Hienoa Jyränkölän Setlementti

Hyvätyö

Heinola on hyvä kaupunki.
Tule näyttämään, että se on totta. Haastamme kaikki heinolalaiset mukaan toivottamaan vastaanottokeskuksen uudet asukkaat tervetulleiksi kaupunkiin.

Get to know you Heinola – tapahtumaa vietetään lauantaina YK:n päivänä 24.10. klo 14 alkaen vastaanottokeskuksen eli vanhan Opekon pihalla (Lampikatu 5).

Haastamme kaikki heinolalaiset lapsista aikuisiin futis- ja korismatseihin. Yhteispelien voimin voimme näyttää, millaisia arvoja Heinolassa edustetaan. Ottelut pelataan sekoitetuin joukkuein.

Tapahtumassa on lisäksi musiikkimaalausta, tanssijumppaa, pihatalkoot, Pomppulinna (säävaraus), kasvomaalausta ja kaikkea kivaa koko perheen tekemistä.
Opekon pihalla on tapahtuman ajan myös ilmainen lettutarjoilu.
Lisäksi kaikilla on mahdollisuus tutustua heinolalaisia ja turvapaikanhakijoita yhdistävään kummiperhetoimintaan.

Koris- ja futismatseihin osallistuville luvassa pelipaidat!

Lisätietoja tapahtumasta antavat:
vihtori.koskinen@ylefi
[email protected]

Tapahtumaa ovat toteuttamassa muun muassa:
Jyränkölän Setlementti, Heinolan NMKY ry, Union Plaani–jalkapallojoukkue, Heinolan kaupunki, Pekan Leipä Oy, Suomen Setlementtiliitto ja iso joukko Heinolan vastaanottokeskuksen vapaaehtoistyöntekijöitä.

29

1250

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hyvää_yötä

Ajattelin tehdä hyvän teon heinolalaisille ja jäädä pois em. tapahtumasta.
      Vai että hyväntekeväisyyttä, miksette auta heinolaisia vanhuksia, esim
      ulkoiluttamalla heitä. Jalkapalloa partapoikien kanssa ja korista pitkähameisten kaa. Tämä on nyt sitä muotia tällä hetkellä, niin ja tumma kummisetälapsi jokaiselle yksinhuoltajarouvalle ja koraani käteen.

• Rajatkiinni

En ole todellakaan menos...voi jestas mitä toimintaa! Suosittelen että et mene sinäkään. Poliisien tilastot puhuvat puolestaan.

• Hyvätyö

Näinhän me saadaan niitä ennakkoluuloja poistettua. Huomataan, että hekin ovat IHMISIÄ!!

• Vadenblick

Millaisia ihmisiä?Oman maansa pettäviä pakoon luikkijoita sen sijaan että tekisivät oman maansa eteen jotain!Laadukasta sakkia joo..Itse puhuisin maanpettureista ja niitä täällä riittävästi jo nytkin!Joillekin kun isänmaallisuus ja oma kansa hyveitä yhä,ilman että siitä itse rahallista etua saisi..Teillähän ei oo taloudellinen oma etu mielessä,eihän?!Ei ihmiset niin tyhmiä ole kuin luulette.

• Hyvätyö

Vadenblick
        En todellakaan ole töissä Setlementillä. Auttaa voi muutkin niin monin tavoin ja tämähän on yksi keino.

• Hulluushuipussaan

Älkää nyt Heinolalaiset sortuko typerämpääkin typerämpään touhuun. Kannattaa osallistua olemalla pois. Ei ne rikolliset mitään tervetulleita tänne ole. Nämä hyyssärit ovat saaneet ääntään kuuluviin aivan suhteettomasti. Todellisuudessa isompi osa kansalaisista on vastaan tätä rikollisten maahantuloa. Muuten.....mikä erottaa eläimet ihmisistä........välimeri.

• Masajapa

Mainos: vältä tapahtuman järjestäjien tuotteita ja palveluja, mulla ne on boikotissa nyt.

• hutitulijo

Sama juttu. Ei enää Pekan Leivän tuotteita.

