perskule minusta on kiva käydä täällä välillä nauran vihastun kommeteista
      Kk:oo älä ylpisty mutta kuitennii pidä linjasi.

    • Ei kun tuulta päin! Me ei olla hirveesti rupateltu, ehkä kun tykätään eri "genreistä". Sä tykkäät kepeistä aiheista, minä vakavista. Hyvin tänne mahdutaan silti.
      Ihminen toimii niin, että kun tulee konflikti, niin hän pyrkii ratkaisuun. Täällä palstalla sitä ei saa, ratkaisua siis. Tai joskus saa, mutta yleensä ei. Mullakin on muutama kana kynimättä, mutta minä en kyni. Olen kokenut paremmaksi vastata itse viestiin enkä niinkään henkilölle. Enpä tietenkään onnistu aina siinäkään, mutta jo itse pyrkimys helpottaa. Ja näin kun käy täällä harvakseltaan on vielä helpompaa pysyä neutraalina.
      Puskahuutelijaksi en suosittele, se on minusta ala-arvoista. Ja jo vain se että sillä uhkaat, voi aiheuttaa että joku koettaa harhauttaa ja tehdä se sun puolesta. Siinä sitä sitten taas ollaan palstojen tyhmimmän kuningaskysymyksen äärellä - Kuka on Kuka.

      • 1eero

        Pidän tyylistäsi tuoda asiat julki, ihminen on pohjiltaan ajattelva yksilö kukin ajattelee tavallaan meillä on hieno kun on päänuppi sieltä voi ammentaa.


    • Puolivakavasti. Joukossa on asiallisiakin kommentteja ja sitten täyttä potaskaa. Valtaosa siltä väliltä.
      Hunksiin en ole reagoinut pitkiin aikoihin. Ko. nimimerkin alta en viitsi lukea tavuakaan. Häveliäisyyteni ja kunnianloukkaussyytteen pelko estävät mainitsemasta syitä.
      Eräs toinen nimimerkki saa taholtani saman kohtelun. Muhikoon omassa erinomaisuudessaan!
      Joka tapauksessa vaikenen nyt yli viikoksi. Lähden pian ajelemaan kohti Seutulaa. Palasimme reilu viikko sitten Espanjasta ja lähden nyt ulkoiluttamaan vaimoani viikoksi Välimerelle. Mielenkiintoinen, meille uusi reitti ja sopiva vuodenaika säätä ajatellen.

      • 1eero

        Heippa :) sulla on vaimo mulla ei enään, kuule ystävä hyvä tee pitkiä lenkkiä olen pikkasen kateellinen, mulla tässä vaiheessa hakusessa koira jonka luulin saavani tuli vähän ongelmia.


    • Älä lannistu 1eero. Olen myös pahoittanut mieleni puolestasi, sillä tuo "liero" nimittely on niin ala-arvoista ja lapsellista.

    • Aloittaja taitaa hakea laajempaa huomiota?
      Mukavilla höpö-kommenteillahan sitä ei tuppaa saamaan.
      Useimmiten saa vain yhden, kaksi hymistelijää.
      Ts. Ainakin kaksi eri nimmaria ei rek.

      Kaikki muut palstalaiset ovatkin varmaan jo vastanneet? :)
      Ja muutama muualta.
      Älä hyvä ihminen hermostu.
      Enhän minäkään hermostu.
      Minulle on sentään kommentoitu paljon kauemmin kuin sinulle.
      Minä olen hyvä sietämään lapsellisuuksia.
      Aikuinen kun olen.
      En myöskään koskaan tule nostamaan mitään syytteitä kenestäkään.(flegu)
      Minun lapiollani saa ihan vapaasti luoda laatikossa santaakin.
      Itsehän olen sen siksi mukanani tuonut.


      H.

      • eiköyhtäänhävetä

        Itelläsi muutamia hymistelijöitä perässä pyörii, taas epäilyksiä alottajasta kirjotit.


      • eiköyhtäänhävetä kirjoitti:

        Itelläsi muutamia hymistelijöitä perässä pyörii, taas epäilyksiä alottajasta kirjotit.

        "eiköyhtäänhävetä "

        Ei hävetä.
        Miksi pitäisi?
        Olenhan syytön kirjoittelija, kuten te toisetkin.
        "Älä hyvä ihminen hermostu."

        H.


    • En voi kirjoittaa tänne nikilläni. Heti alkaa räävitön pilailu entisellä omaishoitajuudellani.
      Toivon että H. jätät edes tämän kommenttini rauhaan.
      Luen palstaa kun kun ikäryhmä sopii minuun.
      Olen päättänyt että en enää asetu pilailun kohteeksi. Minulla on huumorintajua enkä ole edes herkkähipiäinen, johtuukohan suorasta Pohjalaisesta luonteestani että en tykkää ketkuilusta.
      Kokeilin onko nikki vielä voimassa, en ole avannut sitä aikoihin.

      • "hilma-maria"

        En minä muuten, kuin kertoakseni että nikki toimii vieläkin.
        Omais-hoitajuudestasi en tiedä.
        Toivon kuitenkin sinulle jääneen mukavat muistot työstäsi.
        Ketkuilusta puheen-ollen.
        Sitä tapahtuu kaikkialla, kaikilla murteilla.
        Monilla eri nimityksillä.
        Teidänkin läänin nimityksenne on komea.

        H.


