Onko Jumala ilmoittanut itsensä...

jumalan_pete

Helluntaiseurakuntien yhteinen uskontunnustus kertoo että "Jumala on ilmoittanut itsensä kolmen persoonan kautta", ikään kuin Jumala olisi joku muu kuin nuo kolme. Todellisuudessa hän on Isä Jumala eikä mikään erillinen persoona noista kolmesta, saatikka vain joku kolmen persoonan käsite.

Minusta tuollainen teksti helluntaiseurakuntien uskontunnustuksessa on kömpelö ja täysin harhaanjohtava, jo siitäkin syystä että Jumala on ilmoittanut itsensä huomattavasti enemmän kun vain kolmen persoonan kautta. Esimerkiksi profeettojen kauttta, ja niinn myös muiden voitelussa puhuneiden uskonveljien ja -sisarien kautta.

Oletko koskaan sanonut kenellekään että olet ilmoittanut itsesi itsesi kautta? Olisiko sellainen väite edes jossain vaiheessa tarpeellinen?

Onko Jumala sanonut ilmoittaneensa itsensä kolmen peroonan kautta? Onko Jumala sanonut olevansa kolme persoonaa, tai että hän on kolmen persoonan käsite vailla omaa identiteettiä? En ole löytänyt sellaista Raamatusta. Oletko sinä?

Lukeeko siellä Raamatussa että "Alussa Jumalat loivat taivaan ja maan" (monikossa)? Jos alkuteksteissä on monikossa (kuten monet luulevat), niin miksi Jumala EI KOSKAAN käyttänyt monikollisia verbejä ja pronomineja silloin kun puhui I-T-S-E-S-T-Ä-Ä-N monikollisen "elohim"-sanan kanssa? Hänellä oli satoja mahdollisuuksia todistaa meille profeettojen kautta olevansa KOLME. Mutta hän ei tehnyt sitä kertaan, vaan käytti itsestään AINA YKSIKKÖMUOTOISIA pronomineja ja verbejä. Sen sijaan monikollisia liitesanoja on käytetty silloin kun "elohim"-sanaa on käytetty kertomaan meille epäjumalista. Edellä olevat kielelliset seikat todistavat meille sen, minkä ensimmäinen käskykin opettaa, että JUMALA ON YKSI (eikä kolme)!

Rabbit ovat minulle opettaneet että monikollinen "elohim"-sana on tulkittava kontekstissaan, tarkastelemalla esiintykö sana monikollisilla pronomineilla ja verbeillä. Jos ei, niin silloin se on tulkittava ja käännettävä yksikkömuotoisena sanana (näin he siis opettivat minulle). Ethän sinäkään, jos sinulla on "silmälasit" päässä, yritä todistella että sinulla on kahdet tai kolmet silmälasit päässä vaikka käytit monikollista muotoa. Tai jos sanot että sinulla on huomenna häät, ei kukaan tietenkään usko että sinulla on huomenna enemmän kuin yhdet häät.

Mitä mieltä siis olette tuosta uskontunnustuksen osasta. Onko se jäsennelty hyvin ja teologisesti oikein, nyt kun se kertoo että "Jumala on ilmoittanut itsensä kolmen persoonan kautta"? Käsittääkseni se hyväksyttiin Seinäjoen talvipäivillä 2001 (?).

60

128

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • albidooni

      En puutu aloituksen sisältöön, vain sen alkuun.
      Helluntaiseurakunnilla ei ole yhteistä uskontunnustusta kirjoitetussa muodossa.

      • Taidat olla väärässä kun kirjoitit ettei Helluntaiseurakunnilla ole yhteistä kirjoitettua uskontunnustusta:
        http://www.ruksa.info/etusivu/mihin-me-uskomme/helluntaiseurakuntien-yhteinen-uskontunnustus

        Tuon linkin alusta voit lukea:

        "Uskontunnustus on hyväksytty käyttöön Seinäjoen Talvipäivillä 19.1.2001."
        Ja huomaa, se on nimenomaan kirjoitetussa muodossa.

        Niin ikään, viimeisessä Ristin Voitossa (24.syyskuuta 2015) Klaus Korhonen vahvistaa saman asian kirjoittamalla sivulla 3 seuraavasti:

        "Vuonna 1999 Juhannuskonferenssin veljeskokous valitsi työryhmän laatimaan tunnustukseen liittyvän luonnostekstin. Perusteellisen työn jälkeen Helluntaiseurakunnan uskon pääkohdat hyväksyttiin Seinäjoen Talivipäivillä 2001."


      • albinooni

        Jokainen varsinainen helluntaiseurakunta voi yksin tai yhdessä olla välittämättä tavipäivien päätöksistä. Ja nyt siis syyspäivien päätöksistä.
        Jokainen yksittäinen vanhan mallin helluntaiseurakunta voi kertoa, jos niin katsoo, että emme ole kirjoittaneet uskontunnustusta.

        Talvipäivät, tai nyt syyspäivät, ei ole mikään eikä mitään. Ei aseta velvotteita.


      • albinooni kirjoitti:

        Jokainen varsinainen helluntaiseurakunta voi yksin tai yhdessä olla välittämättä tavipäivien päätöksistä. Ja nyt siis syyspäivien päätöksistä.
        Jokainen yksittäinen vanhan mallin helluntaiseurakunta voi kertoa, jos niin katsoo, että emme ole kirjoittaneet uskontunnustusta.

        Talvipäivät, tai nyt syyspäivät, ei ole mikään eikä mitään. Ei aseta velvotteita.

        Niin, ne päivät eivät välttämättä ole mikään este erimielisyydelle, tai siihen ettei sitä päätöksestä pidetä kiinni, niin kauan kun itsenäinen paikalliseurakunta vanhemmistoineen niin päättävät. Mutta käsitykseni on silti se, että kun he päivillään jotain päättävät, niin enemmistö on hyväksynyt sen (uskontunnustuksen). Joten syystäkin he (mm. Hankasalmen helluntaiseurakunta) nettisivullaan kertovat että kyse on helluntailaisten yhteisestä uskontunnustuksesta.


    • jaikaliii

      >>>Jumala EI KOSKAAN käyttänyt monikollisia verbejä ja pronomineja silloin kun puhui I-T-S-E-S-T-Ä-Ä-N monikollisen "elohim"-sanan kanssa?<<<


      Ajatellaan että jumalan pete pesi auton aamulla. Sanooko Jumalan pete että "Me olemme pesseet auton? Tai jos kerrot jollekin ihmiselle jonkun asian, sanotko: "Me keroimme"? Et varmasti puhu itsestäsi monikossa. Kuitenkin sinä olet kolmen kokonaisuus; henki, sielu ja ruumis. Ja Jumala loi ihmisen kuvakseen, kaltaisekseen, Jumalan kuvaksi. Jumalassakin on siis kolme ja ne kolme ovat yksi Jumala samoin kuin petessä on henki, sielu ja ruumis ja ne kolme ovat yksi pete. Raamattu kertoo nämä meille, ja jakeita ei minun tarvitse sinulle antaa koska tiedät että Raamatun Sana on niin.


      Jos siis sinun ruumiisi tekee jotakin, sinä sanot sinun itsesi tekevän sitä. Et sano kenellekään esimerkiksi kätesi pesseen autosi. Sanot "Minä pesin auton". Sinä kokonaisuudessasi; henkesi, sielusi ja ruumiisi oli siis mukana tekemässä sitä mitä sinä teit. Ja vaikka sinä sanoisitkin kätesi pesseen auton, et sillä väittäisi että henkesi ei ollut mukana vaan jossakin muualla tekemässä jotakin muuta. Jos joku kysyisi sinulta että oliko ruumiisi ja henkesi mukana pesemässä autoasi, sinä katsoisit häntä kummastuneena, eikö? Sinulle on itsestään selvää että sinä olit kokonaisuutena pesemässä autoasi. Ihmettelet varmasti että miksi joku voi olettaa jonkun osan sinua olleen jossakin muualla tai passiivisena sivusta seuraajana. Niin Jumalakin on kokonaisuutena tekemässä kaikki tekonsa.

      Jeesus sanoi tekevänsä sitä samaa mitä Isäkin tekee. Isän teot olivat ja ovat Jeesuksen tekoja ja Jeesuksen teot ovat Isän tekoja. Jeesuksen Sanat olivat ja ovat Isän Sanoja. Eikä minun tarvitse Raamattua tuntevalle antaa näitäkään jakeita todistukseksi. Uskot varmasti että näin on Raamatussa. Mutta ehkä et tahdo tietää niistä jakeista. Ne kun todistavat kolmiyhteisen Jumalan ykseydestä.

      • Jumala.On.Yksi

        Aivankin näin. Luettua nousi ajatus; tutkikaamme tarkasti Raamatusta Jeesuksen Getsemanerukous. Sillä anomisella Isältä kaatuu ekumeeninen yhteys niin 'että heilahtaa!'.
        ???
        Rk38 ainakin pätee mainittuun.
        "...niinkuin Isä, Sinä olet Minussa ja Minä Sinussa; samoin hekin Meissä olisivat."

        Ei piispa Vikström päässyt kaikista Sanoista poistamaan 'inessiivimuotoja'..joita ei järjellä kukaan voikaan käsittää. Jumala on Henki ja Raamattu vaatii hengellistä ymmärrystä. Sitä saa vaan Jumalan Pojan uskosta, joka täyttää uudestisyntyneen ihmisen sisimmän.
        Tosin, 92väännöstä ei ole nähtävänä, siitä varmasti tämäkin Jeesuksen rukous ollee ihmisälyn muuttama...Jumalan Pyhässä katseessa se kirja ei olekkaan Hänen Sanaansa.


      • jaikaliii
        Jumala.On.Yksi kirjoitti:

        Aivankin näin. Luettua nousi ajatus; tutkikaamme tarkasti Raamatusta Jeesuksen Getsemanerukous. Sillä anomisella Isältä kaatuu ekumeeninen yhteys niin 'että heilahtaa!'.
        ???
        Rk38 ainakin pätee mainittuun.
        "...niinkuin Isä, Sinä olet Minussa ja Minä Sinussa; samoin hekin Meissä olisivat."

        Ei piispa Vikström päässyt kaikista Sanoista poistamaan 'inessiivimuotoja'..joita ei järjellä kukaan voikaan käsittää. Jumala on Henki ja Raamattu vaatii hengellistä ymmärrystä. Sitä saa vaan Jumalan Pojan uskosta, joka täyttää uudestisyntyneen ihmisen sisimmän.
        Tosin, 92väännöstä ei ole nähtävänä, siitä varmasti tämäkin Jeesuksen rukous ollee ihmisälyn muuttama...Jumalan Pyhässä katseessa se kirja ei olekkaan Hänen Sanaansa.

        En käytä -92 väännöstä koska olen aivan alussa jo kokenut sen hyvin epäluotettavaksi juuri mainitsemistasi syistä. Olen ottanut RK käännöksen käyttööni. Mutta pidän -33-38 käännöstä luotettavana. Siitä Jumala sanoi minulle uskoon tuloni jälkeen kun kysyin siitä: "Minä vastaan sen Kirjan Sanasta joka sinulla on." Minulla oli -33- 38 käännös. RK käännöksestä en ole tehnyt yhtä vakavaa kysymystä Herralle. Koen että se on parempi kuin Jumalan hyväksymä ja minulle vahvistama käännös niin mitä siitä sitten kyselemään sen kummemmin. Koen että RK käännös on käännetty paremmalle ja joustavammalle Suomen kielelle ja kieliasua on modernisoitu mutta itse sisältöä, Sanaa, ei ole muutettu eikä varsinkaan vääristelty.


      • Paljon jaikali kirjoitit ja selittelit, mutta et pystynyt näyttämään toteen että olin väärässä kun kirjoitin mitä sinäkin lainasit hakasissa:
        >>>Jumala EI KOSKAAN käyttänyt monikollisia verbejä ja pronomineja silloin kun puhui I-T-S-E-S-T-Ä-Ä-N monikollisen "elohim"-sanan kanssa?<<<

        Kirjoitit että olet ottanut käyttöön käännöksen "Raamattu Kansalle". Se on hyvä käännös, vaikka siinäkin on joitakin käännösvirheitä. Olen löytänyt niitä ainakin toistakymmentä, mutta siinä on silti paljon vähemmän käännösvirheitä kuin Vanhassa kirkkokännöksessä 1933/1938. RK-käännöksessä toistuu joitakin käännösvirheitä joita on myös vanhassa käännöksessä (esim. "Jumala sovitti maailman itsensä kanssa), mutta samanaikaisesti siihen on tehty paljon parannuksia, joten kyseinen käännöstyö on mennyt kaksi askelta eteenpäin ja yhden taaksepäin.


      • jaikaliii
        jumalan_pete kirjoitti:

        Paljon jaikali kirjoitit ja selittelit, mutta et pystynyt näyttämään toteen että olin väärässä kun kirjoitin mitä sinäkin lainasit hakasissa:
        >>>Jumala EI KOSKAAN käyttänyt monikollisia verbejä ja pronomineja silloin kun puhui I-T-S-E-S-T-Ä-Ä-N monikollisen "elohim"-sanan kanssa?<<<

        Kirjoitit että olet ottanut käyttöön käännöksen "Raamattu Kansalle". Se on hyvä käännös, vaikka siinäkin on joitakin käännösvirheitä. Olen löytänyt niitä ainakin toistakymmentä, mutta siinä on silti paljon vähemmän käännösvirheitä kuin Vanhassa kirkkokännöksessä 1933/1938. RK-käännöksessä toistuu joitakin käännösvirheitä joita on myös vanhassa käännöksessä (esim. "Jumala sovitti maailman itsensä kanssa), mutta samanaikaisesti siihen on tehty paljon parannuksia, joten kyseinen käännöstyö on mennyt kaksi askelta eteenpäin ja yhden taaksepäin.

        Sinulle harmi kun et ollut mukana käännöskomiteassa. Mutta ehkä se olikin Jumala joka varjeli Sanaansa eikä ottanut sinua mukaan vääntämään Sanaa oppisi mukaiseksi. Silloin se on hyvä meille uskoville että et ollut mukana.


    • lärvi.kiinni

      Jumala on pitänyt turpansa kiinni jo yli 2000 vuotta.

      • jaikaliii

        Sinä et sitten kuule Jumalan ääntä. Tiedätkö mistä se johtuu? Raamattu ilmoittaa senki. Sinun syntisi ja pahat tekosi estävät sinua kuulemasta Jumalaa. Syntisi ovat sinun ja Jumalan välissä erottamasta sinut Jumalasta. Siksi sinä et kuule Häneltä muuta kuin evankeliumia.


        Evankeliumin kuulet ja ymmärrät koska sen kautta Jumala yhdistää sinut itseensä. Evankeliumin kautta, Jeesuksen Kristuksen ruumiin urhilla, Jumala poisti syntisi. Hän tuli ihmiseksi Jeesuksessa Kristuksessa ja sovitti sinut itsensä kanssa. Siksi sinulla on mahdollisuus tulla Jumalan luokse ja kuulla Hänen puhuvan sinulle. Sinä tulet Jumalan luokse tulemalla sydämesi tasolla Jeesuksen Kristuksen luokse uskossa Häneen ja Hänen ristin sovitustyöhön. Sitten sinä otat Hänet vastaan Herraksesi ja Vapahtajaksesi omin sanoin. Sitten Jumala alkaa puhumaan sinulle muitakin asioita.


        Sitten sinäkin voit todistaa toisille ihmisille ja kertoa mitä Herra sinulle puhui. Tai sitten Jumalan puhe on sinulle niin pyhää ja yksityistä että sinä et puhu siitä kenellekään. Mutta sinä itse tiedät että Jumala on sinulle puhunut. Minulla menisi koko ilta ja yö jos kertoisin kaikesta mitä Jumala on minulle puhunut. Kerron monia tällaisia asioita kotisivullani. Ne ovat konkreettisia asioita ja siitä seuraavat tapahtumat todistavat että Jumala todella puhui minulle.


        Jeesus sanoi että Hänen lampaansa (uskovat) kuulevat Hänen äänensä ja seuraavat Häntä (Jumalan Sanaa). Et voi seurata Häntä jos et kuule Hänen ääntään etkä tiedä mihin Hän menee. Sinun täytyy kuulla ja nähdä Herra jotta voisit seurata Häntä. Sanassa me näemme Herran ja Hän puhuu Raamatun Sanan kautta. Mutta Hän puhuu myös ihmisten kautta, seurakunnassa sananjulistuksen kautta, elämäsi tapahtumien ja olosuhteiden kautta sekä suoraan sinun uudestisyntyneesee eläväksi tulleeseen henkeen. Silloin sinulla on tietoisuus Jumalan tahdosta ja puheesta kohdallesi.

        Uskosta osattomana sinun henkesi on kuolleessa tilassa. Kuollut ei kuule mitään. Mutta elävä kuulee. Siksi sinun on tultava eläväksi jotta voisit kuulla. Jumala tekee sinun henkesi eläväksi evankeliumin uskon ja vastaan ottamisen kautta. Usko siis Herraan Jeesukseen Kristukseen, tule Hänen luokseen ja ota Hänet vastaan. Silloin Hän tekee kuolleen henkesi eläväksi Henkensä kautta ja voimalla. Ja sinulla on yhteys Jumalaan. Yhteys myös koetaan.


