Toyota säilyttää arvonsa parhaiten

djhdfiuhfvefuybou

Kolmenkymmenen parhaiten arvonsa säilyttäneen malliversion listalla on 17 Toyotaa

Lehtikeike:

"Viiden vuoden jälkeen arvon säilymisen kärjessä ovat suosituimmat pakettiautomallit Toyotan johdolla.
Viisi vuotta vanhoissa henkilöautoissa kärki on Toyota Land Cruiser, VW Caddy Kombi, Toyota Corolla, Toyota Yaris, Audi A3, VW Golf, BMW 1, Audi A6, Toyota Avensis Verso ja Mini.
Kolmenkymmenen parhaiten arvonsa säilyttäneen malliversion listalla on 17 Toyotaa, 10 Volkswagenia ja 3 Audia."

49

383

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vaiettu_totuus

Mitähän tuollaisilla listoilla on merkitystä?
      Toyota on kurja ajaa ja omistaa, se todellisuus on jokapäiväinen totuus.
      Uuden Toyotan hinnassa on leivottu sisään seuraava kaupan hyvityslisä, sinänsä se on hyvin on toiminut taktiikka, mutta tuotteen laatu ei ole suhteessa hintaan.

• Hohhoijaataas

Kurja ajaa ja omistaa???? Siis mitä?
      Sehän on aivan hyvä ajettava kuin ns. eurooppalaiset kilpailijansa. (Oikeat valmistusmaat onkin sitten ihan oma juttunsa)ja hyvä omistaa. Olen omistanut ison Audin, 525 BMW.n ym. hyvänä ajettavana pidettyjä autoja. Ei Toyota ole mitenkään ollut huonompi ajaa. Jotkut vaan sitkeästi myyttiä sen huonosta ajettavuudesta. Se on hyvä ajettava. Siitä pitää kilpailu huolen ja myyntitilastotkin sen kertovat.
      Ei ole Tojo myöskään jatkuvasti pajalla, kuten eräät saksalaiset merkit.

• Faktaa.eimyyttejä

"Ei ole Tojo myöskään jatkuvasti pajalla, kuten eräät saksalaiset merkit."

Jos sitkeistä myyteistä puhutaan niin tässä juurikin sellainen. Yli kolmekymmentä vuotta olen ajanut eurooppalaisilla ja kaksi päivää on tänä aikana auto ollut korjauksen vuoksi pajalla. Ja senkin jakopään vaihdon maksoi VW. Toyotat olisivat olleet tuplamäärän jo pelkästään huoltojen takia pajalla ja siihen takaisinkutsut päälle. Ei kiinnosta kiikuttaa autoaan koko ajan pajalla, siksi en ole toyotaa harkinnut.

• Tosion99
        Faktaa.eimyyttejä kirjoitti:

"Ei ole Tojo myöskään jatkuvasti pajalla, kuten eräät saksalaiset merkit."

Jos sitkeistä myyteistä puhutaan niin tässä juurikin sellainen. Yli kolmekymmentä vuotta olen ajanut eurooppalaisilla ja kaksi päivää on tänä aikana auto ollut korjauksen vuoksi pajalla. Ja senkin jakopään vaihdon maksoi VW. Toyotat olisivat olleet tuplamäärän jo pelkästään huoltojen takia pajalla ja siihen takaisinkutsut päälle. Ei kiinnosta kiikuttaa autoaan koko ajan pajalla, siksi en ole toyotaa harkinnut.

Totta. Näin olen itse todellisessa maailmassa asian olevan. Ei ehdi Toyotaan tulla vikaa, kun aina on korjaamolla. Ei 15 tkmhuoltoväli ole nykyaikaa. Toyotan todellinen laatu on myytti. Mitsulla sama juttu, mutta 20 000km väli/vuosi. Mitä merkitystä on jonkun muun automerkin ja mallin korjauskustannuksilla ja korjautuksella, jos kolmen vuoden japsihuollot maksavat 1800e!!!!