• ALLLIVESMATTER

Kaikki paksupäiset ihmiset eivät vain ymmärrä, että hekin ovat ihmisiä. Eroavaisuuksina vain kulttuurit, uskonnot ja tavat. Jos yksi pakolainen on syyllistynyt rikokseen niin ei se tee kaikista pakolaisista rikollisia. Käyttäkää järkeänne hyvät ihmiset. Kuvitelkaa heidän elämää. Heillä on tarpeeksi vaikeaa ilman teitäkin valittajia ja rasisteja. Laittakaa itsenne heidän asemaan. Teillä ei ole aavistustakaan mitä he ovat joutuneet kokemaan. He joutuivat jättämään kotinsa ja elämänsä taakseen, jotta pelko kuolemasta häviäisi. Jos aiotte vielä valittaa asiasta niin tehkää se julkisesti eikä anonyymisti. Itse aion osallistua tapahtumaan! Vaikkakin tulevaisuudessa suomalaisten olot tai pelko työttömyydestä huononevat niin se ei ole mitään verrattuna muihin maihin. Suomi on vahva monikulttuurinen maa ja tiedän, että suomi tulee selviämään tästä ja tulee auttamaan pakolaisia parhaalla mahdollisella tavalla kuin kaikkia muitakin!
      - Humanity restored

• typeryyshuipussaan

Bul shit. Voiko typerämpää enää olla.

• Anonyymi

Tekisi oikein hyvää rasisteille tulisi sota ja joutuisitte lähtemään kodistanne niinkuin karjalaiset aikoinaan. Mukaan vain ne mitä pystyy kantamaan. Kohti tuntematonta ei ruokaa eika paljoa rahaa. Olisitte kaikkien hyljeksimia ette ihmisiä. Mikään maa ei haluasi laumoittain suomalaisia. Kerättäisiin leireille kammottaviin olosuhteisiin. Ettekö silloin toivoisi että joku auttaisi. Kaikille rasisteille terveiset entä jos itse olet joskus pakolainen. Koskaan ei voi tietää

• ALLLIVESMATTER

-17v

• Boikotoikaa

Boikotoikaa kaikki mokomaa paskaa. Osoittakaa että olette ihmisiä. Käykää ihmiset kuvaamassa mahdollisia osallistujia ja julkaiskaa kuvat, että tiedämme ketkä Heinolassa ovat maamme pettureita.

• SiellähänNe

Facebookissa on ryhmä, jonka nimi on "miten voisi asuttaa pakolaisia Heinolassa" tai joku muu vastaava. Siellä on 500 naista jäsenenä. Että minua hävettää naisena tuollainen toiminta. Tai hävettäisi varmaan myös jos olisin mies, mutta tuossa ryhmässä ei taida olla kovin monta miestä. Onkohan millään muulla kunnalla vastaavanlaista ryhmää?

• katse_aurinkoon

Kuten jo tässä viestiketjussa aiemmin kirjoitettiin, niin mitä jos minä, sinä joutuisit jättämään kodin, kaiken ja lähtemään pakoon.
      Mietipä vielä uudelleen, koti, perhe, ystävät, työpaikka siis kaikki mitä sinulla onkaan, ja voit ottaa vain pienen kassin tavaroita, jos sitäkään.
      Tänä päivänä kun meillä on kaikkea tavaraa paljon, ei ehkäpä maailman helpoin ratkaisu.
      Eikä nyt ajatella sota-aikoja Suomessa, kun ei ollut tätä yltäkylläisyyttä.

Lopettakaa nyt tuo vihanpito ja -puheet. Omalla, positiivisella esimerkillä me voidaan saada paljon aikaan.
      Kerrotaan, näytetään omia toimintamalleja ja tapojamme, rakentavasti.
      Kyllä virkavalta huolehtii omasta osuudestaan.

Heinolalaiset, ollaan toistemme tukena ja näytetään että me olemme suomalaisia, joihin voi aina luottaa. Pakolaiset ovat seurausta. Syistä meidän pitäisi puhua.

• KatseOikeaanPäin

Huono provo!

Mutta aikuisten oikeesti olen mnäkin valmis omalta osaltani auttamaan TODELLISIA pakolaisia, mutta ei minulta heru yhtään empatiaa miehenköriläille, jotka jättävät perheensä ja lähtevät hakemaan itselleen korkeampaa elintasoa toiseen maahan ja vieläpä rellastavat ja röyhkeilevät.

• Oikeita-vääriä

Ketkä on niitä"oikeita" pakolaisia. Minulta eivät tule kysymään ketkä maahan otetaan pakolaisina, joten mittää en voi.
        Tulee ketä tulee, ja hyväksyä pitää, kait.