      • lärvi.kiinni
        jaikaliii kirjoitti:

        Sinä et sitten kuule Jumalan ääntä. Tiedätkö mistä se johtuu? Raamattu ilmoittaa senki. Sinun syntisi ja pahat tekosi estävät sinua kuulemasta Jumalaa. Syntisi ovat sinun ja Jumalan välissä erottamasta sinut Jumalasta. Siksi sinä et kuule Häneltä muuta kuin evankeliumia.


        Evankeliumin kuulet ja ymmärrät koska sen kautta Jumala yhdistää sinut itseensä. Evankeliumin kautta, Jeesuksen Kristuksen ruumiin urhilla, Jumala poisti syntisi. Hän tuli ihmiseksi Jeesuksessa Kristuksessa ja sovitti sinut itsensä kanssa. Siksi sinulla on mahdollisuus tulla Jumalan luokse ja kuulla Hänen puhuvan sinulle. Sinä tulet Jumalan luokse tulemalla sydämesi tasolla Jeesuksen Kristuksen luokse uskossa Häneen ja Hänen ristin sovitustyöhön. Sitten sinä otat Hänet vastaan Herraksesi ja Vapahtajaksesi omin sanoin. Sitten Jumala alkaa puhumaan sinulle muitakin asioita.


        Sitten sinäkin voit todistaa toisille ihmisille ja kertoa mitä Herra sinulle puhui. Tai sitten Jumalan puhe on sinulle niin pyhää ja yksityistä että sinä et puhu siitä kenellekään. Mutta sinä itse tiedät että Jumala on sinulle puhunut. Minulla menisi koko ilta ja yö jos kertoisin kaikesta mitä Jumala on minulle puhunut. Kerron monia tällaisia asioita kotisivullani. Ne ovat konkreettisia asioita ja siitä seuraavat tapahtumat todistavat että Jumala todella puhui minulle.


        Jeesus sanoi että Hänen lampaansa (uskovat) kuulevat Hänen äänensä ja seuraavat Häntä (Jumalan Sanaa). Et voi seurata Häntä jos et kuule Hänen ääntään etkä tiedä mihin Hän menee. Sinun täytyy kuulla ja nähdä Herra jotta voisit seurata Häntä. Sanassa me näemme Herran ja Hän puhuu Raamatun Sanan kautta. Mutta Hän puhuu myös ihmisten kautta, seurakunnassa sananjulistuksen kautta, elämäsi tapahtumien ja olosuhteiden kautta sekä suoraan sinun uudestisyntyneesee eläväksi tulleeseen henkeen. Silloin sinulla on tietoisuus Jumalan tahdosta ja puheesta kohdallesi.

        Uskosta osattomana sinun henkesi on kuolleessa tilassa. Kuollut ei kuule mitään. Mutta elävä kuulee. Siksi sinun on tultava eläväksi jotta voisit kuulla. Jumala tekee sinun henkesi eläväksi evankeliumin uskon ja vastaan ottamisen kautta. Usko siis Herraan Jeesukseen Kristukseen, tule Hänen luokseen ja ota Hänet vastaan. Silloin Hän tekee kuolleen henkesi eläväksi Henkensä kautta ja voimalla. Ja sinulla on yhteys Jumalaan. Yhteys myös koetaan.

        Se, että Jumala loi minusta syntisen, on Jumalan ongelma, ei minun.
        Jos hänellä on minulle asiaa, hän voi varmasti kaikkivoipana ottaa yhteyttä.
        Vielä ei ole ottanut, joten ei taida olla asiaa.


      • jaikaliii kirjoitti:

        Sinä et sitten kuule Jumalan ääntä. Tiedätkö mistä se johtuu? Raamattu ilmoittaa senki. Sinun syntisi ja pahat tekosi estävät sinua kuulemasta Jumalaa. Syntisi ovat sinun ja Jumalan välissä erottamasta sinut Jumalasta. Siksi sinä et kuule Häneltä muuta kuin evankeliumia.


        Evankeliumin kuulet ja ymmärrät koska sen kautta Jumala yhdistää sinut itseensä. Evankeliumin kautta, Jeesuksen Kristuksen ruumiin urhilla, Jumala poisti syntisi. Hän tuli ihmiseksi Jeesuksessa Kristuksessa ja sovitti sinut itsensä kanssa. Siksi sinulla on mahdollisuus tulla Jumalan luokse ja kuulla Hänen puhuvan sinulle. Sinä tulet Jumalan luokse tulemalla sydämesi tasolla Jeesuksen Kristuksen luokse uskossa Häneen ja Hänen ristin sovitustyöhön. Sitten sinä otat Hänet vastaan Herraksesi ja Vapahtajaksesi omin sanoin. Sitten Jumala alkaa puhumaan sinulle muitakin asioita.


        Sitten sinäkin voit todistaa toisille ihmisille ja kertoa mitä Herra sinulle puhui. Tai sitten Jumalan puhe on sinulle niin pyhää ja yksityistä että sinä et puhu siitä kenellekään. Mutta sinä itse tiedät että Jumala on sinulle puhunut. Minulla menisi koko ilta ja yö jos kertoisin kaikesta mitä Jumala on minulle puhunut. Kerron monia tällaisia asioita kotisivullani. Ne ovat konkreettisia asioita ja siitä seuraavat tapahtumat todistavat että Jumala todella puhui minulle.


        Jeesus sanoi että Hänen lampaansa (uskovat) kuulevat Hänen äänensä ja seuraavat Häntä (Jumalan Sanaa). Et voi seurata Häntä jos et kuule Hänen ääntään etkä tiedä mihin Hän menee. Sinun täytyy kuulla ja nähdä Herra jotta voisit seurata Häntä. Sanassa me näemme Herran ja Hän puhuu Raamatun Sanan kautta. Mutta Hän puhuu myös ihmisten kautta, seurakunnassa sananjulistuksen kautta, elämäsi tapahtumien ja olosuhteiden kautta sekä suoraan sinun uudestisyntyneesee eläväksi tulleeseen henkeen. Silloin sinulla on tietoisuus Jumalan tahdosta ja puheesta kohdallesi.

        Uskosta osattomana sinun henkesi on kuolleessa tilassa. Kuollut ei kuule mitään. Mutta elävä kuulee. Siksi sinun on tultava eläväksi jotta voisit kuulla. Jumala tekee sinun henkesi eläväksi evankeliumin uskon ja vastaan ottamisen kautta. Usko siis Herraan Jeesukseen Kristukseen, tule Hänen luokseen ja ota Hänet vastaan. Silloin Hän tekee kuolleen henkesi eläväksi Henkensä kautta ja voimalla. Ja sinulla on yhteys Jumalaan. Yhteys myös koetaan.

        Koska olet jaikali kuullut Jumalan äänen niin silloinhan sinä varmasti tiedät kertoa minulle ja "lärvi.kiinni"-nimimerkille millaiselta se ääni kuulosti. Oliko ääni möreä vai kimeä? Olen muistaakseni kysynyt sinulta tätä aikaisemminkin, mutta en saanut mitään selvää vastausta.


      • jaikaliii
        lärvi.kiinni kirjoitti:

        Se, että Jumala loi minusta syntisen, on Jumalan ongelma, ei minun.
        Jos hänellä on minulle asiaa, hän voi varmasti kaikkivoipana ottaa yhteyttä.
        Vielä ei ole ottanut, joten ei taida olla asiaa.

        Jumala ei luonut sinusta syntistä. Jumala loi sinulle yhteyden Jumalaan Jeesuksessa Kristuksessa. Jumala rakensi ja aukaisi sinulle tien Hänen luokseen Jeesuksessa Kristuksessa. Sinulla on vapaa tahto. Sinä voit valita tiesi, joko valitset Jumalan sinulle valmistaman tien joka johtaa ikuiseen iloon ja autuuteen Hänen luonaan. Tai sinä valitset oman tahdon tien. Se tie ei vie Jumalan yhteyteen. Sinä teet sielusi kadottavan synnin mikäli sinä et välitä Jumalan tiestä etkä tule Hänen luokseen, Hänen joka on rakkaus ja elämä. Se on synti joka kadottaa sielun. Tarvitsee vain uskoa Jeesukseen ja tulla Hänen luokseen. Siinä on pelastuksesi.


        Jeesus Kristus on tullut sinulle ja minulle Pelastajaksi ja Pelastukseksi. Hän on taivaasta itse Herra. Etkö tahtois tulla Hänen luokseen. Hän on sovittanut jo syntisi. Hän on jo pelastanut ja armahtanut sinut. Pelastuksesi ja armahduksesi on Jeesuksessa Kristuksessa. Hän tarjoaa nyt sinulle tätä kaikkea. Hän tarjoaa valmista ikuisuusmatkapakettia Pojassaan Jeesuksessa Kristuksessa. Ja sinun huoneesi perillä on Herran itsensä valmistama ja varmasti hyvä ja viihtyisä huone (Joh 14:1-6).


        Et kai jätä tätä matkaa tekemättä ja ottamatta tarjousta vastaan. Se kyllä maksaa paljon. Se maksaa sinulle kaiken. Mutta rahasta ja tavarasta Hän ei ole kiinnostunut. Hän on kiinnostunut sinun rakkaudestasi, sinun sydämestäsi, sinusta. Hän tahtoo omistaa sinut ikuisesti koska olet Hänelle arvokkainta mitä Hän tietää.


        Kun annat itsesi Hänelle, Hän antaa itsensä sinulle. Tiedätkö mitä se sinulle merkitsee. Älä kokeile Jeesusta. Anna itsesi Hänelle kokonaan kokosydämisesti ikuisuus päämääränäsi. Lähde taivastielle ikuisuus kohteena. Älä anna periksi vaikka mitä sinulle tapahtusi tässä ajassa. Sinä maksoit Hänelle tavattoman paljon ja sinä olet sen hinnan arvoinen, Hänelle. Sen tähden ota Hänet vakavasti, niin Hän ottaa sinut vakavasti. Hän on sinun kanssasi päätöksesi hetkestä alkaen ja sinä koet Hänet jo nyt. Sinä koet Hänen rakkautensa NYT.

        https://www.youtube.com/watch?v=XsPuMBz_XT8


      • jaikaliii
        jumalan_pete kirjoitti:

        Koska olet jaikali kuullut Jumalan äänen niin silloinhan sinä varmasti tiedät kertoa minulle ja "lärvi.kiinni"-nimimerkille millaiselta se ääni kuulosti. Oliko ääni möreä vai kimeä? Olen muistaakseni kysynyt sinulta tätä aikaisemminkin, mutta en saanut mitään selvää vastausta.

        >>>millaiselta se ääni kuulosti. Oliko ääni möreä vai kimeä?<<<

        Jumalan ääni ihmiselle ei ole mitään mainitsemaasi. Se on lempeä, rakkaus ja armo. Ei mitään sellaista mitä sinä edustat tällä palstalla. Ei herjaa eikä epäilyksiä eikä syyttelyjä eikä ihmisen lyttäämistä ei tuomioita. Vaan armo, rakkaus ja laupeus. Se on lyhykäisyydessään ääni jonka olen kuullut Jumalasta.
        Jos sinä et ole kuullut Jumalan ääntä, säälin sinua. Usko Jeesukseen niin kuin Raamattu kertoo Hänestä ja ota sinäkin Hänet vastaan ja tunnusta sitten Hänet HERRAKSI. Silloin sinäkin alat kuulemaan Hänen ääntään eikä sinun tarvitse enää kysellä miltä se ääni kuulostaa eikä varsinkaan herjata Häntä. Et kykene Herjaamaan Jeesusta jos olet Pyhässä Hengessä ja Hänen omansa. Hänestä erossa Häntä tuntematta herjakin voi onnistua.


      • lärvi.kiinni
        jaikaliii kirjoitti:

        Jumala ei luonut sinusta syntistä. Jumala loi sinulle yhteyden Jumalaan Jeesuksessa Kristuksessa. Jumala rakensi ja aukaisi sinulle tien Hänen luokseen Jeesuksessa Kristuksessa. Sinulla on vapaa tahto. Sinä voit valita tiesi, joko valitset Jumalan sinulle valmistaman tien joka johtaa ikuiseen iloon ja autuuteen Hänen luonaan. Tai sinä valitset oman tahdon tien. Se tie ei vie Jumalan yhteyteen. Sinä teet sielusi kadottavan synnin mikäli sinä et välitä Jumalan tiestä etkä tule Hänen luokseen, Hänen joka on rakkaus ja elämä. Se on synti joka kadottaa sielun. Tarvitsee vain uskoa Jeesukseen ja tulla Hänen luokseen. Siinä on pelastuksesi.


        Jeesus Kristus on tullut sinulle ja minulle Pelastajaksi ja Pelastukseksi. Hän on taivaasta itse Herra. Etkö tahtois tulla Hänen luokseen. Hän on sovittanut jo syntisi. Hän on jo pelastanut ja armahtanut sinut. Pelastuksesi ja armahduksesi on Jeesuksessa Kristuksessa. Hän tarjoaa nyt sinulle tätä kaikkea. Hän tarjoaa valmista ikuisuusmatkapakettia Pojassaan Jeesuksessa Kristuksessa. Ja sinun huoneesi perillä on Herran itsensä valmistama ja varmasti hyvä ja viihtyisä huone (Joh 14:1-6).


        Et kai jätä tätä matkaa tekemättä ja ottamatta tarjousta vastaan. Se kyllä maksaa paljon. Se maksaa sinulle kaiken. Mutta rahasta ja tavarasta Hän ei ole kiinnostunut. Hän on kiinnostunut sinun rakkaudestasi, sinun sydämestäsi, sinusta. Hän tahtoo omistaa sinut ikuisesti koska olet Hänelle arvokkainta mitä Hän tietää.


        Kun annat itsesi Hänelle, Hän antaa itsensä sinulle. Tiedätkö mitä se sinulle merkitsee. Älä kokeile Jeesusta. Anna itsesi Hänelle kokonaan kokosydämisesti ikuisuus päämääränäsi. Lähde taivastielle ikuisuus kohteena. Älä anna periksi vaikka mitä sinulle tapahtusi tässä ajassa. Sinä maksoit Hänelle tavattoman paljon ja sinä olet sen hinnan arvoinen, Hänelle. Sen tähden ota Hänet vakavasti, niin Hän ottaa sinut vakavasti. Hän on sinun kanssasi päätöksesi hetkestä alkaen ja sinä koet Hänet jo nyt. Sinä koet Hänen rakkautensa NYT.

        https://www.youtube.com/watch?v=XsPuMBz_XT8

        Jos Jumala loi minut tiesi minkälainen minusta tulee loi minut siitä holimatta = Hän tietoisesti loi minut syntiseksi.
        Hyvin yksinkertainen kaava.


      • jaikaliii
        lärvi.kiinni kirjoitti:

        Jos Jumala loi minut tiesi minkälainen minusta tulee loi minut siitä holimatta = Hän tietoisesti loi minut syntiseksi.
        Hyvin yksinkertainen kaava.

        Ei Jumala tehnyt sinusta ohjelmoitua robottia. Hän antoi sinulle vapaan tahdon. Sinulla on vapaus valita rakkautesi kohde ihmistenkin joukosta. Sinulla on vapaus valita ketä rakastat ja ketä et rakasta. Sinulla on mahdolista valita seurasi. Sinulla on siksi myös mahdollisuus valita rakkaus Jumalaa kohtaan ja elää Hänen kanssaan sekä palvella Häntä tai sinä valitset jonkun toisen Jumalan sijalle. Jotakin sinä kuitenkin palvelet ja rakastat. Et ole tyhjiössä tässä asiassa.


      • lärvi.kiinni
        jaikaliii kirjoitti:

        Ei Jumala tehnyt sinusta ohjelmoitua robottia. Hän antoi sinulle vapaan tahdon. Sinulla on vapaus valita rakkautesi kohde ihmistenkin joukosta. Sinulla on vapaus valita ketä rakastat ja ketä et rakasta. Sinulla on mahdolista valita seurasi. Sinulla on siksi myös mahdollisuus valita rakkaus Jumalaa kohtaan ja elää Hänen kanssaan sekä palvella Häntä tai sinä valitset jonkun toisen Jumalan sijalle. Jotakin sinä kuitenkin palvelet ja rakastat. Et ole tyhjiössä tässä asiassa.

        Tarkoitatko että Jumala ei tiennyt minkälainen minusta tulee?

        Minä en usko Jumalan olemassaoloon, mutta jos saisin tarpeeksi vakuuttavat todisteet, uskoisin.
        Jos Jumala on kaikkivoipa niin hän varmasti tietää mitä se vaatisi, että tulisin uskoon. Hän ei siis näköjään halua että uskon häneen kun ei ole vaivautunut todistamaan olemassaoloaan.

        Kyse ei siis ole mistään valinnasta, vaan siitä, että en vaan yksinkertaisesti usko.
        Vai voisitko sinä valita että huomisesta lähtien viisi seuraavaa päivää uskot Krishnan olemassaoloon? Voisitko tehdä sellaisen valinnan ja ainosti uskoa siihen?


      • jaikaliii
        lärvi.kiinni kirjoitti:

        Tarkoitatko että Jumala ei tiennyt minkälainen minusta tulee?

        Minä en usko Jumalan olemassaoloon, mutta jos saisin tarpeeksi vakuuttavat todisteet, uskoisin.
        Jos Jumala on kaikkivoipa niin hän varmasti tietää mitä se vaatisi, että tulisin uskoon. Hän ei siis näköjään halua että uskon häneen kun ei ole vaivautunut todistamaan olemassaoloaan.

