Kennel Yowine crimes

kjkklgu

Hei, onko kenelläkään kokemuksia ko kennelistä? Kyselin sieltä chihun pentua, mutta vähän jäin ihmettelemään kun omistaja kyseli lähes heti soitettuani haluanko varata pennun? Oli vasta vajaan viikon ikäinen enkä ollut nähnyt siitä enkö vanhemmista kuvia tai muuta. Pennun vanhemmat löytyvät kylläkin Kennelliiton rekisteristä.

24

2007

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Normaalia

      No eikös se ole aika oletettavaa, että jos soitat kasvattaja hänellä ollessa pentuja haluaisit varata pennun? Mielestäni ihan normaali käytäntö? Itse kävin toki katsomassa pentua ja vanhempia, ennenkuin valitsin pennun pentueesta. Osa kasvattajistahan on jo myynyt pennut ennen näiden syntymään haluttuja rotujen kohdalla, eikä siinä mtn ihmeellistä ole.
      Ei kannata ylireagoida, vaikka kasvattaja olettaa asioita. ;)

      • minelan

        Itseläni on sellainen tilanne, että pennut on varattuja jo ennen syntymää. Mutta joskus on käynyt niin, että pentu tai pennut menevät liiton pentuvälitykseen, eikä mieleenikään ole tullut kysyä soittajalta, varaako hän pennun.ENn myy pentujani puhelimessa. Minun on tutustava ensin ostajaehdokkaaseen ja hänen pentuihin.


      • jaitahattuun

        Siis hyvää päivää??? Mitä rotua kasvatat tänä päivänä, mäyräkoiria ei pitäisi enää olla niin mitä sitten?


      • minelan

        mn.jäitähattuun kirjoitt iMitä rotua kasvatat tänä päivänä. En mitään, tuli imperfektin

        sijaan perfekti. Mutta omistan vielä 3 kk-mäyräkoiraa, mutta tuskin teetän niillä pentuja.

        minelan


    • kjebiwu

      Ei herra jumala, miten hankalaa pitää asioista tehdä?!

      Edes yksinkertaisimpiakaan asioita ei kasvattaja voi sanoa enää, vaan koko ajan heidän pitäisi olla herkeämättä miettimässä, miten idioottivarmasti sanansa asettelee. Ihmisiä kasvattajatkin ovat! Heti, jos sanoo jotain, minkä joku sekopää voi käännellä ja väännellä haluamallaan tavalla, niin ollaankin jo kirjoittelemassa nimillä suomi24:n palstalla tietenkin ilman sitä omaa nimeä. Jos on jotain kysyttävää, niin kysy itse kasvattajalta. Kasvatus ei ole mikään julkinen harrastus, joten kasvattajasta ei ole sen hyväksyttävämpää olla levittelemässä mutujuttuihin perustuvia typeriä mielipiteitä kuin kenestäkään muustakaan. Ei asioita tällä tavalla hoideta eikä kärpäsestä tarvitse tehdä härkästä ellei siihen ilmiselvästi ole aihetta.

      • minelan

        kjebiwu


        Olen kassasi samaa mieltä ja nämä valheet SUOMI24 PALSTALLA OVAT IHAN OMAA LUOKKAANSA. SAIRAASTA PÄÄSTÄ LÄHTÖISIN, KIRJOITTAJAN AJATUS ON VAIN TUOTTAA MIELIPAHAA NIMIMERKILLE.


