Voiko estrogeeniä käyttää esim jaksottain kun jatkuva käyttö tuntuisi olevan liikaa. Oireet vähäiset ja päivittäinen käyttö turvottaa ja saa haluttomaksi. Käytössä divigel 0,1 %. Meneekö hormonitoiminta aivan sekaisin jos laittaa geeliä olon mukaan? Välillä hikoilu tulee heti annosta vähennettäessä, välillä pärjää hyvin ilmankin.
Jaksotusko?
2
63
Vastaukset
- popsija
Kannattaa asiaa kysyä reseptin kirjoittaneelta lääkäriltä,ennenkuin ominpäin alkaa jaksottamaan lääkitystä,koska keho voi mennä sekaisin,mitä lääkäri sanoi ja lääkeopas?
- gfhdfgjgjgfdjgf
Vaihdevuosiluennolla eräässä lääkärikeskuksessa kerrottiin, että äkillinen hormonikorvaushoidon lopettaminen lisää vuoden kuluessa sydänkohtauskuolemia selkeästi. Johtuu siitä, että estrogeeni laajentaa verisuonia. Jos verisuonissa on jo muutenkin kalkkeutumaa, niin estrogeenin määrän aleneminen voi olla viimeinen niitti sydänkohtaukselle. Jokainen tietysti päättää itse.
Itse kuulun sydäntautisukuun, mutta meidän suvussa ei ole myöskään pahasti oireilevia vaihdevuosia. Eli ei tekisi mieli aloittaa hormoneita, mutta ainakin osa naisista pelastaa henkensä niiden ansiosta. Jos haluaa lähnnä suojella alapään limakalvoja, niin voi käyttää paikallisvalmistetta. En tiedä, korreloivatko vaihdevuosioireet tai niiden puute mihinkään. Oman suvun perusteella sanon, että ei. Oireettomat vaihdevuodet voivat olla kuolemaksi, ja hankalat vaihdevuodet vain kiusa elämänlaadulle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet taitava
monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo768232Sinällään hauska miten jostakin
jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per583243- 372556
Miten voit manipuloida katsojalukuja?
Palstatrolli ja väsynyttä sontaa palstalle suoltava Varmakkakkiainen on viime aikoina vedonnot siihen, että hänen ketjuj172170Osuuspankki Kuhmo!
Ei pysty pitämään yhtä Otto pankkiautomaattia toiminnassa Ksupermarketin kanssa,20 vuotta sitten Kuhmossa oli neljä auto362129- 252107
- 131907
Rakkaalleni!
Halusin tulla kertomaan, että sinua ajattelen ja ikävöin vaikka olen sukuloimassa. Meinasin herkistyä, kun tykkään sinus151703- 611647
- 181609