W10 Enterprisetä vakoilu pois?

Röyhkeäävakoilua

Microsoft väittää että yritysversiosta saa vakoilun pois!

Ny se on havaittu, että puheet on paskaa! Enterprise versiosta ei saa vakoilua pois muita versioita paremmin!
Vaihka tehty kaikki hankalat toimet, silti data vaan liikkuu, kohti microsoftia ja juurikin USA osoitteeseen. Sen osoitaa liikenneanalyysi testissä, sekä jokainen verkonvalvoja näkee liikenteen ulospäin kasvaneen sitten w8-w10 siirtymisenmyötä, jopa etenkin kun työaika on loppunut, laitteet käynistyy itsekseen ja alkaa vakoiludatan lähetyksen.

Asia on päivittynyt myös Windows seiskaan. Tilanne alkaa olla sietämätön!

32

184

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mitäsittenluulit

      Yrityksethän on NSA:n Ykköskohde!

    • Mikä ongelma tässä nyt on?

      Ei Windowsia ole pakko käyttää.

    • pelipoikkiheti

      Palomuurista vaan liikenne poikki niin siihenhän se loppuu. Jos alkaa uudelleen niin sitten vaan blokkaa niin kauan osoitteita että ei enään liiku. Ei microsoftilla voi loputtomasti olla uusia ip-osoitteita minkä kautta reitittää liikennettä.

      • M-Kar

        Se voi myös vaikuttaa Windowsin toimintaan. Windows 10:n vaatimuksiksi vaaditaan nettiyhteys. Eli jos ei toimi kunnolla niin Microsoft voi vedota siihen, että on liian tukossa yhteydet ja joskus pitää päästä bittien kulkemaan.


      • The_Real_J
        M-Kar kirjoitti:

        Se voi myös vaikuttaa Windowsin toimintaan. Windows 10:n vaatimuksiksi vaaditaan nettiyhteys. Eli jos ei toimi kunnolla niin Microsoft voi vedota siihen, että on liian tukossa yhteydet ja joskus pitää päästä bittien kulkemaan.

        Mahtaisikohan sellainen onnistua, että konetta ei kytkettäisi suoraan verkkoon vaan käytettäisiin esimerkiksi Linux-konetta välityspalvelimena. Kaikesta verkkoliikenteestä tulisi loki ja jos lokista ilmenisi että koneelta lähtee ulos tietoa, jota ei pitäisi lähteä blokattaisiin jatkossa kyseinen liikenne.


      • The_Real_J kirjoitti:

        Mahtaisikohan sellainen onnistua, että konetta ei kytkettäisi suoraan verkkoon vaan käytettäisiin esimerkiksi Linux-konetta välityspalvelimena. Kaikesta verkkoliikenteestä tulisi loki ja jos lokista ilmenisi että koneelta lähtee ulos tietoa, jota ei pitäisi lähteä blokattaisiin jatkossa kyseinen liikenne.

        Se liikenne ei välttämättä ole kaiken aikaa datan lähetystä pois vaan kysellään jotain dataa takaisin päin myös, ja toiminta voi riippua kyselyjen vastauksista.

        Mutta ei tuollaista säätöä jaksaisi, että jos sitä Windowsia jostain syystä vielä tarvitsee niin ennemmin sitten poistaa nettiyhteydet kokonaan ja erillinen nettikone missä joku toinen käyttis. Sitten kun tulee ongelmia toimivuuden kanssa niin alkaa miettiä miten sen korjaisi nettiyhteyttä käyttämällä. Kone voi toki kerätä datat ja lähettää siinä yhteydessä kun nettiyhteys tulee saataville, että se pitää huomioida niin että korjaus tehdään nollaamalla enste, sitten päivittää kun sillä ei ole mitään tehty, image talteen ja takaisin kone käyttöön, ilman nettiä toki.


      • Törkeeetävakoilua
        M-Kar kirjoitti:

        Se liikenne ei välttämättä ole kaiken aikaa datan lähetystä pois vaan kysellään jotain dataa takaisin päin myös, ja toiminta voi riippua kyselyjen vastauksista.