Jos joka toisella F1 kierroksella käy varikolla, niin ei ehdi rengas puhjeta, mutta ei siinä kisoja voiteta...

• Jotainrajaa
        Tosion99 kirjoitti:

Totta. Näin olen itse todellisessa maailmassa asian olevan. Ei ehdi Toyotaan tulla vikaa, kun aina on korjaamolla. Ei 15 tkmhuoltoväli ole nykyaikaa. Toyotan todellinen laatu on myytti. Mitsulla sama juttu, mutta 20 000km väli/vuosi. Mitä merkitystä on jonkun muun automerkin ja mallin korjauskustannuksilla ja korjautuksella, jos kolmen vuoden japsihuollot maksavat 1800e!!!!

Jos joka toisella F1 kierroksella käy varikolla, niin ei ehdi rengas puhjeta, mutta ei siinä kisoja voiteta...

Ja höpö höpö. Toyota nyt on ollut pitkään maailmalla luotettavuustilastojen kärjessä. Se on fakta.
        Sitten on eräs sakemannien omistama tuoteperhe, joka on surullisenkuuluisa Tsi, Dsg ja öljyvuodoistaan. Kaikenkaikkiaan todella epäluotettava. Viimeisenä ja pisteenä i.n päälle on tuo maailman mediat räjäyttänyt huijausohjelmisto.

• rkoiyjo4yjm5u
        Jotainrajaa kirjoitti:

Ja höpö höpö. Toyota nyt on ollut pitkään maailmalla luotettavuustilastojen kärjessä. Se on fakta.
        Sitten on eräs sakemannien omistama tuoteperhe, joka on surullisenkuuluisa Tsi, Dsg ja öljyvuodoistaan. Kaikenkaikkiaan todella epäluotettava. Viimeisenä ja pisteenä i.n päälle on tuo maailman mediat räjäyttänyt huijausohjelmisto.

mahtaako Tohjo sillä yhtään parantua että alati haukut jotain Volsua

• Yaris2012
        Tosion99 kirjoitti:

Mulla Yaris 2012 ja 3:n vuoden huollot merkkihuollossa 520e. huono on kestämään kun tuulilasinpyykjä ja 1:s ajovalolamppu jo hajonnut!!! Ja ikää vasta3,5v. kilsoja 50tkm. Jostain kumman syystä muutaman vuoden päästä vaihdan Toyotaan.

• Paska_kinneri
        Tosion99 kirjoitti:

Viittaako toi 99 sun syntymä vuoteen jos näin on sinuna olisin hyvin hiljaa asioista joista et mitään tiedä!? Mulla on mennyt 8v aikana noin 1600€ Toyotan huoltoon rahaa. ja ihan tiedoksi sinullekkin ,että Toyotan huoltoväli on 30Tkm ja Öljynvaihto väli 15Tkm joka varmistaa moottorin pitkän käyttöiän. Sillä jo 15Tkm ajettu oljy voitelee noin 15-20% huonommin kuin uusi oljy! Ja tämä on ihan laboratoriossa ja testaamalla todettu asia.

• TaasMennäään

Todellakin. Mitähän tuollainen 1800€ huolto sisältää? Uskomatonta trollausta. Sisältää varmaan kesä ja talvirenkaat aluvanteineen.

• 34autoaomistanut

3 vuotta/60 000km huoltojen hinnat meidän japsimerkillä~600e/merkkihuolto. VAG-autolla oli 3vuotta/60 000km huoltojen hinta 340e ei merkkihuolto, mutta maahantuojan ohjelman mukaan. Mainittakoon, että oli DSG7 ja TSI. Autoa ei tarvinnut käyttää takuuhuolloissa. DSG:n öljyt olisivat halunneet vaihtaa maahantuojan toimesta, mutta jätin ne seuraavalle omistajalle, kun tuli kutsu juuri autonvaihdon aikaan. Muitakaan omistamiamme VAG-autojamme ei ole tarvinnut käyttää takuuhuolloissa erikseen. Joskus sattuu MustaPekka-kortti kouraan merkillä kuin merkillä, kuten meidän Corolla, joka oli Turkissa tehty stw. Juoksutus huolloissa ja korjaamolla oli aivan käsittämätöntä. Toisaalta samaan aikaan omistamamme Yaris oli huolloissa vain sen ohjelman mukaan 15tkm välein.