      • hunksz kirjoitti:

        "hilma-maria"

        En minä muuten, kuin kertoakseni että nikki toimii vieläkin.
        Omais-hoitajuudestasi en tiedä.
        Toivon kuitenkin sinulle jääneen mukavat muistot työstäsi.
        Ketkuilusta puheen-ollen.
        Sitä tapahtuu kaikkialla, kaikilla murteilla.
        Monilla eri nimityksillä.
        Teidänkin läänin nimityksenne on komea.

        H.

        ...lääninne nimittely...

        H.


      • hunksz kirjoitti:

        ...lääninne nimittely...

        H.

        Korjataas vielä

        ...on komeaa katseltavaa.

        H.


    • kesivä

      Se on kiusaamista, ala-arvoista jos/kun toista palstalaista kohdellaan alentuvasti. Siinä vaan käy niin, että tällainen itsensä korokkeelle asettaja menettää omaa hohdokkuuttaan ja jalusta murenee. Minun mielestäni.

      Aloittajalle ja Hilma-Marialle sanoisin, että monet (kuten tämän ketjun kommentit osoittavat) luovat omat mielipiteensä toisista kirjoittajista eivätkä anna halventavien kommenttien mielipiteisiinsä vaikuttaa.

      • "kesivä"

        Kommenttisi maailman-kuvaan olen minäkin aina pyrkinyt.
        Jostain syystä en onnistu.
        Aina joistain ilmestyy sitä sun tätä selittäjää.
        Toisaalta, niin tuppaa tapahtumaan muillekin.
        Mistä näitä epä-säntillisiä oikein tulee?
        Eivät usko kun sanotan.

        Tunnen iloa lieron puolesta.
        Hänen pitäisi olla jotenkin minulle kiitollinen.
        Ketju kun jatkuu.

        H.


    • Nimmaristani jankuttain nytkytellen.

      H.

      • kesivä

        Niin, osaat kääntää nimmariisi kohdistutetut puheet niin, että niistä muotoituu uusi korottava kerros korokkeellesi. Mielestäsikö?


      • kesivä kirjoitti:

        Niin, osaat kääntää nimmariisi kohdistutetut puheet niin, että niistä muotoituu uusi korottava kerros korokkeellesi. Mielestäsikö?

        "kesivä"

        Mitäpä minä.
        Päätä sinä minusta.
        Niinhän useimmat tekevät.
        Minä vain ryhdikkäänä kaiken keskellä seison.

        "Kattokaa nyt tota, ilmi-selvästi se ivailee meille...
        ei se muuten seisois tollee"

        H.


    • Älä nyt ihmeessä mihinkään lähde, luen aina juttus, on katsos lukkarinrakkautta savolaisiin. Koira-aloituksesi oli kiva prosessikirjoitus, jäi mieleeni.

      Ilkeistä kommenteista ei kannata välittää, loiki yli, kattelet vähän ylempää ja jatkat omia kirjoituksias. Kaikkia ei täällä voi koskaan miellyttää, niin kuin ei missään muuallakaan maailmassa.
      Kannattaako kaikkiin ilkeyksiin vastata, sitä voi miettiä, sehän vain johtaa ilkeyksien valtavaan kuoppaan, kuka sinne nyt viitsii lähteä rypemään. Harva anteeksi täällä pyytelee vaikka kuinka sanoilla toista olisi loukannut.

      Toisten kanssa on hyvempi olla kuin toisten, niistä hyvistä kirjoituksista saa voimaa ja iloa.

      • "rosaliin"

        Minä pyysin viimeksi anteeksi.
        Taaskin.
        Olenko siis minä se viallisin?
        Koska et nimmariani maininnut.

        H.


      • hunksz kirjoitti:

        "rosaliin"

        Minä pyysin viimeksi anteeksi.
        Taaskin.
        Olenko siis minä se viallisin?
        Koska et nimmariani maininnut.

        H.

        Sorry vaan (meinasin perään laittaa vielä dear, mutten uskaltanut, jos vaikka anteeksi joutuisin pyytelemään), ajattelin aivan yleisellä tasolla kun kirjoitin, en juuri sinua.
        Olen sillai viallinen kommentoimaan, en seuraile niin, torat ja kinat eivät ulkopuolista kovin kiinnosta, menevät ohi vilahtaen.


      • rosaliiin kirjoitti:

        Sorry vaan (meinasin perään laittaa vielä dear, mutten uskaltanut, jos vaikka anteeksi joutuisin pyytelemään), ajattelin aivan yleisellä tasolla kun kirjoitin, en juuri sinua.
        Olen sillai viallinen kommentoimaan, en seuraile niin, torat ja kinat eivät ulkopuolista kovin kiinnosta, menevät ohi vilahtaen.

        "rosaliin"

        Joo, niinhän sinä pitkään kirjoititkin kommentissasi.
        Aloitus kun vilahti.

        H.


    • Heikunkeikku

      Epiktetos, tää tyyppi oli antiikin kreikkalainen stoalainen filosofi.
      Stoalaisuuteen yhdistetään mielenrauhan tavoittelu ja myös tunteiden hillintä.
      Hiton hitto ku ajattelen samanmoisesti ku toi Epiktetos. Jos tää tyyppi eläis nyt, niin voi ku olis kiva hänen kanssaan istua kivennokalla, nuotion liekkien leimutessa naamojemme edessä. Siinä olis kiva jutella. Ma luulen, että kokisin olevani samalla aaltopituudella.
      Yks hänen pienoinen opetus muistui mieleen kun luin sun aloituksesi. No mä siinä sitte aloin pyörittämän aivojani ja miettimään, että missäs kirjassa se teksti olikaan (näitä tämmösiä kirjoja kun hyllyssäni on niin paljon). Meni siinä joku aika, kun kekkasin, että joo sehän olikin siiinä kirjas. Kaivoin kirjan esiin. Se on nyt tos mun edessäni. Muistin oikein sen tekstin, elikkä se sopii tähän sun aloitukseesi.
      Mä laitan sen nyt.

