Hei, kävin tuossa taannoin neurologilla ja hän kertoi että tällainen sairaus olisi kehittymässä.
En edes saa mitään kohtauksia mutta ilmeisesti eeg-käyräni ovat koko ajan poikkeavia. Tiedä sitten saanko huomaamattani poissaolokohtauksia ja kohta olen vain kuolaava ja sekava pyörätuolissa istuva immeinen..
Jokatapauksessa lääkäri sanoi että kokeiltavana olisi vielä yksi lääke, ilmeisesti keppra tai deprakine yhdistettynä kenties lamotrigiinin. Sen jälkeen edessä kuopion tutkimukset.
Nyt haluaisinkin kysyä mitä siellä tehdään? Ilmeisesti häikkää olisi aivojen aineenvaihdunnassa. Eli tehdäänkö tällöin PET tutkimus? Jostain olen lukenut että se tehtäisiin ja kenties parempi magneettikuva mitä aiemmin. Minun vanha magneettikuvani on ainakin pään osalta ollut puhdas.
Epilepsiaa olen lapsesta asti sairastanut mutta olen ollut oireetonkin teini-iässä. Olen nyt aikuisiällä saanut joitakin kohtauksia jotka tunnistan itsekin. Nyt lääkityksen aloitettua saan lähes viikottain deja vu-tuntemuksia monesti peräkkäin(?) Lisäksi yhtäkkiä saattaa tulla oikein ihanan onnellinen tunne joka kuitenkin pian katoaa. En tiedä ovat nämä niitä auroja, en edes saa selvää vastausta lääkäriltä. Ajoittain on tosi turhautunut ja epätoivoinen olo tämän sairauden kanssa ja vieläpä jos joudun sinne kuopioon psykiatrien ja neurologien tutkittavaksi, huoh. No hyvä juttu se varmasti on. Jokatapauksessa haluaisin tietää, olisiko vastaavanlaisia tapauksia tällä palstalla?
Lääkeresistenssi epilepsia
7
119
Vastaukset
- Voiettasentaan
Eikö ketään?
- Video
Kuopiossa monesti tehdään video eeg 4 pv ilman lääkitystä. Sitten psykologi testaa muita ominaisuuksia. Vaikeahan toisen tapausta on arvailla mitä tehdään. Minulla onnistui video eeg hyvin saatiin kohtauksia talteen.
- Pääpipi30
Minulle tehtiin tutkimusta jos toista ennen kirurgiaa: Video EEG kaksi kertaa, PET-kuvaus, psykiatrin haastattelu, neuropsykologin muistitestit, magneettikuvaus ja kaiken ratkaisuna kallonsisäinen eeg-rekisteröinti. Tuo viimeinen oli välttämätön, jotta saatiin paikallistettua kohtausteni lähtöpaikka (normi veeg ei kertonut tarpeeksi). Tiedettiin sen ja magneetin avulla tarkka paikka kaikelle. Leikkauksesta oli iso apu minulle, oli mennyt lääkkeitä varmaan 10 eri kokeilua ennen tuota :)
- Aloittelija123456
Selvä, hyvä tietää, auttoi paljon. Minulle lääkäri sanoi että mahdollisesti saattaa olla rakennepoukkeama ja jos mahdollista leikata niin kannattaa ehdottomasti mennä. En kuitenkaan tiedä onko siinä järkeä kun en kouristele. Luultavasti toistuvat pikku kohtaukset rappeuttavat aivoja.
- Pääpipi30
Ehdottomasti rappeuttavat, minäkään en koskaan 21 vuoden aikana kouristellut. Sain "vain poissaolijana" ehdottomasti suosituksen leikkaukseen. Kysissä asiaa hoitavat lääkärit ovat huippu tiimi.
- kiitosKYS
Mainitsemiesi lisäksi minulla tehtiin myös SPECT-kuvaus ennen kirurgiaa. Elämäni ensimmäinen toimiva epilepsialääkitys tuli Vaajasalossa (samat lääkärit kuin KYS:ssä), joten Kuopiossa on maailman parhaat epilepsianeurologit.
Leikkauksen jälkeen minulla ei ole ollut yhtään kohtausta, mistä valtavat kiitokset KYS:lle!
- joonini
Hei,
mulla on pitkälti lääkeresistentti epi. Saatiin kuriin vasta kolmen lääkkeen yhdistelmällä, joista yksi on justiinsa toi Keppra.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta354592Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä203185Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2692331Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui532197- 1642056
Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu891670- 171653
Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3601651Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1131622M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti151279