Tervehdys. Ekana, onko muilla ahistelijoilla korvien soimista oireena? Itelläni viikon verran vaivannut, äärimmäisen veemäistä. Sellaista kohinaa minkä seassa korkea vihellys. Enempi vasemmassa korvassa, mutta nyt tuntuu olevan toisessakin. Yksi päivä vaan huomasin että vinkuu ja nyt sen kuulee koko ajan, pahin kun koittaa nukkua. Kiva, tääkin vielä.
Aiemmin oli aloittamani keskustelu huimauksesta ja oudosta olosta päässä. Homma vaan jatkuu, ei helpota. Ihme paineita päässä, ohimoilla, jopa naamassa, ja keinuttaa ja väsynyt pönttö sekasin olo 24/7. Kuin kännissä olisi. Kaikenlaisia tosi pelottavia tuntemuksia :( niskat totaalisen juntturassa myös. Jatkuvasti varuillaan oleva epämiellyttävä olo, poissaoleva. Kaikki tuntuu kuin unelta, painajaiselta. Koko ajan tunne että jotain pahaa tapahtuu hetkenä minä hyvänsä.....pyörtyy, tulee kamala kiertohuimauskohtaus, kuolee, joutuu sairaalaan, kontrolli katoaa omasta kropasta. Ulos ei oikein uskaltaisi mennä kun pää tuntuu niin sekavalta, tuntuu kuin kävelisi laiturilla ja korvat menee lukkoon, ihme olo! Koko elämä peruttu kun ei uskalla eikä kykene mihinkään. Lääkityksenä ollut olikohan se Seroxat n kuukauden verran, muttei helpota.
Alkaa usko loppua, tuntuu että on lähtö lähellä.
Korvien soiminen + muuta
35
8348
Vastaukset
- Tinnitusonkyseessä
Oisko apua, jos pitäytyisit "kuulo"-sivuilla.
Kyseessä on tinnitus.- Huimaaja
Joo tinnitus on kyseessä. Ajattelin nyt kuitenkin vaan kysäistä että jos jollakin muullakin on ahdistuksesta/ stressistä johtuvaa tinnitusta( tai mistä lie sitten johtuukaan).
- 3t35ty
Voi johtua myös kehon yrittäessä sopeutua kohoneeseen värähtelytasoon , joka koko ajan menee korkeammaksi.
- Vesilintu89
Se voi tulla lääkkeestä, mulla ainakin tuli. Välillä korvat myös napsahtaa lukkoon. Taitaa mulla olla meluvauriotakin taustalla. Et sinä kyllä tuohon kuole, mutta ymmärrän, että on paha olo. Oletko yrittänyt kääntää ajatuksia katastrofista parempaan? Nuo ajatukset varmasti ruokkii sun pahaa oloa.
- Huimaaja
En tiedä mistä johtuu. Tänään on taas tullut tuota ulinaa ja huminaa tarkkailtua, perhanan inhottavaa. Ikäänku tässä ei nyt olisi muutakin murhetta. Vasemmassa korvassa vinkuu, välillä kai toisessakin. Kyllähän se meniere mielessä kummittelee kun sitä huimaustakin jatkuvasti vaan on.
- tinnittävä.m
Tuo niska-hartiaseudun jumittaminen johtuu kyllä ja vain puutteelisesta jumppahoidon puutteesta.
Minulla, vanhemmalla miehellä on tinnitus, korvien vinkuminen on ollut mukana koko elinaikani. Niin kyllä ahdistuskin.
Olen niin monia ahdistustiloja kokenut ja aina pinalle päässyt, että tuo kokemus kantaa. Kun on vielä bibolaarinen mielikin niin helppo tämä on ymmärtää.
Tällä hetkellä tinnitys kuuluu heikkotasoisena vain vasemmasta korvasta. Äsken molemmista korvista kuului aika vahva korkeataajuinen tinni.
Matalimmat mouruavaääniset ovat vakavempia. Joku paha ahdistustila voi sellaista aiheuttaa. Jaksamista ap:lle. - Huimaaja
Kiitti vastauksista! Lueskellut tuosta tinnituksesta, eihän se tosiaan haudan vakavaa ole.
Minä olen sellaisessa tilanteessa etten enää suoriudu kohta mistään. Oloni on jatkuvasti todella huono, on voimat ja keinot vähissä. Sairauspelkoisena tällainen oireilu on todella ahdistavaa hommaa. Kun ei uskalla luottaa että ahdistus tekisi näinkin rajua oireilua. Koko ikäni olen ahdistunut ollut ja aina oireillut milloin mitenkin fyysisesti, mutta ei mitään näin kovaa settiä.