      "Jos ruumiisi luovutettaisiin kenen tahansa vastaantulijan käsiin, sinä suuttuisit. Mutta kun itse luovutat mielesi kenen hyvänsä käsiin, niin että se herjauksesta menettää tasapainonsa ja joutuu kiihdyksiin, etkö häpeä."

      Totanoin sitä vaan, että mitä paskaa välität jonkun hittuilusta. Möllötä sä vaan omana ittenäs ja anna toisten olla semmosia ku ovat.

      • Heikunkeikku

        Siis lisään kommentin omaan tekstiini.
        Tuon lainatun tekstin jälken piti kirjoittaman: Epiktetos: Käsikirja


      • kesivä

        Jo vain laitoit viisaan lainauksen. Meikäläisen täytyy kirjailla tuo kynnysmattoon, vai pitäisikö tatuoida.


      • "Heikunkeikku"

        Lainauksesi logiikka ontuu epä-uskoisesti:

        ...ruumiisi luov...
        ...luov...mielesi...

        Lahjoitan sen jonkun maton alle.

        Jumalaisesta kirjastani poimittua:

        Jesse sanoo:

        "Jos jätät itsesi toiselle, olet yksin.
        Jos otat itsellesi jonkun toisen, olet aidattuna yksin määkivä Lammas"

        Lienee sopii palstallekin?

        H.


      • enmilläänkeksi
        Heikunkeikku kirjoitti:

        Siis lisään kommentin omaan tekstiini.
        Tuon lainatun tekstin jälken piti kirjoittaman: Epiktetos: Käsikirja

        Jouduinpa hakutoiminnolla etsimään jostain tiedostostani Epiktetoksen sanomisia, kun aivan vastikään niihin ihastuin niin paljo, että jaoin facessakin (mutta sieltä olin poistanut). Upeaa mielen hallintaa. Ken siihen sitten kykenee. Hauskasti ajateltu kumminkin, saa hymyn huulille, kun lukee ☺
        Epiktetoksen käsikirja pääpiirteittäin:
        http://personal.inet.fi/koti/vexom/epik.htm


      • Heikunkeikku
        kesivä kirjoitti:

        Jo vain laitoit viisaan lainauksen. Meikäläisen täytyy kirjailla tuo kynnysmattoon, vai pitäisikö tatuoida.

        Liian pitkä pätkä tekstiä kynnysmattoon, saati sitten jos otsaan tatuois.
        Ei tarttis olla edes kamalan huono näkökään, kun jo silmät menis tihruasentoon kun yrittäis saada selvää tekstistä.
        Niin no, jos menis konttima-asentoon kynnysmattoa lukemaan, niin kyllä se sitten onnistuis. Vois laittaa kivat polvi suojukset maton viereen, johon polvensa voisi tällätä.:)
        Minä en itselleni tatuointia tälläyttäisi, mut jos olis pakko, niin voisin ajatella, että joku mielenhallintaan liittyvä sananen pienoinen voisi olla sopiva.


      • Heikunkeikku
        hunksz kirjoitti:

        "Heikunkeikku"

        Lainauksesi logiikka ontuu epä-uskoisesti:

        ...ruumiisi luov...
        ...luov...mielesi...

        Lahjoitan sen jonkun maton alle.

        Jumalaisesta kirjastani poimittua:

        Jesse sanoo:

        "Jos jätät itsesi toiselle, olet yksin.
        Jos otat itsellesi jonkun toisen, olet aidattuna yksin määkivä Lammas"

        Lienee sopii palstallekin?

        H.

        Ei onnu minun mielestäni.
        Jos sinun mielestäsi ontuu, niin se on vain sinun mielestäsi
        ja niiden mielestä, joiden mielestä sinun mielestäsi on pareet ku mun mielestäni.
        Nää on näitä "mielestäni"-juttuja, joihin ei passaa hirmuisesti ruveta tökkimään. Ku ei se kuitenkaan mihinkään muutu. Mielestäni-jutut ku on vähäköku tarramaisia asioita.
        Jos mää ja sää mentäs kivennokalle ja se nuotionloimukin värittäis naamaihomme oranssiksi ja ku me siinä sitte alettais mielestäni-juttuja praatailemaan, niin vois olla että se istumissessio ei kestäis kauaa. Molemmat alkais pikkuhiljaa sanoskelemaan, että kylk on kauhia kiirus pois.
        Mä tietysti sanoisin peräti kohteliaasti vaih-vihkaisesti ja sinä tuohtuneena kun en Usko että kyllä-se-nyt-vaan-on-niin-ku-sä-sanot.:)
        Kantapäämme katselis kantapäitten loittonemista toisistaan.


