Millaisen äänen jätät jälkeesi?

kuutamohiipijä

Olen itsekseni ihmetellyt että onko hyvinkin "hienoa" käyttää kenkiä joissa korot pitävät kamalaa kopinaa.
Olin suuressa huonekalukaupassa ja käytävillä liikkui touhukas nainen jonka kotoista oli jäänyt pois vaimentimet.
Mielikuva siitä että kaikki naiset käyttäisivät tuollaisia jalkineita,, meteli olisi melkoinen.
Korot paukkaa ja vaatteet suhisee.
Minun liikkumisestani kai jää laahaava hiljainen ääni.

30

1450

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Löysin kesällä ihanat sandaalit, sellaiset terveyssandaalien tapaiset mutta pronssin värisillä leveillä remmeillä. Kympin maksoivat, oh mikä löytö. Sopivat jalkaankin kuin valetut.
      Siinä oli pikkainen miinus, siinä että sopivat niin hyvin. Mun jalkapohjat tykkäs niistä niiiiiin paljon, että muiskautti äänekkään suudelmaan kengille joka askeleella. Tiekkö, kun kaksi pehmeää kappaletta kohtaavat toisiaan niin täydellisesti, ettei väliin jää edes ilmaa. Kun pakosti joutuvat eroamaan, kuuluu twwwrruimpp. Vähän kuin vähän löysemmän pierun ääni. Kyll mä kopinaa otan mieluummin mennen tullen.
      Varvastossut oli toinen kesän ihanuus, käy kaikkien vaatteiden kanssa ja nopeat pukea. Tietyn lattiapäällisteen kanssa kuuluu niiden kanssa "iiii-knuuu-iiii-knnuuu". Äänekkäästi. Kyll mä kopinaa ai sanoinko mää sen jo....
      Isäni askeleet ei muuten kuule ikinä. Hän hiipii kuin pantteri. Johtuu kuulemma siitä että nuorena kloppina oli tiilikattomestarin oppipoikana. Tiilien päällä piti kulkea niin ettei ne rikkoutunut.

• Heikunkeikku

*Pursk* :) Kirjoititpas taas niin hauskasti, että justiinsa joo.
        Ihan tarkalleen tiedän, mimmoset kengät sun kintuissa on ollut. Mulla on kans joskus ollut semmoset kengät, joista on muiskausäänet kuuluneet.
        Toissa kesänä menin taidenäyttelyyn. Iso halli, kiiltävän kovine lattioineen. Minulla oli toisesta korkokengästä lähtenyt korosta se kanta ja korko oli metallinen äänekkyys. Kun eteisestä siirryin näyttelytilaan, kaikui (akustiikka pelas hyvin) HYVIN äänekäs KLOPS. Muutaman askelen otettuani eli KLOPS-psss-KLOPS-pss-KLOPS.... ja huomattuani ihmisten minuun suunnatuista naamatauluista, tulin tulokseen, että tarttee muuttaa kävelytyyliä. Kannallisella kengällä astantani oli normaali, mutta metallipiikillisellä korkokengällä jouduin astumaan kuin balettitanssija ikään eli varpailla. Noh, askeltaminen muuttui konkkaavan näköiseksi ja minusta valui kaikki naisellinen sulokkuus veks. Tuntui kuin olisi eri pituiset jalat. Ei kivaa, ei kivaa.

.
        Joskus kauan aikaa sitten mulla oli aivan yli-ihanat kiilapohjaiset (nekin korkeat) kengät. Semmoset korkkikiilaiset ja jalan päälle tuli ohuet nahkaremmit, joiden reunat olivat narua. Ne sopivat kans minun jalkaani ku nenä silimään. Kerrassaan kauniit ja ihanat. Niissä oli vaan se vika, että joka askeleella kuului Nirsk-nirsk-nirsk-nirsk. Pidin niitä sitten vaan ulkona, en viitsinyt kinttuihin laittaa, jos menin johonkin sellaiseen paikkaan (sisä), jossa tuo nirskunta olisi kuulunut.