        Kyse ei siis ole mistään valinnasta, vaan siitä, että en vaan yksinkertaisesti usko.
        Vai voisitko sinä valita että huomisesta lähtien viisi seuraavaa päivää uskot Krishnan olemassaoloon? Voisitko tehdä sellaisen valinnan ja ainosti uskoa siihen?

        >>>Tarkoitatko että Jumala ei tiennyt minkälainen minusta tulee?<<<

        Hän tiesi että sinusta tulee vapaan tahdon omaava yksilö. Hän tiesi että sinulla on mahdollista tulla Hänen luokseen tai olla tulematta. Hän tahtoo luokseen vain vapaehtoisia ihmisiä. Siksi Hän ei pakota vaan kutsuu ja antaa sinun valita.

        >>>Minä en usko Jumalan olemassaoloon, mutta jos saisin tarpeeksi vakuuttavat todisteet, uskoisin.<<<<

        Jumalan teot luomakunnassa todistavat Hänen olemassaolonsa. Aivan samalla tavalla kuin Volvo auto parkkipaikalla todistaa älykkään suunnittelijan ja valmistajan olemassaolon. Et epäile Volvon tehtaankaan olemassaoloa nähtyäsi Volvo auton. Niin on luomakunnallakin älykäs suunnittelija ja valmistaja. Luomakunta on monimutkaisempi kuin auto ja sen tekniikka.

        >>>Jos Jumala on kaikkivoipa niin hän varmasti tietää mitä se vaatisi, että tulisin uskoon. <<<<


        Uskoon tulosi edellyttää Jumalan evankeliumia Jeesuksesta Kristuksesta. Jumala on antanut evankeliumin meille ihmisille. Evankeliumin kautta Hän kutsuu ihmisiä yhteyteensä. Ja evankeliumin Hän on antanut uskoville ihmisille heidän julistettavaksi. Jumala siis puhuu ihmiselle, sinullekin, evankeliumin Sanassa ja Sanan kautta. Jumala sanoo että joka uskoo evankeliumin, pelastuu ts. pääsee Jumalan yhteyteen. Uskon Jumalaan sinä saat kuuntelemalla/lukemalla evankeliumeja koska Jumala on ja puhuu sinulle evankeliumissa.


        >>>Hän ei siis näköjään halua että uskon häneen kun ei ole vaivautunut todistamaan olemassaoloaan.<<<<

        Hän on todistanut sen sinulle ja Hän on puhunut sinulle. Ei Hän hylkää sinua epäisystesi tähden. Muutenhan kukaan ei voisi tulla uskoon ja pelastua. Jopa uskoon tulleilla ihmisillä on epäilyksiä. Jeesus puhutteli opetuslapsiaan vähäuskoisina mutta ei jättänyt heitä vähän uskon varaan. Hän oli heidän kanssaan ja lisäsi heille uskoa. Hän teki heistä palvelijoitaan ja uskon sankareita. Ei Hän jätä sinuakaan kun olet vilpitön ja tahdot tietää totuuden vaikka nyt epäilet.


      • lärvi.kiinni
        jaikaliii kirjoitti:

        >>>Tarkoitatko että Jumala ei tiennyt minkälainen minusta tulee?<<<

        Hän tiesi että sinusta tulee vapaan tahdon omaava yksilö. Hän tiesi että sinulla on mahdollista tulla Hänen luokseen tai olla tulematta. Hän tahtoo luokseen vain vapaehtoisia ihmisiä. Siksi Hän ei pakota vaan kutsuu ja antaa sinun valita.

        >>>Minä en usko Jumalan olemassaoloon, mutta jos saisin tarpeeksi vakuuttavat todisteet, uskoisin.<<<<

        Jumalan teot luomakunnassa todistavat Hänen olemassaolonsa. Aivan samalla tavalla kuin Volvo auto parkkipaikalla todistaa älykkään suunnittelijan ja valmistajan olemassaolon. Et epäile Volvon tehtaankaan olemassaoloa nähtyäsi Volvo auton. Niin on luomakunnallakin älykäs suunnittelija ja valmistaja. Luomakunta on monimutkaisempi kuin auto ja sen tekniikka.

        >>>Jos Jumala on kaikkivoipa niin hän varmasti tietää mitä se vaatisi, että tulisin uskoon. <<<<


        Uskoon tulosi edellyttää Jumalan evankeliumia Jeesuksesta Kristuksesta. Jumala on antanut evankeliumin meille ihmisille. Evankeliumin kautta Hän kutsuu ihmisiä yhteyteensä. Ja evankeliumin Hän on antanut uskoville ihmisille heidän julistettavaksi. Jumala siis puhuu ihmiselle, sinullekin, evankeliumin Sanassa ja Sanan kautta. Jumala sanoo että joka uskoo evankeliumin, pelastuu ts. pääsee Jumalan yhteyteen. Uskon Jumalaan sinä saat kuuntelemalla/lukemalla evankeliumeja koska Jumala on ja puhuu sinulle evankeliumissa.


        >>>Hän ei siis näköjään halua että uskon häneen kun ei ole vaivautunut todistamaan olemassaoloaan.<<<<

        Hän on todistanut sen sinulle ja Hän on puhunut sinulle. Ei Hän hylkää sinua epäisystesi tähden. Muutenhan kukaan ei voisi tulla uskoon ja pelastua. Jopa uskoon tulleilla ihmisillä on epäilyksiä. Jeesus puhutteli opetuslapsiaan vähäuskoisina mutta ei jättänyt heitä vähän uskon varaan. Hän oli heidän kanssaan ja lisäsi heille uskoa. Hän teki heistä palvelijoitaan ja uskon sankareita. Ei Hän jätä sinuakaan kun olet vilpitön ja tahdot tietää totuuden vaikka nyt epäilet.

        Ehkä se on riittävä todiste sinulle mutta ei minulle. Noin 70% maapallon ihmisistä eivät ole vakuuttuneita kyseisestä "todisteesta".

        Jumalalla on melko typerä suunnitelma tai sit hän vain vit**lee.


    • Tekö.korotatte.Jeesusta

      Kristilliset kirkot eivät opeta kolmea eri persoonaa, vaan Yhden , Pyhän, Kolmiyhteisen Jumalan. Jumalan, joka ilmentää Itsensä kolmena: Isänä, Poikana ja Pyhänä Henkenä. Hän on Yksi Persoona ja Yksi Henki.

      Mutta toki hellarit palvovat kolmea eri jumaluuden persoonaa, kolmea eri Jumalaa. Neljäntenä Paha Henki ite. Tuo oli jo paljon, että "tunnustavat" kolminaisuusoppia edes sinne päin. Helluntailaisuus kuitenkin nostaa Jeesuksen ohi Isän, he "koroittavat Jeesusta". Samaten Pyhästä Hengestä he ovat tehneet jumbojetti-saarnamiestensä juoksupojan. Taikureiden pikku apulaisen.

      Tosin UT opettaa:

      Room. 10: 6 Mutta se vanhurskaus, joka uskosta tulee, sanoo näin: "Älä sano sydämessäsi: Kuka nousee taivaaseen?" se on: tuomaan Kristusta alas,
      7 tahi: "Kuka astuu alas syvyyteen?" se on: nostamaan Kristusta kuolleista

      Mutta hellareiltahan tämä käy. "HE korottavat Kristusta", ei niin kuin meidän kristittyjen raukkojen on: olemme täysin Kristuksen varassa, joka Itse on nostanut ja nostaa meidät syvyydestä. Korottaa meidät pimeydestä valkeuteen.

      • PoikaPoloinen

        " joka ilmentää Itsensä kolmena: Isänä, Poikana ja Pyhänä Henkenä."

        Onko kukaan ihminen koskaan nähnyt nuo kolme olentoa samalla kertaa?


      • Minulle on turha väittää sellaista valhetta että kristilliset seurakunnat eivät opeta että Jumala on kolme persoonaa. Olen kuullut sen sanottavan monet kerrat eri saarnoissa. Hehän nimenomaan opettavat että Isä lähetti Poikansa maailmaan ja että Pyhä Henki on myös persoona. Jos Isä ei olisi persoona, hänellä ei olisi Poikaa, joten puheet siitä että kristilliset seurakunnat eivät sitä opeta on lässyn lässyn höpöhöpöjuttuja. Olen kuullut vuosikymmenien ajan tuhansia saarnoja ja lukenut heidän kirjojaan. Tiedän mitä väitän kuulleeni ja lukeneeni. Kertoohan sen saman myös Athansiuksen uskontunnustuskin, jota ainakin ev.lut.kirkko pitää suuressa arvossa, kun sitä nettisivullaan kylvävät:

        "Isällä on oma persoonansa, Pojalla oma ja Pyhällä Hengellä oma... ".

        Vieläpä lisäten samasta uskontunnustuksesta:

        "Tässä kolminaisuudessa ei ole mitään aikaisempaa eikä myöhempää, ei mitään suurempaa eikä pienempää, vaan KAIKKI KOLME PERSOONAA ovat yhtä ikuisia ja keskenään samanarvoisia... ".


    • luetaankosanaa2

      Älä valehtele vastoin Raamatun Sanaa Pete !

      26 Ja Jumala sanoi: "Tehkäämme ihminen kuvaksemme, kaltaiseksemme; ja vallitkoot he meren kalat ja taivaan linnut ja karjaeläimet ja koko maan ja kaikki matelijat, jotka maassa matelevat".

      26 Ja Jumala sanoi: tehkäämme ihminen meidän kuvaksemme, meidän muotomme jälkeen: ja he vallitkaan kalat meressä, ja taivaan linnut, ja karjan ja koko maan, ja kaikki, jotka maalla matelevat.

      26 And God said, Let us make man in our image, after our likeness: and let them have dominion over the fish of the sea, and over the fowl of the air, and over the cattle, and over all the earth, and over every creeping thing that creepeth upon the earth.

      Tehkäämme ja silloin luomisessa ei ollut muita, kuin Jumala yksin !

      Moni sanoo, että Raamattu ei opeta Pyhän Hengen olevan persoona, mutta mitä Jeesus sanoo, ja mitä pronominia Hän käyttää seuraavaassa, se on persoona pronomini !

      Joh. 15:26 Mutta kun Puolustaja tulee, jonka minä lähetän teille Isän tyköä, totuuden Henki, joka lähtee Isän tyköä, niin HÄN on todistava minusta.

      26 But when the Comforter is come, whom I will send unto you from the Father, even the Spirit of truth, which proceedeth from the Father, HE shall testify of me:

      Joh. 16:7 Kuitenkin minä sanon teille totuuden: teille on hyväksi, että minä menen pois. Sillä ellen minä mene pois, ei Puolustaja tule teidän tykönne; mutta jos minä menen, niin minä HÄNET teille lähetän.

      7 Nevertheless I tell you the truth; It is expedient for you that I go away: for if I go not away, the Comforter will not come unto you; but if I depart, I will send HIM unto you.

      Joten älä Pete valehtele siitä, mitä Raamattu opettaa ja mitä ei !

      Levität siis silkkaa valhetta, nämä Sanankohdat sen selvästi todistavat !

      • Voisitko ystävällisesti tehdä jonkun lyhyen lainauksen kirjoituksestani jota pidät harhana, koska kirjoituksestasi se ei selvinnyt. Kiitos! Sen jälkeen voin tarkistaa kantani Raamatun valossa. Mutta mikäli et tiedä mikä kirjoituksestani oli valhetta, syytöksesi jon turha ja jää hedelmättömäksi. Sinulla on siis paljon ajatuksia (ja syytöksiä) mutta ne jäävät hedelmättömäksi jos et osaa pukea ne oikealla tavalla sanoiksi, sillä tavoin että syytetty tietää mistä väärennöksestä häntä syytetään.


      • luetaankosanaa2
        jumalan_pete kirjoitti:

        Voisitko ystävällisesti tehdä jonkun lyhyen lainauksen kirjoituksestani jota pidät harhana, koska kirjoituksestasi se ei selvinnyt. Kiitos! Sen jälkeen voin tarkistaa kantani Raamatun valossa. Mutta mikäli et tiedä mikä kirjoituksestani oli valhetta, syytöksesi jon turha ja jää hedelmättömäksi. Sinulla on siis paljon ajatuksia (ja syytöksiä) mutta ne jäävät hedelmättömäksi jos et osaa pukea ne oikealla tavalla sanoiksi, sillä tavoin että syytetty tietää mistä väärennöksestä häntä syytetään.

        Etkö tiedä edes sitä, mitä ihan itse JO olet kirjoittanut ?

        No, palautan sen mieleesi eli kirjoitit seuraavaa:

        " Lukeeko siellä Raamatussa että "Alussa Jumalat loivat taivaan ja maan" (monikossa)? Jos alkuteksteissä on monikossa (kuten monet luulevat), niin miksi Jumala EI KOSKAAN käyttänyt monikollisia verbejä ja pronomineja silloin kun puhui I-T-S-E-S-T-Ä-Ä-N "

        Luetaan sitten sitä Sanaa ja verrataan näihin sinun valheisiisi ja Sanan väärentämiisi:

        26 Ja Jumala sanoi: "TehkääMME ihminen kuvaksemme, kaltaiseksemme; ja vallitkoot he meren kalat ja taivaan linnut ja karjaeläimet ja koko maan ja kaikki matelijat, jotka maassa matelevat".


      • jumalan_pete

      • luetaankosanaa2 kirjoitti:

        Etkö tiedä edes sitä, mitä ihan itse JO olet kirjoittanut ?

        No, palautan sen mieleesi eli kirjoitit seuraavaa:

        " Lukeeko siellä Raamatussa että "Alussa Jumalat loivat taivaan ja maan" (monikossa)? Jos alkuteksteissä on monikossa (kuten monet luulevat), niin miksi Jumala EI KOSKAAN käyttänyt monikollisia verbejä ja pronomineja silloin kun puhui I-T-S-E-S-T-Ä-Ä-N "

        Luetaan sitten sitä Sanaa ja verrataan näihin sinun valheisiisi ja Sanan väärentämiisi:

        26 Ja Jumala sanoi: "TehkääMME ihminen kuvaksemme, kaltaiseksemme; ja vallitkoot he meren kalat ja taivaan linnut ja karjaeläimet ja koko maan ja kaikki matelijat, jotka maassa matelevat".

        Käsityskykysi on vajavainen. Sinä et lue mitä olen kirjoittanut ja väännät kirjoitukseni päässäsi toisenlaiseksi. Minä en kirjoittanu että Jumala ei ole käyttänyt monikollisia verbejä ja pronomineja, silloin kun hän puhuu jollekin toiselle, vaan silloin kun hän puhuu I-T-S-E-S-T-Ä-Ä-N !!! Esimerkkisi ( "Tehkäämme..." ) ei siis kelpaa, koska hän puhuu siinä Jeesukselle ja siksi hän käyttää siinä monikollisuutta. Tottakai. Käytäthän sinäkin monikollisia pronomineja ja verbejä silloin kun puhut jollekin toiselle persoonalle ja pyydät häntä tekemään jotakin kanssasi (... ja siitä huolimatta ette menetä omaa identiteettiänne vaan olette eri yksilöitä).

        Edelleen, et löydä Raamatusta yhtään ainoata jaetta jossa esiintyy monikollinen elohim-sana ja jossa Jumala puhuu I-T-S-E-S-T-Ä-Ä-N !!! Tässä on esimerkki jossa Jumala puhuu ainoastaan yksikkömuotoja käyttäen:

        "Älä pidä muita Jumalia M-I-N-U-N rinnallani".

        Hän ei siis sanonut:

        "Älä pidä muita Jumalia meidän rinnallamme"

        Huomasitko eron?

        minun, eikä meidän

        rinnallani, eikä rinnallamme!


      • jaikaliii
        jumalan_pete kirjoitti:

        >>>Tehkäämme ja silloin luomisessa ei ollut muita, kuin Jumala yksin !<<<

        Raamattuni sanoo toisin, eli että Jumala loi kaiken, mutta Jeesuksen kautta (käytännössä silloin myös Jeesus on luoja):

        http://www.jumalaoppia.com/index.php/raamatunjakeita-aihepiireittaein/126-jumala-loi-kaiken-jeesuksen-kautta

        Ei luotu ainoastaan Jeesuksen kautta, vaan, ... Jeesukseen. Hänessä luomakunta pysyy myös koossa. kaikki on siis Jeesuksessa Kristuksessa. Hän on Luoja, Jumala Kaikkivaltias. Vertaa Kol 1. ja Apt 17 lukuja.

        Kol 1:14-17 Hänessä meillä on lunastus, syntien anteeksisaaminen, ja hän on näkymättömän Jumalan kuva, esikoinen ennen kaikkea luomakuntaa. Sillä HÄNESSÄ LUOTIIN KAIKKI, mikä taivaissa ja mikä maan päällä on, näkyväiset ja näkymättömät, olkoot ne valtaistuimia tai herrauksia, hallituksia tai valtoja, KAIKKI ON LUOTU hänen kauttansa ja HÄNEEN, ja hän on ennen kaikkia, ja HÄNESSÄ PYSYY KAIKKI VOIMASSA.

        Apt 17:24 "JUMALA, joka on tehnyt maailman ja kaikki, mitä siinä on, hän, joka on taivaan ja maan Herra, ei asu käsillä tehdyissä temppeleissä, eikä häntä voida ihmisten käsillä palvella, ikäänkuin hän jotakin tarvitsisi, hän, joka itse antaa kaikille elämän ja hengen ja kaiken. Ja hän on tehnyt koko ihmissuvun yhdestä ainoasta asumaan kaikkea maanpiiriä ja on säätänyt heille määrätyt ajat ja heidän asumisensa rajat, että he etsisivät Jumalaa, jos ehkä voisivat hapuilemalla hänet löytää - hänet, joka kuitenkaan ei ole kaukana yhdestäkään meistä; sillä HÄNESSÄ ME ELÄMME JA LIIKUMME JA OLEMME,


      • luetaankosanaa2
        jumalan_pete kirjoitti:

        >>>Tehkäämme ja silloin luomisessa ei ollut muita, kuin Jumala yksin !<<<

        Raamattuni sanoo toisin, eli että Jumala loi kaiken, mutta Jeesuksen kautta (käytännössä silloin myös Jeesus on luoja):

        http://www.jumalaoppia.com/index.php/raamatunjakeita-aihepiireittaein/126-jumala-loi-kaiken-jeesuksen-kautta

        Olet ihan itse kehitellyt näköjään harhaoppisi ja sen kautta näet kaiken väärin !

        On Yksi Jumala, Isässä Pojassa ja Pyhässä Hengessä !

        Kuten JO olen kirjoittanut, niin Poika on Sana, eli Jumalan Sana eli Jumala itse !

        Jos sinä voisit omalla sanallasi luoda jotakin, niin itseähän sinä loisit sanomalla sen, eli ei Sana ole erillinen sinusta itsestäsi, sanasi vain määrittävät sen mitä olet kuten toimintasikin !

        Siis Jeesus eli Sana on se, mitä Jumalasta tiedämme ja näemme, sillä Isä on sen "kuvan" mukaan näkymätön sielu, eikä sielua voi arvioida eikä siitä voi tietää mitään ilman ruumista ja Sanoja !

        Siis kun sanotaan, että Sanalla ja Sanan kautta ja Sanaan kaikki luotiin, se tarkoittaa siis Jumalan näkyvää osaa eli Kristusta Jeesusta eli Sanaa !

        Mutta Pete, sinä et halua ottaa Totuutta eli Sanaa, eli Jeesusta vastaan, ja mieleeni tulivat vastaavat "uskovat", eli Jeesuksen aikana fariseukset ja "kirjanoppineetkaan" eivät halunneet ottaa vastaan Jeesusta Jumalana, ja mitä Sana eli Jeesus sanookaan siitä:

        1. Joh. 5:12 Jolla Poika on, sillä on elämä; jolla Jumalan Poikaa ei ole, sillä ei ole elämää.

        Siis nuo fariseukset eivät ottaneet Jeesusta, lihaan tulleena Jumalana, vastaan vaan hylkäsivät Jumalan todistuksen, ja heilläkään ei ollut siis Elämää !

        Joh. 10:33 Juutalaiset vastasivat hänelle: "Hyvän teon tähden me emme sinua kivitä, vaan jumalanpilkan tähden, ja koska sinä, joka olet ihminen, teet itsesi Jumalaksi".

        Mutta nuo juutalaiset sentään ymmärsivät edes sen, että Jeesus todisti heille olevansa Jumala, mutta te olette niin sokeita, että ette tätäkään asiaa ymmärrä !

        Samoin on esim. jehovantodistajien ja islamin uskoisten kohdalla, eli hekään eivät usko Jeesukseen, minun Jumalaani joten samoin on Pete sinun ja kaltaistesi kohdalla, te teette siis Jumalan valehtelijaksi, oman valheenne kautta ja vuoksi :

        1. Joh. 5:10 Joka uskoo Jumalan Poikaan, hänellä on todistus itsessänsä; joka ei usko Jumalaa, tekee hänet valhettelijaksi, koska hän ei usko sitä todistusta, jonka Jumala on todistanut Pojastansa.

        Mutta minä siis voin iloiten sanoa kuten Tuomas, eli; Minun Herrani ja Jumalani !

        Muuten tuosta vielä kysyn Pete, että onko Jeesus synnitön ja viaton ?

        Sillä kuten juutalaiset sanoivat selvästi ja tuo Tuomaksen todistus ja Jeesuksen vahvistus kertoo sen, että Jeesus tunnusti olevansa Jumala, ja jos hän ei sitä olisi, niin Jeesus olisi syyllitynyt Jumalan pilkkaan, joten Pete kysymys kuuluu !!!

        Onko Jeesus ollut ja yhä on synnitön ???

        27 Sitten hän sanoi Tuomaalle: "Ojenna sormesi tänne ja katso minun käsiäni, ja ojenna kätesi ja pistä se minun kylkeeni, äläkä ole epäuskoinen, vaan uskovainen".
        28 Tuomas vastasi ja sanoi hänelle: "Minun Herrani ja minun Jumalani!"
        29 Jeesus sanoi hänelle: "Sentähden, että minut näit, sinä uskot. Autuaat ne, jotka eivät näe ja kuitenkin uskovat!"

        Siis Jeesuksen olisi pitänyt nuhdella Tuomasta, jos Hän ei olisi Jumala !!!

        Eli Pete tekikö Jeesus syntiä tuossa vahvistaessaan oman Jumaluutensa ???


      • luetaankosanaa2
        luetaankosanaa2 kirjoitti:

        Olet ihan itse kehitellyt näköjään harhaoppisi ja sen kautta näet kaiken väärin !

        On Yksi Jumala, Isässä Pojassa ja Pyhässä Hengessä !

        Kuten JO olen kirjoittanut, niin Poika on Sana, eli Jumalan Sana eli Jumala itse !

        Jos sinä voisit omalla sanallasi luoda jotakin, niin itseähän sinä loisit sanomalla sen, eli ei Sana ole erillinen sinusta itsestäsi, sanasi vain määrittävät sen mitä olet kuten toimintasikin !

        Siis Jeesus eli Sana on se, mitä Jumalasta tiedämme ja näemme, sillä Isä on sen "kuvan" mukaan näkymätön sielu, eikä sielua voi arvioida eikä siitä voi tietää mitään ilman ruumista ja Sanoja !

        Siis kun sanotaan, että Sanalla ja Sanan kautta ja Sanaan kaikki luotiin, se tarkoittaa siis Jumalan näkyvää osaa eli Kristusta Jeesusta eli Sanaa !

        Mutta Pete, sinä et halua ottaa Totuutta eli Sanaa, eli Jeesusta vastaan, ja mieleeni tulivat vastaavat "uskovat", eli Jeesuksen aikana fariseukset ja "kirjanoppineetkaan" eivät halunneet ottaa vastaan Jeesusta Jumalana, ja mitä Sana eli Jeesus sanookaan siitä:

        1. Joh. 5:12 Jolla Poika on, sillä on elämä; jolla Jumalan Poikaa ei ole, sillä ei ole elämää.

        Siis nuo fariseukset eivät ottaneet Jeesusta, lihaan tulleena Jumalana, vastaan vaan hylkäsivät Jumalan todistuksen, ja heilläkään ei ollut siis Elämää !

        Joh. 10:33 Juutalaiset vastasivat hänelle: "Hyvän teon tähden me emme sinua kivitä, vaan jumalanpilkan tähden, ja koska sinä, joka olet ihminen, teet itsesi Jumalaksi".

        Mutta nuo juutalaiset sentään ymmärsivät edes sen, että Jeesus todisti heille olevansa Jumala, mutta te olette niin sokeita, että ette tätäkään asiaa ymmärrä !

        Samoin on esim. jehovantodistajien ja islamin uskoisten kohdalla, eli hekään eivät usko Jeesukseen, minun Jumalaani joten samoin on Pete sinun ja kaltaistesi kohdalla, te teette siis Jumalan valehtelijaksi, oman valheenne kautta ja vuoksi :

        1. Joh. 5:10 Joka uskoo Jumalan Poikaan, hänellä on todistus itsessänsä; joka ei usko Jumalaa, tekee hänet valhettelijaksi, koska hän ei usko sitä todistusta, jonka Jumala on todistanut Pojastansa.

        Mutta minä siis voin iloiten sanoa kuten Tuomas, eli; Minun Herrani ja Jumalani !

        Muuten tuosta vielä kysyn Pete, että onko Jeesus synnitön ja viaton ?

        Sillä kuten juutalaiset sanoivat selvästi ja tuo Tuomaksen todistus ja Jeesuksen vahvistus kertoo sen, että Jeesus tunnusti olevansa Jumala, ja jos hän ei sitä olisi, niin Jeesus olisi syyllitynyt Jumalan pilkkaan, joten Pete kysymys kuuluu !!!

        Onko Jeesus ollut ja yhä on synnitön ???

        27 Sitten hän sanoi Tuomaalle: "Ojenna sormesi tänne ja katso minun käsiäni, ja ojenna kätesi ja pistä se minun kylkeeni, äläkä ole epäuskoinen, vaan uskovainen".
        28 Tuomas vastasi ja sanoi hänelle: "Minun Herrani ja minun Jumalani!"
        29 Jeesus sanoi hänelle: "Sentähden, että minut näit, sinä uskot. Autuaat ne, jotka eivät näe ja kuitenkin uskovat!"

        Siis Jeesuksen olisi pitänyt nuhdella Tuomasta, jos Hän ei olisi Jumala !!!

        Eli Pete tekikö Jeesus syntiä tuossa vahvistaessaan oman Jumaluutensa ???

        Lisään vielä edelliseen asian ja Sananpaikan, jonka olen jo aiemminkin tuonut tiedoksi !

        Apostolien teot 12
        21 Niin Herodes määrättynä päivänä pukeutui kuninkaalliseen pukuun, istui istuimelleen ja piti heille puheen;
        22 siihen kansa huusi: "Jumalan ääni, eikä ihmisen!"
        23 Mutta heti löi häntä Herran enkeli, sentähden ettei hän antanut kunniaa Jumalalle; ja madot söivät hänet, ja hän heitti henkensä.

        Siis ihan vastaava tapaus, eli jopa niin vakava rikkomus ja synti, että Herodes niitti siitä kuoleman heti, eli kuten Sana sanoo synnin palkka on kuolema, ja nyt Heerodeksen kohdalla se koitti fyysisesti heti !

        Joten jos Pete uskot Jeesuksen olleen synnitön, niin silloihan Jeesus on Jumala !

        Siis jos Hän ei olisi Jumala, Hän olisi tehnyt syntiä ja sen seuraus on kuolema/ero Jumalasta !

        Joten Pete kerrotko miten asiat ovat ???


      • luetaankosanaa2 kirjoitti:

        Olet ihan itse kehitellyt näköjään harhaoppisi ja sen kautta näet kaiken väärin !

        On Yksi Jumala, Isässä Pojassa ja Pyhässä Hengessä !

        Kuten JO olen kirjoittanut, niin Poika on Sana, eli Jumalan Sana eli Jumala itse !

        Jos sinä voisit omalla sanallasi luoda jotakin, niin itseähän sinä loisit sanomalla sen, eli ei Sana ole erillinen sinusta itsestäsi, sanasi vain määrittävät sen mitä olet kuten toimintasikin !

        Siis Jeesus eli Sana on se, mitä Jumalasta tiedämme ja näemme, sillä Isä on sen "kuvan" mukaan näkymätön sielu, eikä sielua voi arvioida eikä siitä voi tietää mitään ilman ruumista ja Sanoja !

        Siis kun sanotaan, että Sanalla ja Sanan kautta ja Sanaan kaikki luotiin, se tarkoittaa siis Jumalan näkyvää osaa eli Kristusta Jeesusta eli Sanaa !

        Mutta Pete, sinä et halua ottaa Totuutta eli Sanaa, eli Jeesusta vastaan, ja mieleeni tulivat vastaavat "uskovat", eli Jeesuksen aikana fariseukset ja "kirjanoppineetkaan" eivät halunneet ottaa vastaan Jeesusta Jumalana, ja mitä Sana eli Jeesus sanookaan siitä:

        1. Joh. 5:12 Jolla Poika on, sillä on elämä; jolla Jumalan Poikaa ei ole, sillä ei ole elämää.

        Siis nuo fariseukset eivät ottaneet Jeesusta, lihaan tulleena Jumalana, vastaan vaan hylkäsivät Jumalan todistuksen, ja heilläkään ei ollut siis Elämää !

        Joh. 10:33 Juutalaiset vastasivat hänelle: "Hyvän teon tähden me emme sinua kivitä, vaan jumalanpilkan tähden, ja koska sinä, joka olet ihminen, teet itsesi Jumalaksi".

        Mutta nuo juutalaiset sentään ymmärsivät edes sen, että Jeesus todisti heille olevansa Jumala, mutta te olette niin sokeita, että ette tätäkään asiaa ymmärrä !

        Samoin on esim. jehovantodistajien ja islamin uskoisten kohdalla, eli hekään eivät usko Jeesukseen, minun Jumalaani joten samoin on Pete sinun ja kaltaistesi kohdalla, te teette siis Jumalan valehtelijaksi, oman valheenne kautta ja vuoksi :

        1. Joh. 5:10 Joka uskoo Jumalan Poikaan, hänellä on todistus itsessänsä; joka ei usko Jumalaa, tekee hänet valhettelijaksi, koska hän ei usko sitä todistusta, jonka Jumala on todistanut Pojastansa.

        Mutta minä siis voin iloiten sanoa kuten Tuomas, eli; Minun Herrani ja Jumalani !

        Muuten tuosta vielä kysyn Pete, että onko Jeesus synnitön ja viaton ?

        Sillä kuten juutalaiset sanoivat selvästi ja tuo Tuomaksen todistus ja Jeesuksen vahvistus kertoo sen, että Jeesus tunnusti olevansa Jumala, ja jos hän ei sitä olisi, niin Jeesus olisi syyllitynyt Jumalan pilkkaan, joten Pete kysymys kuuluu !!!

        Onko Jeesus ollut ja yhä on synnitön ???

        27 Sitten hän sanoi Tuomaalle: "Ojenna sormesi tänne ja katso minun käsiäni, ja ojenna kätesi ja pistä se minun kylkeeni, äläkä ole epäuskoinen, vaan uskovainen".
        28 Tuomas vastasi ja sanoi hänelle: "Minun Herrani ja minun Jumalani!"
        29 Jeesus sanoi hänelle: "Sentähden, että minut näit, sinä uskot. Autuaat ne, jotka eivät näe ja kuitenkin uskovat!"

        Siis Jeesuksen olisi pitänyt nuhdella Tuomasta, jos Hän ei olisi Jumala !!!

        Eli Pete tekikö Jeesus syntiä tuossa vahvistaessaan oman Jumaluutensa ???

        >>>On Yksi Jumala, Isässä Pojassa ja Pyhässä Hengessä !<<<

        Väärin! Raamattu ilmoittaa että Isä on Pojassa ja Poika Isässä. Mutta se ei kerro, että Jumala olisi Isässä tai Pyhässä Hengessä. Ethän sinäkään sano että sinä olet itsessäsi... vai sanotko? Ei Jumala ole pyhässä hengessä vaan pyhä henki lähtee Jumalan tyköä ja välitetään maailmalle välimiehen kautta; se on Jeesuksen kautta.

        >>>Kuten JO olen kirjoittanut, niin Poika on Sana, eli Jumalan Sana eli Jumala itse !<<<

        Eli onko hän mielestäsi yhtä aikaa sekä Jumala-Sana ja Jumalan Sana? Se on mielestäni outo väittämä. Raamattu ei sano, että hän on Jumala-Sana. Mutta sen se sanoo, että hän on JumalaN Sana:

        Ilm 19:13:
        "... ja hänellä oli yllään vereen kastettu vaippa, ja nimi, jolla häntä kutsutaan, on Jumalan Sana."

        Raamatusta ei löydy lainkaan "Jumala-Sana" vaikkakin "JumalaN Sana". Niin ikään sieltä ei löydy "Jumala-Poika" vaan "Jumalan Poika". Miksi? Koska Jeesus on Jumalan (Jumalan omistusta) eikä Jumala.

        >>>Isä on sen "kuvan" mukaan näkymätön sielu<<<

        Raamattu ei sano että Jumala on sielu. Sellaista ei kerrota missään!!! Hän on henki!

        Joh.4:24:
        "Jumala on Henki... ".

        >>>Siis Jeesuksen olisi pitänyt nuhdella Tuomasta, jos Hän ei olisi Jumala !!!<<<

        Ei, sillä Jeesuskin käytti samaa "theos"-sanaa A-D-J-E-K-T-I-I-V-I-N-A eikä ainoastaan substantiivina. Seuraavassa jakeessa hän käyttää sitä adjektiivina lainaten psalmin kirjoittajaa:

        Joh 10:34,35:
        "Jeesus vastasi heille: "Eikö teidän laissanne ole kirjoitettuna: 'Minä sanoin: te olette jumalia'?
        Jos H-Ä-N S-A-N-O-O J-U-M-A-L-I-K-S-I N-I-I-T-Ä, joille Jumalan sana tuli - ja Raamattu ei voi raueta tyhjiin... ".

        Nykykielessä ei käytetä "Jumala"-sanaa adjektiivina, vaan ainoastaan substantiivina, ja siitä ne riitaisuudet johtuvat, kun et sinä etkä muutkaan harhautetut ymmärrä sitä, että ne joille Jumalan sana tuli, he eivät voi olla SE meidän ainoa Jumala, vaan ainoastaan "jumalia".