      • Heikunkeikku
        enmilläänkeksi kirjoitti:

        Jouduinpa hakutoiminnolla etsimään jostain tiedostostani Epiktetoksen sanomisia, kun aivan vastikään niihin ihastuin niin paljo, että jaoin facessakin (mutta sieltä olin poistanut). Upeaa mielen hallintaa. Ken siihen sitten kykenee. Hauskasti ajateltu kumminkin, saa hymyn huulille, kun lukee ☺
        Epiktetoksen käsikirja pääpiirteittäin:
        http://personal.inet.fi/koti/vexom/epik.htm

        Joo, hyvä kun pistit linkin, kun tuola aikasemmas kommentissani kirjoitin, että hiton hitto ku ajattelen samanmoisesti Epiktetoksen kaa. Nyt sitte tiedätte mun ajatusmaailmani.
        Aika-ajoin siis noin ajattelen. Silloin kun olen nostanut kehän (säde) pääni yläpuolelle:) Joskus nakkaan sen säteen pois, ku oikein pistää vihaksi. Katsos en mä nyt sentään alvariin-alvariin ole liian, mitenkä sen nyt sanoisin, liian mielenhallinnallinen.
        Jotain särmää sentäs hei hallooo:)


      • kesivä
        Heikunkeikku kirjoitti:

        Liian pitkä pätkä tekstiä kynnysmattoon, saati sitten jos otsaan tatuois.
        Ei tarttis olla edes kamalan huono näkökään, kun jo silmät menis tihruasentoon kun yrittäis saada selvää tekstistä.
        Niin no, jos menis konttima-asentoon kynnysmattoa lukemaan, niin kyllä se sitten onnistuis. Vois laittaa kivat polvi suojukset maton viereen, johon polvensa voisi tällätä.:)
        Minä en itselleni tatuointia tälläyttäisi, mut jos olis pakko, niin voisin ajatella, että joku mielenhallintaan liittyvä sananen pienoinen voisi olla sopiva.

        Sinulle ei kyllä tarvii selitellä, mutta teen sen kuitenkin. Ajattelin, että jos mä heittäytyisin kynnysmatoksi jollekulle, niin aikani kun mä lukisin tuota tekstiä itsessäni, niin pian lentävänä mattona pois kynnykseltä.

        (Lentäähän ne lehmätkin.)


      • Heikunkeikku
        kesivä kirjoitti:

        Sinulle ei kyllä tarvii selitellä, mutta teen sen kuitenkin. Ajattelin, että jos mä heittäytyisin kynnysmatoksi jollekulle, niin aikani kun mä lukisin tuota tekstiä itsessäni, niin pian lentävänä mattona pois kynnykseltä.

        (Lentäähän ne lehmätkin.)

        OouJeah nyhämmä hokasin ruveta miettimään asiaa toiseltaki kantilta (vasemmasta nurkasta). Hyvä ku selitit, joskus mä tartten selitystä.
        Siinä on kyllä aina oma riskinsä, jos kynnysmatoksi alkaa. Kyllä sielä hetken voi littanana lojua (siis jos vahingos huomaa että mähän lojun), mutta pitemmän päälle kiukustusaste nousee niihin lukemiin, että tulee "tarttee-tehä-jotakin"-tunne. Jos ei omaa korkeanpaikankammoa, niin mikä oliskaan mukavempaa ku lähteä lentävänämattona liihottelemaan.
        Mulla on korkeanpaikankammo, enkä suurin surminkaan lähtisi lentämään.
        Mutta konstit on monet tässäkin asiassa. Minä kynnysmattona nostaisin itteni sillä tavalla koholle, että toinen kompastuis ja plätkähtäis maahan noukalleen. Siinä sitten köllis, kun minä kääräyttäisin itseni rullalle ja rullailelisin pois kauas veks.


      • kesivä
        Heikunkeikku kirjoitti:

        OouJeah nyhämmä hokasin ruveta miettimään asiaa toiseltaki kantilta (vasemmasta nurkasta). Hyvä ku selitit, joskus mä tartten selitystä.
        Siinä on kyllä aina oma riskinsä, jos kynnysmatoksi alkaa. Kyllä sielä hetken voi littanana lojua (siis jos vahingos huomaa että mähän lojun), mutta pitemmän päälle kiukustusaste nousee niihin lukemiin, että tulee "tarttee-tehä-jotakin"-tunne. Jos ei omaa korkeanpaikankammoa, niin mikä oliskaan mukavempaa ku lähteä lentävänämattona liihottelemaan.
        Mulla on korkeanpaikankammo, enkä suurin surminkaan lähtisi lentämään.
        Mutta konstit on monet tässäkin asiassa. Minä kynnysmattona nostaisin itteni sillä tavalla koholle, että toinen kompastuis ja plätkähtäis maahan noukalleen. Siinä sitten köllis, kun minä kääräyttäisin itseni rullalle ja rullailelisin pois kauas veks.

        Muistutan, että jos noin pääsisi käymään, niin olehan tarkkana ettet rullaa sitä kompastujaa maton sisään. Pillit alkais pian soida ruumiinkujetusepäilystä, vaikka olisi hengissäkin.


    • Minä kannan myös korteni kekoon ja sanon vain että kantani olen jo ilmaissut kun pyysin hunkszia lopettamaan tuon nimittelyn, se on häiritsevää ja lapsellista ja vertaan sitä koulukiusaukseen jota täällä sanotaan mobbaukseksi.
      Olet osoittanut pitkäjänteisyyttä, kärsivällisyyttä ja huumorintajuakin tämän niittelyn edessä, mutta onhan siihen tultava stoppi. Älä mee puskaan!

      • ent.siivoojaparka

        Paraskin sanoja!
        Itse ole nimitellyt minua milloin miksikin, kun olet tuntenut joutuneesi jyrätyksi.
        Ohhoh! Se noopelin lohtutuspalkinto on minulla vielä postittamatta. Piti lähettää nimipäiväonnittelujen kera, mutta unohtui. Tulee se vielä.