        Mutta ei tuollaista säätöä jaksaisi, että jos sitä Windowsia jostain syystä vielä tarvitsee niin ennemmin sitten poistaa nettiyhteydet kokonaan ja erillinen nettikone missä joku toinen käyttis. Sitten kun tulee ongelmia toimivuuden kanssa niin alkaa miettiä miten sen korjaisi nettiyhteyttä käyttämällä. Kone voi toki kerätä datat ja lähettää siinä yhteydessä kun nettiyhteys tulee saataville, että se pitää huomioida niin että korjaus tehdään nollaamalla enste, sitten päivittää kun sillä ei ole mitään tehty, image talteen ja takaisin kone käyttöön, ilman nettiä toki.

        Se nyt vaan Suomen yritysmailmassa olekkaan niin helppo homma heivata w widuun. w10 tulee ja se vakoilee, vaihka tekis mitä, ms puhuu väärin "valehtelee".
        tiedon siirto jenkkeihin ja vakoilu. ms ohjeilla ei edes tää yritysversio w10pistä vaikene. jos avaa dokumentin esimerkisi tikulta, alkaa w10E lähettään sitä heti jenkkeihin......


      • voi.taivas.sentään
        M-Kar kirjoitti:

        Se voi myös vaikuttaa Windowsin toimintaan. Windows 10:n vaatimuksiksi vaaditaan nettiyhteys. Eli jos ei toimi kunnolla niin Microsoft voi vedota siihen, että on liian tukossa yhteydet ja joskus pitää päästä bittien kulkemaan.

        Eli että käyttöjärjestelmä, joka ei toimi offline?
        Aijaijaijaijai....


      • voi.taivas.sentään kirjoitti:

        Eli että käyttöjärjestelmä, joka ei toimi offline?
        Aijaijaijaijai....

        Se toimii offline, mutta olettaa, että yhteys välillä saatavilla.


      • TosiaankinKyllä
        The_Real_J kirjoitti:

        Mahtaisikohan sellainen onnistua, että konetta ei kytkettäisi suoraan verkkoon vaan käytettäisiin esimerkiksi Linux-konetta välityspalvelimena. Kaikesta verkkoliikenteestä tulisi loki ja jos lokista ilmenisi että koneelta lähtee ulos tietoa, jota ei pitäisi lähteä blokattaisiin jatkossa kyseinen liikenne.

        Myllä, liikenteen pystyy blokaamaan ihan ilmaisilla linux välitysp/palomuuri ohjelmistoilla, mutta se vaattii tietämystä mitä blogataan ja muutakin osaamista.
        Monelle yritykselle ihan liian suuri kynnys, koska it-johtajisto ei sellaisia halua, vaan ostaa kaupallisa sikakalliita palveluita, oman nahkansa pesemiseksi.


      • syötäpashaaa

        Paras olisi korvaaja, joka korvaa kaikki pyydetyt kuvat, cad, officet ym tiedostot niitä varten MS:lle tehdyillä keskisormilla ;D


    • En tiedä uskoakko tuota väitettä win 10 enterprise:sta, mutta jännää on se, että home ja pro versioissa tuota tapahtuu. Miksi Microsoft koettelee asiakkaiden pinnaa 8 flopin jälkeen. Ehkä Micosoft on jo luovuttanut "foliohattujen" suhteen. Luottaa varmaan siihen, että some-sukupolvessa on tarveeksi asiakkaita negatiivisesta huomiosta huolimatta.

      • No siis, Windows 10:n voi päivittää maksutta. Ja on luvattu, että 2025 saakka tulee päivitykset ilman eri kustannusta näihin päivitettyihin koneisiin. Tarjousta ei ole pakko vastaanottaa, että saa 5v lisää turvapäivitystä Windows 7:n nähden ja 3v tms. lisää Windows 8:n nähden.

        Jos ei kelpaa niin sitten vaihtaa merkkiä.


      • M-Kar-tahtoo-keksin
        M-Kar kirjoitti:

        No siis, Windows 10:n voi päivittää maksutta. Ja on luvattu, että 2025 saakka tulee päivitykset ilman eri kustannusta näihin päivitettyihin koneisiin. Tarjousta ei ole pakko vastaanottaa, että saa 5v lisää turvapäivitystä Windows 7:n nähden ja 3v tms. lisää Windows 8:n nähden.

