Köli hajosi, onneksi kissa tuli talteen.
http://tinyurl.com/obybfgr
Myrskyistä ja veneistä
10
195
Vastaukset
Tuulta oli 22 m/s, aallot 6-7 metriä.
- Jdjdjjdjdjd
Wattecampsin vene näköjään meni myrskyssä ympäri ja jäi turtleksi. Kun se vihdoin kääntyi, oli vettä paljon sisällä ja kaikki laitteet pimeänä. Muutamaa knock-downia myöhemmin hän luopui toiveistaan saada vene tyhjäksi ja laukaisi epirbin.
- Valnim222
Eläinrakkaus tekee miehestä aina hyvän.
Tässä toinen mielenkiintoinen tapaus. Katamaraani osui valaaseen ja upposi. Miehet seilasivat jollassa pitkin merta. Tästäkin tapauksesta selviää, että valovehkeet ovat huonoja. Parempi olla jonkinlainen lähetin.
http://www.nsri.org.za/2015/10/catamaran-found-capsized-2-crew-missing/ - eikainytsentään
Mistä tiedät että köli hajosi?
Eikö vene olisi ylösalaisin jos köli olisi hajonnut, kun masto on ehjänä ylhäällä ja tuulipintaa reivatuissa rullakeulapurjeissa riittää?Parista paikasta luin kommentteja. Kaverin itsensä mukaan ympärimenon jälkeen jostain alkoi tulla vettä sisään. Toisessa paikassa taas todettiin, että kölin kanssa oli ongelmia. Kyseessä oli modernien runkolinjojen alumiinivene. Ilmeisesti ei ollut vakuutettu, eli vene meni, velat jäivät, ei penniäkään rahaa.
- mistävakuutus
Samaa ihmettelin kuin nimimerkki "eikainytsentään". Bossun linkki oli DailyMailissa julkaistu raportti. 30-jalkainen alumiinivene oli purjehtimassa Alaskasta San Diegoon. Kippari oli ilmeisesti yksinpurjehtija, ainoastaan kissa kaverina. Autopilotti oli hajonnut, kippari varmastikin väsynyt sen takia ja vähitellen sää yltyi rajuksi. Vene meni kovassa merenkäynnissä ylösalaisin, mutta kääntyi takaisin pystyyn. Peräsimestä kuului ääniä ympärimenon jälkeen, mutta kölistä en huomannut mitään mainintaa.
Jos köli olisi irronnut, vene olisi tietenkin jäänyt ylösalaisin. Mistä köliongelmasta tässä oli kysymys? Kiva jos Bossu laittaisi linkin, jossa "kölin hajoaminen" kerrotaan.
Toinen käytännön huomautukseni koskee vakuutusta. Yksinpurjehtijana tiedän, että vakuutuksen saaminen yli 24 tuntia kestäville avomerietapeille on erittäin vaikeaa puhumattakaan venevakuutuksesta yksinpurjehtijan valtamerireissuille. Jos vakuutus myönnetään, epäilen vakuutusmaksun olevan kohtuuttoman korkea verrattuna esim. tuon 30-jalkaisen veneen arvoon. Jos jollakin on tietoa yksinpurjehtijoille myönnettävistä valtamerivakuutuksista, olisin kiinnostunut. (Itsekin seilaan ilman vakuutusturvaa, koska venevakuutukseni ei ole voimassa kuin 150 mpk päähän rannikosta ). mistävakuutus kirjoitti:
Samaa ihmettelin kuin nimimerkki "eikainytsentään". Bossun linkki oli DailyMailissa julkaistu raportti. 30-jalkainen alumiinivene oli purjehtimassa Alaskasta San Diegoon. Kippari oli ilmeisesti yksinpurjehtija, ainoastaan kissa kaverina. Autopilotti oli hajonnut, kippari varmastikin väsynyt sen takia ja vähitellen sää yltyi rajuksi. Vene meni kovassa merenkäynnissä ylösalaisin, mutta kääntyi takaisin pystyyn. Peräsimestä kuului ääniä ympärimenon jälkeen, mutta kölistä en huomannut mitään mainintaa.
Jos köli olisi irronnut, vene olisi tietenkin jäänyt ylösalaisin. Mistä köliongelmasta tässä oli kysymys? Kiva jos Bossu laittaisi linkin, jossa "kölin hajoaminen" kerrotaan.