• 34autoaomistanut

Katsoinpa vielä 1,6 Vtti 2003-Corollamme huoltolaskut.

2450km öljynvaihto 100e bensaluukun pakkoaukaisu peltisepän toimesta, kun juuttui bensaluukku kiinni omia aikojaan.

14 000km 245e vasen ja oikea etuvalojenpoltin takuusen

28 000km 330e poltimot takuuseen-etuvalosähköjen korjaus maahantuojan toimesta

44 000km 245e kaikki iskunvaimentimet uusiksi-vuoto

58 000 km 295e vaihteiston synkronoinnin voitelun parannusyritys-ei auttanut huollon / maahantuojan toimenpiteet, edelleen takkusivat

1215e/60000km

Yaris 1,3 Vtti 1/2005-

2100km öljynvaihto huollon laskuun

15 000km 230e

Auto vaihdettu pian tuon jälkeen 1,8i C-max Fordiin 2/2006

• Paska_kinneri
        34autoaomistanut kirjoitti:

Katsoinpa vielä 1,6 Vtti 2003-Corollamme huoltolaskut.

2450km öljynvaihto 100e bensaluukun pakkoaukaisu peltisepän toimesta, kun juuttui bensaluukku kiinni omia aikojaan.

14 000km 245e vasen ja oikea etuvalojenpoltin takuusen

28 000km 330e poltimot takuuseen-etuvalosähköjen korjaus maahantuojan toimesta

44 000km 245e kaikki iskunvaimentimet uusiksi-vuoto

58 000 km 295e vaihteiston synkronoinnin voitelun parannusyritys-ei auttanut huollon / maahantuojan toimenpiteet, edelleen takkusivat

1215e/60000km

Yaris 1,3 Vtti 1/2005-

2100km öljynvaihto huollon laskuun

15 000km 230e

Auto vaihdettu pian tuon jälkeen 1,8i C-max Fordiin 2/2006

Älä puhu paskaa Valehtelet niin ,että korvat heiluu!!!! Ja sitä paitsi se on 1,6 VVT-i joka tulee sanoista Variaple valve timing with Intelligence!!!!

https://fi.wikipedia.org/wiki/VVT-i

• makunsakullakin

En omista toyotaa, mutta totta se on, että esimerkiksi avensis säilyttää hyvin arvonsa. Eiköhän se kerro siitä, että auto on laadukas.
      Itse omistan volvo s80:n ja eiköhän siinä arvo alene huomattavasti nopeammin kuin toyotassa.

• Laatua.pukkaa

Vaihdoin Volvon Toyotaan. Mukavuus oli Volvossa parempi mutta kaikenlaiset viat alkoivat raastaa mieltä ja kukkaroa. Avensikseen olen ollut enemmän kuin tyytyväinen. Todella huoleton auto ja kuluttaakin ainakin pari litraa vähemmän kuin Volovo.

• Suhteellista

Ai, kuten Land Cruiser 4,0V8, jota eivät ottaneet ilmaiseksikaan.

• Parasmerkki

Ei pääse mihinkään. Toyota on laadukkain merkki, johan tuo arvon säilyminen sen kertoo. Eivät ole ne muulloin pajalla kuin määräaikaishuolloissa ja kaikissa autoissa saisi olla tuo :15 000 huoltoväli, kun ei ole öljyllä syytä ajaa yhtään enemmän. Ennenhän ne vaihdettiin jopa 5000 välein.

• Suhteellista

No, jokainen voi halutessaan ottaa 15tkm-tai tiheämmän öljynvaihto/huoltovälin merkistä riippumatta. Kukaan ei kiellä tekemästä useammin, kunhan tekee oikein, ei siinä Toyotaa tarvita. Ei ole kenellekään yllätys, että enemmin huollettu toimii paremmin, ihan sama , mistä teknisestä laitteesta on kyse.

