Kyykman kyykytti itsensä Hyvinkään sairaalaan

Ajelen normaalisti uudenkarhealla Octavialla, mutta kesäautona on käytössäni myös Hilman Imp. vm.71. Perin sen vaarivainaalta vuosia ja vuosia sitten. Auto on alkuperäiskunnossa ja kiihtyvyys 0 – 100 km/h ralliautomaisesti 30,5 s. Takaveto tietýsti. Kyllä lähtee valoista, jos vaan on rattimies puikoissa.

Olin tässä kesällä ajelemassa Hilmanilla ja käänsin Hyvinkään ABC:lle kahville. Harrasteautoni herättää huomioita ja usein ihmsiet tulevat juttelemaan, niin nytkin.
Stetsonipäinen nuori läski lylleri paikalle, kiersi autoa ja kehui autoni makeaa ulkoanäköä. Kun hän kysyi kiihtyvyyttä, kerroin, että tarvittaessa lähtee ihan riittävästi. Tästä läskipoju kiihtyi kovin ja kertoi, että hänellä on Chevy Impala siinä ja mennäänkö viivalle. Rauhoittelin läski, että minä menen vain kahville ja tämä ei ole mikään kisarata vaan ABC-kahvila.

Kun palasin kahvilat, läskipoju oli siirtänyt Chevyn viereiseen ruutuun ja pumppasi siinä simona kaasua. En antunut läskin häiritä itseäni, nousin Hilmanniin ja lähdin. Katsoin takapeilistä, kuinka Impala löi sladia, kiihdytti heittelehtien ja törmäsi kaameasti rysähtäen parkkipaikan valonheitinmastoon.

Oliko tämä sitä kyykyttämistä ja miksi läskipoju halusi kyykyttää itsensä Hyvinkään sairaalaan? Tämä minulle nyt kertokaa, kun itse en mä voi.
1482
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 14

Vanhimmat

Hauska juttu 8 poinaa.

Äänestä

Enemmän tätä!

Äänestä

Lahjakkaasti kynäilty. Yksi parhaista ?

Äänestä

Rohkenen epäillä että yhtään hyväkuntoista Hillman (kahdella ällällä) Impiä ei ole säilynyt näihin saakka Suomessa. Hillman-merkkisiä autoja oli rekisteröitynä 54 viime vuoden lopulla, luultavasti (Super)Minxejä tai Huntereita. Impin kestoikä, vaikka rallejakin sillä ajettiin, oli käytännössä muutamia kymmeniä tuhansia kilometrejä. Alumiinimoottori oli täysi fiasko kestonsa puolesta. Maine meni niin huonoksi, että brittifirma joutui Suomessa vaihtamaan merkin nimenkin Sunbeamiksi.

Äänestä
  • Nimenmuutos johtui kylläkin brittiläisen autoteollisuuden fuusioista 60-luvulla. No oli miten oli, pääasia kuitenkin, että kyykman kyykytettiin. Toivottavasti ei tehnyt kovin kipeetä.

Äänestä

• Kuhmon Mobilistien harrasteajoneuvonäyttelyssä Kuhmossa oli kuluneena kesänä teemana brittiautot. Bongasin siellä yhden päällisin puolin siistin Hillman Impin, mutta sen kunnosta minulla ei ole tarkempia havaintoja.

Äänestä

• impotentti kirjoitti:

Nimenmuutos johtui kylläkin brittiläisen autoteollisuuden fuusioista 60-luvulla. No oli miten oli, pääasia kuitenkin, että kyykman kyykytettiin. Toivottavasti ei tehnyt kovin kipeetä.

Ne fuusiot tapahtui varsinaisesti paljon aiemmin, silloin kun Rootes syntyi. 60-luvulla sitten Rootes päätyi Chryslerin omistukseen. Eli yhtiö siirtyi silloin amerikkalaisomistukseen eikä enää fuusioitunut toisten brittiläisten kanssa, ranskalaisen Simcan kanssa kyllä.

Kyllä ne briteissä olivat Hillmaneja edelleen 70-luvullakin. Avengerkin oli Hillman kotimaassaan. Siellä se myytiinkin Avengerina, täällä taas mallinimenä oli pelkkä koneen koko.

Aloittajaa kommentoiden, 1971-mallinen Impkin oli suomessa Sunbeam 900, kun englannissa se oli Hillman Imp yhä. Eli Sunbeam koneen koko, Hillman myytiin oikealla mallinimellään.

Äänestä

Epäile vaan. Vaarini oli saita mies ja ja Impillä vain pyhäisin kirkkomatkan.

Äänestä

Hyvin kirjoitettu, respectiä vaan

Äänestä

Miten kyykmannille kävi, jatko-osaa pyydään.

Äänestä

Jatko-osa on tyrkyllä. Ole hyvä.

Äänestä

Kyykkänällä on maaninen vaihde silmässä. ;DDDDDD

Äänestä

Onks vielä sairaalassa????

Äänestä

Sunbeam oli kova rallitritsa.

Äänestä

Kommentoi aloitusta

Octavia-Mies kirjoitti:

Ajelen normaalisti uudenkarhealla Octavialla, mutta kesäautona on käytössäni myös Hilman Imp. vm.71. Perin sen vaarivainaalta vuosia ja vuosia sitten. Auto on alkuperäiskunnossa ja kiihtyvyys 0 – 100 km/h ralliautomaisesti 30,5 s. Takaveto tietýsti. Kyllä lähtee valoista, jos vaan on rattimies puikoissa.

Olin tässä kesällä ajelemassa Hilmanilla ja käänsin Hyvinkään ABC:lle kahville. Harrasteautoni herättää huomioita ja usein ihmsiet tulevat juttelemaan, niin nytkin.
Stetsonipäinen nuori läski lylleri paikalle, kiersi autoa ja kehui autoni makeaa ulkoanäköä. Kun hän kysyi kiihtyvyyttä, kerroin, että tarvittaessa lähtee ihan riittävästi. Tästä läskipoju kiihtyi kovin ja kertoi, että hänellä on Chevy Impala siinä ja mennäänkö viivalle. Rauhoittelin läski, että minä menen vain kahville ja tämä ei ole mikään kisarata vaan ABC-kahvila.

Kun palasin kahvilat, läskipoju oli siirtänyt Chevyn viereiseen ruutuun ja pumppasi siinä simona kaasua. En antunut läskin häiritä itseäni, nousin Hilmanniin ja lähdin. Katsoin takapeilistä, kuinka Impala löi sladia, kiihdytti heittelehtien ja törmäsi kaameasti rysähtäen parkkipaikan valonheitinmastoon.

Oliko tämä sitä kyykyttämistä ja miksi läskipoju halusi kyykyttää itsensä Hyvinkään sairaalaan? Tämä minulle nyt kertokaa, kun itse en mä voi.

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

• Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

• Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

• Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

• Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

• Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

• Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu