Vinttikoira ja kissanpentu samassa talossa?

Kissatonkivoja

Minulla on aikuinen rescue-vinttikoira mix, ja haluaisin ottaa sille kaveriksi kissan. Mutta tottuuko aikuinen riistaviettinen koira kissanpentuun? Ulkona yrittää kyllä kissoja jahdata, mutta äidilläni on 9 kissaa ja muutaman kuukauden asuimme samassa talossa -koira yläkerrassa ja kissat alhaalla. Joka päivä kuljimme kissojen ohi remmistä ja loppujen lopuksi koiraa ei kissat juuri enää kiinnostaneet.

Kerran koira pääsi vahingossa irti alakertaan, jolloin vain innostuneesti ajoi kissat kylpyhuoneeseen, muttei seurannut avoimesta ovesta sisään tai yrittänyt napata kiinni. Heti, kun kissat olivat pois näkösältä, koira tuli itse luokseni eikä jäänyt ovelle kyttäämään.

Voisiko koirani tottua kissanpentuun, jos vaikka aluksi pidän ne eri huoneissa ja koiralla kuonokopan tutustumisien ajan?

2

116

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vintvint

Kyllä voi. Olen jo vuosia pitänyt sekä kissaa että vinttikoiria. Vinttikoirat on hyvin laumavaistoisia. Pidät jöötä vaan ja kiellät oman kissan jahtaamisen. Hyvät kaverit niistä tulee. Mutta tee se itse, äläkä jätä kissaa ja koiriaa "selvittelemään välejään". Tontillemme eksyvät vieraat kissat kohtaavat loppunsa silmänräpäyksessä, ikävä kyllä.

• enottaisees

Etkö näe äitisi luona riittävästi kissoja, saat varmasti niitä silitellä ja hoivata ihan mielin määrin.Sinuna en ottais kissaa, niiden hoito maksaa saman verran kun koiran.Vessahiekat ruoka el kulut.Sinuna keskittyisin siihen omaan lemmikkiin, enkä alkais haalia isoa laumaa.Vaikka äidilläsi selkeästi onkin taipumusta elukoidenb hamstraamiseen.Oikeesti, ei ole järkevää haalia itselleen useita eläimiä.HOito kärsii,ja elukat.Asuntokin haiskahtaa kissojen vuoksi yleensä ihan kamalalta, itse sitä ei huomaa, kaikkeen tottuu.
      MUn äidilläni oli kaksi kissaa,hän kehui aina miten eivät haise.Oikeasti, haju oli siellä porraskäytävässä vastassa kun alaovelta sisälle mentiin.Ihan kamalaa se oli.
      Koira on sentään sisäsiisti, eikä haise naapuriin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Janne Ahonen E R O A A

Taas 2 lasta jää vaille ehjää perhettä!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      209
      4096
    2. Tekisi niin mieli laittaa sulle viestiä

En vaan ole varma ollaanko siihen vielä valmiita, vaikka halua löytyykin täältä suunnalta, ja ikävää, ja kaikkea muuta m
      Ikävä
      92
      1956
    3. Miksi ihmeessä?

Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek
      Ateismi
      31
      1658
    4. Ootko huomannut miten

pursuat joka puolelta. Sille joka luulee itsestään liikoja 🫵🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      165
      1422
    5. Erika Vikman diskattiin, tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek

Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek https://www.rumba.fi/uut
      Maailman menoa
      25
      1346
    6. Ja taas ammuttu kokkolassa

Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.
      Kokkola
      9
      1204
    7. Kuinka kauan

Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?
      Ikävä
      104
      1193
    8. Pitääkö penkeillä hypätä Martina?

Eivätkö puistonpenkit ole istumista varten.Ei niitä kannata liata hyppäämällä koskaa likaantuvat eikä siellä kukaan niit
      Kotimaiset julkkisjuorut
      212
      1180
    9. Kerropa ESA miten kävi tuomioiden

Osaako ESA kertoa miten haukkumasi kunnanhallituksen kävi.
      Puolanka
      39
      1162
    10. Maikkarin tentti: Orpo jälleen rauhallinen ja erittäin hyvä, myös Purra oli hyvä

Lindtman ja Kaikkonen oli kohtalaisia, sen sijaan punavihreät Koskela ja Virta olivat taas heikkoja. Ja vastustavat jalk
      Maailman menoa
      133
      1125
    Aihe