Auton käyttökustannukset nousevat oleellisesti, mutta jos ajaa loppuun, niin kannattaa ihan liikkumisen varmuuden puolesta toimia näin. Itse olen nykyään vaihtanut autoa kuin paitaa, joten ei ylimääräiset huollot kiinnosta.

Mitsulla meni 400 000km muuten kevyesti (paitsi kori). Auto meni vielä kuitenkin vaihtoon, kun nuorena huollatin ja huolsin autoa about 5000-10000km välein (talvella tiheämmin), halpaa ei auton pito ollut tuolloinkaan. Minusta "laatumerkki" ei ole sellainen, jonka tulee olla koko ajan huollossa.Päinvastoin se kertoo valmistajan omasta epäluulosta tuotettaan kohtaan ja rahastuksesta. Toyotan huoltosopimus ja sen hinta kuluttajalle on esimerkki siitä, että auton huoltokustannukset ja riski oletetaan olevan valtava, jos kilometrejä tulee enemmän.

Mutta alkuperäinen viestini koski ko. Land Cruiserin 4,0V8:n hyvityshintaa, eli eivät huolineet autoliikkeissä autoa vaihtoon joissakin paikoissa, tai sitten hyvityshinta oli huono tai erittäin huono. Ei siinä merkki auta.

Land Cruiserin 3,0 D4D- koneella oli valtavat turbo-ongelmat, kannattaa välttää ko. konetta. Erityisesti 60th anniversary edition - autoissa 2010-, oli ongelmia.

• taasOsuTeroon
      • eivoimitään

Arvostus pitää ansaita niin kuin kateuskin. Sääliä saa pyytämättäkin,niinkuin VW:lle on päässyt käymään,tai oikemminhan se suorastaan on sitä kerjännyt.

• Mitsutimantti

Seurataanpa kuin käy. Lahjomaton on uusien autojen myynti-ja rekisteröintitilasto. Oma arveluni asiassa on, että Volkswagen on edelleen 5 myydyimmän joukossa ja pian tämän jälkeen kohta kolmen jne..
        Japsimyyjän sanoin: "Ei kannata hirveästi huudella toisen merkin perään, kun kohta joku hengittää oman merkin niskaan..."

• VW.painajainen
        Mitsutimantti kirjoitti:

Seurataanpa kuin käy. Lahjomaton on uusien autojen myynti-ja rekisteröintitilasto. Oma arveluni asiassa on, että Volkswagen on edelleen 5 myydyimmän joukossa ja pian tämän jälkeen kohta kolmen jne..
        Japsimyyjän sanoin: "Ei kannata hirveästi huudella toisen merkin perään, kun kohta joku hengittää oman merkin niskaan..."

VW-fanaatikkko vaan ummistaa silmät ja korvat ja kuvittelee näkevänsä pahaa unta.

• näinhänsemennee
    • ent_automyyjä

Kokemuksesta voinen kertoa, että ainahan autokaupoilla pyörii niitä JUNTTEJA, jotka ovat käytetystä ropposesta ylihintaa valmiita maksamaan pelkästään siitä syystä, että auto on tietyn merkkinen... Sitten kun käytetystä lintasta on maksettu 15-30% YLIHINTAA, perustellaan itselle: "Kylläpä se tojota/volkkari/audi on niin hyvä, laadukas ja arvonsa säilyttävä auto, että siitä kannattaa maksaa!" Ja p*skat kannata, ei yhdestäkään merkistä!

Näiden junttien määrä on tosin koko ajan vähenemään päin, mutta autoliikkeiden onneksi niitä vielä kuitenkin löytyy...

• Yaris10

Eniten arvon alennukseen vaikuttaa ajetut kilometrit, eikä niinkään merkki......

