Ajelen normaalisti uudenkarhealla Octavialla, mutta kesäautona on käytössäni myös Hilman Imp. vm.71. Perin sen vaarivainaalta vuosia ja vuosia sitten. Auto on alkuperäiskunnossa ja kiihtyvyys 0 – 100 km/h ralliautomaisesti 30,5 s. Takaveto tietýsti. Kyllä lähtee valoista, jos vaan on rattimies puikoissa.
Olin tässä kesällä ajelemassa Hilmanilla ja käänsin Hyvinkään ABC:lle kahville. Harrasteautoni herättää huomioita ja usein ihmsiet tulevat juttelemaan, niin nytkin.
Stetsonipäinen nuori läski lylleri paikalle, kiersi autoa ja kehui autoni makeaa ulkoanäköä. Kun hän kysyi kiihtyvyyttä, kerroin, että tarvittaessa lähtee ihan riittävästi. Tästä läskipoju kiihtyi kovin ja kertoi, että hänellä on Chevy Impala siinä ja mennäänkö viivalle. Rauhoittelin läski, että minä menen vain kahville ja tämä ei ole mikään kisarata vaan ABC-kahvila.
Kun palasin kahvilat, läskipoju oli siirtänyt Chevyn viereiseen ruutuun ja pumppasi siinä simona kaasua. En antunut läskin häiritä itseäni, nousin Hilmanniin ja lähdin. Katsoin takapeilistä, kuinka Impala löi sladia, kiihdytti heittelehtien ja törmäsi kaameasti rysähtäen parkkipaikan valonheitinmastoon.
Oliko tämä sitä kyykyttämistä ja miksi läskipoju halusi kyykyttää itsensä Hyvinkään sairaalaan? Tämä minulle nyt kertokaa, kun itse en mä voi.
Kyykman kyykytti itsensä Hyvinkään sairaalaan
14
67
Vastaukset
- LukijaSysmästä
Hauska juttu 8 poinaa.
- ParempienProvojenRY
Enemmän tätä!
- Oletlahjakaskirjoittaja
Lahjakkaasti kynäilty. Yksi parhaista ?
- ImpilläAjellut
Rohkenen epäillä että yhtään hyväkuntoista Hillman (kahdella ällällä) Impiä ei ole säilynyt näihin saakka Suomessa. Hillman-merkkisiä autoja oli rekisteröitynä 54 viime vuoden lopulla, luultavasti (Super)Minxejä tai Huntereita. Impin kestoikä, vaikka rallejakin sillä ajettiin, oli käytännössä muutamia kymmeniä tuhansia kilometrejä. Alumiinimoottori oli täysi fiasko kestonsa puolesta. Maine meni niin huonoksi, että brittifirma joutui Suomessa vaihtamaan merkin nimenkin Sunbeamiksi.
- impotentti
Nimenmuutos johtui kylläkin brittiläisen autoteollisuuden fuusioista 60-luvulla. No oli miten oli, pääasia kuitenkin, että kyykman kyykytettiin. Toivottavasti ei tehnyt kovin kipeetä.
- Kesäkuhmolainen
Kuhmon Mobilistien harrasteajoneuvonäyttelyssä Kuhmossa oli kuluneena kesänä teemana brittiautot. Bongasin siellä yhden päällisin puolin siistin Hillman Impin, mutta sen kunnosta minulla ei ole tarkempia havaintoja.
impotentti kirjoitti:
Nimenmuutos johtui kylläkin brittiläisen autoteollisuuden fuusioista 60-luvulla. No oli miten oli, pääasia kuitenkin, että kyykman kyykytettiin. Toivottavasti ei tehnyt kovin kipeetä.
Ne fuusiot tapahtui varsinaisesti paljon aiemmin, silloin kun Rootes syntyi. 60-luvulla sitten Rootes päätyi Chryslerin omistukseen. Eli yhtiö siirtyi silloin amerikkalaisomistukseen eikä enää fuusioitunut toisten brittiläisten kanssa, ranskalaisen Simcan kanssa kyllä.
Kyllä ne briteissä olivat Hillmaneja edelleen 70-luvullakin. Avengerkin oli Hillman kotimaassaan. Siellä se myytiinkin Avengerina, täällä taas mallinimenä oli pelkkä koneen koko.
Aloittajaa kommentoiden, 1971-mallinen Impkin oli suomessa Sunbeam 900, kun englannissa se oli Hillman Imp yhä. Eli Sunbeam koneen koko, Hillman myytiin oikealla mallinimellään.
- Octavia-Mies
Epäile vaan. Vaarini oli saita mies ja ja Impillä vain pyhäisin kirkkomatkan.
- autojainsinööri
Hyvin kirjoitettu, respectiä vaan
- aassddffgg
Miten kyykmannille kävi, jatko-osaa pyydään.
- Octavia-Mies
Jatko-osa on tyrkyllä. Ole hyvä.
- Octavia-Mies
Kyykkänällä on maaninen vaihde silmässä. ;DDDDDD
- kyykmankaksi
Onks vielä sairaalassa????
- safrghrthrhrtrhrh
Sunbeam oli kova rallitritsa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu322790- 1332461
Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti142041Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett151863- 161376
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis731327- 1061294
- 931007
Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa
Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks144985Kuin sonnilauma
Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon20923