- jatkuva keinuttava/heittävä huimaus....ihan joka asennossa
- paineen tunteet päässä, kasvoilla, niskassa ( todella omituisia ja iskee kaupassa pahimpana, meinaa taju lähteä, äkkiä pois!)
- kaikinpuolin sekava olo, kuin unessa, kännissä
- vatsa ihan sekaisin
- korvat menee lukkoon aina kun menen ulos, kotona ei niinkään
- kamala uupumus
Jnejne...
Nyt ei enää uskaltaisi millään ulos kotoa lähteä :( kaupassa käyn ja se on yhtä helvettiä! Matkaa n 200 metriä, ja senkin tallustaminen pää sekaisin on yhtä tuskaa. Mutta auta armias kun sinne kauppaan jalallaan astuu. Korvat lukkoon naps, jumalaton paine ohimoilla ja taju meinaa lähteä. Hikeä pukkaa ja niin armoton vapina ettei tavarat meinaa käsissä pysyä. Kassalla jonottaminen on se kaikkein pahin, hävettää ihan perhanasti! Äärimmäisen omituinen kokemus. Ja sitten samaa huojuvaa askellusta takaisin kodin turvaan. Olo on kotonakin koko ajan, mutta kun vaan makoilee ja koettaa olla hiljaa ja kiihtymättä, tunnit hitaasti matelee ja pian alkaakin uusi päivä ja sama helvetti uudestaan.
Mikä sairaus minua oikein vaivaa? Aivokasvain? - rgrgeh
Korvien soiminen johtuu korkeammasta energiasta jota virtaa tänne maapallolle.
- Huimaaja
Sais kyllä jotain korkeampaa energiaa meikäläiseen virrata
- Vesilintu44
Huimaaja, onko sinulla spostia? Minulla olisi sinulle asiaa.
- tinnitusyhdistys
Mitä lääkäri sanoo?
Voisi löytyä neuvoja kuulo-osastolta.
On tinnitusyhdistys, voisi liittyä jäseneksi
http://www.tinnitusyhdistys.fi
On joku toinenkin:
http://www.tinnitus.fi - Klkgfclg
Mulla ei ole lääkitystä mutta ahdistuneisuus häiriö kuitenkin ja mulla kaikki noi täsmälleen samat oireet! Tinnityksestä ja huimauksesta koko helahoitoon ja lääkäri minulle sanoi että mulla on stressi oireita.
- Klkgfclg
Mutta myös migreeni diagnoosi löytyy ja migreeni voi aiheuttaa myös tinnitystä.
- Klkgfclg
- jatkuva keinuttava/heittävä huimaus....ihan joka asennossa *check
- paineen tunteet päässä, kasvoilla, niskassa, meinaa taju lähteä
*check
- kaikinpuolin sekava olo, kuin unessa, kännissä
*check
- vatsa ihan sekaisin
*check
- korvat menee lukkoon
*check
- kamala uupumus
*check
Jnejne...
*check - Huimaaja
Kohtalotoveri! Onko lääkäri tuosta migreenistä ollut mitä mieltä, siis voisiko se aiheuttaa noita oireita? Tietty jos sinulla on ihan tyypillinen migreeni kohtauksineen, niin tuskinpa. Tässä kaiken googlanneena löytänyt sellaisen kuin MAV( migraine associated vertigo), mistä ei tunnu suomeksi juuri tietoo löytyvän. Päänsärytön migreeni tms. Toisaalta nää oireet on ihan jatkuvia....ehkä kaukaa haettua.
Onko sinulla kauan ollut näitä oireita? - Klkgfclg
Minulla ihan tyypillinen migreeni, mutta lääkäri sanoi vain että stressi oireita ja että tinnitys liittyy migreeniin koska päänsärky voi johtua niskojen kireydestä jne joka aiheuttaa tinnitystä.. Ja usein kun huimaa niin korvissa soi joten se voi liittyä myös suoraan siihen. Itsellä kuumassa suihkussa kaikkein pahinta kun korvissa alkaa soimaan ja huippaa ja pyörryttää niin paljon että pitää mennä lattialle istumaan. Mulla on ollut näitä puolisen vuotta.
- Huimaaja
Ok, aivan, niska jumittaa, migreeniä, tinnitusta, huimausta. Mutta miksi niskat jumittaa, no kun jännittää ja ahistaa. Ja kun huimaa, niskoja automaattisesti jäkittää lisää, ja taas viskaa päässä lisää. Siis minulla on ihan selvästi jännitysniska, ollut iät ja ajat. Hyvä tietää että se voi tinnitustakin tehdä. Ainakin siis niskat pitäisi saada parempaan jamaan, vaikkei se oliskaan se ns alkusyy kaikille oireille, pahentamassa ainakin.
