Tomahawk kirves

istuvapuhveli

Aattelin ostaa tomahawkin, onko porukalla kokemusta on ko millasia kirveitä?

4

864

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • FinnischeRedNeck

      Että mitä, että hä? Mitä kysytään?

      SOG tactical tomahawk esimerkiksi on aika hyvä juuri siihen käyttöön, mihin se on tehty. Sotakirves. Kevyt kantaa, erittäin lujaa tekoa. Piikkipuolella voi särkeä ikkunoita ja puhkoa autojen polttoainesäilöitä ja renkaita. Kirveellä saa isoja haavoja. Kirveen kanssa riehuminen herättää pelkoa karummassakin vastustajassa. Ellei sillä ole etälamautinta tai pistoolia.

      Hyötykäyttöön se on keveytensä takia aivan onneton retkikirves. Vesuri on samaa painoluokaa ja silläkin saa jo tehtyä pieniä polttopuita mukavasti. Tomahawkin kapea ja ohut terä ei juurikaan irrota lastua, joten jo viiden sentin oksan katkaiseminen alkaa olla työlästä. Mutta nuorten miesten nuotiopiirillä saa kyllä pisteitä yrittämisestä.

      Hyvä vehje lähitaisteluun ja vahingontekoon, mutta huono retkikirves, eli ei mitään käyttöä Suomessa. Tätäkö kysyit? Ja kyllä, olen oikeasti mätkinyt SOG tomahawkilla kaikkea mitä pihalta ja metsästä löytyy. Mm pilkkonut hirven vasan luita koiralle.

    • Tomachop

      Mulla on cold steel frontier hawk, toimii mielestäni myös työkaluna. Hiiliterästä ja helppo teroittaa. SOG kirveet käsittääkseni rosteria, ei hyvä. Tuuman paksunen puu menee yhdellä iskulla poikki ja kahden tuuman puu kahdella iskulla kun lyö viistosti molemmille puolille.

      • FinnischeRedNeck

        Cold steel frontier hawk näyttää kuvassa jo ihan toimivalta kirveeltä, terä on huomattavasti SOG tacticalia paksumpi ja jyrkempi terän kulma irrottaa lastua varmasti paremmin. Wallmartin nettikaupassa hintakaan ei huimaa, harmi ettei sitä ole hyllyssä.


      • eufh

        Teräasekeskuksesta löytyy. Hinta 35€. Myydään tylsänä, joutuu ite terottamaan. Toimii.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      591
      4091
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3428
    3. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2979
    4. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2911
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2244
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2181
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      2107
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1945
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1940
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1889
    Aihe