• voipuottaahintoa

ja sitten voi olla se diisselkone, jossei se toimi

• Tosiontosi

Niin vaikuttaa, eikä millään muulla autolla voi ajaa niitä kilometrejä niin paljon kuin Toyotalla. Muut autot, joilla on ajettu 250.000 kilometriä ovat jo täysin arvottomia.

• Käytetyistä

Aivan oikein. Normaali Toyota, jota on huollettu on reilut 200 000 ajettuna aivan loistava valinta vaikka kaupparatsulle. Nimittäin tuollainen ajomäärä on vasta sisäänajo Toyotalle. Mikään tekninen osa ei ole vielä kulunut ja tuollaisesta kyllä kannattaa maksaa enemmän kuin jostakin euromerkistä, jossa on noilla ajomäärillä todella paljo korjattavaa.
        Toyotassa vasta sellaiset 400 000 km alkaa olla sitä luokkaa, että joitakin osia pitää uusia.

• Toyota_Corolla

Tosiaan 200 000km on vain sisään ajo Toyotalle. Useimmat kestää hyvin miljoona kilometriä. Avensis on pitkille matkoille hyvä valinta hyvän ergonomian ja loistavien ajo-ominaisuuksien vuoksi. Tottakai auto, joka on kestävä ja mukava maksaa käytettynäkin paljon. Kuka sitä jostain Mersun romusta haluaisi maksaa, kun se ei kestä ja on maantiellä surkee ajaa.

• ent_automyyjä

Ihan oma lukunsa ovat nämä säälittävät fanaatikot, jotka sillä omalla 5000 euron arvoisella karinallaan (tai mikä avensius se nyt onkaan, ihan sama asia) vinguttavat sen 50 000 euron mercedes benzin ohi, ja ovat täysin vakuuttuneita siitä, että se oma tojotan lintta on monta kertaa parempi auto kuin se kymmenen kertaa kalliimpi mese. Köyhällä pitää olla unelmia, mutta eihän nyt satuihin kukaan oikeasti usko, eihän?

• Japsitparhaita
        ent_automyyjä kirjoitti:

Ihan oma lukunsa ovat nämä säälittävät fanaatikot, jotka sillä omalla 5000 euron arvoisella karinallaan (tai mikä avensius se nyt onkaan, ihan sama asia) vinguttavat sen 50 000 euron mercedes benzin ohi, ja ovat täysin vakuuttuneita siitä, että se oma tojotan lintta on monta kertaa parempi auto kuin se kymmenen kertaa kalliimpi mese. Köyhällä pitää olla unelmia, mutta eihän nyt satuihin kukaan oikeasti usko, eihän?

Myös oma lukunsa ovat ne säälittävät reppanat jotka ajavat vanhalla vikapesä Meseromulla jonkun uuden 10 kertaa kalliimman Japanilaisen ohi ja ovat täsin vakuuttuneita siitä, että oma lintta parempi kuin se japsi.

• Vorosilov

Toyotan omistaja on järkevä. Hän valitsee markkinoiden kestävimmän merkin ja saa koko rahalla laatua
        Se, mikä muissa merkeissä kuluu korjauksiin, jää Toyotan omistajalta käytettäväksi johonkin muuhun. Kuten osakkeisiin tai muihin sijoitusinstrumentteihin.

• ent_automyyjä
        Japsitparhaita kirjoitti:

Myös oma lukunsa ovat ne säälittävät reppanat jotka ajavat vanhalla vikapesä Meseromulla jonkun uuden 10 kertaa kalliimman Japanilaisen ohi ja ovat täsin vakuuttuneita siitä, että oma lintta parempi kuin se japsi.

Hyvää ja halpaa ei ole olemassakaan, ei millään automerkillä. Ennemmin ostan kuitenkin sen 30 000 euron käytetyn mercedeksen kuin samanhintaisen uuden karinan. On olemassa edelläkävijöitä ja sitten on myös niitä, jotka tulee perässä ja selittää.

