17v yksin Espanjaan

VivaEspana

Hei,

Pahoittelut ensiksikin sekavasta teksistä..eli olen aina halunnut päästä yksin ulkomaille ja erityisesti Espanjaan ja nyt olen keskustellut asiasta vakavasti vanhempien kanssa, he nimittäin antavat luvan lähteä ja auttaisivat minua hotellin varauksessa sillä hostellit ei ole mun juttuni, MUTTA nyt on alkanut kauheasti jännittämään koska luulin että vanhemmat ei koskaan antaisi minulle lupaa lähteä omin nokkinen ulkomaille. Lähtö on siis varmaa enkä ala perumaan mitään, mutta jos matkalla alkaa iskemään koti-ikävä? Reissun pituus on 13 päivää siis melkein kaks viikkoa niin miten toimia ikävän iskiessä? Espanjan kieleni on erinomainen, sillä olen opiskellut sitä ylä-asteella koko ajan ja olen myös itse opiskellut sitä eli kielitaito ei ole ongelma sillä Englantini on myös hyvää. Eli onko edes normaalia tuntea ikävää vaikka itse haluat lähteä ja hyvä tilaisuus eiikä ongelmia? Olisi kiva kuulla muiden kokemuksia yksin matkustelusta alaikäisenä. Missä maassa olet ollut? Mahdolliset ongelmat ja mitä hyviä puolia? Gracias :)

3

256

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lähdeihmeessä

Voiko käydä niin että se kohdemaa johon olet menossa ja hukkaat passisi siellä ja näin voiko käydä niin ettet pääse hetkeen pois maasta??? outo kysymys mutta onko mahdollista!?

• NäinMeillä

On se toki mahdollista. Mutta saat kyllä aika nopeasti (=saman päivän aikana) uuden väliaikaisen passin jos hukkaat omasi. Uuden passin saat paikallisesta Suomen edustustosta.
        Asiaa helpottaa vielä jos otat jo etukäteen valokopion vanhasta passistasi ja säilytät sitä eri paikassa.

• 7986

Kiitos vastauksestasi :) Yksi tuttuni oli vuosi sitten matkalla Italiassa ja onnistui siis jotenkin kadottamaan passinsa, no kaveri oli alle 18, meni tietenkin taysin paniikkiin kun luuli etta miten nyt paasee pois takasin kotiin. Mutta lopulta kaikki hoitui, en nyt jaksa kirjoittaa mitaan romaania siita mutta on mahdollista kyllakin :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Häiriköinti

Sinä joka rälläsit viime yönä aamuun klo. 00 :04 koulun pihassa ja pitkin kyliä. Rekkari ylhäällä. Terv. Kerrostalon as
      Ähtäri
      44
      3028
    2. Askanmäessä Huippu esitys

Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna
      Puolanka
      23
      2894
    3. rakastan sinua!

Tule ja ota, kasvetaan yhdessä paremmiksi ❤️❤️❤️❤️ kaikki anteeksi ❤️❤️❤️
      Ikävä
      46
      2747
    4. Näin lähellä

Se on näin 🤏 lähellä että heitän hanskat tiskiin sun kanssasi.
      Ikävä
      56
      2598
    5. Mä sanon tän suoraan.

Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.
      Ikävä
      58
      2498
    6. Kerro jotakin hauskaa. :)

Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)
      Ikävä
      48
      2480
    7. On olemassa tiettyjä sääntöjä!

Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle
      Ikävä
      53
      2261
    8. Pohdinttavaksi

No siis, saiko yrityksen toimitusjohtaja potkut vaiko älysi ihan itse jättää nimellisen tittelin ettei maine enää enempä
      Kotimaiset julkkisjuorut
      78
      2158
    9. Mulla ei oo anteeksi pyydettävää

Muista se! Mieheltä yhdelle naisellE
      Ikävä
      69
      2058
    10. Siis hetkonen

Rakastetaankohan me kummatkin toisiamme, ja aletaan tajuamaan se pikkuhiljaa 🤯
      Ikävä
      45
      2052
    Aihe