Kuinka pitkän videon voi ottaa yhteen menoon

onko.aikarajoitusta

Digipokkareissa ja järjästelmäkameroissa se on aina yhtäjaksoinen maksimi 29 min 59 s-, veroteknisistä syistä, mutta kuinka tableteissa.

15

196

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Videotallennin ilmoitti vapaata tilaa olevan kahdeksan tunnin ja 41 minuutin edestä, mutta tositilanteessa tietysti akku loppuu reilusti ennen sitä. ;)

    • Outo_rajoite

      Ei ainakaan omissa Canonin kameroissani ole tuollaista rajoitusta, digijärkkäri ja videokamera. Ja molemmat suomesta ostettuja, järkkäri vajaa 3v sitten ja videokamera n. 1,5v sitten. Mistä tuollainen harhaluulo jostain yleisestä rajoituksesta on peräisin ? Eikä ole Sonyn action-cam mallissakaan tuollaista rajoitusta, pisin yhtäjaksoinen kuvaus mitä tuolla Sonylla on tullut kuvattua oli jotain 58 minuutin paikkeilla (vähän jäi sukellus vajaaksi suunnitellusta tunnista).

      • Kala_mies_

        Suuret keuhkot on sulla.


      • Kalastajalle
        Kala_mies_ kirjoitti:

        Suuret keuhkot on sulla.

        10 litran 300 bar paineilmapullo, olisi riittänyt paljon pidemmänkin sukelluksen. Etkö ole kuullut laitesukelluksesta ? Tuon Sonyn kameran mukana tullut kotelo kestää valmistajan mukaan 60 metrin syvyyteen, paineilmalla tulee raja vastaan jo 42 metrissä enkä jaksa pelata seoskaasujen kanssa.


      • Vitsihän_se
        Kalastajalle kirjoitti:

        10 litran 300 bar paineilmapullo, olisi riittänyt paljon pidemmänkin sukelluksen. Etkö ole kuullut laitesukelluksesta ? Tuon Sonyn kameran mukana tullut kotelo kestää valmistajan mukaan 60 metrin syvyyteen, paineilmalla tulee raja vastaan jo 42 metrissä enkä jaksa pelata seoskaasujen kanssa.

        Olen kuullut, oletko sinä kuullut vitseistä?


      • näistähänriippuu

        Sehän riippuu

        - Kameran mallista
        - Tukeeko uutta ExFAT formaattia johon voi tallentaa yhtämenoa yli 4 Gt edestä videoita. Vanha FAT32 formaatti ei tue yli 4 Gt tiedostoja joten jos kuvaa HD videoita tämä tila voi tulla äkkiä täyteen ja videon tallennus pysähtyä.
        - Muistikortista.


      • Tästähän_oli_kyse
        näistähänriippuu kirjoitti:

        Sehän riippuu

        - Kameran mallista
        - Tukeeko uutta ExFAT formaattia johon voi tallentaa yhtämenoa yli 4 Gt edestä videoita. Vanha FAT32 formaatti ei tue yli 4 Gt tiedostoja joten jos kuvaa HD videoita tämä tila voi tulla äkkiä täyteen ja videon tallennus pysähtyä.
        - Muistikortista.

        Mutta aloituksessa mainitusta "se on aina yhtäjaksoinen maksimi 29 min 59 s-, veroteknisistä syistä" pelleilystä en ole kuullutkaan, olisi kiva kuulla edes yksi kamera merkki ja malli jossa on tuollainen keinotekoinen rajoitus.


      • seon_HD-vero
        Tästähän_oli_kyse kirjoitti:

        Mutta aloituksessa mainitusta "se on aina yhtäjaksoinen maksimi 29 min 59 s-, veroteknisistä syistä" pelleilystä en ole kuullutkaan, olisi kiva kuulla edes yksi kamera merkki ja malli jossa on tuollainen keinotekoinen rajoitus.

        Se koskee HD-kuvaa ja puolen tunnin rajoitus on lähes kaikissa järjestelmäkameroissa, joilla huipputason kuvanlaatu mahdollinen. Canonilla taitaa olla rajoitus kaikissa muissa paitsi 1D C -ammattirungossa, joka on suunnattu videokuvausta varten. Kaikissa kunnon kameroissa 4 Gt:n tiedostot yhdistetään automaattisesti, joten se ei kuvausaikaan vaikuta. Monessa uudessakin kamerassa on edelleen 4 Gt rajoitus, vaikka tukeekin exFATia.


      • eiosaakäyttääsitä
        Tästähän_oli_kyse kirjoitti:

        Mutta aloituksessa mainitusta "se on aina yhtäjaksoinen maksimi 29 min 59 s-, veroteknisistä syistä" pelleilystä en ole kuullutkaan, olisi kiva kuulla edes yksi kamera merkki ja malli jossa on tuollainen keinotekoinen rajoitus.