        Raamatun kirjoittamisen aikaan sana "theos" oli myös adjektiivi. Käytännössä se pystyi myös tarkoittamaan "mahtava" ja "voimallinen". Tuomaksen mukaan Jeesus oli "mahtava" ja "voimallinen" kuolleista nousseena Jumalan Poika jonka Jumala herätti kuolleista.

        Esimerkkejä löytyy toki nykykielessäkin, että jokin sana voi olla joko adjektiivi tai substantiivi. Esim. suomenkielinen sana "syntinen" voi englanniksi tarkoittaa joko "sinful" (adj.) tai "sinner" (subst.).

        Jos oikeasti uskot että kaikki he ovat Jumalia/jumalia, joista sanotaan Raamatussa että he ovat jumalia, niin silloin myös Saatana on jumala, koska hänestä on käytetty samaa "theos"-sanaa (2.Kor.4:4) kuin Jeesuksestakin (Joh.1:1). Iso tai pieni "j"-kirjain jumala-sanan edessä ei muuta asiaa miksikään, eikä se todista mitään (sillä jos se sana on keskellä lausetta niin se on kirjoitettu joko isolla tai pienellä j-kirjaimella raamatunkääntäjien tulkintojen tai heidän ideologiansa mukaan) sillä kreikankieleiset alkutekstit olivat kaikki kirjoitettu ainoastaan isoilla kirjaimilla. Pieniä kirjaimia ei käytetty lainkaan, koska niitä ei siihen aikaan ollut olemassakaan. Ne kehitettiin vasta vuosisatoja myöhemmin. Siten voidaan sanoa että raamatunkäännökset kirjoittavat "Jumalan Sana" isolla S-kirjaimella koska he korostavat Jeesuksen suuruutta ja jumaluutta, Jumalan Sanana.

        >>>Siis jos Hän ei olisi Jumala, Hän olisi tehnyt syntiä ja sen seuraus on kuolema/ero Jumalasta !<<<

        http://www.kertokaa-totuus.com/2011/10/kelpasiko-vain-jumala-virheettomaksi.html


      • luetaankosanaa2
        jumalan_pete kirjoitti:

        >>>On Yksi Jumala, Isässä Pojassa ja Pyhässä Hengessä !<<<

        Väärin! Raamattu ilmoittaa että Isä on Pojassa ja Poika Isässä. Mutta se ei kerro, että Jumala olisi Isässä tai Pyhässä Hengessä. Ethän sinäkään sano että sinä olet itsessäsi... vai sanotko? Ei Jumala ole pyhässä hengessä vaan pyhä henki lähtee Jumalan tyköä ja välitetään maailmalle välimiehen kautta; se on Jeesuksen kautta.

        >>>Kuten JO olen kirjoittanut, niin Poika on Sana, eli Jumalan Sana eli Jumala itse !<<<

        Eli onko hän mielestäsi yhtä aikaa sekä Jumala-Sana ja Jumalan Sana? Se on mielestäni outo väittämä. Raamattu ei sano, että hän on Jumala-Sana. Mutta sen se sanoo, että hän on JumalaN Sana:

        Ilm 19:13:
        "... ja hänellä oli yllään vereen kastettu vaippa, ja nimi, jolla häntä kutsutaan, on Jumalan Sana."

        Raamatusta ei löydy lainkaan "Jumala-Sana" vaikkakin "JumalaN Sana". Niin ikään sieltä ei löydy "Jumala-Poika" vaan "Jumalan Poika". Miksi? Koska Jeesus on Jumalan (Jumalan omistusta) eikä Jumala.

        >>>Isä on sen "kuvan" mukaan näkymätön sielu<<<

        Raamattu ei sano että Jumala on sielu. Sellaista ei kerrota missään!!! Hän on henki!

        Joh.4:24:
        "Jumala on Henki... ".

        >>>Siis Jeesuksen olisi pitänyt nuhdella Tuomasta, jos Hän ei olisi Jumala !!!<<<

        Ei, sillä Jeesuskin käytti samaa "theos"-sanaa A-D-J-E-K-T-I-I-V-I-N-A eikä ainoastaan substantiivina. Seuraavassa jakeessa hän käyttää sitä adjektiivina lainaten psalmin kirjoittajaa:

        Joh 10:34,35:
        "Jeesus vastasi heille: "Eikö teidän laissanne ole kirjoitettuna: 'Minä sanoin: te olette jumalia'?
        Jos H-Ä-N S-A-N-O-O J-U-M-A-L-I-K-S-I N-I-I-T-Ä, joille Jumalan sana tuli - ja Raamattu ei voi raueta tyhjiin... ".

        Nykykielessä ei käytetä "Jumala"-sanaa adjektiivina, vaan ainoastaan substantiivina, ja siitä ne riitaisuudet johtuvat, kun et sinä etkä muutkaan harhautetut ymmärrä sitä, että ne joille Jumalan sana tuli, he eivät voi olla SE meidän ainoa Jumala, vaan ainoastaan "jumalia".

        Raamatun kirjoittamisen aikaan sana "theos" oli myös adjektiivi. Käytännössä se pystyi myös tarkoittamaan "mahtava" ja "voimallinen". Tuomaksen mukaan Jeesus oli "mahtava" ja "voimallinen" kuolleista nousseena Jumalan Poika jonka Jumala herätti kuolleista.

        Esimerkkejä löytyy toki nykykielessäkin, että jokin sana voi olla joko adjektiivi tai substantiivi. Esim. suomenkielinen sana "syntinen" voi englanniksi tarkoittaa joko "sinful" (adj.) tai "sinner" (subst.).

        Jos oikeasti uskot että kaikki he ovat Jumalia/jumalia, joista sanotaan Raamatussa että he ovat jumalia, niin silloin myös Saatana on jumala, koska hänestä on käytetty samaa "theos"-sanaa (2.Kor.4:4) kuin Jeesuksestakin (Joh.1:1). Iso tai pieni "j"-kirjain jumala-sanan edessä ei muuta asiaa miksikään, eikä se todista mitään (sillä jos se sana on keskellä lausetta niin se on kirjoitettu joko isolla tai pienellä j-kirjaimella raamatunkääntäjien tulkintojen tai heidän ideologiansa mukaan) sillä kreikankieleiset alkutekstit olivat kaikki kirjoitettu ainoastaan isoilla kirjaimilla. Pieniä kirjaimia ei käytetty lainkaan, koska niitä ei siihen aikaan ollut olemassakaan. Ne kehitettiin vasta vuosisatoja myöhemmin. Siten voidaan sanoa että raamatunkäännökset kirjoittavat "Jumalan Sana" isolla S-kirjaimella koska he korostavat Jeesuksen suuruutta ja jumaluutta, Jumalan Sanana.

        >>>Siis jos Hän ei olisi Jumala, Hän olisi tehnyt syntiä ja sen seuraus on kuolema/ero Jumalasta !<<<

        http://www.kertokaa-totuus.com/2011/10/kelpasiko-vain-jumala-virheettomaksi.html

        Jo minä arvasinkin, että nyt alkaa kootut selitykset !

        Ja ihan puuta heinää, eli nyt aletaan selittämään adjektiiveja ja substanttiiveja, kun mikään muu ei enää auta !

        Kun Totuus ei kelpaa, niin se ei näköjään kelpaa sinulle (jumalan) Pete !

        Tuossa sinulle laatunsanaa itsellesi ! :)

        Siis sinä et ymmärrä Jumalasta näköjään mitään, eli vaikka sanot tuntevasi Jumalan, niin teoillasi ja opeillasi Hänet kiellät, eli Jeesuksen eli lihaan tulleen Jumalan, ja kun sinulla ei ole Poikaa, ei sinulla ole Isääkään, vaan sinulla on joku outo "jumala", jota minä en onnekseni tunne !

        Olet rakennellut itsellesi sellaisen huteran rakennelman joka tulee pohjia myöten palamaan kun sitä aikanaan koetellaan, ja siinä sinä sitten istut tuhka kasan keskellä häpeissäsi rakennelmasi palamisesta ja ihmettelet, että miten tässä näin kävi ?

        Surullisinta on se, että kuten aikoinaan fariseukset eivät uskoneet kuten Tuomas, että Jeesus On Herra ja Jumala, niin sinäkin jäät nähdäkseni ulkopuolelle heidän kanssaan, sillä sinäkin julistat toista Jumalaa ja toista evankeliumia !

        Gal. 1:8 Mutta vaikka me, tai vaikka enkeli taivaasta julistaisi teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä me olemme teille julistaneet, hän olkoon kirottu.
        9 Niinkuin ennenkin olemme sanoneet, niin sanon nytkin taas: jos joku julistaa teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä te olette saaneet, hän olkoon kirottu.

        Mutta surullinen olen Pete puoleastasi, jos et käänny ja ajoissa etsi Totuutta pelastuaksesi !

        Mutta tällä hetkellä siis olet itse eksynyt järjen päätelmiisi ja siten eksytät muitakin, ja se on vakava asia Pete, siinäkin olisi jo tarpeeksi, että olet itse eksyksissä, mutta että viekoittelet muitakin samalle harhapolulle, se on paljon vakavampaa !

        Matt. 18:6 Mutta joka viettelee yhden näistä pienistä, jotka uskovat minuun, sen olisi parempi, että myllynkivi ripustettaisiin hänen kaulaansa ja hänet upotettaisiin meren syvyyteen.


    • Simelius

      Mielenkiintoista on lukea teidän raskassarjalaisten kirjoituksia.

      • näinpä_tästä

        Ps. 131:1
        Matkalaulu; Daavidin virsi. Herra, minun sydämeni ei ole ylpeä, eivät minun silmäni ole korskeat, enkä minä tavoittele asioita, jotka ovat minulle ylen suuret ja käsittämättömät.

        Ef. 1:3
        Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, joka on siunannut meitä taivaallisissa kaikella hengellisellä siunauksella Kristuksessa,

        Ef. 1:17
        anoen, että meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala, kirkkauden Isä, antaisi teille viisauden ja ilmestyksen Hengen hänen tuntemisessaan.

        Luulin minäkin ennen, että Jumala on kolmipersoonainen Jumala; uskoin siten katolisen kirkon kehittämään kolminaisuusoppiin. Kun aloin tutkia asiaa ja mitä enemmän tutkin ja rukoilin, että "Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala, kirkkauden Isä, antaisi minulle viisauden ja ilmestyksen Hengen hänen tuntemisessaan" (kts. edellä) sitä varmemmaksi tulin tuon opin harhaisuudesta. En tavoittele liian korkeita enkä pyri raskassarjalaiseksi uskon tiellä, mutta anon edelleen Isältä, että Hän antaisi minun tulla tuntemaan enemmän ja paremminHänen poikaansa Jeesusta Kristusta ja sitä rakkautta, joka hänessä on Isältä, ainoalta tosi Jumalalta, Korkeimmalta.


      • Simelius
        näinpä_tästä kirjoitti:

        Ps. 131:1
        Matkalaulu; Daavidin virsi. Herra, minun sydämeni ei ole ylpeä, eivät minun silmäni ole korskeat, enkä minä tavoittele asioita, jotka ovat minulle ylen suuret ja käsittämättömät.

        Ef. 1:3
        Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, joka on siunannut meitä taivaallisissa kaikella hengellisellä siunauksella Kristuksessa,

        Ef. 1:17
        anoen, että meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala, kirkkauden Isä, antaisi teille viisauden ja ilmestyksen Hengen hänen tuntemisessaan.

        Luulin minäkin ennen, että Jumala on kolmipersoonainen Jumala; uskoin siten katolisen kirkon kehittämään kolminaisuusoppiin. Kun aloin tutkia asiaa ja mitä enemmän tutkin ja rukoilin, että "Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala, kirkkauden Isä, antaisi minulle viisauden ja ilmestyksen Hengen hänen tuntemisessaan" (kts. edellä) sitä varmemmaksi tulin tuon opin harhaisuudesta. En tavoittele liian korkeita enkä pyri raskassarjalaiseksi uskon tiellä, mutta anon edelleen Isältä, että Hän antaisi minun tulla tuntemaan enemmän ja paremminHänen poikaansa Jeesusta Kristusta ja sitä rakkautta, joka hänessä on Isältä, ainoalta tosi Jumalalta, Korkeimmalta.

        Tämä on yksi suuri ihmetyksen aihe minulla että kehitettiin jälkikäteen tämä oppi. Miksi piti kehitellä jotain lisää.


      • luetaankosanaa2
        Simelius kirjoitti:

        Tämä on yksi suuri ihmetyksen aihe minulla että kehitettiin jälkikäteen tämä oppi. Miksi piti kehitellä jotain lisää.

        Lukisit ja tutkisit enemmän Sanaa, etkä kuuntelisi muiden satuja ja tarinoita !

        Raamattu sanoo selvästi, että Jeesus ilmoitettiin eli julkituotiin laajemmin vasta aikojen lopulla, joten ei Jumalasta ja Jumaluudesta vielä tiedetty laajemmin kaikkea !

        Oli mahdotonta siis olla oppia Jumalasta, kun osa oli yhä piilossa, vaikka moni vanhan testamentin aikainen Jumalan palvelija kyllä jo löysi Jeesuksen kirjoituksista ja Hengen ilmoituksen kautta:

        53 Oletko sinä suurempi kuin isämme Aabraham, joka on kuollut? Ja profeetat ovat kuolleet; keneksi sinä itsesi teet?"
        54 Jeesus vastasi: "Jos minä itse itselleni otan kunnian, niin minun kunniani ei ole mitään. Minun Isäni on se, joka minulle kunnian antaa, hän, josta te sanotte: 'Hän on meidän Jumalamme',
        55 ettekä tunne häntä; mutta minä tunnen hänet. Ja jos sanoisin, etten tunne häntä, niin minä olisin valhettelija niinkuin tekin; mutta minä tunnen hänet ja pidän hänen sanansa.
        56 Aabraham, teidän isänne, riemuitsi siitä, että hän oli näkevä minun päiväni; ja hän näki sen ja iloitsi."
        57 Niin juutalaiset sanoivat hänelle: "Et ole vielä viidenkymmenen vuoden vanha, ja olet nähnyt Aabrahamin!"
        58 Jeesus sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: ennenkuin Aabraham syntyi, olen minä ollut".

        Tässäkin Jeesus todisti omasta Jumaluudestaan, mutta ettehän te sitäkään ymmärrä, vaikka jopa sokeat juutalaiset sen tajusivat ja halusivat Jeesuksen kivittää tämän asian vuoksi !


      • Hellaripilkkaajat
        Simelius kirjoitti:

        Tämä on yksi suuri ihmetyksen aihe minulla että kehitettiin jälkikäteen tämä oppi. Miksi piti kehitellä jotain lisää.

        Me jokainen valitsemme mitä me uskomme. Meille kerrotaan asia ja me joko uskomme sen tai emme usko. Se, mitä me uskomme ei takaa, että asia olisi totta, tai että se olisi valhetta. Meidän uskomme ei muuta asiaa todeksi, eikä valheeksi.

        Asia joko itsenään on totta, tai valhetta. Me itse valitsemme kuinka me mainittuun asiaan suhtaudumme.

        Olet nyt päättänyt uskoa helluntailaisten, Pyhän Kolminaisuuden kieltäjien, harhaopettaja Areioksen seuraajia, että Jumala ei ole Kolminaisuus. Mistä sait päähäsi uskoa juuri heitä ja sitten ihmetellä päälle? Miksi valitsit tuon puolen, jolla kiellät Jumalan todellisen, kolminaisen olemuksen? Huomaat, kuinka he jopa pilkkaavat Poikaa ja kyselevät, missäs voisi tavata nämä kolme, eri olentoa yhtä aikaa! He eivät ole mitkään kolme eri olentoa, vaan Yksi Jumala, mutta hellareidenhan pitää aina vitsailla.

        "PoikaPoloinen
        18.10.2015 21:06
        " joka ilmentää Itsensä kolmena: Isänä, Poikana ja Pyhänä Henkenä."

        Onko kukaan ihminen koskaan nähnyt nuo kolme olentoa samalla kertaa?"

        Missä heidät saattoi nähdä yhtä aikaa:
        Luuk. 3:22 ja Pyhä Henki laskeutui hänen päällensä ruumiillisessa muodossa, niinkuin kyyhkynen, ja taivaasta tuli ääni: "Sinä olet minun rakas Poikani; sinuun minä olen mielistynyt". (Isä, Poika ja Pyhä Henki)

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Areiolaisuus

        Jo VT puhuu Jumalasta kolminaisuutena. Jumalan eräs hepreankielinen Nimi On "Elohim", joka kieliopillisesti on maskuliinin monikko ja tarkoittaa "Herrat", tai "Valtiaat". Tämä monikkomuoto vaatii vähintään 3 miespuolista "herraa". Kuitenkaan tämä Nimi ei tarkoita kolmea erillistä "herraa", vaan Yhtä Jumala, joka on Yksi Pyhä Kolminaisuus.

        Matt. 22:29 Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Te eksytte, koska te ette tunne kirjoituksia ettekä Jumalan voimaa."

        Juuri tästä syystä helluntailaiset vihaavat kristillisten kirkkojen koulutettuja teologeja, sillä tiedon edessä helluntailaisten valheet ja jumalanvastaiset mielikuvamuokkaukset paljastuvat tarkoituksellisiksi eksytyksiksi.