Lämmin suihku itelläni joko selkeyttää oloa hetkeksi, tai sitten pahentaa( tulee tosi tuskanen olo, raskas hengittää, heittää jne)....aina jotenkin vaikuttaa. Verihän siinä taitaa alkaa päässä kiertää kun aikansa kuumassa lotrailee. Sama homma saunan kanssa. - Klkgfclg
Juuri näin
- hieroskeleitsekin
Voit muuten itsekin hieroa niskaasi.
Laita oliiviölyä ja hiero.
Ajattele että kyll tää auttaa.
Voit myös hieroa itse päätäsi, silleen kuin sinusta itsestäs tuntuu hyvältä.
Tottakai ammattimaiset hierojat osaavat, mutta eipä sitä aina ehdi tilata aikaa, ja majsaahan se myös.
Ehkä googelilta löytyisi jokin ohje? - jännää_eikö
Kuuntele. Saat varmasti tahdista kiinni. Ihan varmasti päässäsi joku 'räppää' sen tinnituksen tahtiin. Aika rumiakin. Eikö?
- Huimaaja
Joo kuuluu. Ei onneksi räppiä, en siitä niin pidäkkään. Sellasta rumaa viulunsoittoa enemminki. Olen ehkä entisessä elämässäni ollut viulisti, tai sitten edesmennyt isoisäni koettaa ottaa yhteyttä (soitti viulua) tinnitukseni kautta. Isoisä, mene kohti valoa!! Jätä korvani rauhaan epävireiseltä soitoltasi, se kuulostaa ihan tinnitukselta!!
- vesilintu33
Siellä se isoisä soittaa Seroxattia =)
- paappu
Kyllä tuosta selviää. Mulla oli niin paha asentohuimaus että konttasin vessaan. Lähin kauppa oli Teboilin myymälä. Sieltä hain pitkään ruokani. Tuosta jo yli 10 vuotta aikaa. Silti välillä pakko pysähtyä paikoilleen kun koko maailma ahdistaa...
- kjhgfdde
Sen Seroxatin vaikutusta. Lopeta se, niin paranet.
- 123456789101112
Vastasin edelliseen viestiisi, että minulla on ollut samanlaisia oireita. Kävin sittemmin fysioterapiassa ja hän kauhisteli kuinka jumissa niskahartiaseutuni on. Oudot tuntemukset johtuivat siis siitä. Varsinkin joku niskassa oleva korvan toimintaan liittyvä lihas oli ollut aivan kivikova. Fysioterapeutti sitten osasikin heti kysyä että onko ollut korvaoireita, ja kyllähän minulla oli huminaa ja tinnitusta ollut. Jumppaliikkeiden myötä on hieman helpottanut. Suosittelen lämpimästi että menisit myös fysioterapiaan.
- Ahdistunutniskajumi
Itsellä kanssa ihan ihme oireita, korvassa välillä kuuluu sydämmen syke, humahduksia päässä, huimaa, oksettaa, tinnittää, maha sekaisin ja kuulo ongelmia. Ahdistuneisuushäiriö todettu, mutta lääkitystä en ole saanut. Niskat jumissa ollut aika kauan, hierojalla olen käynyt, hetkellinen apu oli, mutta eipä se hetkellinen apu vaan auta. Tuntuu jo aika turhauttavalta kun mitään ei oikein voi tehdä tämän ahdistuksen takia :( olisko kellää hyvää vinkkiä millä itse pystyisi ahdistusta välttämään? Niin ja minun ahdistus on ns "tuntemattomasta syystä" tuleva ahdistus.
- Huimaaja
Ei oo olot helpottanu. Tinnitus on kadonnu, ainakin pahin. Jatkuva keinuttava olo, pään kiristys, paine päässä, niskojen ja pään kuumotus, kamala väsymys, naaman väsymys oireet, poissaoleva "huumattu" olo jne jne jatkuu vaan. Ihan pihalla 24/7. Toivo ees pienestä helpotuksesta on kadonnu. Kaularangasta on vikaa löytynyt...