Toinen käytännön huomautukseni koskee vakuutusta. Yksinpurjehtijana tiedän, että vakuutuksen saaminen yli 24 tuntia kestäville avomerietapeille on erittäin vaikeaa puhumattakaan venevakuutuksesta yksinpurjehtijan valtamerireissuille. Jos vakuutus myönnetään, epäilen vakuutusmaksun olevan kohtuuttoman korkea verrattuna esim. tuon 30-jalkaisen veneen arvoon. Jos jollakin on tietoa yksinpurjehtijoille myönnettävistä valtamerivakuutuksista, olisin kiinnostunut. (Itsekin seilaan ilman vakuutusturvaa, koska venevakuutukseni ei ole voimassa kuin 150 mpk päähän rannikosta ).Mä luin asiasta ensin facebookin sailing addicts-ryhmässä, jossa puhuttiin köliongelmista, mutta se oli ilmeisesti väärää tietoa.
- MattiSnoopy
mistävakuutus kirjoitti:
Samaa ihmettelin kuin nimimerkki "eikainytsentään". Bossun linkki oli DailyMailissa julkaistu raportti. 30-jalkainen alumiinivene oli purjehtimassa Alaskasta San Diegoon. Kippari oli ilmeisesti yksinpurjehtija, ainoastaan kissa kaverina. Autopilotti oli hajonnut, kippari varmastikin väsynyt sen takia ja vähitellen sää yltyi rajuksi. Vene meni kovassa merenkäynnissä ylösalaisin, mutta kääntyi takaisin pystyyn. Peräsimestä kuului ääniä ympärimenon jälkeen, mutta kölistä en huomannut mitään mainintaa.
Jos köli olisi irronnut, vene olisi tietenkin jäänyt ylösalaisin. Mistä köliongelmasta tässä oli kysymys? Kiva jos Bossu laittaisi linkin, jossa "kölin hajoaminen" kerrotaan.
Toinen käytännön huomautukseni koskee vakuutusta. Yksinpurjehtijana tiedän, että vakuutuksen saaminen yli 24 tuntia kestäville avomerietapeille on erittäin vaikeaa puhumattakaan venevakuutuksesta yksinpurjehtijan valtamerireissuille. Jos vakuutus myönnetään, epäilen vakuutusmaksun olevan kohtuuttoman korkea verrattuna esim. tuon 30-jalkaisen veneen arvoon. Jos jollakin on tietoa yksinpurjehtijoille myönnettävistä valtamerivakuutuksista, olisin kiinnostunut. (Itsekin seilaan ilman vakuutusturvaa, koska venevakuutukseni ei ole voimassa kuin 150 mpk päähän rannikosta ).Koita Tapiolasta. Purjehdin 19 v yksin mm. maapallon ympäri. snoopy.fi
- uusiveneluvassa
Täsmennystä jännään tarinaan. Haveristin pelastaminen tapahtui Alaskan vesillä 400M etelään Cold Baystä. Sillä hetkellä aallonkorkeus oli 20 ft, tuuli 46 mph (eli 20.5 m/s).
Vene oli vesilastissa ympärimenon takia, elektroniikka ja navigointilaitteet kastuneet, gps epäkunnossa, moottori ei toiminut.
Yksinpurjehtija Manu Wattecamps oli ollut lähes päätoiminen purjehtija 19-vuotiaasta lähtien. Hän kertoo itsestään ja haveristaan mm. GoFundMe-rahankeräyssivuillaan.
La Chimene –nimisen veneensä 28-vuotias Manu W. oli hankkinut Ranskasta v. 2013 ja oli purjehtinut sillä Ranskasta Luoteisväylän kautta Alkaskan Dutch Harboriin, josta hänen oli tarkoitus seilata Chileen. Löytökissa Pipalup oli tullut kyytiin Dutch Harborissa.
Nyt ranskalaiskaverin tarkoitus on hankkia uusi vene ystävien tuella. Joku onkin jo luvannut lahjoittaa oman Contest 33:nsa. Morsiankin odottaa tapaamista.
Eli ei asiat kaverin aivan niin huonosti tunnu olevan kuin Bossu viestitti.
Mahdollisista köliongelmista en löytänyt mainintoja - siinä mielessä keskustelun avauksen otsikko oli harhaanjohtava. Olisiko ollut käännösvirhe? - MattiSnoopy
Kysyjälle "Mistä vakuutus". Purjehdin yksin 19 v mm. maapallon ympäri. Vakuutusmaksu vanhalle teräsveneelle (noin 50 v) Tapiolasta oli loppuaikana noin 1100 e ilman mitään purjehdusrajoituksia. Omavastuu 2500 e. (Varkaudessa taisi olla 0 e.) Third party taisi olla 0.5 milj. Yhtään vahinkoa ei sattunut. (Viides kirja ilmestyy jouluksi.)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 968549
- 454210
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘1021936Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html371478- 241450
Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,341189Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia121160Rakastuminenhan on psykoosi
Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk53877Olisinko mä voinut käsittää sut väärin
Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt31852Känniläiset veneessä?
Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v29827