    • äläosta

      Niin mee vaan kasvattajalta kysyyn niin kyllä se varmaan kertoo jos sen toimissa on jotain kyseenalaista ;)
      Niin paljon on törmännyt kääpiökoirien kasvattajissa epärehellisiin tyyppeihin joilla koiraharrastus on ehkä joskus ollut puhtaasti harrastus ja kasvatustyötä mutta rahanahneus vienyt mennessään ja nykyään koirien olot on mitä on.
      Kyllä mun korvaan kuulostaa oudolta jos ekassa puhelussa kysytään mahdolliselta ostajalta vanhempia ja pentuja ja edes kuvaa tämän näkemättä että haluaako varata pennun..
      Apulassa tällä henkilöllä oli myynnissä chihun urospentu hintaan 2300e, ilman vanhempien nimiä, mainintana vain että hyväsukuisista ja terveistä vanhemmista. Tähän hintaan pentu saa kyllä olla aika huippuvanhemmista, erityisesti kun kyseessä on uros.
      Kyseisellä ihmisellä on myös Chihuahua ry:n pentuvälityksen b-listalla samana päivänä syntynyt pentue. Syy miksi pentue on b-listalla, on näyttelytulosten puuttuminen. Kun oletetaan että kyseessä on sama pentue, niin miksi ihmeessä joku maksaa sellaisesta koirasta 2300e, joiden vanhemmilla ei ole edes näyttelytuloksia?? Se "harvinainen" väri ei ihan noin paljon hintaa nosta jos koira on muuten täysin "kakkoslaatuinen".
      Itse haistan palaneen käryä ja nyt oikeesti ihmiset valoja päälle, ei se ole tyhmä joka pyytää vaan se joka maksaa. Ihan yhtälailla epärehellisiä ihmisiä liikkuu kasvattajissa kuin pennunostajissakin. Jos tulee pienikin epäilys ko. kasvattajaa kohtaan niin älä osta.
      Eli sinä nimimerkillä kjebiwu niin aika selvästi on aihetta nostaa tämäkin asia esiin, ne joilla on positiivista, omakohtaista kokemusta kyseisestä kasvattajasta voi tulla kertoon kokemuksiaan ja puolustamaan tätä.
      Mun mielestä on hyvä että puhutaan kasvattajista joilla ei välttämättä ole puhtaat jauhot pussissa koska kennelliittokaan ei pysty läheskään kaikkia tapauksia huomaamaan, selvittämään tai kontrolloimaan.

      • oletidiootti

        Niinhän te kaikki someintoiset hölösuut olette sitä mieltä, että aihetta on nostaa vaikka mikä asia esiin, mutta olettekin kohta itse korvianne myöten kusessa kunnianloukkauksesta ja tarvittaessa vainoamisestakin kun tarpeeksi monta kertaa lässytätte samasta aiheesta. Jos aloittajan "tässä on nyt jotain vikaa" -hälytysvalo syttyi siksi, että kasvattaja on kysynyt sitä, halutaanko pentu varata, niin hyvin vähäisillä mutuperusteluilla mennään. Niin vähäisillä itse asiassa, että olisi vain parempi pitää sormet pois näppikseltä eikä juoruta muiden sanomisista mitään. Samaa mutuilun vähentämistä suosittelen sinullekin. Ymmärrät sentään peräänkuuluttaa sitä, että kasvattajaa puolustavat saisivat olla sellaisia, joilla on omakohtaista kokemusta ko. kasvattajasta, mutta ymmärrä nyt hyvään aikaan, että ihan sitä samaa odotetaan teiltä harrastelijahaukkujilta ja mustamaalaajilta. Jollei ole esittää kuin mutuiluja, niin pysytelkää turvallisemmissa aiheissa ruokkiessanne päivittäistä juoruiluannostanne.


      • someintoinenhölösuu

        Ihan pari faktaa vain kirjoitin mitkä on jokaisen löydettävissä kun googlettaa. Muuten puhuin yleisesti. En sanonut mielestäni missään vaiheessa että kyllä nyt ihan varmasti juuri tämän kasvattajan toimet ovat epärehellisiä. Sanoin että itseäni pistää epäilyttämään. Jokainen voi ihan itse tehdä omat päätelmänsä ja mieluusti varmaan aloittaja kuulisi oikeita kokemuksia ko. kasvattajasta.
        Kiitos kunniasta "someintoinen hölösuu", kun ensimmäistä kertaa ikinä varmaan kommentoin mihinkään tällaiseen :D tämä keskustelu löytyi googlettaessani kasvattajaa kun halusin tietää pentueen vanhemmat kun sillä kuitenkin apulassa kohtalaisen paljon oli hintaa.
        Tämä vastaus vain siksi koska itselläni kokemusta vastaavasta, sen verran oppinut että kannattaa kiinnittää huomiota pieniin merkkeihin, muttei tietenkään alkaa etsimällä etsimään epäkohtia. Omaan intuitioon vaan useimmiten kannattaa luottaa.


