Elikä vuosimallia 2011 Focus mk2 pyörittää starttia välillä huonosti. Tätä tapahtuu noin pari-kolme kertaa kuussa. Säällä, lämpötilalla eikä koneen lämpötilalla ole ollut mitään merkitystä. Ainut mitä olen huomannut, että jos pitää sytytysvirtoja päällä bensapumpun hurinan jälkeen kymmeniä sekunteja tai muutamia minuutteja, niin tämän jälkeen startti on ollut laiska. Elikä tuntuu, ettei lähde edes pyörittämään, sekunin avaimenväännön jälkeen pari pyöräytystä, ja sitten hörähtää käyntiin ja valot syttyy. Käy aivan tasaisesti, ei haise bensa tai muutakaan outoa. Ei nyi tms huomautettavaa ajossa ei ole. Kun sammutan ja starttaan samantien uudestaan, ei mitään ongelmaa, lähtee kuin pitääkin.
Voisiko akku olla syypää? Eikö tuollainen 4-6 vuotta ole ihan normaali kestoikä akulle.
En ole joutanut testaamaan akkua vielä.
Startin hiiliä tai solenoidia olen myös miettinyt, mutta eikö tuo silloin oireilisi enemmän ja useammin? Jos hiilet loppu tai solenoidi rikki niin silloinhan jokaisen käynnistyksen pitäisi olla heikko?
Paljonhan näitä Focuksen starttiongelmia näkyy olevan, mutta en ole löytänyt juuri samanlaista mitä itsellä.
Starttaa ja pyörittää laiskasti
focuksenstartti
5
438
Vastaukset
- jrjjyrjr
Odottaa hetken kunnes pörinät loppuu ennekuin käynnistää kylmänä..
- focuksenstartti
Niin on tapana, en suoriltaan starttaa vaan odotan bensapumput sun muut ensin. Jos teen jotain säätöjä tai venytän muusta syystä käynnistystä sytytysvirrat päällä, auto starttaa huonosti ja hörähtää käyntiin laiskasti.
- Akku_lopussa
Tai ei ole latautunut täyteen. Pieni virrankulutus tyhjentää kokonaan.
- focuksenstartti
Akkutesterillä akku on täydessä varauksessa, akussa ja jännitteissä ei näytä olevan sittenkään häikkää. :/
- kiiltäväksi
Akun napojen putsaus tekee namia foordille!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan2004128- 2413304
Oulaisten vaalit, hyvä alku mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.
Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus12331En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.792245Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va851933Exän käytös hämmentää (taas)
Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k2391589- 1361236
- 481208
- 151188
- 991111