Miten antikvariaatit (sekä netti- että kivijalkamyymälät) vastaavat seuraavien kilpailijoiden haasteisiin: 1) lahjoitetaan/kierrätetään kirjoja esim. kirjaston "ota tästä"-hyllystä 2) kierrätyskeskusten (myös ilmaiseksi) ja fidan myymälät 3) huutonet yms. Kirjathan ovat usein ihan hyväkuntoisia. Minusta mahdollinen vastaus: "asiantuntijuus" ei ole riittävä vastaamaan yllämainittujen kilpailijoiden haasteisiin.
Antikvariaattien kilpailukyky
3
71
Vastaukset
- Ilmaisuus_ei_kiinnosta
Eiköhän antikvaarien asiakaskunta koostu enimmäkseen niistä, jotka hakevat tiettyä kirjaa tai tietyn kirjailijan teoksia, tiettyyn luokkaan tai aiheeseen liittyviä kirjoja sekä erikoiskerääjien keskuudessa jopa itseltään puuttuvia painoksia jostakin kirjasta. Noissa ilmaispisteissä tarjonta on satunnaista.
- Magisteri
Ehkäpä ne kirjat, joita antikvariaatit myyvät, eivät ole "ota tästä"-hyllyissä. Moni lahjoittaa ne kirjat kierrätykseen, fidalle ym., jotka eivät kelpaa antikvariaatteihin. Varmasti antikvariaatinpitäjät ratsaavat myös nämä "kilpailjoiden" jekelukanavat ja ehkä moni antikvariaatti myy kirjoja myös kirpputoreilla ja huutonetissä
- moilashoo
Kyllä yllättävän monet antikvariaatit pitävät valikoimissaan ihan"tavallisia" kirjoja ja yrittävät myydä niitä esim. 5-10 eurolla, vaikka tsekkaamalla esim. huutonetistä, huomaisivat, ettei ao. kirja mene kaupaksi edes 0,50 -1 e. Tämä on ihmetyttänyt minua monen kirjan kohdalla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1662747
- 2011997
- 711746
- 921648
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.451514Kesä, kesä!
Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k91471- 791151
- 811060
- 951019
Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.
Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes193976