    • Edellisellä palstalla ajattelin, että eräs on varmaan humalassa, ja vähän toiveissa, että selviäisi.
      Sitten alkoi tuntumaan, että on ollut syntymästään saakka humalassa, ja sellaisesta pitää olla kaukana.
      Nyt oon ajatellut, että se on kerrasta poikki, jos joku alkaa ivailemaan. En sellaisen kirjoituksiin vastaa, enkä lue.
      Kun en vaihtuvilla nimimerkkien kirjoituksia juurikaan lue, kirjoittaminen jää vähiin, mutta ne on mkavia kirjoittajia, joiden kanssa olen tekemisisissä.
      Sama se on myös Sinulla, jätät vaan lukematta ja vastaamatta, jotka ei kiinnosta. Sama se on minun kohdalla, jos ei nämä kiinnosta,voit jättää väliin.
      Semmonen tuntuma, että tällaisesta ne huomionkipeät vaan yltyy, ja onhan se tieten niille hyväksi, että huomiota saavat, mutta minun tehtävä ei ole alkaa kenenkään housuja pitämään ylhäällä.

      • Heikunkeikku

        "k-kotton"

        Pssst... Täältä mä huitelen pienen välikommentin, ku osuit just tähän mun kohalle.
        Sitä vaan, että sun kirjoituksia on aina mukava lukea.
        Niin oot järkevän oloonen tyyppi että jotta joo:)


      • Heikunkeikku kirjoitti:

        "k-kotton"

        Pssst... Täältä mä huitelen pienen välikommentin, ku osuit just tähän mun kohalle.
        Sitä vaan, että sun kirjoituksia on aina mukava lukea.
        Niin oot järkevän oloonen tyyppi että jotta joo:)

        On ollut hankauuksia ylenmäärin.
        Kirjoitus oli kovansorttinen. mutta oon ajatellut, että jos joku on kovin paljon erilainen, niin eihän sellaisen kanssa kannataolla tekemisissä.
        Kävin just katsomassa myrskytuhoja, omissa metsissä, puuta nurin ainakin yhden omakotitalontarpeet, Ei juuri mieliala kohentunut.
        Sulle pitää olla eläinjuttu.
        Minulta katosi alkukesästä kissa, nähtävästi huuhkaja vei.
        Sitten minä näin unen, se kissa tuli minua kohti ja sillä oli pää kun pandakarhulla.
        Monen mutkaisen sattuman jälkeen, minulla on villikissanpentu, ja sillä on pää kun pandakarhulla, tosin erivärinen.
        Sen rotu on Kottonin-palatsikissa, sillä on kruunu päässä, kun korvat kullankeltaiseet.Se on maailman arvokkaimpia kissarotuja.
        Toivottavasti aloittaja ei pahastu, kun meni aloituksesta ohi.
        Kyllä minä suht järkeviä puhun tai kirjoitan, johtuu vanhanaikaisesta kasvatuksesta.
        Omia tekemisiä oon kyllä jo alkanut itsekin ajatella, ettei niissä taida enää järkeä olla.


      • Heikunkeikku
        k-kotton kirjoitti:

        On ollut hankauuksia ylenmäärin.
        Kirjoitus oli kovansorttinen. mutta oon ajatellut, että jos joku on kovin paljon erilainen, niin eihän sellaisen kanssa kannataolla tekemisissä.
        Kävin just katsomassa myrskytuhoja, omissa metsissä, puuta nurin ainakin yhden omakotitalontarpeet, Ei juuri mieliala kohentunut.
        Sulle pitää olla eläinjuttu.
        Minulta katosi alkukesästä kissa, nähtävästi huuhkaja vei.
        Sitten minä näin unen, se kissa tuli minua kohti ja sillä oli pää kun pandakarhulla.
        Monen mutkaisen sattuman jälkeen, minulla on villikissanpentu, ja sillä on pää kun pandakarhulla, tosin erivärinen.
        Sen rotu on Kottonin-palatsikissa, sillä on kruunu päässä, kun korvat kullankeltaiseet.Se on maailman arvokkaimpia kissarotuja.
        Toivottavasti aloittaja ei pahastu, kun meni aloituksesta ohi.
        Kyllä minä suht järkeviä puhun tai kirjoitan, johtuu vanhanaikaisesta kasvatuksesta.
        Omia tekemisiä oon kyllä jo alkanut itsekin ajatella, ettei niissä taida enää järkeä olla.

        Hellouta heitän k-kottonille.
        Noinko paljon puuta nurin, että niillä rakentais talon. Eipä kivaa ei.
        Onko sulla pelit ja vehkeet, että saat raahattua ne metsästä pois, vai jätätkö sinne mojumaan?

        Vai on sulla maailman arvokkaimpiin kuuluva kissirotu. Kottonin-palatsikissa. Heh :) Mun kissin päähän jos laittais sarvet, niin se olis ku lehemä. Semmonen mustavalkonen lehemä. Epämääräisiä lehmämäisiä laikkuja sielä täälä.
        Villikissanpentuja on aika vaikea kesyttää. Meille joskus muinoin kans otettiin villikissanpentu. Himpun verran oli kesyyntynyt, kun sille laitettiin navetan nurkalle kuppiin lehmänmaitoa. Miehen äiti oli sen sitten saanut kiinni ja samaan aikaan me menimme sinne kylään. Lähtiessä otettiin se mukaan. Kotipihaan kun päästiin, niin tää kissi pääsi vahingos karkaamaan autosta ja porhalsi varastorakennuksen alle. Mieheni sai kurkoteltua sen häntään ja tarrras siihen. Kissi vihastui NIIN silmittömästi, että kääräytti itsensä mieheni käden ympärille. Puri ihan satasella ja kynnet olivat lihan sisällä tiukassa otteessa. Se murisi, potki, kynsi, raapi hulluna, silmät salamoiden. Mieheni sisukkaasti piti kissistä kiinni ja kiikutti sen sisälle.
        Käsi oli ihan tohjona. Veri räpäji ku sumuttimesta. Ei siinä muu auttanut, kun lähteä terveyskeskukseen. Lääkäri oli katsonut mieheni kättä ja kun kuuli, että kissa oli tuon tehnyt, niin kysyi mieheltäni: "Onko se kissa vielä elävien kirjoissa?" Ajatteli varmaan, että oli henki napattu veks.
        Hyvä kissa siitä lopuksi tuli, kun tottui meihin ihmisiin ja kahteen koiraan.