        Niin koska aloittaja ei saa käyttää kameraa:)


      • Eipä_näytä_siltä
        seon_HD-vero kirjoitti:

        Se koskee HD-kuvaa ja puolen tunnin rajoitus on lähes kaikissa järjestelmäkameroissa, joilla huipputason kuvanlaatu mahdollinen. Canonilla taitaa olla rajoitus kaikissa muissa paitsi 1D C -ammattirungossa, joka on suunnattu videokuvausta varten. Kaikissa kunnon kameroissa 4 Gt:n tiedostot yhdistetään automaattisesti, joten se ei kuvausaikaan vaikuta. Monessa uudessakin kamerassa on edelleen 4 Gt rajoitus, vaikka tukeekin exFATia.

        Eipä ole tuossa omassa Canonin järkkärissäni tuollaista rajoitusta edes HD-kuvalla eikä kyseessä ole mikään ammattirunko vaan ihan normaali perusrunko. Eikä rajoitusta ole tuossa Canonin videokamerassanikaan, ihan normaali marketeista löytyvä malli (löytynyt, taitaa olla jo poistunut myynnistä uudempien mallien tieltä).


      • aloottaja-vaann
        eiosaakäyttääsitä kirjoitti:

        Niin koska aloittaja ei saa käyttää kameraa:)

        aloittaja, minä olen itse kuvannut -40 luvulta asti ( 2,5 vuotiaasta) ja itse kuvannut lasilevylle, filmille ja itse valmistanut kaikki loppuun asti. Värikuviin siirryin -50 luvun lopussa.

        minun lapsuus on tallennettu samoilla kameroilla kuin suomifilmit, joita tulee iltapäivisin telkkarista.

        toivoisin että joskus oppisin kuvaamaan


    • aloittaja_ihmettelee

      Outo_rajoite
      17.10.2015 23:17,,,,,,,,,, kirjoitti "Ei ainakaan omissa Canonin kameroissani ole tuollaista rajoitusta, digijärkkäri ja videokamera. Ja molemmat suomesta ostettuja, järkkäri vajaa 3v............."

      Onpa hassua, meillä on aina ostettu kaikkein kalliimpia kameroita ja kuvattu lähes aina videota, koska vain elävä kuva antaa sitten oikeaa tunnelmaa. On hienoa katsella ja myös kuunnella lasten leikkejä ja iloja ja huutoja, kuuskytluvulta tähän päivään.

      Otin viimeisen kamerani tietoja, tuossa linkki;
      http://www.canon.fi/for_home/product_finder/cameras/digital_slr/eos_1dx/

      jossa tekstiä;

      Video-otosten pituus enimmäiskesto 29 min 59 s, yhden tiedoston enimmäiskoko 4 Gt

      Meillä on vain videokameroissa rajoittamaton kuvausaika, parhaassa akku kestää 8-10 tuntia ja toisessa mahtuu 2 kappaletta 256 Gb kortteja, koskaan ei ole kuvausaika loppunut.

      Kysyin tablettien kuvausaikoja, niitä kun ei missään ole, no, se ei ny ole niin tarkkaa, aina on mukana Canon PowerShot G7 X.

      Teidänkin suosittelisin kuvaamaan elävää kuvaa, varmasti kadutte myöhemmin. Ja aina muutaman kerran vuodessa kannattaa lainata 4K videokamera jolla ikuistaa perhee jälkikasvua ym. tapahtumia, ette varmaan kadu.

      En anna yhtään mitään arvoa kuolleille kuville, on "tyhmää" rakastua kuolleisiin kuviin.

      • vhs.avi.mpg.mp4

        Olen samaa mieltä, video on hyvä keksintö kun siinä on äänet ja "live" kuva mukana.
        Vanhemmat kuvasi kaksi kotivideota 80-luvun lopulla ja 90-luvun alussa ja niitä on mukava katsoa nyt kun videolla esiintyy isovanhemmat jotka ovat jo poistuneet tästä maailmasta.
        Olisipa tullut kuvatuksi enemmänkin kotivideoita.
        Olen digitoinut nuo kotivideot vhs-nauhoilta tietokoneella ja tehnyt niistä dvd-levyt.

        Olen nyt itse kuvaillut vanhemmistani ja heidän kodistaan videopätkiä vuodesta 2005 lähtien kun sain ensimmäisen digivideota ottavan kameran silloin. Jo nuo yli kymmenen vuoden takaiset klipit ovat jo mukavaa katsottavaa kun ajat ovat niistäkin jo muuttuneet.

        Still kuvillakin on puolensa, niillä saa otettua tarkkoja pysäytyskuvia joita voi rauhassa tutkia ilman livekuvan liikettä.


    • Ohtis

      Hei, kstsoin juuri omaa Csnon EOS6D kameran video asetuksia. Siellä video asetusten valikossa on tuo aika 29,59 mainittu kaikissa vaihtoehdoissa. Voiko rajoitusta jotenkin muuttaa tai pidentää?

    • teennäisongelma

      Mikä ongelma tuo muka on?
      Ei elokuviakaan kuvata yhtenä pötkynä.
      Itse kuvaan maksimissaan vain muutaman minuutin pätkiä ja hyvin on riittänyt.

      Amatöörien puuhastelua on pötkykuvaus.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1545
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1184
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1117
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1016
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      975
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      937
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      882
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      19
      852
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      694
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      660
    Aihe