Onko kukaan ottanut talofirmalta pakettia "avaimet käteen" josta lopputyöt (maalaukset, tapetointi, kalustus, laminaatti ym.) on jätetty itelle? Säästääkö näillä töillä paljon?
Talopaketti pidemmälle
6
3451
Vastaukset
- ork
avaimet käteen tarkoittaa vain ja ainoastaan juuri sitä, että talo on täysin valmis luovutettaessa. Siksi vierastan ajatusta puhua avaimet käteen talosta jos siinä on vielä jotain tehtävää.
Ilmeisesti kuitenkin on mahdollista tilata normaalisti valmistalona toimitettava talo siten, että jotkut työvaiheet on jätetty pois toimituksesta ostajan tehtäväksi. Sitä en tiedä paljonko säästää.- Marieli
Meille tuli DesignTalo, mikä on #avaimet käteen talo". Jätettiin pois mainitsemasi työt ja lisäksi mm. muuraukset, laatoitukset, seinien kittaukset ja ulkoverhous. Ei mielestäni monessakaan paljon hyödytty. Perheessä vain sattui olemaan alan ammattilaisia niin saatiin ihan ilmaista työvoimaa. Lisäksi en löytänyt mieleisiä tapetteja/laattoja talofirman valikoimista ja itse tekemällä saatiin ostaa mitä haluttiin... Melkein kannattavinta on ostaa avaimet käteen talo valmiina tai ottaa joku muu talopaketti esim. sateelta suojaan (siinä hyötyy).
- "valmistalo"
Marieli kirjoitti:
Meille tuli DesignTalo, mikä on #avaimet käteen talo". Jätettiin pois mainitsemasi työt ja lisäksi mm. muuraukset, laatoitukset, seinien kittaukset ja ulkoverhous. Ei mielestäni monessakaan paljon hyödytty. Perheessä vain sattui olemaan alan ammattilaisia niin saatiin ihan ilmaista työvoimaa. Lisäksi en löytänyt mieleisiä tapetteja/laattoja talofirman valikoimista ja itse tekemällä saatiin ostaa mitä haluttiin... Melkein kannattavinta on ostaa avaimet käteen talo valmiina tai ottaa joku muu talopaketti esim. sateelta suojaan (siinä hyötyy).
ja jättää siitä kaikki kalleimmat vaiheet pois, ottaa heikko hyvityshinta ja tehdä talo, ja hankkia taloon kaikki tarvikkeet itse. Järjetöntä.
- Olet väärässä
"valmistalo" kirjoitti:
ja jättää siitä kaikki kalleimmat vaiheet pois, ottaa heikko hyvityshinta ja tehdä talo, ja hankkia taloon kaikki tarvikkeet itse. Järjetöntä.
Sisutustyöt eivät todellakaan ole ne kalleimat työt!
Siitä tulee vain itselle vaivaa, mutta ei se nyt kyllä säästä juuri mitään, jos ne jättää pois paketista.
Otapa selvää asioista ennen kuin alat huutelemaan.
- joku muu
kastellilta, siinä yleensä tehdään sisätyöt itse ja säästö on pyöreästi viisikymmentä prosenttia koska tuon verran siinä on työn osuutta omalla työllä säästettävänä.
Niin ja kastellissa pitää lisäksi itse tehdä perustukset ja salaojat. - Snickeri
Tuohan on talon runko, eikä mikään "avaimet käteen" toimitus, mikä oikein tökkii kun ei ymmärretä selvää sanontaa, siis "avaimet käteen taloa" ei pitäisi voida ostaa keskeneräisenä - jos voi sehän ei ole avaimet käteen-talo, vai kuinka ?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ootko nainen noin mustis musta
Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t897259- 353841
- 453440
Kauan säkin jaksoit
Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐402572- 2092433
- 412372
- 1232266
Miksi kaipaat
Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?292179Mietin tässä T....
Oletko jo kesälomalla.?Keli on ihanaa, ja sinä nautit veneilystä.... Edelleen käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua..241888- 411846