• 123mmm

Katse aurinkoon, olethan myös valmis leikkaamaan ensi vuonna eläkkeestäsi/ palkastasi ison osan pois? Virkavalta huolehtii meidän veronmaksajien rahoilla ja velalla tämä rahoitetaan. On helppo olla suvaitsevainen jos ei ajattele seurauksia.

• Maailma-on-sekaisin

Kerro ihmeessä, mitä me voidaan tehdä. Me tavalliset veronmaksajat.
        Tiedätkö minun eläkkeeni, vajaat tuhat euroa kk. jos sinun pitää siitä vielä nipistää, niin kerro samalla mitä minä itse voisin tehdä.
        Iskeä pientä nyrkkiä pöytään, istua korpilakkoon, lähteä barrikadeille, yksin (kö)
        Nyt varmaan kirjoituksessa ei ole kysymys tästä yksittäisestä pakolaisasiasta, vaan uskon kirjoittajan tarkotuksen olevan kaikkinainen suvaitsevaisuus.
        Seuraukset, niinpä, mitä ne ovat jos maat eivät ota turvapaikanhakijoita.
        Nyt tarvitaan yhteisymmärrystä, suvaitsevaisuutta, se on myös signaali vakituisia ihmisiä kohtaan, tuo turvallisuutta. Ei sillä saavuteta mitään että lähdetään provosoimaan.
        Varmaan kuulit uutisista, miten on maita jotka jo kertovat peloista turvapaikanhakijoiden lisääntymisestä.

Tunnustan, että mietityttää, ehkä, jopa voisin sanoa että pelottaa.
        En vain tiedä mitä olisi tehtävä...ihan oikeesti.

• Anonyymi

Suomessa on maailman tiukin pakolaispolitiikka ei tänne pääse kun harvat. Et turha vinkua et kaikki pääsee höpö höpö juttuja

• Mm1245

Mitä seurauksia on tullut rikkaille öljyvaltioille jotka eivät ota pakolaisia ? Joissa puhutaan arabiaa, meidän tehtävä on viedä mielipiteemme suomen päättäjille että nyt riittää. Kotiutetaan ne jotka ovat tulleet oikeasti sotaa ja vainoa pakoon, elintasoa etsivät nuoret miehet palautetaan eikä enempää oteta. Maailmassa on paljon maita joissa on vähän pakolaisia ei tämä kuulu vain Euroopalle!

• 129Hanni

Oma isä taisteli Suomen puolesta eturintamassa, jos joku oli rintamakarkuri hänet haettiin takaisin. Silloin oli kunnia-asia puolustaa kotimaata ja moni kuoli sillä reissulla. On ajat ja tavat muuttuneet, lähteekö suomen miehet karkuun jos joku hyökkää meille ja tekee terroritekoja täällä , luulen että jokainen kynnelle kykenevä puolustaa isänmaata!! Onko joku tästä eri mieltä?

• Cifonet

Hurraa! Asiaa kirjoitti edellä mainittu. Ei kai me mennä palloilemaan. En minä ainakaan. Vaikka paikallislehti ei muuta syydä sivuillaan
        nykyään, kuin juttuja näistä. Kai aikovat aivopestä meidät myötämielisiksi. Vaan
        jos kysely tehtäisiin mielipiteistä kyseisiin ihmisiin. Ja saisi osallistua nimettömänä, voisi tulos järkyttää heitä puolustavat. Nyt on vielä rauhallista
        ja toivotaan, että pysyy. Siellä paikan päällä voisi aina silloin tällöin muistuttaa.
        että maassa maan tavalla. Ettei unohtuisi! Tämä viikko oli sananvapaus viikko.
        Siksi katsoin voivani ilmaista mielipiteeni ja toivon, että kovin moni hyysäri
        ei pissisi raivosta housuihinsa. Vielä ihmettelen miksi vasta nämä ihmiset
        saivat säälin heräämään ja näin isosti. Vai onko niin , että näistä toimista saa
        itsensä kuuluville ja näkyville. Me hiljaiset jatkuvasti vapaaehtoisesti vanhuksia
        ja muita auttavat ei tulla niin esille. Ja vapaaehtoistyö on muutakin , kuin toitottamista kaikille" minäkin olen siellä töissä" ja ollaan niin laupiasta, niin
        laupiasta. Olen pahoillani. Ei en olekaan, olen tosissani. Hyvää syksyä silti!

