Kun mikään ei kiinnosta

Mitäsmyönytte

Kaikki muut tietää jo mitä niistä tulee. Musta ei tuu varmaan mitään, mulla ei oo erikoistaitoja ja kaikki työt on vaa et jos on ihan pakko, mikään ei tunnu mielenkiintoiselta tai edes ihan kivalta. Mitäs myö nytte tehään, kohta pitäis jo hakee.

8

60

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mikätulee

      Harvalla mitään erikoistaitoja itsestään on. Ne hankitaan. Ammatitkin opitaan. Melkein mitä vain on mahdollista oppia.

      Useimmiten myöskään työ ei ole intohimo. Hankitaan koulutus, johon pääsee. Mennään töihin ja töissä käydään, jotta saadaan elämiseen tarvittavat rahat. Voi se työ ihan mukavaakin olla, ainakin ajoittain. Kivat työtoverit on rikkaus. Työpaikka tarjoaa useita etuja, joiden puuttumisen huomaa vasta, kun niitä ei ole.

      Toki on niitä, jotka jo lapsena tietävät, mitä heistä isona tulee ja tähtäävät tähän koko ajan. Minä olen ollut useassa ammatissa ja nähnyt, että kaikissa on hyvät ja huonot puolensa.

      Onko kukaan koskaan sanonut, mikä sinusta tulee? Ei vai? Minäpä sitten sanon: Sinusta voisi tulla oikein hyvä puutarhuri. Alahan katsella maailmaa sillä silmällä! On muuten uskomattoman mielenkiintoinen ammatti.

    • Mitäsmyönytte

      No mä mietin sitä puutarhurii, mut en kyl pärjäis ku ei ees kaktukset pysy elossa. Ja no joo, taidot tulee harjoittelemalla vaan mä kun en osaa mitään, en oo ikinä osannukkaa. Oon varmaa kehitykses jäljes tai jotai ku viis vuotias pikkuveliki menee ohitte.

      Vituttaa vaa ajatuski et seuraavat 80 vuotta teen jotai paskaa duunii mihi en oo kertaakaa ees halunnu mennä ja sit oon eläkkeellä hyvällä lykyl vuoden ja sit kuolen. Iha paskaa

      • Öllööl

        Ei tarvi ottaa hirveetä stressiä siitä ammatista jos mikään ei kiinnosta. Menee johonkin laiskaan duuniin, tekee vaikka 30t/vko ja panostaa sitten vapaa-aikaan. Jos tulee kova tarve rahalle niin se on hyvä motivaattori, tai vapaa-ajalla kiinnostuu jostain josta voi tulla työ.

        Ei kaikkien tarvi olla työn ja rahan orjia vaan elämän voi kuluttaa muutenkin kuin noita tekemällä. En väheksy kovin töitä tekeviä tai rahaa hamuavia, vaan tarkotan vilpittömästi että ei se ole ainoa tapa elää.


    • Ehdotin_vain

      Tuossa tilanteessa kannattaa kokeilla Irakissa tai Syyriassa Isis-taistelijan tehtävää. Tiedä vaikka se nappaisi, ja siitä tulisi elämän mittainen ura.

      • Mitäsmyönytte

        Tai sitten ei. Ennemmi hyppään alas Golden Gate Brigeltä (en kyl tiiä pygeeks sieltä hyppäämää) ku tapan viattomia siviileitä. Joku tyylii pääministeri ois iha kiva duuni mut vissii mua kukas äänestäisi ku en osaa valehdella.


      • Näin_siinä_käy

        Vaikka homma ei nappaisikaan, niin elämän mittainen ura siitä tulisi silti. Isis huolehtii parhaansa mukaan myös joukoistaan pakenevista.


    • LuntaRäntääPohjoistuulta

      Kokemuksen syvällä rintaäänellä sanon, että ei ihmiselle loppujen lopuksi useimmiten ole paljonkaan merkitystä sillä, mitä työkseen tekee. Työssä viihtymiseen vaikuttavat eniten työkaverit. Vaikka kyseessä ei olisikaan varsinainen tiimityö, yleensä kuitenkin ollaan monta tuntia päivässä työkavereiden kanssa. Useimmiten työkaverit ovat mukavia, heistä voi tulla elinikäisiä ystäviä. Toisinaan joukossa on joku mätämuna, mutta hänestä voi yrittää olla välittämättä.

      Monillekaan ihmisille ei työ ole elämän tärkein sisältö. Sillä tienataan elatus itselle, perheelle ja lemmikeille. Minusta siinä on ihan riittävät syyt työssäkäymiseen.

    • Päiväkirja_tänään

      Hmmm ! Uups! Hieman alamaissa tunnut olevan. Elämä on yhtä ja samaa harmaata puuroa. Kokeilepas aloittaa kirjoittelemaan päiväkirjaa. Joka päivä rustaat ylös omat tuntemukset ja fiilikset. Voit piirellä kuviakin. Heti aamusta alkaen. Ideoi ihan mitä vaan juttuja siihen omaan päiväkirjaasi. Mimmosia juttuja haluaisit tehdä ja kokea elämässäsi ja niin pois päin. Päiväkirjan kirjoittaminen (eng. journal) on hyväksi havaittu konsti ja kikka nostaa omaa mielialaa ja ideoida itselleen uusia juttuja. Samalla kirjoitustaito kehittyy ihan vahingossa paremmaksi. Opit jäsentelemään asioita, ja asettamaan itsellesi ikiomia pieniä ja isoja tavoitteita.
      Tavoite ja tehtävä 1: Hae kaupasta vihko ja kynä ja aloita päiväkirjan kirjoittaminen tänään :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      241
      3744
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      27
      2274
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2111
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      2005
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      92
      1685
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1391
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1291
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1287
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1218
    Aihe