        Jos ei kelpaa niin sitten vaihtaa merkkiä.

        Kannattaako jatkuvasti vetää herne nenään asioissa jotka eivät sinulle oikeastaan kuulu pätkääkään?


      • Otanvarmaanmonoo
        M-Kar-tahtoo-keksin kirjoitti:

        Kannattaako jatkuvasti vetää herne nenään asioissa jotka eivät sinulle oikeastaan kuulu pätkääkään?

        IT mission inpossible!

        Aivan! IT pomot antaa mahdottomia tehtäviä, Päivittä yritys kymppiin ja varmista että ei vakoile!

        ;D On se helpoo olla isojohtaja, joka ei mistään tiedä mitään.
        Tämä on nykysuomea! Johtajat on pärtakeeroinjohtajia, IT asoissa korkeekouluopetetut päälliköt ja isot johtajat ei tiedä hevonvittua asioista!


      • Hyvävitsinäinaamusta
        M-Kar kirjoitti:

        No siis, Windows 10:n voi päivittää maksutta. Ja on luvattu, että 2025 saakka tulee päivitykset ilman eri kustannusta näihin päivitettyihin koneisiin. Tarjousta ei ole pakko vastaanottaa, että saa 5v lisää turvapäivitystä Windows 7:n nähden ja 3v tms. lisää Windows 8:n nähden.

        Jos ei kelpaa niin sitten vaihtaa merkkiä.

        Heh.. 2025 asti päivityksiä, joo..
        Vaan onko lisenssisi voimassa sinnesaakka?
        ei! Että 10 vuotta menis, että MS ei rahastaisi, äläuntanäe!


      • Hyvävitsinäinaamusta kirjoitti:

        Heh.. 2025 asti päivityksiä, joo..
        Vaan onko lisenssisi voimassa sinnesaakka?
        ei! Että 10 vuotta menis, että MS ei rahastaisi, äläuntanäe!

        Microsoft on luvannut näin.

        Ei sillä ole väliä vaikka näihin saa päivitykset 2025 saakka koska kyseistä lisenssiä ei voi siirtää joten uutta lisenssiä todennäköisesti hankitaan paljon aikaisemmin uuden tietokoneen yhteydessä.


      • Otanvarmaanmonoo kirjoitti:

        IT mission inpossible!

        Aivan! IT pomot antaa mahdottomia tehtäviä, Päivittä yritys kymppiin ja varmista että ei vakoile!

        ;D On se helpoo olla isojohtaja, joka ei mistään tiedä mitään.
        Tämä on nykysuomea! Johtajat on pärtakeeroinjohtajia, IT asoissa korkeekouluopetetut päälliköt ja isot johtajat ei tiedä hevonvittua asioista!

        Helppo missio, nettiyhteys kokonaan pois ja erillinen tietokone toisella käyttiksellä nettikäyttöä varten.

        Ihan oikeasti jos se vakoilu on ongelma, mikä on ihan oikeasti ongelma joissakin käyttökohteissa niin sitten tuota ei vaan käytetä.

        Kotikäytössä ei pitäisi olla kun ihmiset kertoo kaiken tiedon muutenkin Facebookkiin, Googlelle jne. että jos Microsoft kerää myös niin se ei sitä tilannetta mihinkään muuta.


      • M-Kar kirjoitti:

        Helppo missio, nettiyhteys kokonaan pois ja erillinen tietokone toisella käyttiksellä nettikäyttöä varten.

        Ihan oikeasti jos se vakoilu on ongelma, mikä on ihan oikeasti ongelma joissakin käyttökohteissa niin sitten tuota ei vaan käytetä.

        Kotikäytössä ei pitäisi olla kun ihmiset kertoo kaiken tiedon muutenkin Facebookkiin, Googlelle jne. että jos Microsoft kerää myös niin se ei sitä tilannetta mihinkään muuta.

        "Kotikäytössä ei pitäisi olla kun ihmiset kertoo kaiken tiedon muutenkin Facebookkiin, Googlelle jne. että jos Microsoft kerää myös niin se ei sitä tilannetta mihinkään muuta."

        Kuka kertoo, kuka ei.