      • 1eero

        Anteeksi heikku sanontasi kuulostaa mieheekkäältä , arvelen sinusta paljon et arvaa mitä sinusta aattelen nos nuotio illan hämyssä tähtötaivas ääretön niitä katsellessa olat vastakkain suo ajatuksen lennokkaan.


      • Heikunkeikku kirjoitti:

        Hellouta heitän k-kottonille.
        Noinko paljon puuta nurin, että niillä rakentais talon. Eipä kivaa ei.
        Onko sulla pelit ja vehkeet, että saat raahattua ne metsästä pois, vai jätätkö sinne mojumaan?

        Vai on sulla maailman arvokkaimpiin kuuluva kissirotu. Kottonin-palatsikissa. Heh :) Mun kissin päähän jos laittais sarvet, niin se olis ku lehemä. Semmonen mustavalkonen lehemä. Epämääräisiä lehmämäisiä laikkuja sielä täälä.
        Villikissanpentuja on aika vaikea kesyttää. Meille joskus muinoin kans otettiin villikissanpentu. Himpun verran oli kesyyntynyt, kun sille laitettiin navetan nurkalle kuppiin lehmänmaitoa. Miehen äiti oli sen sitten saanut kiinni ja samaan aikaan me menimme sinne kylään. Lähtiessä otettiin se mukaan. Kotipihaan kun päästiin, niin tää kissi pääsi vahingos karkaamaan autosta ja porhalsi varastorakennuksen alle. Mieheni sai kurkoteltua sen häntään ja tarrras siihen. Kissi vihastui NIIN silmittömästi, että kääräytti itsensä mieheni käden ympärille. Puri ihan satasella ja kynnet olivat lihan sisällä tiukassa otteessa. Se murisi, potki, kynsi, raapi hulluna, silmät salamoiden. Mieheni sisukkaasti piti kissistä kiinni ja kiikutti sen sisälle.
        Käsi oli ihan tohjona. Veri räpäji ku sumuttimesta. Ei siinä muu auttanut, kun lähteä terveyskeskukseen. Lääkäri oli katsonut mieheni kättä ja kun kuuli, että kissa oli tuon tehnyt, niin kysyi mieheltäni: "Onko se kissa vielä elävien kirjoissa?" Ajatteli varmaan, että oli henki napattu veks.
        Hyvä kissa siitä lopuksi tuli, kun tottui meihin ihmisiin ja kahteen koiraan.

        Kaksi oli vastakkain, sisukas mies ja kissa. Mukavasti ja elävästi kerrottu.


    • ö-Öö

      Hanki elämä.

      Jos ei muuta mieliharmia elämässä ole, kuin joku epämääräinen virtuaalipersoona epämääräisellä nettipalstalla, se tietenkin hyvä. Paitsi olisiko kuitenkin syynä mieliharmiin jotain muuta, just muun elämän vähyys?

      Noin mainiten, netissä erittäinkin paljon muita foorumeita, tämä lähinnä tällainen muutaman nimimerkin keskinäinen naljailufoorumi.

      =DW=

    • nouhätämitään6

      Ei sen patun päänaukomisista kannata mitään pulttia ottaa.
      Liiallinen pakokaasujen haistelu ja kulahtaneen lippalakin kireällä oleva hikinauha rajoittavat ajattelukykyä ja omassa pienessä maailmassaan hän kuvittelee olevansa pinnasängyn kiistaton itsevaltias.
      Kannattaa ohittaa ne lapselliset lällätykset pelkällä olankohautuksella.
      Kun ei saa osakseen tarpeeksi huomiota, se täytyy hankkia toisia mollaamalla.
      Tämähän on yleinen keskustelupalsta, ei mikään mielipuolen päiväkirja.

      • "nouhätämitään6"

        Just! Noin minäkin jo sanoin :)
        Tuolla ylempänä.

        "Aloittaja taitaa hakea laajempaa huomiota?
        Mukavilla höpö-kommenteillahan sitä ei tuppaa saamaan.
        Useimmiten saa vain yhden, kaksi hymistelijää.
        Ts. Ainakin kaksi eri nimmaria ei rek."

        H.


      • läpätilässyntaas
        hunksz kirjoitti:

        "nouhätämitään6"

        Just! Noin minäkin jo sanoin :)
        Tuolla ylempänä.

        "Aloittaja taitaa hakea laajempaa huomiota?
        Mukavilla höpö-kommenteillahan sitä ei tuppaa saamaan.
        Useimmiten saa vain yhden, kaksi hymistelijää.
        Ts. Ainakin kaksi eri nimmaria ei rek."

        H.

