VirtaRahteen 24 ja 4-pinniset liittimet samalla em

Fjalssi

Moi!

Minkälainen edullinen virtalähde ASUS H81M-K emolevyyn ja Radeon R9380 4GB Gaming-näyttikseen?

Kun tossa emossa on sekä 24-pinninen (EATXPWR), että 4-pinninen(ATX12V)- liitin. Ymmärsinkö oikein, että kumpikin pitää kytkeä. Noissa mulle sopivissa malleissa on vain yksi 20 4 liitin, mikäs neuvoks?

Näyttikseenkin pitäis olla 8 pinninen liitin.

Tätä katselin, mutta en nyt ole varma riittääkö noi liittimet emolle...

https://www.verkkokauppa.com/fi/product/52899/ffdkg/Corsair-VS550-80-PLUS-White-ATX-virtalahde-550-W

6

79

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jokuvaa113

      Vastaus kysymykseksi KYLLÄ, sekä 24pin ja se nelipinninen liitin on kytkettävä. Virtalähteiden selostuksissa se 20 4 tarkoittaa siis pelkästään sitä 24pin päävirtaliitintä, jäännös vanhoilta ajoilta kun käytettiin vain 20pinnisiä. 4pin 12 voltin lisävirta on pakollinen lisä ja löytyy sata varmasti jokaisesta modernista powerista.

      Linkkaamasi virtis olisi muuten ihan jees, mutta kuuluu valitettavasti Corsairin huonoon sarjaan. VS ja CX on nykyään sen tasoista että parempi jättää hyllyyn.. näistä löytyy kaikennäköisiä virityksiä, tunnetuimpana heikkolaatuiset kiinalaiset/taiwanilaiset kondensaattorit.

      Ehdottaisin tilalle jotakin tällaista: https://www.verkkokauppa.com/fi/product/37424/dnsbt/XFX-Core-Edition-550-W-ATX-virtalahde-musta

      Kyseessä on siis tunnetun laatu valmistajan Seasonicin "rebrandattu" virtalähde, josta löytyy riittämiin watteja ja ampeereja järeämmänkin laitoksen pyörittämiseen. Japanilaiset laatukonkat. 2x PCIe virtaliitännät eli saat päivittetyä järempää myöhemminkin. Hinta tietty astetta suolasempi, mutta poweri on se yks asia missä ei kannata pihistellä. Paskalla saat pahimmillaan koko koneen käräytettyä..

    • Fjalssi

      En ala maksamaan noin paljoa virtalähteestä, se ei edes nopeuta konetta. Tuon Corsairin voi vielä pitkin hampain hyväksyä.

      • fdsafdsa

        71€ paljon virtalähteestä? :)

        Minulle tuo on pohjataso ja suosittelen yleensä parempia jos vain mahdollisuus on. Lisäksi pelikoneeseen ostaisin mieluummin vähintään 650W, koska virtalähde on yksi niistä komponenteista, joita voi käyttää vielä seuraavassa ja sitä seuraavassakin konepaketissa. Vain jos budjetti on kovin tiukka, pitää tyytyä 550W. Ylimääräinen headroom virtalähteessä todennäköisesti pidentää sen ikää, joten suosin minimisuositusta tehokkaampia vaihtoehtoja kun mahdollista.


      • Fjalssi
        fdsafdsa kirjoitti:

        71€ paljon virtalähteestä? :)

        Minulle tuo on pohjataso ja suosittelen yleensä parempia jos vain mahdollisuus on. Lisäksi pelikoneeseen ostaisin mieluummin vähintään 650W, koska virtalähde on yksi niistä komponenteista, joita voi käyttää vielä seuraavassa ja sitä seuraavassakin konepaketissa. Vain jos budjetti on kovin tiukka, pitää tyytyä 550W. Ylimääräinen headroom virtalähteessä todennäköisesti pidentää sen ikää, joten suosin minimisuositusta tehokkaampia vaihtoehtoja kun mahdollista.

        On se paljon kun se ei nopeuta konetta eikä siksi tee siitä parempaa. Järjetöntä maksaa lisää jostain hyödyttömästä.


      • fdsafdsa

        Niin, onhan se reilun kympin enemmän. Se on paljon sellaiselle, jolle 30€ vuodessa on merkittävä rahasumma.


      • jokuvaa113
        Fjalssi kirjoitti:

        On se paljon kun se ei nopeuta konetta eikä siksi tee siitä parempaa. Järjetöntä maksaa lisää jostain hyödyttömästä.

        Niin, sehän on ihan oma asia mihinkä sen koneen kytkee, virtalähteethän on kaikki samanlaisia ja niissä maksaa extraa vaan se hieno tarra kyljessä.. not

        Itse ainakin ajattelen myös hieman tulevaisuuden kannalta, muutama kymppi lisää jossain, jolloin ei vuoden/kahden päästä tarvitse taas ostaa uutta. Tässä tapauksessa virtalähde.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      115
      1659
    2. Olisi hauska tietää

      Koska huomasit pitäväsi minusta? Itse taisin ihastua sinuun heti silloin kun tavattiin ensimmäistä kertaa. Miehelle, jon
      Ikävä
      61
      1076
    3. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      141
      1007
    4. Apua. Onks mä jotenki erikoinen ?

      Oon ihastunu paljon vanhempaan mieheen.
      Ikävä
      96
      870
    5. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      74
      867
    6. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      22
      842
    7. Minun on vaan päästettävä irti

      Toiveesta. Satutan vain itseäni😥😔. Toivon sinulle pelkkää hyvää, eläthän elämäsi parasta aikaa, mutta en halua enää k
      Ikävä
      36
      812
    8. Kertoisit jo

      Rakastatko minua vai olenko käsittänyt väärin onko tämä vaan ystävyyttä tai kaveruutta? En haluaisi enää nolata itseäni
      Ikävä
      42
      739
    9. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      60
      735
    10. En koskaan saanut asiattomia kuvia!

      Silloin kun olin vielä nuori, kukaan mies ei koskaan lähettänyt minulle asiattomia kuvia itsestään. Jos tiedätte mitä ta
      Sinkut
      156
      701
    Aihe