- Kirsi-Liina
Minulla korvat ei soi mutta muita oireita riittää
-lihasjännitys käsissä
-tärinää käsissä
- yöllä pää tuntuu tärisevän
- huimausta
- kouristuksia, jotka tosin nyt ilmeisesti lääkkeen ansiosta loppuneent (rivatril)
- käsien herkistyminen
.,,,itselleni vaikea uskoa, että nuo kaikki johtuisivat ahdistuksesta mutta tuollaisia oireita löytää kun netistä googlaa. Itsekseni mietin vieläkö jaksaisin yrittää syiden löytämistä oireilleni vai uskaltaisinko todeta, että ahdistuksesta johtuu.. - Bbjacj
huimaaja: mullaki ihan samoja oireita, ollu jo parikyta vuotta enka viel kuollu. ahdistukseen sopiinoi oireet hyvin. sain hiljan viel fibromyalgia diagnoosin mutta siihen kuuluu viel muutaki kuten nivelkivut etenki mut noi nivelkivut mulla alkoivat vasta myohemmas vaiheessa joten toivottavasti ei o samanfibromyalgia kaaoksen alkua ku mulla johon liittyy suurinpiirtein kaikki tassaki edella jo mainittu.
- AhdistunutMies
Kyllä oikeastaan kaikki nuo aloittajan mainitsemat oireet on tottuja minullekkin. Lisäksi itsellä on usein myös sellainen tunne että päässä virtais jotain ylimääräistä ainetta. Pelottaa jos noi oireet ei johtuiskaan ahdistuksesta vaan esim alkavasta aivohalvauksesta. Vielä pelottavampaa asiasta tekee sen kun asun yksin niin kukaan ei olisi edes auttamassa jos olis tosi hätä kyseessä eikä itse kykenisi soittamaan itselleen apua.
- pikkusantusta.asti.tinni
Parhaillaan molempien korvien ja koko pään alueeltya kuuluu melko voimakasta monitaajuista kihinää.
Kiusaantuminen tai ahdistuminen on tietysti asennekysymys. Ne pitkät ja hitaat, mouruavat tinnitykset ovat pelottavia. Ne mouruavat pahan vaaranpelon odotuksessa.
Tiheä moniäänisyys ilmaisee aivosynopsien aktiivisuutta; sinulla peuhaa! - menieristi
Menieren oireyhtymä taitaa olla kyseessä. Sitä sanotaan myös Menieren taudiksi.
- Menierekö
Mutta onko Menierentaudissa muutakin huimausta kuin se kiertohuimaus?
- menieristi
Menierissä on vähän kaikenlaista huimausta. Tauti on jokaisella erilainen, kohtaus voi kestää
20 min. tai 3 päivää jne. Ympäristö pyörii, makuulla huimaa, horisontti keikkuu, istuessa on "heitätyshuimausta". Itsellänikin jokainen kohtaus on vähän erilainen, mutta yleensä kova, huimaus on kovaa, oksennan, noin 3 päivää.
Joillakin on lievempiä. Jatkuva tinnitus on minulla ollut siitä lähtien kun tauti alkoi. Silmävärveet kuuluu tautiin aika ajoin enemmän tai vähemmän voimakkaana. Näkee lamput ja TV-ruudun ainakin kymmenenä vilistävän. Ei voi lukea, alkaa oksettaa.
Jos kestää yli 3 päivää ettei pysy mikään sisällä, pitää lähteä sairaalaan nesteytykseen.
Kohtaukset on pahoja, mutta niihin EI kuole.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Helena Koivu menettänyt lapsensa. Onko Mikko Koivulla oma laki?
Voiko olla totta että äidiltä viedään lapset ja ei mitään syytä ole edes kerrottu äidille itselleen.?4235588Hannu Pikkarainen ehdottomaan vankeuteen
KKO tuomitsi 1 v 9 kk. Tämä ei ole Hannulle ilon päivä.1891938Pikkunaiselle terkkuja
Olet parasta koko maailmassa! Kaikkein ihmeellisin. Olisitpa täällä. 🧡 harmaasusi3671864- 1221088
Kuvataiteilija Johanna Oras lataa mielipiteensä Miina Äkkijyrkästä Farmilla: "Miinahan oli..."
Oho! Johanna Oras ottaa kantaa kollega-Äkkijyrkän Farmi-puuhiin. Farmi Suomi -realityssä koettiin v. 2024 todellinen yl51014- 27928
Olet vieläkin täällä
Tunnen energiasi. Tunnen että ajattelet minua. En aio koskaan enää ottaa sinuun yhteyttä. Voit ottaa minuun, jos itse h60834- 74817
Oishan se coolia
Kun sais maistaa sun huulia 😘 Mukavaa päivää Hei, just sulle miehelle, josta haaveilen ❤️55723- 37714