Hyökkäävä kissa

Kissanionmahdoton

Eli minulla on n. 3v löytökissa joka tuli meille puoli vuotta sitten. Kissa hyökkää välillä hampailla kiinni kovaa ( ei leikki tyylillä)
Kissa on terve ja muuten virkeä ja hellyydenkipeä.
Mitä tehdä? Hommata sille kaveri? Olen neuvoton, koko ikäni olen ollut kissan omistaja mutta tähän en ole muiden kanssa törmännyt.
Neuvoja?

14

106

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Soksvrvsklsöa

Teetkö ennen hyökkäystä jotain, mikä voisi aiheuttaa pelkoreaktion (Kurotatko kohti, silität, yrität nostaa syliin tai muuten koskea, kun kissa ei itse ole tullut luoksesi/on kyljellään tai selällään)? Löytöeläimillä voi olla yllättäviäkin traumoja ja ongelmakäyttäytymisiä.

• Kissanionmahdoton

Yleensä kissani tulee luokse puskemaan ja kehrää silityksistä, sitten saattaa ilme tulla ja hyökkää. Välillä yhtäkkiä juoksee päin ja puree :/

• Kissanionmahdoton

Niin ja on toki mahdollista että käytös tulee menneisyydestä ( kissan entisestä elämästä kun en voi tietää) niin ja hyökkäily alkoi n. Kuukausi kissan tultua minulle. Mitään traumoja aiheuttavaa ei sen aikana ole tapahtunut kun minulle tuli

• kisulikaks

Meidän kissa tekee samaa ja ollut meillä pennusta asti.Ei kyllä löydy mitään selitystä asiaan.Joskus olen kuullut,että kissan kanssa leikkiessä ei saisi käyttää pelkkää kättä,vaan leikkivälinettä.Meillä tuli kyllä tehtyä tämäkin virhe.Onneksi kisu on muuten kiltti eikä ole mitenkään vaaraksi kenellekkään.

• yksionhyvä

Siis mikä kissanomistajia vaivaa,heti jos tulee ongelma niin otetaan sitten ratkaisuksi lauma kissoja,niinkun se kissa olis laumaeläin.
      Ei ole,huolehdi siitä yhdestä,ja ota toinen kun siitä ekasta aika jättää.Kissat ei välttämättä tule toimeen keskenään,ja sitten on kaikkien elo h.......
      Osta leluja,leikitä kissaa,anna sen myös olla rauhassa,ettei stressaannu.

• telkkarinoppia

katsoin telkkarista pitkän sarjan kissankuiskaajaa. siinäkin esitettiin myös tälläinen yllättäväti hyökkäilevä kissa. Syyksi paljastyi fysiolginen vaiva, koku kosketus-kutinarefleksi ja ylireagointi. joka sai kissan hyökkäileen ihmisiä ja jopa omaa häntäänsä kohti. siihen amerikoissa annettin joku pilleri joka sitten poisti oireita.

• luottamuspulaa

Kissaasi on varmasti hylätty ja kaltoinkohdeltu entisessä pakassa.Sen tarpeista ja turvallisuudesta ei ole osattu huolehtia, ja kissa on menettänyt luottamuksen ihmisiin.
      Se ei ole saanut tarvitsemaansa läheisyyttä ja hoivaa kun on sitä tarvinnut.Siitä johtuen kissa ei välttämättä tiedä miten ihmisten kanssa tulisi toimia, sehän ei luultavammin ole ollut sisällä, vaan ulkona yksin ilman omistajaa.Kissa ei ole tottunut jatkuvaan läheisyyteen, ja sillä menee myös siksi helposti käytös yli.Sille ei ole välttämättä pentuna opetettu mikä on sallittua, ulkona kissa ei opi käyttäytymään hyvin ihmisten kanssa.
      Se varmasti myös testaa teitä, että miten toimitte kun otteet rajunevat.
      Kissahan on tottunut siihen että se ongelmien ilmaantuessa hylätään yksin ulos, se ihmettelee miksi te kaikesta huolimatta pysyttelette sen rinnalla ja huolehditte siitä.
      Vie aikansa ennenkun kissa alkaa todella luottaa teihin, luottaa ettette sitä hylkää.
      Kun kissalla menee käytös yli, antakaa sille omaa tilaa, olla rauhassa.
      Kyllä se hakeutuu uudelleen lähellenne, sen on vain vaikea enää luottaa täysin ihmisiin, kun sen luottamus on petetty.
      Kyllä siitä hyvällä hoidolla, lämmöllä ja rakkaudella viellä hyvä kissa tulee.
      On kissan onni, että se pääsi juuri teille :)