      • luetaankosanaa2
        Hellaripilkkaajat kirjoitti:

        Me jokainen valitsemme mitä me uskomme. Meille kerrotaan asia ja me joko uskomme sen tai emme usko. Se, mitä me uskomme ei takaa, että asia olisi totta, tai että se olisi valhetta. Meidän uskomme ei muuta asiaa todeksi, eikä valheeksi.

        Asia joko itsenään on totta, tai valhetta. Me itse valitsemme kuinka me mainittuun asiaan suhtaudumme.

        Olet nyt päättänyt uskoa helluntailaisten, Pyhän Kolminaisuuden kieltäjien, harhaopettaja Areioksen seuraajia, että Jumala ei ole Kolminaisuus. Mistä sait päähäsi uskoa juuri heitä ja sitten ihmetellä päälle? Miksi valitsit tuon puolen, jolla kiellät Jumalan todellisen, kolminaisen olemuksen? Huomaat, kuinka he jopa pilkkaavat Poikaa ja kyselevät, missäs voisi tavata nämä kolme, eri olentoa yhtä aikaa! He eivät ole mitkään kolme eri olentoa, vaan Yksi Jumala, mutta hellareidenhan pitää aina vitsailla.

        "PoikaPoloinen
        18.10.2015 21:06
        " joka ilmentää Itsensä kolmena: Isänä, Poikana ja Pyhänä Henkenä."

        Onko kukaan ihminen koskaan nähnyt nuo kolme olentoa samalla kertaa?"

        Missä heidät saattoi nähdä yhtä aikaa:
        Luuk. 3:22 ja Pyhä Henki laskeutui hänen päällensä ruumiillisessa muodossa, niinkuin kyyhkynen, ja taivaasta tuli ääni: "Sinä olet minun rakas Poikani; sinuun minä olen mielistynyt". (Isä, Poika ja Pyhä Henki)

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Areiolaisuus

        Jo VT puhuu Jumalasta kolminaisuutena. Jumalan eräs hepreankielinen Nimi On "Elohim", joka kieliopillisesti on maskuliinin monikko ja tarkoittaa "Herrat", tai "Valtiaat". Tämä monikkomuoto vaatii vähintään 3 miespuolista "herraa". Kuitenkaan tämä Nimi ei tarkoita kolmea erillistä "herraa", vaan Yhtä Jumala, joka on Yksi Pyhä Kolminaisuus.

        Matt. 22:29 Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Te eksytte, koska te ette tunne kirjoituksia ettekä Jumalan voimaa."

        Juuri tästä syystä helluntailaiset vihaavat kristillisten kirkkojen koulutettuja teologeja, sillä tiedon edessä helluntailaisten valheet ja jumalanvastaiset mielikuvamuokkaukset paljastuvat tarkoituksellisiksi eksytyksiksi.

        Tässä kirjoiruksessasi näkyy selvästi sinun oma ongelmasi !

        Väität siis seuraavaa:

        "Me jokainen valitsemme mitä me uskomme. Meille kerrotaan asia ja me joko uskomme sen tai emme usko. Se, mitä me uskomme ei takaa, että asia olisi totta, tai että se olisi valhetta. Meidän uskomme ei muuta asiaa todeksi, eikä valheeksi.

        Asia joko itsenään on totta, tai valhetta. Me itse valitsemme kuinka me mainittuun asiaan suhtaudumme. "

        Sinä siis uskottelet noin ja omalla kohdallasi varmaan toimitkin tuon mukaan, mitä opetat !

        Mutta uudestisyntynyt uskova EI ITSE valitse sitä mihin hän uskoo tai ei usko !

        Hän tietää siis , että vain Jumala voi synnyttää oikean uskon, eli Jumala synnytti uskon pelastukseen ja syntien anteeksisaamisen ja Jumala vain voi synnyttää Uskon kutakin opillista asiaa käsitellessä !

        Siis uudestisyntynyt ja siten Pyhän Hengen omaava uskova on Hengen opetuksessa ja vain Henki voi avata Sanan sydämen uskoksi asia ja kohta kerrallaan !

        Näin ollen nöyrän ja oppilaana olevan uskovan ei tule väittää asioita Totuudeksi, jos hän ei ole Herralta saanut Pyhän hengen avaaman Sanan kautta asiasta ja aiheesta riittävää opetusta !

        Nöyrä uudestisyntynyt uskova siis ei näin toimi, vaan vasta kun hän on itselleen saanut opetuksen, voi hän sen varmana sydämessään toisillekin jakaa !

        Huomaatko kuinka eroavat näkemyksemme totaalisesti, eli sinä uskottelet asioita itsellesi, vaikka et ole Herralta ja Pyhältä Hengeltä itse saanut itsellesi opetusta, ja siten sinulla ei ole sydämen varmuutta eli Jumalan synnyttämää sydämen Uskoa näistäkään asioista, vaan sinun kohdallasi se on vain omaa uskotteluasi, eikä se ole sitä Uskoa josta Raamattu puhuu ja opettaa !

        Joh. 6:29 Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Se on Jumalan teko, että te uskotte häneen, jonka Jumala on lähettänyt".

        Joh. 3:27 Johannes vastasi ja sanoi: "Ei ihminen voi ottaa mitään, ellei hänelle anneta taivaasta.

        Niin ja lopuksi sanon, että en ole milkään hellari !


      • Simelius
        Hellaripilkkaajat kirjoitti:

        Me jokainen valitsemme mitä me uskomme. Meille kerrotaan asia ja me joko uskomme sen tai emme usko. Se, mitä me uskomme ei takaa, että asia olisi totta, tai että se olisi valhetta. Meidän uskomme ei muuta asiaa todeksi, eikä valheeksi.

        Asia joko itsenään on totta, tai valhetta. Me itse valitsemme kuinka me mainittuun asiaan suhtaudumme.

        Olet nyt päättänyt uskoa helluntailaisten, Pyhän Kolminaisuuden kieltäjien, harhaopettaja Areioksen seuraajia, että Jumala ei ole Kolminaisuus. Mistä sait päähäsi uskoa juuri heitä ja sitten ihmetellä päälle? Miksi valitsit tuon puolen, jolla kiellät Jumalan todellisen, kolminaisen olemuksen? Huomaat, kuinka he jopa pilkkaavat Poikaa ja kyselevät, missäs voisi tavata nämä kolme, eri olentoa yhtä aikaa! He eivät ole mitkään kolme eri olentoa, vaan Yksi Jumala, mutta hellareidenhan pitää aina vitsailla.

        "PoikaPoloinen
        18.10.2015 21:06
        " joka ilmentää Itsensä kolmena: Isänä, Poikana ja Pyhänä Henkenä."

        Onko kukaan ihminen koskaan nähnyt nuo kolme olentoa samalla kertaa?"

        Missä heidät saattoi nähdä yhtä aikaa:
        Luuk. 3:22 ja Pyhä Henki laskeutui hänen päällensä ruumiillisessa muodossa, niinkuin kyyhkynen, ja taivaasta tuli ääni: "Sinä olet minun rakas Poikani; sinuun minä olen mielistynyt". (Isä, Poika ja Pyhä Henki)

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Areiolaisuus

        Jo VT puhuu Jumalasta kolminaisuutena. Jumalan eräs hepreankielinen Nimi On "Elohim", joka kieliopillisesti on maskuliinin monikko ja tarkoittaa "Herrat", tai "Valtiaat". Tämä monikkomuoto vaatii vähintään 3 miespuolista "herraa". Kuitenkaan tämä Nimi ei tarkoita kolmea erillistä "herraa", vaan Yhtä Jumala, joka on Yksi Pyhä Kolminaisuus.

        Matt. 22:29 Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Te eksytte, koska te ette tunne kirjoituksia ettekä Jumalan voimaa."

        Juuri tästä syystä helluntailaiset vihaavat kristillisten kirkkojen koulutettuja teologeja, sillä tiedon edessä helluntailaisten valheet ja jumalanvastaiset mielikuvamuokkaukset paljastuvat tarkoituksellisiksi eksytyksiksi.

        No sanotaan niin että en ole asiaa lyönyt lukkoon. Varmaan olet lukenut syitä miksi epäilen oppia. Syitä ovat seuraavat: Mahdollinen pakanallinen alkuperä, se tapa jolla oppia on iskostettu kristikuntaan (helvetillä ja kuolemantuomioilla uhkaaminen, kristikunnasta pois sulkeminen, unitaarinen lahtauttaminen), Raamatun sana joka enemmän näyttää tukevan unitaarista näkemystä (näkemys riippuu osin siitä millaisten silmälasien läpi asiaa tutkii eli mikä on mahdollinen ennakkokäsitys asiassa). Nämä on syitä joiden takia olen alkanut vuosia sitten miettiä asiaa toiselta kantilta. Olin ennen tietysti trinitaari, mutta nyt ei ollenkaan varma. Mikä siis olen, luopioko? Voitte tuomita minut nyt mutta sille en mahda mitään.


      • luetaankosanaa2
        Simelius kirjoitti:

        No sanotaan niin että en ole asiaa lyönyt lukkoon. Varmaan olet lukenut syitä miksi epäilen oppia. Syitä ovat seuraavat: Mahdollinen pakanallinen alkuperä, se tapa jolla oppia on iskostettu kristikuntaan (helvetillä ja kuolemantuomioilla uhkaaminen, kristikunnasta pois sulkeminen, unitaarinen lahtauttaminen), Raamatun sana joka enemmän näyttää tukevan unitaarista näkemystä (näkemys riippuu osin siitä millaisten silmälasien läpi asiaa tutkii eli mikä on mahdollinen ennakkokäsitys asiassa). Nämä on syitä joiden takia olen alkanut vuosia sitten miettiä asiaa toiselta kantilta. Olin ennen tietysti trinitaari, mutta nyt ei ollenkaan varma. Mikä siis olen, luopioko? Voitte tuomita minut nyt mutta sille en mahda mitään.

        Älä turhaan selittele Simelius !

        Olet siis selitellyt näitä juttujasi jo pitkään ja silti olet aamennellut näiden Jeesuksen Jumaluuden kieltäjien opeille ja opetuksille !

        Nähdäkseni siis olet jo kantasi valinnut, vaikka et uskalla sitä ääneen myöntää !

        Lisäksi olen jo huomannut, että sinä tutkit myös omalla järjelläsi ja ihmis "viisaudella" Sanaa, ja siksi omaksut harhaoppeja, etkä itse löydä Sanasta Totuutta, sillä vain Pyhä Henki sen todellisen Totuuden voi avata !

        Lisäksi se, että sanot kaillistuneesi "unitaariksi", vaikka ennen olit joku "trinitaari" kertoo sen, että sinut on JO onnistuttu eksyttää, eli metsässä olet jo, mutta jatkatko yhä syvemmälle ?

        Uudestisyntyneelle uskovalle monen moni Raamatun kohta todistaa Jeesuksen olevan Jumala, se on NIIN selvää, että siitä ei pitäisi olla mitään epäselvyyttä.

        Jopa nuori lapsi ymmärtää Raamatun todistuksen pelkän loogisen ajattelun kautta, eli se ei vaadi edes Hengen omaamista. sillä se sanotaan jo Johanneksen evankeliumissa niin selvästi:

        1 Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.
        14 Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta.

        Siis Sana oli ja On Jumala, ja Jeesus on se Sana, ja Sana eli Jumala tuli lihaksi !

        Sinun vuoksesi Simelius kirjoitan vielä tämän varoituksen Sanan apostoli Johannes kirjoittaa kirjeessään seuraavaa liittyen tuohon edelliseen:

        1. Joh. 4:2 Tästä te tunnette Jumalan Hengen: jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristukseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta;

        2. Joh. 1:7 Sillä monta villitsijää on lähtenyt maailmaan, jotka eivät tunnusta Jeesusta Kristukseksi, joka oli lihaan tuleva; tämä tämmöinen on villitsijä ja antikristus.

        Näillä sanoilla Johannes siis viittasi tuohon evankeliuminsa alun YDIN sanomaan !

        Se joka siis ei tunnusta sitä, että Jeesus On Jumala ja Jumala eli Jeesus tuli lihaksi, on villitsijä ja antikristus, siis Johanneksen sanojen ja opetuksen mukaan !

        Tämä on vakava asia siis, joten Simelius, olet ratkaisun paikassa, vielä on mahdollista uskoa Totuus, tai sitten mennä eksyttäjien ja antikristusten perässä yhä syvemmälle suohon ja eksytykseen !

        Ja kuten Petestä näemme, sieltä harhaoppien vankilasta on vaikeaa vapautua, ainut vaihtoehto on enää se, että Herra armahtaisi, siis ihmistä nämä eksyneet eksyttäjät eivät enää kuuntele, niin pahasti ollaan harhaoppien ansassa !


      • Simelius
        luetaankosanaa2 kirjoitti:

        Älä turhaan selittele Simelius !

        Olet siis selitellyt näitä juttujasi jo pitkään ja silti olet aamennellut näiden Jeesuksen Jumaluuden kieltäjien opeille ja opetuksille !

        Nähdäkseni siis olet jo kantasi valinnut, vaikka et uskalla sitä ääneen myöntää !

        Lisäksi olen jo huomannut, että sinä tutkit myös omalla järjelläsi ja ihmis "viisaudella" Sanaa, ja siksi omaksut harhaoppeja, etkä itse löydä Sanasta Totuutta, sillä vain Pyhä Henki sen todellisen Totuuden voi avata !

        Lisäksi se, että sanot kaillistuneesi "unitaariksi", vaikka ennen olit joku "trinitaari" kertoo sen, että sinut on JO onnistuttu eksyttää, eli metsässä olet jo, mutta jatkatko yhä syvemmälle ?

        Uudestisyntyneelle uskovalle monen moni Raamatun kohta todistaa Jeesuksen olevan Jumala, se on NIIN selvää, että siitä ei pitäisi olla mitään epäselvyyttä.

        Jopa nuori lapsi ymmärtää Raamatun todistuksen pelkän loogisen ajattelun kautta, eli se ei vaadi edes Hengen omaamista. sillä se sanotaan jo Johanneksen evankeliumissa niin selvästi:

        1 Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.
        14 Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta.

        Siis Sana oli ja On Jumala, ja Jeesus on se Sana, ja Sana eli Jumala tuli lihaksi !

        Sinun vuoksesi Simelius kirjoitan vielä tämän varoituksen Sanan apostoli Johannes kirjoittaa kirjeessään seuraavaa liittyen tuohon edelliseen:

        1. Joh. 4:2 Tästä te tunnette Jumalan Hengen: jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristukseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta;

        2. Joh. 1:7 Sillä monta villitsijää on lähtenyt maailmaan, jotka eivät tunnusta Jeesusta Kristukseksi, joka oli lihaan tuleva; tämä tämmöinen on villitsijä ja antikristus.

        Näillä sanoilla Johannes siis viittasi tuohon evankeliuminsa alun YDIN sanomaan !

        Se joka siis ei tunnusta sitä, että Jeesus On Jumala ja Jumala eli Jeesus tuli lihaksi, on villitsijä ja antikristus, siis Johanneksen sanojen ja opetuksen mukaan !

        Tämä on vakava asia siis, joten Simelius, olet ratkaisun paikassa, vielä on mahdollista uskoa Totuus, tai sitten mennä eksyttäjien ja antikristusten perässä yhä syvemmälle suohon ja eksytykseen !

        Ja kuten Petestä näemme, sieltä harhaoppien vankilasta on vaikeaa vapautua, ainut vaihtoehto on enää se, että Herra armahtaisi, siis ihmistä nämä eksyneet eksyttäjät eivät enää kuuntele, niin pahasti ollaan harhaoppien ansassa !

        Usko kerralla että en ole vielä puoliani valinnut. En ikinä anna tässä periksi tässä. Saat halutessasi tuomita helvettiin kun se niin himohommaa varsinkin trinitaareilla on. Sinä et ole tuomarini kuitenkaan. Miksi et kommentoi noita argumentteja joilla perustelen epäilyäni? Onko niin että sallitte nämä asiat joita historiassa on tehty? Sallitteko asioiden mahdollisen muuttelemisen jälkikäteen, toisinajattelijoiden tapattamisen (tämä on ainakin totta), helvettiin tuomitsemisen (tämäkin on totta nykyäänkin)? Näinkö? Eikö se kerro niistä "uskovista" jotain, jotka ovat tapattaneet sellaisia jotka ovat seuranneet Jeesusta, mutta jotka eivät ole olleet tässä samaa mieltä kuin kirkollinen hirmuvalta (katolinen ja luterilainen kirkko)? Tällaisiltako olette opin omaksuneet, jumalattomilta kenties? En minä sano että näin on varmasti ollut, mutta paljon on kirjoitettu näistä vääryyksistä jotka eivät todellakaan ole Jeesuksen opetuslasten toimia, sanot mitä tahansa.

        Pyhä Henki opettaa uskovaa tässä asiassa, mutta kumpi osapuoli on saanut tätä Jumalan Hengen opetusta? Vastaisitko sinä tai joku muu tähän? Joku ryhmä taatusti puhuu palturia, joko unitaarit tai trinitaarit kun kumpikin sanoo että he ovat saaneet tätä opetusta. Jumalan Henki ei taatusti opeta eri totuutta vaan yhtä. Kumpi osapuoli siis valehtelee?

