Nyt vittu auttakaa

Huolestunut02

Moi. Oon 13v poika, ja mul on ongelmana se, että vasen kives on isompi kuin oikea. Tiedän että se on normaalia, mutta viime aikoina kivekset ovat ruvenneet särkemään, ja kipu on enemmän vasemassa eli isommassa kiveksessä. En myöskään tiedä että mista asti vasen on ollut isompi kuin oikea, ja se huolestuttaa, sillä olen kuullu et jos toinen kives suurenee äkkiä, ja samaan aikaan alkavat kivut, se voi olla vakavaa.
Onko kyse vain murrosiästä, vai jostain pahemmasta?

6

143

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 14vee

Tohon kipuasiaan en osaa sanoo mitään, mut melkein kaikilla vasen kives on isompi kuin oikee. Se on täysin normaalii. Voi olla et se kipu liittyy murrosikään ja menee ohi, toivottavasti.

• En usko että kyse on mistään kovin vakavasta asiasta. Toinen kives on yleensä hiukan isompi kuin toinen ja se yleensä myös roikkuu hieman alempana kuin toinen. Kipu voi johtua liian tiukoista kalsareista tai housuista. Toinen syy on se että olet ehkä kylmettänyt alapään joskus ja tuo kylmä ei koskaan ole hyväksi alapäälle eikä varsinkaan kiveksille. Pahimmillaan voi aiheuttaa eturauhasen tulehduksen joka on kivulias vaiva ja vaatii lääkärin käynnin ja antibiootit. Hyvä neuvo helpottaa oireita on se että laitat kädenlämpöistä vettä vatiin, ammeeseen tms ja reilusti istut siihen joksikin aikaa. Myös lämpimän suihkun avulla voi helpottaa oireita.

• Jos kipuilu jatkuu, niin mene vaikka kouluterkkarin juttusille, jotta saat lähetteen lääkärille. Asia kannattaa tutkia ihan oikeastikin, ei pelkästään täällä netissä.

Tiedän että se ei ole helppoa mennä tuollaisesta vaivasta puhumaan. Tsemppiä sinulle.

• kivessyöpä

kives

• aids22

Vitun helari älä jaksa kiljua korviin sattuu jo...

• AIDS

Hyvin sanottu

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ajattelit siis löytäneesi onnen minusta

Etkä sitä silloin sanonut. Miksi oi miksi. Olisit avannut suusi. Olisin kääntänyt vaikka minkä kiven, että oltaisiin voi
      Ikävä
      43
      3544
    2. Päivän Teemu Selänne: Köyhät ovat vastuussa köyhyydestään!

https://www.youtube.com/watch?v=2rmgjJAJ7s8 Teemu lyö köyhää oikealla suoralla!
      Maailman menoa
      441
      3063
    3. Kiitos rakastamani,

tämän päiväisestä toisaalla, jos tahdoit minulle sillä myös jotain viestittää. ❤️ Toivon, että nähdään vielä ja saadaan
      Ikävä
      23
      2830
    4. Nainen, olen huolissani sinusta

Onko kaikki varmasti hyvin? Minulla on pahoja aavistuksia, mutta toivon olevani väärässä. Toivotan kaikkea hyvää sulle!
      Ikävä
      83
      1917
    5. Ollaanko me päästy

Toisista yli vai mikä on tilanne
      Ikävä
      87
      1517
    6. Kello käy ja ilta pimenee

Alkaa jo väsyttämään kovasti. 🥱 Toivottelen hyvää yötä ja kauniita unia. Oman kulla kuvatuksia. 😊💤💖💤✨💤🌌 Lokakuun
      Ikävä
      254
      1380
    7. Miksi et lähesty

kaivattuasi jos olet kiinnostunut? Palstailu ei auta asiaa. 🤔
      Ikävä
      107
      1267
    8. Mikä siinä naisessa

Sinua kiehtoo?
      Ikävä
      104
      1222
    9. SEO!! Pyhäsalmi

Tässä vasta muuton tehneenä pyhäsalmelle.. mietin tätä huoltoasemaa. Setelit ei kelpaa tankkaus pisteeseen, sisällä epäs
      Pyhäjärvi
      72
      1143
    10. Ruumisvaunut

Ompa järjen köyhyyttä vetää ruumiskärryjä pitkin kylää ja säikytellä ihmisiä. Vain Kuhmon hoitajat tähän pystyy.
      Kuhmo
      32
      983
    Aihe