Vinttikoira ja kissanpentu samassa talossa?

Kissatonkivoja

Minulla on aikuinen rescue-vinttikoira mix, ja haluaisin ottaa sille kaveriksi kissan. Mutta tottuuko aikuinen riistaviettinen koira kissanpentuun? Ulkona yrittää kyllä kissoja jahdata, mutta äidilläni on 9 kissaa ja muutaman kuukauden asuimme samassa talossa -koira yläkerrassa ja kissat alhaalla. Joka päivä kuljimme kissojen ohi remmistä ja loppujen lopuksi koiraa ei kissat juuri enää kiinnostaneet.

Kerran koira pääsi vahingossa irti alakertaan, jolloin vain innostuneesti ajoi kissat kylpyhuoneeseen, muttei seurannut avoimesta ovesta sisään tai yrittänyt napata kiinni. Heti, kun kissat olivat pois näkösältä, koira tuli itse luokseni eikä jäänyt ovelle kyttäämään.

Voisiko koirani tottua kissanpentuun, jos vaikka aluksi pidän ne eri huoneissa ja koiralla kuonokopan tutustumisien ajan?

2

71

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vintvint

      Kyllä voi. Olen jo vuosia pitänyt sekä kissaa että vinttikoiria. Vinttikoirat on hyvin laumavaistoisia. Pidät jöötä vaan ja kiellät oman kissan jahtaamisen. Hyvät kaverit niistä tulee. Mutta tee se itse, äläkä jätä kissaa ja koiriaa "selvittelemään välejään". Tontillemme eksyvät vieraat kissat kohtaavat loppunsa silmänräpäyksessä, ikävä kyllä.

    • enottaisees

      Etkö näe äitisi luona riittävästi kissoja, saat varmasti niitä silitellä ja hoivata ihan mielin määrin.Sinuna en ottais kissaa, niiden hoito maksaa saman verran kun koiran.Vessahiekat ruoka el kulut.Sinuna keskittyisin siihen omaan lemmikkiin, enkä alkais haalia isoa laumaa.Vaikka äidilläsi selkeästi onkin taipumusta elukoidenb hamstraamiseen.Oikeesti, ei ole järkevää haalia itselleen useita eläimiä.HOito kärsii,ja elukat.Asuntokin haiskahtaa kissojen vuoksi yleensä ihan kamalalta, itse sitä ei huomaa, kaikkeen tottuu.
      MUn äidilläni oli kaksi kissaa,hän kehui aina miten eivät haise.Oikeasti, haju oli siellä porraskäytävässä vastassa kun alaovelta sisälle mentiin.Ihan kamalaa se oli.
      Koira on sentään sisäsiisti, eikä haise naapuriin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Huomenna teen sen

      Se on nyt päätetty. Pääsen pois tästä epätietosuudesta.
      Ikävä
      81
      3504
    2. Hakkarainen: persut Venäjän ja Pohjois-Korean tiellä

      Hakkarainen entisenä persujen kärkipoliitikkona tietää, mitä puhuu. https://www.is.fi/politiikka/art-2000010422614.html
      Maailman menoa
      200
      2012
    3. Ilouutinen! Anniina Valtonen heitti jymy-yllätyksen - Tämä ei jätä kylmäksi!

      Ohhoh, tämäpä ylläri! Anniina Valtonen sai puolisonsa kanssa lapsen viime vuoden lopulla. Lue lisää: https://www.suomi2
      Suomalaiset julkkikset
      26
      1968
    4. Fuengirola.fi: Kohuissa rypenyt Jari Sillanpää, 58, harvinaisessa haastattelussa: "Minä haluan..."

      Ex-tangokuningas on kertonut kuulumisiaan Espanjan Aurinkorannikolta. Että ei muuta kuin elämässä etiäpäin, Jari Sillanp
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1588
    5. Ootko muuten vieläkään hiffannut

      Että en kuulu sinun maailmaasi? On meissä samaa, ja samaa aaltopituutta oli, mutta tunsin oloni usein hyvin vaivautuneek
      Ikävä
      166
      1425
    6. Miten nyt sanoisin

      tämän sinulle. Oletko mielessäni päivittäin, kysyin itseltäni ja vastaus oli, kyllä olet. Yllätyin, päädyin oudoille tei
      Ikävä
      88
      1415
    7. Susta on tullut

      Ihana nainen. ❤️
      Ikävä
      52
      1119
    8. Mistä vuodesta

      lähtien olet ikävöinyt kaivattuasi?
      Ikävä
      99
      1075
    9. Tämä ei voi jatkua

      Näin. Eilisen jälkeen tulin siihen tulokseen.
      Ikävä
      55
      864
    10. Voitko vain unohtaa

      Minut. En ole sinun arvoisesi
      Ikävä
      59
      850
    Aihe