Elikä vuosimallia 2011 Focus mk2 pyörittää starttia välillä huonosti. Tätä tapahtuu noin pari-kolme kertaa kuussa. Säällä, lämpötilalla eikä koneen lämpötilalla ole ollut mitään merkitystä. Ainut mitä olen huomannut, että jos pitää sytytysvirtoja päällä bensapumpun hurinan jälkeen kymmeniä sekunteja tai muutamia minuutteja, niin tämän jälkeen startti on ollut laiska. Elikä tuntuu, ettei lähde edes pyörittämään, sekunin avaimenväännön jälkeen pari pyöräytystä, ja sitten hörähtää käyntiin ja valot syttyy. Käy aivan tasaisesti, ei haise bensa tai muutakaan outoa. Ei nyi tms huomautettavaa ajossa ei ole. Kun sammutan ja starttaan samantien uudestaan, ei mitään ongelmaa, lähtee kuin pitääkin.
Voisiko akku olla syypää? Eikö tuollainen 4-6 vuotta ole ihan normaali kestoikä akulle.
En ole joutanut testaamaan akkua vielä.
Startin hiiliä tai solenoidia olen myös miettinyt, mutta eikö tuo silloin oireilisi enemmän ja useammin? Jos hiilet loppu tai solenoidi rikki niin silloinhan jokaisen käynnistyksen pitäisi olla heikko?
Paljonhan näitä Focuksen starttiongelmia näkyy olevan, mutta en ole löytänyt juuri samanlaista mitä itsellä.
Starttaa ja pyörittää laiskasti
focuksenstartti
5
412
Vastaukset
- jrjjyrjr
Odottaa hetken kunnes pörinät loppuu ennekuin käynnistää kylmänä..
- focuksenstartti
Niin on tapana, en suoriltaan starttaa vaan odotan bensapumput sun muut ensin. Jos teen jotain säätöjä tai venytän muusta syystä käynnistystä sytytysvirrat päällä, auto starttaa huonosti ja hörähtää käyntiin laiskasti.
- Akku_lopussa
Tai ei ole latautunut täyteen. Pieni virrankulutus tyhjentää kokonaan.
- focuksenstartti
Akkutesterillä akku on täydessä varauksessa, akussa ja jännitteissä ei näytä olevan sittenkään häikkää. :/
- kiiltäväksi
Akun napojen putsaus tekee namia foordille!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sä et pääse yli, mä en pääse yli
Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V1281498- 371411
- 671215
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa541149- 69994
Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?
Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi255961Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei195948- 73911
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää16830Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta
Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps106818