Työpaikallamme on menossa väittely siitä, että minkä pituinen on variksen siipienväli noin keskimääräisesti? Googlettamalla en ole tietoa löytänyt, eikä Korkeasaaressa vastattu puhelimeen, vaikka pitäisi olla tänään joulupäivänä auki.
Palokärjen kohdalla todetaan, että palokärki on samankokoinen kuin varis. Palokärjen pituus olisi 40-46 cm ja siipienväli 67-73 cm. Mahtaako siipienväli olla sama variksellakin.
Pystyisikö joku teistä auttamaan asiassa ja antamaan mahdollisesti nettilinkin sivuille, jossa tuo siipienväli mainittaisiin?
Kiitos jo etukäteen.
Variksen siipienväli?
8
1982
Vastaukset
- Teppo Tulppu
se siipien väli ole paljoa paria senttiä enempää, se siipien kärkiväli sitten onkin vähän enemmän.
- Wanha Waris
No joo... Siis se siipien kärkiväli... Vähän huonosti kirjoitettu.
- vanha vaakku
Variksella kärkiväli on suurempi kuin palokärjellä, n.keskim. 90cm.Olipa sinulla tarkka tieto palokärjen mitoista.
- Wanha Waris
...Löysin palokärjen strategiset mitat. Pitää varmaan luottaa tuohon sun tietoon. Mistä löysit vastauksen?
- vanha vaakku
Wanha Waris kirjoitti:
...Löysin palokärjen strategiset mitat. Pitää varmaan luottaa tuohon sun tietoon. Mistä löysit vastauksen?
on sovellettu lintuoppaasta ( tarkka 84-100 cm)
- Anonyymi
Variksen siipiväli on reilusti enemmän kuin palokärjen, variksella on lähemmäs 90cm. Itse olen variksen siipivälin mitannut oli 94cm.
- Anonyymi
Variksen koko
Pituus 44–51 cm, siipien kärkiväli 84–100 cm, paino 410–675 g. - Anonyymi
Pienellä on pieni väli, isolla isompi. Sitä isommalla tosi iso.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Minulla heräsi huoli sinusta ajatteluni kohteesta!
Toivottavasti sinulla on siellä jossain kaikki hyvin. Välitän sinusta edelleen vaikka olet varattu, etkä tykkää minusta.865407- 1643612
- 533189
Missä Sanna nyt suvaitsevaisuus?
Tekijä on nyt kuitenkin jotain muuta kuin suomalainen niin eikös nyt pitäisi suvaita kulttuuri eroja ja rakastaa tekijä2032116- 351931
- 331864
- 461823
- 571714
- 191673
- 191627