        Turhaan mainostat typeryyttäsi.
        Vanhempasi tekivät aikoinaan pahan virheen, kun eivät käyttäneet kondomia.


      • läpätilässyntaas kirjoitti:

        Turhaan mainostat typeryyttäsi.
        Vanhempasi tekivät aikoinaan pahan virheen, kun eivät käyttäneet kondomia.

        "läpätilässyntaas"

        Kappas!
        Vaihdoitko ivan minusta vanhempiini?
        Olen pahoillani.
        He ovat jo kuolleet, eivät voi vastata sinulle.
        Ainakaan ymmärrettävästi.

        H.


    • RealistiN

      En osaa arvostaa himpun vertaa ihmisiä jotka pyrkivät nostamaan itseään alentamalla muita.
      Jätä ilkeilyt omaan arvoonsa, vastata ei kannata, siitä kiusaajat saa vain vettä myllyynsä.
      Narsistien kohdalla ignooraus on paras vaihtoehto.

      • "RealistiN"

        Joo, en minä niitä koskaan ole tosissani ottanut.
        Vaikka, uso pois, on kyllä yritetty :)
        Tai, olethan sinä varmaan huomannutkin.

        H.


      • RealistiN

        Viestini oli osoitettu aloittajalle. Tarkennus, koska kaikki eivät ehkä pysty hahmottamaan tätä epäselvää puurakennetta oikein.


    • mimmimum-mi

      Tuosta otsikosta....onko ihmisen hyvä olla toisen luona....minä tykkään olla täällä sinun ja koko" tiimin kanssa ".....tähän voisi lainata taas Eino Leinoa..."ei paha ole kenkään ihminen.. vaan toinen on heikompi toista..On hyvää rinnassa jokaisen...vaikk aina ei esille loista " .....
      Uutisia lueskelin... tänään on asunnottomien päivä....oli haastateltu miestä joka asui toyotassa....sanoi että ensiyönä pääsee kirkkoon yöksi....jäi vähän taas mietityttämään....

    • eppu2

      Eero, mielestäni olisi sääli, jos menisit pois tai puskaan.
      Sinä tuot oman värisi palstalle.
      Ole siis Eero niinkuin tähänkin asti, nosta mielesi yläpuolelle ilkeilyjen.
      Ilkeily on aina hänen oma häpeänsä, ei kohteen.

      • "eppu2"

        Kuka on tuo hän, johon niin ilkeästi viittaat?

        H.


      • eppu2
        hunksz kirjoitti:

        "eppu2"

        Kuka on tuo hän, johon niin ilkeästi viittaat?

        H.

        Viittaukseni on täysin asiallinen.
        Oletkos kuullut sellaista sananlaskua, että se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa.


      • eppu2 kirjoitti:

        Viittaukseni on täysin asiallinen.
        Oletkos kuullut sellaista sananlaskua, että se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa.

        "eppu2"

        Kuten huomaat.
        Tuossa ei ole sanaa hän.
        Älä huoli kuitenkaan.
        Kyllä minä hänet ymmärsin.

        H.


    • Voi sinä raavas iso mies :). Kanna lierosi kunnialla ja ylpeästi. Hunksizta kun ei ota selvää, tiedä mitkä ihanuus lieroonsa sisältyy :D. Mikä lie trolli. Tai joku yksinäinen epäsosiaalinen. Huomiotasi hakee.

      Mutta elä sie mene puskaan. Kuka täällä sitten höpöttää ja lepposia juttelee. Koirakin vielä hankkimatta :).

      • Siis Hunkszille: saitko mitä halusit?


      • "siilimuori2"

        Bessieeeee.. :)
        En minä halunut.
        Aloittaja halusi.

        H.


      • hunksz kirjoitti:

        "siilimuori2"

        Bessieeeee.. :)
        En minä halunut.
        Aloittaja halusi.

        H.

        No sitähän mä sanoin.


      • ihanuuttamulle
        siilimuori2 kirjoitti:

        No sitähän mä sanoin.

        Onks hunksz eero häh??


      • ihanuuttamulle kirjoitti:

        Onks hunksz eero häh??

        No yhtä varmasti kuin täällä muitakin luullaan joksikin toiseksi.


      • tiedetääntiedetään
        ihanuuttamulle kirjoitti:

        Onks hunksz eero häh??

        On molemmat saman henkilön nikkejä.


    • de-meter

      Älähän nyt 1eero. Kyllä se tästä. Vastahan olet tänne tullut ja aktiivinen, leppoisa kirjoittaja olet. En ole sillä tavoin seurannut palstaa, että tarkkaan tietäisin, mitä täällä tapahtuu, kuka kiusaa ketäkin, mutta varmasti sait jo hyviä vinkkejä ongelmasi hoitoon ja sait selville"kannatuslukusi". Eikös tuosta ole hyvä jatkaa ?
      Niin että pysy kehissä vain. Muiden opettaminen tavoille on aina epäkiitollista hommaa. Vähemmällä pääsee, kun jättää ikävät kommentit huomiotta. Vaikeata se tietysti on, jos suoraan puhutellaan ja nimeltä mainitaan, mutta "kaikkeen tottuu", sanoi pässi kun päätä leikattiin - vai miten se meni ?

    • 1eeva-

      1 eero
      vain tyhjää uhkuu,
      hyvin tietää että voi poistua näyttämöltä heti kun siltä tuntuu,
      lähinnä alotus on vain hiipuvan hiiloksen hiilihangolla tonkimista,
      että hiillos hehkuis vielä,
      jos kailkkaa lissää uuniin laittais, nuotio roihastas vielä liekkein,
      että se siitä uhkumisesta.