      • ndbsiogvsi
        someintoinenhölösuu kirjoitti:

        Ihan pari faktaa vain kirjoitin mitkä on jokaisen löydettävissä kun googlettaa. Muuten puhuin yleisesti. En sanonut mielestäni missään vaiheessa että kyllä nyt ihan varmasti juuri tämän kasvattajan toimet ovat epärehellisiä. Sanoin että itseäni pistää epäilyttämään. Jokainen voi ihan itse tehdä omat päätelmänsä ja mieluusti varmaan aloittaja kuulisi oikeita kokemuksia ko. kasvattajasta.
        Kiitos kunniasta "someintoinen hölösuu", kun ensimmäistä kertaa ikinä varmaan kommentoin mihinkään tällaiseen :D tämä keskustelu löytyi googlettaessani kasvattajaa kun halusin tietää pentueen vanhemmat kun sillä kuitenkin apulassa kohtalaisen paljon oli hintaa.
        Tämä vastaus vain siksi koska itselläni kokemusta vastaavasta, sen verran oppinut että kannattaa kiinnittää huomiota pieniin merkkeihin, muttei tietenkään alkaa etsimällä etsimään epäkohtia. Omaan intuitioon vaan useimmiten kannattaa luottaa.

        "Muuten puhuin yleisesti. En sanonut mielestäni missään vaiheessa että kyllä nyt ihan varmasti juuri tämän kasvattajan toimet ovat epärehellisiä."

        :D Jollet osaa edes omaa tekstiäsi tulkita, niin johan on. Minäpä osaan ja väitän, että erittäin selvästi vihjailet, että kasvattajan toimet haiskahtavat pahalle. Lisäksi kommentoit aivan selvästi aiheeseen, joka jo otsikon perusteella käsittelee nimenomaan yhtä tiettyä kasvattajaa. Jos haluat puhua yleisesti joistain epärehellisistä kasvattajista, niin perusta yleisempi ketju, mutta ymmärtänet itsekin, miten ei-niin-todesta-otettavaa lätinää se vasta olisikin, sillä silloin voit nojata selkeisiin ja perusteltuihin faktoihin vieläkin vähemmän. Nyt niitä faktoja siis pöytään tai vähemmän spekulaatiota. Eipä olisi ensimmäinen kerta kun "someintoinen hölösuu" joutuu vastuuseen sanoistaan, joten taidanpa linkata keskustelun kasvattajalle, jos löydän sähköpostiosoitteen.


      • xyxy
        oletidiootti kirjoitti:

        Niinhän te kaikki someintoiset hölösuut olette sitä mieltä, että aihetta on nostaa vaikka mikä asia esiin, mutta olettekin kohta itse korvianne myöten kusessa kunnianloukkauksesta ja tarvittaessa vainoamisestakin kun tarpeeksi monta kertaa lässytätte samasta aiheesta. Jos aloittajan "tässä on nyt jotain vikaa" -hälytysvalo syttyi siksi, että kasvattaja on kysynyt sitä, halutaanko pentu varata, niin hyvin vähäisillä mutuperusteluilla mennään. Niin vähäisillä itse asiassa, että olisi vain parempi pitää sormet pois näppikseltä eikä juoruta muiden sanomisista mitään. Samaa mutuilun vähentämistä suosittelen sinullekin. Ymmärrät sentään peräänkuuluttaa sitä, että kasvattajaa puolustavat saisivat olla sellaisia, joilla on omakohtaista kokemusta ko. kasvattajasta, mutta ymmärrä nyt hyvään aikaan, että ihan sitä samaa odotetaan teiltä harrastelijahaukkujilta ja mustamaalaajilta. Jollei ole esittää kuin mutuiluja, niin pysytelkää turvallisemmissa aiheissa ruokkiessanne päivittäistä juoruiluannostanne.

        oletidiootti; Ettet ole itse myös epärehellinen kasvattaja tai jopa ko kennelistä?!