      • kivaa.ja.halpaa
        M-Kar kirjoitti:

        No siis, Windows 10:n voi päivittää maksutta. Ja on luvattu, että 2025 saakka tulee päivitykset ilman eri kustannusta näihin päivitettyihin koneisiin. Tarjousta ei ole pakko vastaanottaa, että saa 5v lisää turvapäivitystä Windows 7:n nähden ja 3v tms. lisää Windows 8:n nähden.

        Jos ei kelpaa niin sitten vaihtaa merkkiä.

        Joo, voi päivittää maksutta. Sen jälkeen ei sitten tarvi muuta tehdäkään kuin:
        - ihmetellä, että juuri mikään ei koneessa toimi
        - ladata >4 GB asennustiedosto (toisella koneella, koska "päivitetty" hieman takkuaa jostain syystä...)
        - tehdä "puhdas asennus" "päivitetylle"
        - ihmetellä vieläkin, kuinka mikään ei tahdo toimia
        - metsästää netistä toimivia ajureita "päivitetylle"
        - asentaa löytämänsä ajurit "päivitettyyn koneeseen", minkä jälkeen kone saattaa jopa vähän aikaa toimiakin...
        - ...mutta koska "päivitetty" päivittää saman tien ajurit hienoihin uusiin ja toimimattomiin, ilo on lyhytaikainen...


      • kivaa.ja.halpaa kirjoitti:

        Joo, voi päivittää maksutta. Sen jälkeen ei sitten tarvi muuta tehdäkään kuin:
        - ihmetellä, että juuri mikään ei koneessa toimi
        - ladata >4 GB asennustiedosto (toisella koneella, koska "päivitetty" hieman takkuaa jostain syystä...)
        - tehdä "puhdas asennus" "päivitetylle"
        - ihmetellä vieläkin, kuinka mikään ei tahdo toimia
        - metsästää netistä toimivia ajureita "päivitetylle"
        - asentaa löytämänsä ajurit "päivitettyyn koneeseen", minkä jälkeen kone saattaa jopa vähän aikaa toimiakin...
        - ...mutta koska "päivitetty" päivittää saman tien ajurit hienoihin uusiin ja toimimattomiin, ilo on lyhytaikainen...

        Teet jotain väärin. Esim. et lataa valmiiksi Windows 10 ajureita ja poista vanhoja, sovelluskaupan ulkopuolelta ladattuja ohjelmia pois.


    • Nonsopuli

      Koneet käynnistyy itsestään... hahaaaaaaa, kaikkea se mielikuvitus tuottaakkin.

      Tämä on todettu aikaisemminkin monissa muissakin yhteyksissä että kun yksi esittää jotain kuviteltua joka tuntuu sopivan muottiin niin monet lähtee mukaan kuin sopulit.
      On totta että dataa liikkuu toiseenkin suuntaan mutta onko sillä paskankaan vertaa kun kuitenkin osan tiedoista millä tarkemmin seutataan netin käyttöä voi itse estää ja se loppu on vain tietoa jota tarvitsee yritys kuin yritys kehittääkseen tuoteensa toimintoja.

      Lähes kaikilta elämän aloilta sinusta kerätään jotain tietoa, ei Windows ole ainoa mutta eräillä on niin kapea-alainen näkökanta ja kun jostakin kuulee tai lukee vihjeen tämän tapaisesta asiasta niin heti uskoo sen täydellisesti ja alkaa mielikuvitus toimimaan että tässä nyt vakoillaan jokaista paskalla käyntiäsikin jne... hahaaa että sammutetut koneet käynnistyy itsestään.

      Varmaan niillä Usalaisilla vakoilijoilla on jokin jokin ihmeen vempain jolla ne voivat kuunnella kun käyt vessassa miten ja minkälaisen äänen sun suoli antaa ennen sen pökäleen ulostuloa ja siitä tunnistavat sinun henkilällisyyden ja tekevät analyysin mitä lääkettä tms. tarvitset ja myyvät tieton myyjille.....:)))))))

      • Noinhan se on kuten sanoit mutta suurempi ongelma on se, että tuossahan on toteutettuna käyttistason keyloggeria ja muuta vastaavaa ja sitten nämä Snowdenin paljastukset kun ottaa huomioon joten lähtökohtaisesti tilanne on se, että jos halutaan vakoilla niin se onnistuu käytännössä esteettä.