        Aivan kun uskova ei saisi käyttää omaa ajatteluaan yhtään? Onko se synti? Eikö Jumala ole antanut ihmiselle ajattelukyvyn (kyllä minä uskon ja tiedän että paras auttaja on Pyhä Henki tämänkin asian tutkimisessa)? Ihminen kun lukee ja tutkii Raamattua, hän pakosti käyttää mielestäni myös järkeilyä ja se ei tiettävästi ole synti. En painota tätä mutta eikö sitä saa vähääkään käyttää? Minä olen kuullut - yllätys yllätys, uskovilta, että ihminen on saanut lahjaksi ajattelukyvyn käyttää omaa harkintaa ja järkeä. Kun ihminen tutkii sanojen merkityksiä, eikö hän väkisinkin tule käyttäneeksi myös omaa ajatteluaan ja kieliopillista kykyään jota tosin minulla ei ole yhtään?

        Jotenkin tuntuu että trinitaarit eivät oikein tykkää että Raamattua tutkitaan syvällisesti, mutta en ole varma onko näin. Tuntuu että tämä asia on sellainen johon ei saa kajota. Mitä oikein pelätään tämän tutkimisessa, kun Raamattu antaa luvan kaikkien asioiden koettelemiseen? Tiedänhän minä mitä pelätään. Pelätään että joudutaan uskovien yhteisöistä pois ja saadaan helvettituomio. Tämä on sellainen pelote, että tämä asia vain uskotaan kritiikittä. Tätä se on ollut lähes pari tuhatta vuotta, mutta onneksi sentään ei tapeta ketään vääräuskoisuuden vuoksi.


      • eikukaannähnyt
        luetaankosanaa2 kirjoitti:

        Älä turhaan selittele Simelius !

        Olet siis selitellyt näitä juttujasi jo pitkään ja silti olet aamennellut näiden Jeesuksen Jumaluuden kieltäjien opeille ja opetuksille !

        Nähdäkseni siis olet jo kantasi valinnut, vaikka et uskalla sitä ääneen myöntää !

        Lisäksi olen jo huomannut, että sinä tutkit myös omalla järjelläsi ja ihmis "viisaudella" Sanaa, ja siksi omaksut harhaoppeja, etkä itse löydä Sanasta Totuutta, sillä vain Pyhä Henki sen todellisen Totuuden voi avata !

        Lisäksi se, että sanot kaillistuneesi "unitaariksi", vaikka ennen olit joku "trinitaari" kertoo sen, että sinut on JO onnistuttu eksyttää, eli metsässä olet jo, mutta jatkatko yhä syvemmälle ?

        Uudestisyntyneelle uskovalle monen moni Raamatun kohta todistaa Jeesuksen olevan Jumala, se on NIIN selvää, että siitä ei pitäisi olla mitään epäselvyyttä.

        Jopa nuori lapsi ymmärtää Raamatun todistuksen pelkän loogisen ajattelun kautta, eli se ei vaadi edes Hengen omaamista. sillä se sanotaan jo Johanneksen evankeliumissa niin selvästi:

        1 Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.
        14 Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta.

        Siis Sana oli ja On Jumala, ja Jeesus on se Sana, ja Sana eli Jumala tuli lihaksi !

        Sinun vuoksesi Simelius kirjoitan vielä tämän varoituksen Sanan apostoli Johannes kirjoittaa kirjeessään seuraavaa liittyen tuohon edelliseen:

        1. Joh. 4:2 Tästä te tunnette Jumalan Hengen: jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristukseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta;

        2. Joh. 1:7 Sillä monta villitsijää on lähtenyt maailmaan, jotka eivät tunnusta Jeesusta Kristukseksi, joka oli lihaan tuleva; tämä tämmöinen on villitsijä ja antikristus.

        Näillä sanoilla Johannes siis viittasi tuohon evankeliuminsa alun YDIN sanomaan !

        Se joka siis ei tunnusta sitä, että Jeesus On Jumala ja Jumala eli Jeesus tuli lihaksi, on villitsijä ja antikristus, siis Johanneksen sanojen ja opetuksen mukaan !

        Tämä on vakava asia siis, joten Simelius, olet ratkaisun paikassa, vielä on mahdollista uskoa Totuus, tai sitten mennä eksyttäjien ja antikristusten perässä yhä syvemmälle suohon ja eksytykseen !

        Ja kuten Petestä näemme, sieltä harhaoppien vankilasta on vaikeaa vapautua, ainut vaihtoehto on enää se, että Herra armahtaisi, siis ihmistä nämä eksyneet eksyttäjät eivät enää kuuntele, niin pahasti ollaan harhaoppien ansassa !

        """"""Siis Sana oli ja On Jumala, ja Jeesus on se Sana, ja Sana eli Jumala tuli lihaksi !"""

        Eikö Jumala olekkaan Henki???? Henki on näkymätön olomuoto ja oli Jeesuksessa.


      • hänonjumalanpoika
        luetaankosanaa2 kirjoitti:

        Älä turhaan selittele Simelius !

        Olet siis selitellyt näitä juttujasi jo pitkään ja silti olet aamennellut näiden Jeesuksen Jumaluuden kieltäjien opeille ja opetuksille !

        Nähdäkseni siis olet jo kantasi valinnut, vaikka et uskalla sitä ääneen myöntää !

        Lisäksi olen jo huomannut, että sinä tutkit myös omalla järjelläsi ja ihmis "viisaudella" Sanaa, ja siksi omaksut harhaoppeja, etkä itse löydä Sanasta Totuutta, sillä vain Pyhä Henki sen todellisen Totuuden voi avata !

        Lisäksi se, että sanot kaillistuneesi "unitaariksi", vaikka ennen olit joku "trinitaari" kertoo sen, että sinut on JO onnistuttu eksyttää, eli metsässä olet jo, mutta jatkatko yhä syvemmälle ?

        Uudestisyntyneelle uskovalle monen moni Raamatun kohta todistaa Jeesuksen olevan Jumala, se on NIIN selvää, että siitä ei pitäisi olla mitään epäselvyyttä.

        Jopa nuori lapsi ymmärtää Raamatun todistuksen pelkän loogisen ajattelun kautta, eli se ei vaadi edes Hengen omaamista. sillä se sanotaan jo Johanneksen evankeliumissa niin selvästi:

        1 Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.
        14 Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta.

        Siis Sana oli ja On Jumala, ja Jeesus on se Sana, ja Sana eli Jumala tuli lihaksi !

        Sinun vuoksesi Simelius kirjoitan vielä tämän varoituksen Sanan apostoli Johannes kirjoittaa kirjeessään seuraavaa liittyen tuohon edelliseen:

        1. Joh. 4:2 Tästä te tunnette Jumalan Hengen: jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristukseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta;

        2. Joh. 1:7 Sillä monta villitsijää on lähtenyt maailmaan, jotka eivät tunnusta Jeesusta Kristukseksi, joka oli lihaan tuleva; tämä tämmöinen on villitsijä ja antikristus.

        Näillä sanoilla Johannes siis viittasi tuohon evankeliuminsa alun YDIN sanomaan !

        Se joka siis ei tunnusta sitä, että Jeesus On Jumala ja Jumala eli Jeesus tuli lihaksi, on villitsijä ja antikristus, siis Johanneksen sanojen ja opetuksen mukaan !

        Tämä on vakava asia siis, joten Simelius, olet ratkaisun paikassa, vielä on mahdollista uskoa Totuus, tai sitten mennä eksyttäjien ja antikristusten perässä yhä syvemmälle suohon ja eksytykseen !

        Ja kuten Petestä näemme, sieltä harhaoppien vankilasta on vaikeaa vapautua, ainut vaihtoehto on enää se, että Herra armahtaisi, siis ihmistä nämä eksyneet eksyttäjät eivät enää kuuntele, niin pahasti ollaan harhaoppien ansassa !

        Lue Sanaa:

        12. Jumalaa ei kukaan ole koskaan nähnyt. Jos me rakastamme toinen toistamme, niin Jumala pysyy meissä, ja hänen rakkautensa on tullut täydelliseksi meissä.

        Luettu Sana ilmoittaa, ettei kukaan ole Jumalaa nähnyt. Kumpaa ihmisen tulee uskoa: Sinua vaiko totista Jumalaa.

        Totinen Jumala on Henki ja siksi näkymätön. Kuten luetussa Sanassa ilmoitetaan - ihmisessäkin voi olla tämä näkymätön Jumala. "Jumala pysyy meissä".

        Luettu Sana ilmoittaa Jumalan olevan Jeesuksessa, mutta luettu Sana ei ilmoita Jeesuksen olevan Jumala. Totinen Jumala on Henki.


      • luetaankosanaa2
        hänonjumalanpoika kirjoitti:

        Lue Sanaa:

        12. Jumalaa ei kukaan ole koskaan nähnyt. Jos me rakastamme toinen toistamme, niin Jumala pysyy meissä, ja hänen rakkautensa on tullut täydelliseksi meissä.

        Luettu Sana ilmoittaa, ettei kukaan ole Jumalaa nähnyt. Kumpaa ihmisen tulee uskoa: Sinua vaiko totista Jumalaa.

        Totinen Jumala on Henki ja siksi näkymätön. Kuten luetussa Sanassa ilmoitetaan - ihmisessäkin voi olla tämä näkymätön Jumala. "Jumala pysyy meissä".

        Luettu Sana ilmoittaa Jumalan olevan Jeesuksessa, mutta luettu Sana ei ilmoita Jeesuksen olevan Jumala. Totinen Jumala on Henki.

        Luetko laajemmin, niin ehkäpä voisivat silmäsi aueta !

        Joh. 6:46 Ei niin, että kukaan olisi Isää nähnyt; ainoastaan hän, joka on Jumalasta, on nähnyt Isän.

        Joh. 14:9 Jeesus sanoi hänelle: "Niin kauan aikaa minä olen ollut teidän kanssanne, etkä sinä tunne minua, Filippus! Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän; kuinka sinä sitten sanot: 'Näytä meille Isä'?

        Vai eikö Isäkään ole muka Jumala ???


      • jumalankuva
        luetaankosanaa2 kirjoitti:

        Luetko laajemmin, niin ehkäpä voisivat silmäsi aueta !

        Joh. 6:46 Ei niin, että kukaan olisi Isää nähnyt; ainoastaan hän, joka on Jumalasta, on nähnyt Isän.

        Joh. 14:9 Jeesus sanoi hänelle: "Niin kauan aikaa minä olen ollut teidän kanssanne, etkä sinä tunne minua, Filippus! Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän; kuinka sinä sitten sanot: 'Näytä meille Isä'?

        Vai eikö Isäkään ole muka Jumala ???

        Joh. 14:9 Jeesus sanoi hänelle: "Niin kauan aikaa minä olen ollut teidän kanssanne, etkä sinä tunne minua, Filippus! Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän; kuinka sinä sitten sanot: 'Näytä meille Isä'?

        Eipä taida ymmärryksesi riittää näkemään edellä olevaa jaetta oikein. Auttaisiko nämä jakeet???????????

        Kol 1
        3. Me kiitämme Jumalaa, Herramme Jeesuksen Kristuksen Isää, aina kun rukoilemme teidän edestänne, (Isä on Jumala)

        12. kiittäen Isää, joka on tehnyt teidät soveliaiksi olemaan osalliset siitä perinnöstä, mikä pyhillä on valkeudessa,
        13. häntä, joka on pelastanut meidät pimeyden vallasta ja siirtänyt meidät rakkaan Poikansa valtakuntaan.
        14. Hänessä meillä on lunastus, syntien anteeksisaaminen,
        15. ja hän on NÄKYMÄTTÖMÄN JUMALAN KUVA, esikoinen ennen kaikkea luomakuntaa.
        Jeesus on NÄKYMÄTTÖMÄN JUMALAN KUVA. Isä on totinen Jumala.

        Kuva ei ole sama kuin Jumala.


    • luetaankosanaa2

      En näe enää tarpeelliseksi yrittää auttaa sinua "jumalan" Pete !

      Joten lopettelen kesksutelua kanssasi, koska koen sen nyt turhaksi !

      Laitan enää sinulle yhden Sananpaikan, joka kertoo sinun toiminnastasi paljon:

      Johannes 5
      37 Ja Isä, joka on minut lähettänyt, hän on todistanut minusta. Te ette ole koskaan kuulleet hänen ääntänsä ettekä nähneet hänen muotoansa,
      38 eikä teillä ole hänen sanaansa teissä pysyväisenä; sillä te ette usko sitä, jonka hän on lähettänyt.
      39 Te tutkitte kirjoituksia, sillä teillä on mielestänne niissä iankaikkinen elämä, ja ne juuri todistavat minusta;
      40 ja te ette tahdo tulla minun tyköni, että saisitte elämän.

      Surullinen oli juutalaisten tilanne ja vain harva otti Jeesuksen vastaan, ja yhtä surullinen on Pete sinun tilanteesi, kuten muidenkin Jeesuksen Jumaluuden kieltäjien, tekin tutkitte kirjoituksia, ettekä tajua että ne juuri monen monessa kohtaa todistavat Jeesuksen olevan Jumala !

      Mutta kuten he eivät tahtoneet tulla Herran Jeesuksen tykö, niin ette tekään, että saisitte Elämän !

      Oppirakennelmanne ei auta siinä kohtaa kun Herra sanoo:

      21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
      22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
      23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

      Siis sinäkin Pete sanot Herra Herra ja käytät Jeesuksen nimeäkin, mutta et tunne minun Herraani ja Jumalaani Jeesusta !

      Eikä Hän varmaan tunne sinua, koska et edes tätä perustaa ja pohjaa omista !

      Mieti tarkkaan Pete ja te muutkin Jeesuksen Jumaluuden kieltäjät, että mikä on teidän kohtalonne sitten Herrani ja Jumalani Jeesuksen edessä !

      Voi se olla vaikeaa siinä kohtaa Jeesukselle väittää, että et sinä mikään Jumala ole, vaan olet mikä lie ali "jumala", siis kun Jumalan tuomiosituimen edessä seisotte Jumalan eli Jeesuksen tuomitessa kunkin ihmisen !

      Tähän haluan nyt lopettaa, joten enää loppusanat, eli kuten Sana sanoo:

      "Katso itse eteesi. "

      Eli jätän teidät nyt vastaamaan omista vääristä toimistanne ja harhaoppienne levittämisistä, enkä enää yritä auttaa teitä, koska te itse olette tienne valinneet ja nyt kannatte siitä itse vastuun !

      • >Surullinen oli juutalaisten tilanne ja vain harva otti Jeesuksen vastaan, ja yhtä surullinen on Pete sinun tilanteesi, kuten muidenkin Jeesuksen Jumaluuden kieltäjien, tekin tutkitte kirjoituksia, ettekä tajua että ne juuri monen monessa kohtaa todistavat Jeesuksen olevan Jumala !<

        Mutta,- liekkö todellisesti surullinen tilanne juutalaisilla ja Petellä, jos näemme todellisuuden.
        Niin, juutalaisten oli mahdottomuus ottaa pelastusvastaan / uskoa Jeesukseen, että JUMALA on hänet lähettänyt,- koska JUMALA aivoitti paaduttaa juutalaiset / kansansa, että pakanatkin pelastuisivat (ihmisen kollektiivinen pelastuminen).
        Niin, Pete on riemusta ratkennut kun uskoo, miten Herramme Jeesus Kristus on palammut JUMALANSA tykö ja erikoisesti meidänkin JUMALAMME tykö.

        17. Jeesus sanoi hänelle: "Älä minuun koske, sillä en minä ole vielä mennyt ylös Isäni tykö; mutta mene minun veljieni tykö ja sano heille, että minä menen ylös, minun Isäni tykö ja teidän Isänne tykö, ja minun JUMALANI/Jumalani tykö ja teidän JUMALANNE/Jumalanne tykö". Johannes 20

        Itselläni on autuaallinen olo uskoessani miten totisesti meillä Jeesukseen uskovilla on SAMA JUMALA kuin on Herrallamme Jeesuksella.
        Niin, Jeesus ei koskaan sepitellyt fiktiivisiä pilvilinnoja,- vaan AINA ilmoitti Isänsä JUMALAN tahton. AINA.


      • Jumalan-Pete
        markkulievonen kirjoitti:

        >Surullinen oli juutalaisten tilanne ja vain harva otti Jeesuksen vastaan, ja yhtä surullinen on Pete sinun tilanteesi, kuten muidenkin Jeesuksen Jumaluuden kieltäjien, tekin tutkitte kirjoituksia, ettekä tajua että ne juuri monen monessa kohtaa todistavat Jeesuksen olevan Jumala !<

        Mutta,- liekkö todellisesti surullinen tilanne juutalaisilla ja Petellä, jos näemme todellisuuden.
        Niin, juutalaisten oli mahdottomuus ottaa pelastusvastaan / uskoa Jeesukseen, että JUMALA on hänet lähettänyt,- koska JUMALA aivoitti paaduttaa juutalaiset / kansansa, että pakanatkin pelastuisivat (ihmisen kollektiivinen pelastuminen).
        Niin, Pete on riemusta ratkennut kun uskoo, miten Herramme Jeesus Kristus on palammut JUMALANSA tykö ja erikoisesti meidänkin JUMALAMME tykö.