• Anonyymi

Pakolaisia Suomeen ehdot tulolle pitää olla ammatti tai hankkia se täällä. Vuosi aikaa oppia kieli ja hakea työ tai opiskelupaikka. Sosiaalihuollon varaan ei voisi jäädä. Jos ei homma toimi ehdot täyty takaisin kotimaahansa. Sitten suomen luuserit kanssa töihin terve nuori duuniin eika maata kotona. Ne henkilöt jotka ovat jo työuransa tehneet 45-50 vuotta tehneet veroja maksaneet ja ikä edellyttää eläkkeelle pääsyn ne pois kortistoista ja eläkepäiville. Sairaat jotka eivät enää kuntoudu työelämään eläkkeelle. Nuoret terveet ihmiset töihin niin sen pitää mennä

• Löytyyhän-näitä

Hyvä! Hyviä mielipiteitä 129Hanni ja mm1245, juuri näin järkevää aprikointia. Mutta samalla tiukkaa asiaa. Juuri tämän ketjun "asialliset " kirjoitukset ovat erinomaisia.
      Kuten myös tiivistettynä kirjoitti "katse aurinkoon": "Heinolalaiset, ollaan toistemme tukena ja näytetään että me olemme suomalaisia, joihin voi aina luottaa. Pakolaiset ovat seurausta. Syistä meidän pitäisi puhua."
      Ei voisi paremmin sanoa.

Kiitos, teille jotka kirjoititte tänne!

Oli pitkästä aikaa asiallista luettavaa.
      Hyvä tästä tulee: nokka kohti tuulta :)

• maminkanssa

Sotilaskarkureita, partaisia alakoululaisia, kengännumero 43-46.
      Mistä näitä aina vaan tulee. Milloin ne palautetaan tältä Suomen lomamatkalta .
      Nyt alkaa jo vituttaa noin mamupetterit, missä ne muslimiprinsessat on.
      Parikymmentä vuotta sitten niitä oli, silloin hyvään aikaan, NAM NAM
      Amman. Edullista!

• Hannujakerttu

Pakolaiset ovat seurausta löperöstä EU politiikasta. Rajat auki kaikille- ei ole toimiva järjestelmä ollut koskaa missään, viestiä vaan sinne politikkojen suuntaa. Muuten meidä piru nokkii!!!

• tyhmyydestäsakotetaan

Jos ihmisellä on oikeasti hätä, ei se ala ensimmäisenä arvostelemaan olojaan, osoittamaan mieltään, varastelemaan auttajiltaan, pahoinpitelemään tai juoksemaan mulkku suorana naisten perässä.
      Suvakit jatkavat hymyillen lämpöä tulokkaille. Minä en uskaltaisi, koska jonain päivänä jollekkin suvakille varmasti tulee vastaan tilanne, että tulokas alkaa vaatia sitä, mitä on tulkinnut hymyn perusteella saavansa. Toivottavasti edes äidiltä eikä tyttäreltä.

• JäitäHattuun

Pari viikkoa on Heinolassa ollut pakolaisia ja ei mitään häiriöitä ole heistä ollut. Ainoat häiriköt on olleet paikallisia, joten eiköhän oteta ihan rauhallisesti. Tälle tilanteellehan ei vaan mahda nyt mitään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ootko nainen noin mustis musta

Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t
      Ikävä
      89
      7179
    2. Sen kerran kun siellä käyn

Voisit olla paikalla💚💛☘️
      Ikävä
      35
      3801
    3. Kumpa tietäisin. Miehelle.

Vieläkö toivot jotain viestiä, vai suutuitko taas...kun...🤔
      Ikävä
      45
      3370
    4. Kauan säkin jaksoit

Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐
      Ikävä
      40
      2532
    5. rakastan sinua!

Tule ja ota, kasvetaan yhdessä paremmiksi ❤️❤️❤️❤️ kaikki anteeksi ❤️❤️❤️
      Ikävä
      41
      2302
    6. Joel Harkimo ja Janni Hussi eroavat

Tämä on ilon päivä 😊
      Kotimaiset julkkisjuorut
      207
      2282
    7. Sä olet nainen kuuluisa..

..etkä mitenkään hyvällä tavalla.
      Suhteet
      122
      2202
    8. Miksi kaipaat

Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?
      Ikävä
      29
      2119
    9. Mietin tässä T....

Oletko jo kesälomalla.?Keli on ihanaa, ja sinä nautit veneilystä.... Edelleen käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua..
      Suhteet
      24
      1868
    10. Siis hetkonen

Rakastetaankohan me kummatkin toisiamme, ja aletaan tajuamaan se pikkuhiljaa 🤯
      Ikävä
      40
      1779
    Aihe