      • Paljastustotta
        M-Kar kirjoitti:

        Noinhan se on kuten sanoit mutta suurempi ongelma on se, että tuossahan on toteutettuna käyttistason keyloggeria ja muuta vastaavaa ja sitten nämä Snowdenin paljastukset kun ottaa huomioon joten lähtökohtaisesti tilanne on se, että jos halutaan vakoilla niin se onnistuu käytännössä esteettä.

        Nonsopulille

        N-Sopuli on varmaan juurikin näitä Suomen PARJATTUJA IT-JOHTAJIA!
        Niillä on juurikin tuollainnen sokoa näkökanta ja vähättely, joka johtaa Suomen tuhoon! Pahin vihollinen näille sopuleille onkin se työkaveri, Eikä se joka kaataa yrityksen talouden, eli vakoillu!

        SAIRASTA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

        Mitä tulee koneiden käynistyksiin, meillä näkyy ne ihan verkon logissa.
        Se on todella yleistä! mm W10 lähettää juurikin vakoiludataa työajan jälkeen!
        Osa naamioituu päivityksiin, mutta miksi verkkoliikenne on ulospäin???


      • töpselitirti
        Paljastustotta kirjoitti:

        Nonsopulille

        N-Sopuli on varmaan juurikin näitä Suomen PARJATTUJA IT-JOHTAJIA!
        Niillä on juurikin tuollainnen sokoa näkökanta ja vähättely, joka johtaa Suomen tuhoon! Pahin vihollinen näille sopuleille onkin se työkaveri, Eikä se joka kaataa yrityksen talouden, eli vakoillu!

        SAIRASTA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

        Mitä tulee koneiden käynistyksiin, meillä näkyy ne ihan verkon logissa.
        Se on todella yleistä! mm W10 lähettää juurikin vakoiludataa työajan jälkeen!
        Osa naamioituu päivityksiin, mutta miksi verkkoliikenne on ulospäin???

        mitäpä jos te työajan päättyessä vetäisitte sieltä verkkolaiitteesta mistä nyt liikenne ulos meneekään, töpselin irti niin vakoliludata ei liiku mihinkään. siihen voisi asentaa vaikka kellokytkimen että vain työaikana liikennöinti on mahdollista. ei maksa montaa euroa.


    • fox-ja-fire

      En halua että Microsoft saa tietää että olen asentanut Firefox selaimen, ne luulee että olen kommunisti-terroristi. Tämän takia Linux Mint 17.2

      • KössiKoooo

        Mint on hyvä, Mutta aloittelijoille Ubuntu on se, Jolla hekin pärjää, ilman että on kokemusta! Vaihka Mintissä on käynistä nappi ja windowsmainen ulkoasu.


    • TotuushanON

      Vakoilu on kernel tasolla, ei sitä saa pois!

    • SuuriUhka

      Laitontahan tuo vakoilu on!

    • vakoilujärjestelmiä

      http://www.mbnet.fi/artikkeli/tietokoneet/saksan_liittokansleri_angela_merkelin_avustajan_lapparilta_loytyneen_vakoiluohjelman_jaljet_johtavat_nsa_lle

      Puhutaankohan tuossa windowsista vai erillisestä vakoiluohjelmasta.

    • Huhuuuuuhnnn
    • MSkusettaaaa

      Osan saa pois, ja Entterprise jopa näyttää että ei vakoilisi, Kuitenkin totuus on tettä kerneltasonvakoilua ei saa pois. Entterprise W10 vastaa edeleen MS vakoilukutsuun ja data lähtee, Joten MS valehtelee...

      http://www.digitoday.fi/tietoturva/2015/11/03/pcworld-windows-10-seuraa-kayttajiaan--etka-voi-sille-mitaan/201514403/66

      Yritysversiot vain siirtyy lähettävästä vakoilusta, passiiviseen vakoiluun, joka hoidetaan kutsun kautta.
      Myös päivitykset palauttaa asetukset vakoilulle Kyllä modeen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1054
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      784
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      261
      570
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      14
      557
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      521
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      92
      499
    7. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      486
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      23
      443
    9. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      46
      407
    10. Haluatko vain sitä

      Kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      29
      405
    Aihe