• VaadiParempaa
        Vorosilov kirjoitti:

Toyotan omistaja on järkevä. Hän valitsee markkinoiden kestävimmän merkin ja saa koko rahalla laatua
        Se, mikä muissa merkeissä kuluu korjauksiin, jää Toyotan omistajalta käytettäväksi johonkin muuhun. Kuten osakkeisiin tai muihin sijoitusinstrumentteihin.

Tämä on yleinen harha tojotistien joukossa. Omat euroautojen korjauskuluni vuodesta -89 tähän päivään ovat luokkaa 200-300 €.
        Sillä ei hirveää nippua osakkeita saa ostettua.
        Olisi ollut tosi turhauttavaa huomata että olisi ajanut kaikki nämä vuodet tojolla vain säästääkseni pari satalappusta. Päinvastoin tuntuu hyvältä kun on saanut ajaa sellaisella autolla joissa on paljon enemmänkin annettavaa kuin se että se kulkee eikä mene rikki.

• 8kahdeksas
        VaadiParempaa kirjoitti:

Tämä on yleinen harha tojotistien joukossa. Omat euroautojen korjauskuluni vuodesta -89 tähän päivään ovat luokkaa 200-300 €.
        Sillä ei hirveää nippua osakkeita saa ostettua.
        Olisi ollut tosi turhauttavaa huomata että olisi ajanut kaikki nämä vuodet tojolla vain säästääkseni pari satalappusta. Päinvastoin tuntuu hyvältä kun on saanut ajaa sellaisella autolla joissa on paljon enemmänkin annettavaa kuin se että se kulkee eikä mene rikki.

Onkohan tuosta jäänyt muutama korjauslasku huomaamatta. Ainakin mitä minä tunnen näitä euroautojen omistajia, niin kyllä niissä on aika paljon vikoja.

• Gjkhhkhgghj
        8kahdeksas kirjoitti:

Onkohan tuosta jäänyt muutama korjauslasku huomaamatta. Ainakin mitä minä tunnen näitä euroautojen omistajia, niin kyllä niissä on aika paljon vikoja.

Niinkuin sanoin, terot elävät harhassa. Ja torjuvat ikävät totuudet maailmansa ulkopuolelle jos ne eivät sovi hänen maailmankuvaansa.
        Oikeasti euroautot eivätvietä elämäänsä pajoilla. Sori vaan tero.

• saksalainen.pilvilinna
        Gjkhhkhgghj kirjoitti:

Niinkuin sanoin, terot elävät harhassa. Ja torjuvat ikävät totuudet maailmansa ulkopuolelle jos ne eivät sovi hänen maailmankuvaansa.

Aika outoa. Autojen luotettavuustutkimukset eivät alkuunkaan tue fantasioitasi.
        Sokea Reetakin jo tietää,mitkä merkit rypeävät ongelmista katastrofiin.

• blkjljljbvlbvkvkhv
        saksalainen.pilvilinna kirjoitti:

Aivan sama mitä jotkut kyselytutkimukset sanovat. Minä elän reaalimaailmassa ja maksan autoni reaalirahalla. Jos ei ole tullut ongelmia niin sitten ei ole tullut ongelmia. Ainoastaan se merkkaa mitään mulle.
        Eipä niitä ongelmia ole ollut kenelläkään mun lähipiirissäkään minkäänmerkkisillä autoilla. Poislukien 90-luvun Opelit. niiden kanssa oli ongelmia vähän jokatoisella.

• eliSiihenRajaSitten
        blkjljljbvlbvkvkhv kirjoitti:

Aivan sama mitä jotkut kyselytutkimukset sanovat. Minä elän reaalimaailmassa ja maksan autoni reaalirahalla. Jos ei ole tullut ongelmia niin sitten ei ole tullut ongelmia. Ainoastaan se merkkaa mitään mulle.
        Eipä niitä ongelmia ole ollut kenelläkään mun lähipiirissäkään minkäänmerkkisillä autoilla. Poislukien 90-luvun Opelit. niiden kanssa oli ongelmia vähän jokatoisella.

Ja Tojon takaisinkutsuistahan ei saa puhua. Nehän ovatkin ainoastaan ilo ja rikkaus!