      • kasvattajallevastuu

        Otan kantaa asiaan , koska kyseinen kasvattaja myi minulle chihu pennun , 1300€ , ostin pitkäkarvaisena ,myytiin pitkäkarvaisena , rekisteröity pitkäkarvaisena , ilmoitettu rotuyhdistyksen sivuilla pitkäkarvaisena , on lyhytkarvainen , pennulla häntämutka , ilmoitettiin asiasta seuraavana päivänä , ei tullut vastaan neuvotteluissa , ei autattanut vaikka vei ihan poliisi asiaksi . Ei korvauksia.
        Että sellainen kasvattaja.
        IKINÄ EN OSTAISI YOWINE CRIMES kennelistä


      • kgjkaögjlaö

        Tai kenties sisko ;) Olen yrittänyt etsiä koirani sisaruksia siinä onnistumatta.


      • touholiini1
        oletidiootti kirjoitti:

        Niinhän te kaikki someintoiset hölösuut olette sitä mieltä, että aihetta on nostaa vaikka mikä asia esiin, mutta olettekin kohta itse korvianne myöten kusessa kunnianloukkauksesta ja tarvittaessa vainoamisestakin kun tarpeeksi monta kertaa lässytätte samasta aiheesta. Jos aloittajan "tässä on nyt jotain vikaa" -hälytysvalo syttyi siksi, että kasvattaja on kysynyt sitä, halutaanko pentu varata, niin hyvin vähäisillä mutuperusteluilla mennään. Niin vähäisillä itse asiassa, että olisi vain parempi pitää sormet pois näppikseltä eikä juoruta muiden sanomisista mitään. Samaa mutuilun vähentämistä suosittelen sinullekin. Ymmärrät sentään peräänkuuluttaa sitä, että kasvattajaa puolustavat saisivat olla sellaisia, joilla on omakohtaista kokemusta ko. kasvattajasta, mutta ymmärrä nyt hyvään aikaan, että ihan sitä samaa odotetaan teiltä harrastelijahaukkujilta ja mustamaalaajilta. Jollei ole esittää kuin mutuiluja, niin pysytelkää turvallisemmissa aiheissa ruokkiessanne päivittäistä juoruiluannostanne.

        0len omistanut ja kasvattanut näyttelyissä palkittuja, terveitä pentuja 60 vuotta. On kasvattajan velvollisuus kertoa kaikki pentua koskevat asiat.
        Mutta kaikki koiran omistajatkaan eivät ole rehellisiä. Heistå vaan ei saa kirjoittaa mitään, tai ylläpito poistaa viestin. Itselleni kävi juuri niin. Tapaus oli koirani, kasvattini MINELAN BALSAMI, JOKA ON MONEN MAAN MUOTOVALIO JA VOITTAJA-SEKÄ BESTIN SHOW 2 MESSUKESKUKSEN KV-NÄYTTELYSSÄ. SEKÄ MYOS CIB.


      • vastuupitääolla
        kasvattajallevastuu kirjoitti:

        Otan kantaa asiaan , koska kyseinen kasvattaja myi minulle chihu pennun , 1300€ , ostin pitkäkarvaisena ,myytiin pitkäkarvaisena , rekisteröity pitkäkarvaisena , ilmoitettu rotuyhdistyksen sivuilla pitkäkarvaisena , on lyhytkarvainen , pennulla häntämutka , ilmoitettiin asiasta seuraavana päivänä , ei tullut vastaan neuvotteluissa , ei autattanut vaikka vei ihan poliisi asiaksi . Ei korvauksia.
        Että sellainen kasvattaja.
        IKINÄ EN OSTAISI YOWINE CRIMES kennelistä

        Nimimerkki kasvattahalle vastuu: Ei se poliisi varmaan voikaan tuollaisessa tilanteessa tehdä mitään. Sinun kannattaisi ottaa yhteyttä kuluttajasuojavirastoon.