    • kylmätotuus

      Nimim. "1eero" älä välitä "hunkszin" jutuista!
      Ihminen, joka sortuu mollaamaan toisia on ketjun heikoin lenkki. Hän purkaa pahaaoloaan muihin. Kohteeksi voi joutua kuka vain.
      Minussa herää häntä kohtaan lähinnä säälintunne. Eihän sellaista reppanaa voi edes "kouluttaa".
      Pysy siis ringissä ja kirjoittele entiseen malliin!

      Vua sitte iha toesee asiaa.
      Sinä out siis savolaene, nii oo minnäe. Kaks savolaesta jiäräpiätä, mahtavoo! Nythä meillä ei oo mittää hättee tiälläkää.
      Savolaeneha ei uhallakkaa anna periks missää.
      Savolaeste laalussakkii se selevästi tuuvaa essii.

      Ilima meitä ei oes koko Suomemuata.
      Saesvat olla kiitollisia meille kaekki muut suomalaeset. Vua ei, yrittäävät kaekissa mahollisissa kiänteissä meitä halaveerata. Suaha sitä yrittöö, mutta aena vettäävät vesjperä. Katteellisija ovat mokomat. Kiittämättömyys o mualiman palakka.

      Laetan tähä lopuks savolaesia elämäviisaaksia.
      Kaekki suavat niitä lukkee ja ottoo opiksee!

      http://users.jyu.fi/~kirkopo/savo/?sivu=viisauksia

    • Vakavasti ottaen ei täällä kannata arvoaan punnita gallupilla. Oikeasti oot ihan hyvä tyyppi, ei muuta ku sanoja peräkkäin. Poristaan me joilla juttu keskenään luistaa. Hunkzilta saa kaikki osansa, ei vissiin muutoin koe tulevansa kuulluksi. Eihän kommenttinsa mitään mieltä ylentävä ole, mutta kun poiskaan ei saa, jätetään arvoonsa.

    • 1eero

      Anteeksi jätetäänkö aihe on meillä muutakin on huominen päivä uus sen tietää kun herää, anteeksi aloitus ei kovin ylentävä mutta kuitennii ihminen kaipaa toista ihmistä.

      • eppu2

        Tsemppiä eero!


      • 1eero
        eppu2 kirjoitti:

        Tsemppiä eero!

        Sanoin aloituksessa sanoittavani ja sulle eppuseni olen ymmärtänyt kesäsi siellä jossain, yhden tai kaikki yhteensä nostan teille hyvät ystävät vaatimatonta hattuani olkaa niinkuin te,,,minä maan matonen sanon ja tulen sanomaan vielä sanan.


    • 1eero
      Tämä on hyvä aloitus - minulla on tuossa tv-teemalla auki, siellä puhutaan sananvapaudesta.
      En lukenut ketjua, koska haluan kirjoittaa mielipiteeni sinulle. Tämä foorumi on sanalle vapaa, koska en ole nyt niin kovin paljoa ollut täällä en ole perillä noista erimielisyydeksi eskaloituneista keskusteluista.
      Luen kyllä sinun juttujasi ja vaikka en aina samaa mieltä olisikaan ei tulisi mieleenikään mennä suht. henkilökohtaiseen kielteiseen palautteeseen.
      En myöskään lähde siihen, että tällainen ketju provosoidaan yhden kirjoittajan kritisoimiseksi, melko voimakas kannanotto, mutta ehkä se nyt oli tarpeen sinun näkökulmastasi.
      Me olemme jo elämää nähneitä ja tiedämme miten täällä ollaan, kyllä tänne myös huumori, kritiikkikin mahtuu, tylsäksi menisi ilman. Erilaiset persoonatkin vain piristävät ja olisin sinunkohdallasi - jos mahdollista - kirjoita vain kuin ennenkin, täällä yksi lukija kannustaa.
      Otsakkeeseen vastaan, kyllä me näitä yhdessäolon hetkiä tarvitsemme, useissa muodoissa, tätäkin -

    • 1eero

      Hyvä sulle toisella silmällä vinkkaan

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      317
      7210
    2. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      58
      2194
    3. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      33
      1611
    4. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      27
      1439
    5. Kysymystä pukkaa

      Mitä aiot tehdä kun näet hänet seuraavan kerran? Vai oletko kuin ei mitään....
      Ikävä
      111
      1153
    6. IS Viikonloppu 29.-30.6.2024

      Melko hyvä 3- -tasoiseksi merkitty Kovis Jari Keräseltä. Pääkuvan merkitys on varsin vähäinen rajoittuen alakulman aukio
      Sanaristikot
      72
      1135
    7. Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia.

      Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia. Kristilliset ääriainekset pelottelevat ihmisiä edelleen IKUISELLA hel
      Hindulaisuus
      335
      1026
    8. Suviseurat

      Kamala onnettomuus tapahtunut subiseuroissa
      Hyrynsalmi
      15
      873
    9. Tässä viimeinen mahdollisuutesi nainen

      Kysyä tai sanoa minulle, jos jotain jäi vuosien takaisista. Sen verran meillä oli kuitenkin jotain, että välillä mietin
      Ikävä
      50
      865
    10. Miksei persut järjesteä koskaan miekkareita tai kulkueita?

      Pelkäävätkö saavansa pataansa, ja sen vuoksi vain öyhöttävät netissä? Ei öyhöttämisellä muuteta maailmaa. Pitää olla ak
      Maailman menoa
      274
      787
    Aihe