        17. Jeesus sanoi hänelle: "Älä minuun koske, sillä en minä ole vielä mennyt ylös Isäni tykö; mutta mene minun veljieni tykö ja sano heille, että minä menen ylös, minun Isäni tykö ja teidän Isänne tykö, ja minun JUMALANI/Jumalani tykö ja teidän JUMALANNE/Jumalanne tykö". Johannes 20

        Itselläni on autuaallinen olo uskoessani miten totisesti meillä Jeesukseen uskovilla on SAMA JUMALA kuin on Herrallamme Jeesuksella.
        Niin, Jeesus ei koskaan sepitellyt fiktiivisiä pilvilinnoja,- vaan AINA ilmoitti Isänsä JUMALAN tahton. AINA.

        Kiva Markku että sinäkin täällä kirjoittelet ja puolustat Jumalan sanan totuutta.


      • luetaankosanaa2
        markkulievonen kirjoitti:

        >Surullinen oli juutalaisten tilanne ja vain harva otti Jeesuksen vastaan, ja yhtä surullinen on Pete sinun tilanteesi, kuten muidenkin Jeesuksen Jumaluuden kieltäjien, tekin tutkitte kirjoituksia, ettekä tajua että ne juuri monen monessa kohtaa todistavat Jeesuksen olevan Jumala !<

        Mutta,- liekkö todellisesti surullinen tilanne juutalaisilla ja Petellä, jos näemme todellisuuden.
        Niin, juutalaisten oli mahdottomuus ottaa pelastusvastaan / uskoa Jeesukseen, että JUMALA on hänet lähettänyt,- koska JUMALA aivoitti paaduttaa juutalaiset / kansansa, että pakanatkin pelastuisivat (ihmisen kollektiivinen pelastuminen).
        Niin, Pete on riemusta ratkennut kun uskoo, miten Herramme Jeesus Kristus on palammut JUMALANSA tykö ja erikoisesti meidänkin JUMALAMME tykö.

        17. Jeesus sanoi hänelle: "Älä minuun koske, sillä en minä ole vielä mennyt ylös Isäni tykö; mutta mene minun veljieni tykö ja sano heille, että minä menen ylös, minun Isäni tykö ja teidän Isänne tykö, ja minun JUMALANI/Jumalani tykö ja teidän JUMALANNE/Jumalanne tykö". Johannes 20

        Itselläni on autuaallinen olo uskoessani miten totisesti meillä Jeesukseen uskovilla on SAMA JUMALA kuin on Herrallamme Jeesuksella.
        Niin, Jeesus ei koskaan sepitellyt fiktiivisiä pilvilinnoja,- vaan AINA ilmoitti Isänsä JUMALAN tahton. AINA.

        Vai niin, eli vanha ML213 on niellyt syötin myös koukkuineen päivineen !

        Epäilnkin jo aikoinaan sitä, että kun Raamattua tutkit selvästi omalla järjelläsi ja sitä sen oman "viisautesi" kautta selittelet, niin tulet vielä eksymään yhä pahemmin !

        Siis näinkö Markku sinullekin on käynyt:

        1. kirje Timoteukselle 4
        1 Mutta Henki sanoo selvästi, että tulevina aikoina moniaat luopuvat uskosta ja noudattavat villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja
        2 valheenpuhujain ulkokultaisuuden vaikutuksesta, joiden omatunto on poltinraudalla merkitty

        Olisin sydämestäni toivonut sinulle Markku toisenlaista tulevaisuutta !

        Mutta itsehän sinäkin olet tiesi valinnut, joten jään suruissani seuraamaan sinunkin tulevaisuutta, toivottavasti saat avun ja löytäisit Totuuden, siis sinun itsesi kannalta sitä toivon, sillä Jumalakaan ei haluaisi kenenkään eksyvän tai jäävän pelastumatta !


      • Ylpeille.lahkolaisille
        Jumalan-Pete kirjoitti:

        Kiva Markku että sinäkin täällä kirjoittelet ja puolustat Jumalan sanan totuutta.

        Onpa ylpeästi ilmoitettu. Kuitenkaan tuo sinun Markkusi ei julista täällä totuutta sen enempää kuin sinäkään. Olette Saatana valkeuden vaatteissa, sillä te tietoisesti hyökkäätte jopa suoraan Jumalan koko olemusta vastaan.

        Joh. 10:30 "Minä ja Isä olemme yhtä."

        Joh. 14:8 Filippus sanoi hänelle: "Herra, näytä meille Isä, niin me tyydymme".

        Joh. 14:9 Jeesus sanoi hänelle: "Niin kauan aikaa minä olen ollut teidän kanssanne, etkä sinä tunne minua, Filippus! Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän; kuinka sinä sitten sanot: 'Näytä meille Isä'?

        Harhaoppinen ei ole se, joka tietämättään puhuu Raamatun oppia vastaan, vaan se, joka tietoisena oikeasta opista hyökkää sitä, Jumalan sanan oppia vastaan.

        Mitä siis heistä päättelemme?

        Sekä Markku, että (oikein Jumalan!) Pete suoraan kieltävät Jeesuksen omat sanat. Heille totinen Jumala, Yksi Pyhä Kolmiyhteinen Jumala: Isä, Poika ja Pyhä Henki on kuin rikka silmässä, jota vastaan jatkuvasti hyökätä, alentaen samalla Jeesus, sekä Pyhä Henki jonkinlaisiksi "Jumalan" käskyläisiksi.

        Jumala ei ole yksin Isä, vaan nämä kolme, Yhtenä Jumalana.

        Tämä areiolainen harhansa perustuu myöskin nestoriolaiseen järkeis-harhaoppiin: "eihän Jeesus voi olla Jumala, sillä Hän oli maanpäällä ja puhui taivaallisesta Isästä Jumalana! Jeesus ei siis ole osa Jumalan olemusta!"

        Tämä nestoriolainen viisastelu on samaa kuin mm. nk. "jehovantodistajilla". Jännä muuten, että nämä todelliset Jumalan kieltäjät ottavat aina nimikseen, tuikseen ja nickeikseen etuliitteet "Jehovan... todistajat", tai "Jumalan... Pete"! Kuitenkin Raamattu kieltää vannomasta Jumalan Nimeen, sekä myös turhaan / perättömästi lausumaan Hänen Pyhää Nimeään, joka myös on "Eloh-im", Herrat, Valtiaat, Pyhä Kolminaisuus.

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Kolminaisuusoppi

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Athanasioksen_uskontunnustus

        Jeesus Kristus oli Yksi Pyhä Kolmiyhteinen Jumala, samanaikaisesti sekä Taivaassa, että maassa. Jeesuksella, joka myös oli ihminen (kaksi luontoa: Jumala ja ihminen), oli yhteys Taivaan valtaistuimelle. Taivaaseen astuessaan Hän ylösnousseiden Esikoisena, kirkastettuna ihmisenä, samalla Jumalan kolminbaisuuden osana, istuutui Isän oikealle puolelle.

        Tätä ei järki ymmärrä, mutta usko tunnustaa Jumalan oman ilmoituksen.


      • luetaankosanaa2 kirjoitti:

        Vai niin, eli vanha ML213 on niellyt syötin myös koukkuineen päivineen !

        Epäilnkin jo aikoinaan sitä, että kun Raamattua tutkit selvästi omalla järjelläsi ja sitä sen oman "viisautesi" kautta selittelet, niin tulet vielä eksymään yhä pahemmin !

        Siis näinkö Markku sinullekin on käynyt:

        1. kirje Timoteukselle 4
        1 Mutta Henki sanoo selvästi, että tulevina aikoina moniaat luopuvat uskosta ja noudattavat villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja
        2 valheenpuhujain ulkokultaisuuden vaikutuksesta, joiden omatunto on poltinraudalla merkitty

        Olisin sydämestäni toivonut sinulle Markku toisenlaista tulevaisuutta !

        Mutta itsehän sinäkin olet tiesi valinnut, joten jään suruissani seuraamaan sinunkin tulevaisuutta, toivottavasti saat avun ja löytäisit Totuuden, siis sinun itsesi kannalta sitä toivon, sillä Jumalakaan ei haluaisi kenenkään eksyvän tai jäävän pelastumatta !

        En voi todeta lyhyesti kuin . Voi pyhä yksinkertaisuus. Kun aikoinaan JUMALA teki uskon minuun, niin asiat muutuivat mahtavalla tavalla ja tasolla. Muutoksesta oikein JUMALA on maininnut Raamatussa ja ihan henkilökohtaisella tasolla.

        Uskon, joka minulla on, niin tämä usko on ollut ennen kuin tiesin tästä foorumista ja foorumin kirjoittajista mitään. Mutta,- ilokseni olen lueskellut ja nauttinut monen kirjoittajan kanssa,- mm Jumalan - Peten yhteisestä uskostamme.

        Niin, tästä uskostaniko tulisi minun/ ihmisen luopua. Uskosta JUMALAAN,- jonka JUMALA toi esille Jeesuksen kautta.


      • Jumalan-Pete kirjoitti:

        Kiva Markku että sinäkin täällä kirjoittelet ja puolustat Jumalan sanan totuutta.

        Niin, joskus olen piipahtanut foorumilla ja tutkinut pintapuolisesti pohdintoja. Mutta, sitä ihmettelen edellleen, ettei todella ihminen pysty uskomaan ja omaksumaan uskoa (yksi usko käsite), jos JUMALA ei tee sitä ihmiseen.

        No, ajattelehan vähän käsitettä JUMALAN Poika. Ei ole vaikea ymmärtää kuka on Pojan Isä. Lapsikin tämän ymmärtää,- mutta kun uskonnollisessa ihmisessä ei ole JUMALAN tekemää uskoa, niin koko asia hahmottuu päälaelleen, että Poika olisikin myös JUMALA ja tätä fiktiivisen kuvitteleun lopputulosta pidetään vielä Pyhän Hengen opetuksena.
        Ihmeellinen asia.


    • sekottajattaasasialla

      ML on aina siellä missä huuhaata tuodaan esille kuten tässäkin aloituksessa joka on aina samaa soopaa samoista asioista, mikä on etteä ei aikuinen pääse eteenpäin vaan siinä istutaan kuin täi tervassa mihin harhaan on kerran kätensä lyönyt.

      ei aihetta enempään kommentointiin.

    • ettämitentämäoli

      Eikö tämä ole teistä itsestänne, petet ja muut aika karusti kirjoitettu:

      (Väärin! Raamattu ilmoittaa että Isä on Pojassa ja Poika Isässä. Mutta se ei kerro, että Jumala olisi Isässä tai Pyhässä Hengessä)

      Onko tuossa ylempänä siteeratussa lauseessa mitään järkeä? Ettei Jumala olisi Isässä? Siis meillä on yksi Isä Jumala.

      Tai että Jumala ei olisi Pyhässä Hengessä? Koska Jumala on itse Pyhä Henki. Mikä henki se silloin olisi? Pyhätön henki, antikristuksesta syntynyt.

      Aivan järkyttävää luettavaa!!!!

      Nyt on kyllä jollakin puurot, vellit ja kaikki muutkin ruoat mukaan luettuna aivan sekaisin. Onkohan jollakin nyt jokin eri kirja kuin raamattu?

    • Pahuuden.lahkolaisille

      Miksi teille ei kelpaa kristinusko ja kristillisten teologien suuri työ selvittää Raamatun salaisuudet? Te kiellätte näiden työn ja opetuksen ja yritätte jopa itse internetissä omalla mielikuvituksellanne "paremmin" selittää kuka on Jumala? "Mummiälestä."

      Helluntailaisissa ei ole koskaan ollut nöyryyttä. Ei Jumalan kunnioitusta, eikä pelkoa. Ei muiden ihmistenkään, kuten kristittyjen. Kaikki toimintanne on suunnattu kristillistä opetusta vastaan, samalla Jumalaa vastaan, sillä te ette siedä Raamatun raitista oppia. Teistä jopa kadunkansalaiset nousevat omien kuvitelmiensa ja tulkintojensa opettajiksi internetiin, jossa tuhannet sielut lukevat teitä! Näin te levitätte harhojanne Jumalasta myös muille. Maksaako Saatana teille jonkun palkan?

      Tietäkää, että joka sanastanne te joudutte kerran vastaamaan. Ne ovat kaikki tallessa. Jokainen sana. Lausuttu, kirjoitettukin sana säilyy aina, eikä sitä saa takaisin. Kertokaa tämä myös Netmissiollenne. Kaikki herjaavat sananne, vaikka luulemaanne "bittiavaruuteenkin" lähetettyinä, säilyvät aina. Niin avaruudessa, kuin uhrienne mielissäkin. Jumala löytää ne. Ne ovat Hänellä tallessa. Ette te pääse Jumalan ja ihmisten vastaisia rikoksianne pakoon.

      • luetaankosanaa2

        En ole hellari !

        Mutta sinun kyllä kannattaisi miettiä sitä asiaa ihan itse, että et saa sanojasi sanomattomiksi eli vastaat omista sanoistasi ihan itse !


      • Luetaanko.lakia.1
        luetaankosanaa2 kirjoitti:

        En ole hellari !

        Mutta sinun kyllä kannattaisi miettiä sitä asiaa ihan itse, että et saa sanojasi sanomattomiksi eli vastaat omista sanoistasi ihan itse !

        Miksi sitten opetat helluntailaisten foorumilla, esiinnyt hellarina, joka "luetuttaa sanaa".

        Itse olen aina tuonut selkeästi esiin, etten ole hellari, vaan helluntailahkon uhri, sittemmin kristinuskon löytänyt. Minä en esiinny väärien tunnuksien alla, kuten mm. sinä.

        Vastaan kyllä sanoistani.


      • luetaankosanaa2
        Luetaanko.lakia.1 kirjoitti:

        Miksi sitten opetat helluntailaisten foorumilla, esiinnyt hellarina, joka "luetuttaa sanaa".

        Itse olen aina tuonut selkeästi esiin, etten ole hellari, vaan helluntailahkon uhri, sittemmin kristinuskon löytänyt. Minä en esiinny väärien tunnuksien alla, kuten mm. sinä.

        Vastaan kyllä sanoistani.

        Aivan varmasti sinä vastaat sanoistasi, elä sillä pullistele, vaan pelkää Jumalaa ja tulevaa tuomiota, jossa oikeasti tulet niistä vastaamaan:

        Matt. 12:36 Mutta minä sanon teille: jokaisesta turhasta sanasta, minkä ihmiset puhuvat, pitää heidän tekemän tili tuomiopäivänä.

        Matt. 12:37 Sillä sanoistasi sinut julistetaan vanhurskaaksi, ja sanoistasi sinut tuomitaan syylliseksi."

        Minä en opeta täällä ketään, eli Jumala ei ole asettanut minua miksikään opettajaksi !

        Yritä tämä asia edes ymmärtää !

        Minä vain keskustelen asioista ja jaan muille sen, mitä itse ole Herralta saanut ja yhä saan !

        En ole minään hellarina täällä esiitynyt, enkä esiinny, siis vaikka tämä on kesksutelu palsta helluntailaisuuteen liittyen, ei keskustelijoiden tarvitse olle hellareita, joten ongelma on sinun omassa päässäsi ja ajatusmallissasi !

        On surullista kuulla, että olet jotunut hellareiden taholta väärin kohtelun uhriksi, siitä olen aidosti pahoillani, mutta en sitä ihmettele, kun heidän seurakuntiensa toimintaa olen hieman vierestä seurannut, paljon on vääriä "paimenia" ja "opettajia" ja "vanhimpia" jotka varmasti satuttavat monia uskoviakin !

        Mutta sinun oma ongelmasi on se, että olet jäänyt katkeruuden valtaan, ja nyt sinä tuomitset KAIKKI hellarit vääriksi, vaikka ilmeisimmin vain osa on toiminut sinua kohtaan väärin, sellainen koko ryhmän tuomitseminen on Jumalan silmissä väärin, siis toimintaksi ja katkeruutesi kautta sinä ITSE tuomitset syyttömiäkin !

        Olet rasistin kaltainen, siis vaikka jonkun etnisen ryhmän yksi jäsen vaikkapa varastaisi, niin on väärin tuomita kaikki varkaiksi, ymmärrätkö tämän asian ?

        Tajuatko sitä, että nyt sinä ITSE satutat syyttömiä ja syytät syyttömiäkin, ja näin sinä ITSE olet aiheuttamassa muiden rikkoontumista, eli olet oman toimintasi kautta ja vuoksi niiden kaltainen, jotka sinua itseäsi satuttivat !

        Eikö se sinusta tunnu pahalta, siis laitat syyttömät kärsimään niiden syyllisten vääristä toimista !!!

        Herää nyt hyvä ihminen itse ja tee parannusta tästä omasta väärästä toiminnastasi !


    • PasiToivonen

      >>Rabbit ovat minulle opettaneet että monikollinen "elohim"-sana on tulkittava kontekstissaan, tarkastelemalla esiintykö sana monikollisilla pronomineilla ja verbeillä. >>

      Rabbeilta saa monenlaista opetusta, esim. Maria oli prostituoitu.

      Sanhedrin 106a . Says Jesus' mother was a whore: "She who was the descendant of princes and governors played the harlot with carpenters." Also in footnote #2 to Shabbath 104b it is stated that in the "uncensored" text of the Talmud it is written that Jesus mother, "Miriam the hairdresser," had sex with many men.

      http://www.answering-christianity.com/jews1.htm

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1836
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      49
      1615
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1554
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1507
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1395
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1271
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1153
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1128
    Aihe