• Palstatrolli
        Gjkhhkhgghj kirjoitti:

postaa omaa jargoniaan vittuilusta välittämättä. Sopii hyvin mielenterveysongelmista kärsivän trollipojun profiiliin.

• Sinä_trollipoju
        blkjljljbvlbvkvkhv kirjoitti:

elät omissa harhoissasi ja sairautesi aiheuttaa sen ettei mielipiteitäsi mikään muuta, ainakaan vähällä. Et aja millään autolla mutta ehkä yh-äippä on kustantanut sinulle mopokortin käytetyn Helkama Raisun lisäksi, vai lienevätkö nekin sosiaalitoimiston maksamia.

• harhaista_uskoa_ihmeesee
        saksalainen.pilvilinna kirjoitti:

ai mitkä luotettavuustilastot ja tutkimukset. Joitain jenkkilän asiakaskyselyjä tai katsastustilastoja joissa enimmät hylsyt tulee renkaista ja päästöistä.

• jaKulkeeMyösSuoraan
        Sinä_trollipoju kirjoitti:

elät omissa harhoissasi ja sairautesi aiheuttaa sen ettei mielipiteitäsi mikään muuta, ainakaan vähällä. Et aja millään autolla mutta ehkä yh-äippä on kustantanut sinulle mopokortin käytetyn Helkama Raisun lisäksi, vai lienevätkö nekin sosiaalitoimiston maksamia.

Se kuinka paljon olen käyttänyt rahaa autojeni korjaukseen ei ole mielipide vaan selkeästi mitattavissa oleva asia.
        MiksiTojo-pojulle on niin vaikeaa ymmärtää se että aivan oikeasti euro-autolla ajetaan huolettomia kilometreja. Näin se vaan kuitenkin on, sanot mitä tahansa.

• säälittää
        ent_automyyjä kirjoitti:

Hyvää ja halpaa ei ole olemassakaan, ei millään automerkillä. Ennemmin ostan kuitenkin sen 30 000 euron käytetyn mercedeksen kuin samanhintaisen uuden karinan. On olemassa edelläkävijöitä ja sitten on myös niitä, jotka tulee perässä ja selittää.

Taidat ostaa vaatteesikin kirpparilta kun ajat toisten hylkäämillä vanhoilla autoillakin,ja vielä joku vanha taksilintta jonka takapenkille on oksennettu.

• Halpojakilometrejä

Nämä luotettavuutta ylikorostavat kuskit eivät näytä ymmärtävän lainkaan että kaikki eivät aja samanlaisilla yli-ikäisillä katiskoilla kuin he itse. On ymmärrettävää että auton luotettavuus tuntuu kaikkein tärkeimmältä asialta jos ajaa vanhalla autolla jonka kanssa jokainen kylmästartti on haaste ja vuoden huipennus on katsastajan leima, jolla pääsee kokeilemaan taas vuoden eteenpäin.
      Kun ajaa tuoreemmalla kalustolla niin tuollaisia luotettavuusasioita ei tule edes ajatelleeksi. Silloin pitää auton moitteetonta toimimista itsestäänselvänä asiana. Auton valinnan kritreerinä voi pitää sitä kuinka hyvä sillä on ajaa ja millaiset tilat se tarjoaa yms. Itse olen vaihtanut auton uudempaan viimeeistään silloin kun mittariin alkaa tulemaan 200.000km. Silloin siitä saa vielä vaihdossakin jotain. Tuota enemmänajetut alkavat olla melko arvotonta kamaa ja sitten ne joutuukin ajamaan paaliin saakka kun käyttöarvo on paljon korkeampi kuin vaihtohyvitys. Siihen loukkuun en halua ajautua.