• Kissanionmahdoton

Niin! Täytyy yrittää antaa vähän ymmärrystä sille ja aikaa tottua. Muuten kun kissa on aivan ihana, aamulla tulee herättämään niin että nuolee naamaa :D ehkä se rauhoittuu kun vaan antaa sen ymmärtää että ei tarvitse pelätä

• silmättarkana

tapahtuuko hyökkäys, pureminen jotain tiettyä ruumiinosaa koskettaessa, tai antaako jonkin varoituksen esin nytkäyttelee hntääsä köyristää selkää tms. Jos tekee niin, joi olla kipeä kohta jossain lihaksessa tai kissä on ehkä vain kosketusarka, siis silittämien tuntuu siitä pahalta.

• Kissanionmahdoton

Ei anna oikein merkkejä, että välillä vaan nappaa kiinni käteen, sitten perääntyi ja hyökkää :/ en ole kiinnittänyt huomiota että onko joku tietty kohta mistä koskee. Äsken tossa makoili vieressä niin silitin koko kissan läpi, nyt ei reagoinut mitenkään. Tosi outo juttu , tuntuu että välillä kissan päässä vaan napsahtaisi

• kylläsesiitä

Aika varmaan tuohon auttaa, ja kun huomaa että voi sinuun luottaa.Luottamuspulalta tuo vaikuttaa.Voi stressata viellä kokemastaan huonosta hoidosta,mutta eiköhän se ajan kanssa helpota.
        Kannattaa leikitettäessä käyttää jotain kättä pidempää,ettei tule turhia naarmuja.
        Ja tuo on juuri hyvä,että osaa kuitenkin rauhoittua viereen makoilemaan.

• eloinen

En tarkkaan tutkinut ketjua läpi, mutta itse olen tuntenut kissan joka käyttäytyi samalla tavalla. Verikokeissa näkyi että jotkin arvot olivat kuulemma aika pahastikkin pielessä, vaikka se olikin muuten niin pirteä ja söi jne. Samalla selvisi virtsarakontulehdus. Kun ruokavaliota muutettiin ja tervehtyi kipeästä tulehduksesta niin sellaisia hyökkäys-kohtauksia ei enää tehnytkään.

Jos eläinlääkärillä ollaan tutkittu jo verikokeet ja muutenkin fyysinen kunto, niin itselleni tulee mieleen tuosta jonkinlainen posttraumaattinen stressihäiriö. Sen voi laukaista mikä tahansa mikä muistuttaa sitä sairastavaa traumaattisesta tilanteesta. Eläimillä sitä hoidetaan mm hitaasti hieromalla ainakin.

• Kissanionmahdoton

Hyviä vinkkejä! Kokeilen hieromista. Voisiko virtsa tulehdus olla mahdollinen vaikka oireita ei oikein ole? Tuntii vaan hölmöltä mennä eläinlääkäriin jos kissa on virkeä ja käyttäytyy muuten terveesti, sitten saada taas kallis lasku. Oman mielen rauhan takia kyllä saatan kissan vastaanotolle viedä. Olisi kamalaa jos se on kivuissa:(

• vapausparasta

Arvatenkin pidätte kissaa vankina sisätiloissa. On ymmärrettävää, että vapaudesta nauttineella kissalla on vangiksi jouduttuaan häiriökäyttäytymistä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 617
      10901
    2. 24h Kirppis

Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?
      Jämsä
      12
      3488
    3. Suomessa eletään liian pitkään

"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy
      Maailman menoa
      239
      2440
    4. Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain

Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja
      Joensuu
      25
      2318
    5. Deodoranttiteollisuus

Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin
      Jämsä
      3
      1660
    6. Trump syyttää Bideniä ja Obamaa lentoonnettomuudesta!

Ukko on ihan seonnut.
      Maailman menoa
      194
      1245
    7. Sun ulkonäkö on

Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.
      Ikävä
      49
      1214
    8. Näyttääkö kaivattusi

Miten hyvältä ❤️
      Ikävä
      72
      1170
    9. Olen niin haaveillut

Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo
      Ikävä
      59
      1049
    10. Oletko koskaan

Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?
      Sinkut
      77
      999
    Aihe