      • minelan
        kasvattajallevastuu kirjoitti:

        Otan kantaa asiaan , koska kyseinen kasvattaja myi minulle chihu pennun , 1300€ , ostin pitkäkarvaisena ,myytiin pitkäkarvaisena , rekisteröity pitkäkarvaisena , ilmoitettu rotuyhdistyksen sivuilla pitkäkarvaisena , on lyhytkarvainen , pennulla häntämutka , ilmoitettiin asiasta seuraavana päivänä , ei tullut vastaan neuvotteluissa , ei autattanut vaikka vei ihan poliisi asiaksi . Ei korvauksia.
        Että sellainen kasvattaja.
        IKINÄ EN OSTAISI YOWINE CRIMES kennelistä

        Sitä ebbbbn tiedä miten karvan pituus periuytyy. Voiko kaksi pitkäkarvaista saada lk-pentuja, mutttta häntämutkab alentaa pennun hintaa 40-50 prosenttial-.Tämän summa kasvattaja on velvollinen palauttamaan sinulle.


    • pauliinar

      Ikinä ole tästä kennelistä kuullutkaan...ja jos hinta 2300e pitää paikkaansa niin paperillisia urospentuja saa kyllä yleensä 1000-1500e hintaan!

    • touholiini

      Ostin Chiuahani Touhon MArkku Johanssonilta, ei kasvattaja, eikä 4.n pentue ole siitosprosenteiltaan kuin 0., 8 sukupolven mukaan. Sain aivan ihanan ja hurmaavan koiran, joka minelan Balsamin kera joukkojen, on todella älykäs ja ainakin toistaiseksi terve koira, luonne on mahtava. Eli koiraa ostettaessa kannattaa katsella ympäriinsä, myös ei niin sanottujen kasvattajien pentuja.

    • minelan

      Kennelistä ei ole tietoa, mutta tarkoititko kirjoituksellasi Freckle-Face Massimlionan ja Minelan Balsamin pentuetta, kasvattajana JU,

    • Buahhhh

      Taas se myy pentuja , mitäköhän niissä nyt on ????
      Edellisissä on pennuissa on on ollut , ja paljon.

    • minelan

      Oletteko muuten huomanneet, että sekarotuiset mixit maksavat kohtax enemmän kuin rotukoirat, joiden myynti takkuilee.Sekarotuinen voi maksaa 700 euroa, kun puhdasroyuisen saa 500 sadalla eurolla.
      Toivottavasti tämä rajottaisi hieman pentutehtailua ja nostaisi laatua.
      Minulle on aivan sama, mitä pentu maksaa, mutta rajansa kaikella.
      Touhon, chihu, kävi niin, että se oli molemmin puolin rakkautta ensisilmäyksellä. Kun näin Touhon, niin avustajani mukaan koko olemukseneni muuttui, en kuullut ja nähnyt muuta kuin Touhon. Se olin ihana tunne, että Merin ja muiden koirieni jälkeen tunsin niin syvää k iintymystä Touhoon ja Touho minuun.
      Se on uskomayon koira, viisas, älykäs, sosiaalllllinen, hurmaava herrasmies.
      Vielä ei ole tullut vastaan henkilöä, joka ei pitäisi Touhosta.b Kotihoidostakin henkilökunta on aivan ihastunut siihen.
      Varmasti sinäkin ihastuisit.

    Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      4985
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      31
      3154
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1817
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1770
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1635
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1491
    7. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1256
    8. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1247
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1237
    10. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1217
    Aihe