• vainTallikäyttöön

Ollut uutta ja käytettyä Tojoa ja ihan samalla tavalla on saanut joka ikistä korjata kun muitakin merkkejä. Vähä alkaa tuntua siltä, että Tojon luotettavuusmyytti tulee siittä, että eräät ajaa aikas vähä Tojollaan ja sillonhan ei vikoja tuu. Eikä käyntejä huollossakaan. Että on tallissa Tojo, "jolle ei tartte mitää tehdä". Oikeemmin: jolla ei mitään tehdä.

• ValtterValli

Ja höpöhöpö taas kerran. Toyota on todettu lukemattomissa tutkimuksissa kestävimmäksi autoksi eikä sitä voi oikeasti kiistää. Laatuero on hirveän suuri vaikka ranskalaisiin merkkeihin, joiden laatutaso on jäänyt 70-luvulle. Ja nyt näyttäisi siltä, että ero alkaa olla yhtä suuri germaanimerkkeihinkin.
        Toyotan laatua mollaavat ne, joilla yleensä ei ole omaa kokemusta Toyotasta, luullaan että kyllä niitä vikoja täytyy olla Toyotassakin jos on omassakin merkissä, vaikka totuus onkin toinen.

• setutkimuspaluupostii
        ValtterValli kirjoitti:

Ja höpöhöpö taas kerran. Toyota on todettu lukemattomissa tutkimuksissa kestävimmäksi autoksi eikä sitä voi oikeasti kiistää. Laatuero on hirveän suuri vaikka ranskalaisiin merkkeihin, joiden laatutaso on jäänyt 70-luvulle. Ja nyt näyttäisi siltä, että ero alkaa olla yhtä suuri germaanimerkkeihinkin.
        Toyotan laatua mollaavat ne, joilla yleensä ei ole omaa kokemusta Toyotasta, luullaan että kyllä niitä vikoja täytyy olla Toyotassakin jos on omassakin merkissä, vaikka totuus onkin toinen.

Klonks postia. Kuitenki tuli takaisinkutsu. Vaikkei pitänyt. Mutta onneks on ne tutkimukset.

• ValtterValli
        setutkimuspaluupostii kirjoitti:

Klonks postia. Kuitenki tuli takaisinkutsu. Vaikkei pitänyt. Mutta onneks on ne tutkimukset.

Miksi pitää taas ottaa takaisinkutsut esille, kun juuri ne kertovat huolenpidosta asiakasta kohtaan. Toyota korjaa ilmaiseksi alihankkijoiden töppäilyt ja ei siitä ole minulle haittaa, hoituvat normihuollon yhteydessä. Eivät ne vähennä mitenkään Toyotan luotettavuutta.

• erinomasuus
        ValtterValli kirjoitti:

Miksi pitää taas ottaa takaisinkutsut esille, kun juuri ne kertovat huolenpidosta asiakasta kohtaan. Toyota korjaa ilmaiseksi alihankkijoiden töppäilyt ja ei siitä ole minulle haittaa, hoituvat normihuollon yhteydessä. Eivät ne vähennä mitenkään Toyotan luotettavuutta.

"Miksi pitää taas ottaa takaisinkutsut esille, kun juuri ne kertovat huolenpidosta asiakasta kohtaan. "

Jos ne on hyvä juttu, niin sitä enemmänhän niistä pitää puhua. Pitää vaan puhua, puhua, puhua, puhua ja puhua!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma

Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.
      Maailman menoa
      309
      3055
    2. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      61
      2353
    3. Persujen puoluekokous 2026

Missä ja Milloin pidetään ?
      Maailman menoa
      124
      2057
    4. Israel euroviisujen 2.

Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is
      Uskonnot ja uskomukset
      349
      2043
    5. Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?

Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois
      Maailman menoa
      127
      1733
    6. Mikä kaivatussasi

Viehättää ulkoisesti ja mikä sisäisesti?
      Ikävä
      67
      1399
    7. Mun mielestäni on tosi loukkaavaa

Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra
      Ikävä
      212
      1395
    8. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      66
      1337
    9. Mikä se viehättävin

Asia on kaivatussasi?
      Ikävä
      69
      1270
    10. Rakas nainen ymmärsin

Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl
      Ikävä
      78
      1243
    Aihe