• Heikunkeikku kirjoitti:

*Pursk* :) Kirjoititpas taas niin hauskasti, että justiinsa joo.
        Ihan tarkalleen tiedän, mimmoset kengät sun kintuissa on ollut. Mulla on kans joskus ollut semmoset kengät, joista on muiskausäänet kuuluneet.
        Toissa kesänä menin taidenäyttelyyn. Iso halli, kiiltävän kovine lattioineen. Minulla oli toisesta korkokengästä lähtenyt korosta se kanta ja korko oli metallinen äänekkyys. Kun eteisestä siirryin näyttelytilaan, kaikui (akustiikka pelas hyvin) HYVIN äänekäs KLOPS. Muutaman askelen otettuani eli KLOPS-psss-KLOPS-pss-KLOPS.... ja huomattuani ihmisten minuun suunnatuista naamatauluista, tulin tulokseen, että tarttee muuttaa kävelytyyliä. Kannallisella kengällä astantani oli normaali, mutta metallipiikillisellä korkokengällä jouduin astumaan kuin balettitanssija ikään eli varpailla. Noh, askeltaminen muuttui konkkaavan näköiseksi ja minusta valui kaikki naisellinen sulokkuus veks. Tuntui kuin olisi eri pituiset jalat. Ei kivaa, ei kivaa.

.
        Joskus kauan aikaa sitten mulla oli aivan yli-ihanat kiilapohjaiset (nekin korkeat) kengät. Semmoset korkkikiilaiset ja jalan päälle tuli ohuet nahkaremmit, joiden reunat olivat narua. Ne sopivat kans minun jalkaani ku nenä silimään. Kerrassaan kauniit ja ihanat. Niissä oli vaan se vika, että joka askeleella kuului Nirsk-nirsk-nirsk-nirsk. Pidin niitä sitten vaan ulkona, en viitsinyt kinttuihin laittaa, jos menin johonkin sellaiseen paikkaan (sisä), jossa tuo nirskunta olisi kuulunut.

No pursk vaan itelles ja metallikoroillesi :))
        Mulla on ollut myös sellaiset kiilakorkoiset korkeat sandaalit! Ne oli ihanat, mukana jopa koiralenkillä kun ei edes huomannut kävellessä että olit korkkarit jalassa. Arvaat varmaan koira-ihmisenä minne ne joutui, hauva pisteli toisen poskeen "teininä". Mikä muuten siinäkin on, että jos koira syö kenkiä, se syö vain aina parista sen yhden kengän. Ei toista. Ja tietty kaikkien parien kohtalo on se tasan sama.
        Se kiilakorko onkin kinkkinen juttu. Mä suorastaan rakastan Vagabond kenkiä, voisin vaikka juoda samppakaljaa niistä, ja heillä oli mallistossaan iki-ihanat kiilakorkokengät, mustat ja tyylikkäät, olisivat sopineet minkä outfitin kanssa tahansa, auts, tulipa pitkä lause. Mutta ei ne jalassa pysyneet, pohja oli liian kova ja taipumaton. Olisi pitänyt olla kuin hanska, tai varpaat muussinna sais kävellä kuin ankka. Siitä totesin että kiilakorkoinen on hyvä vain jos on remmi.
        Kengät muistuttaa hyvin paljon miehiä, jotkut on kauniit mutta täysin käyttökelvottomat :)) ne on hyviä vain jos on rem... oops, väärä rivi...

• Heikunkeikku

Tässä kiiruusti naputtelen vielä yhen kommentin (oon lähdössä kauppoihin).

Miesten pitäisi opiskella naisten kenkien "äänensävyjä".
      Kengistä kuuluva klopina on suoraan verrannollinen naisen esim. ärsyyntymisolotilaan sen hetkiseen suhteeseen miehen kanssa käytyyn kommunikointiin.
      Viisas mies vaikenee tai alkaa kiemurtelemaan positiivisesti, mikäli naisen kantapäistä kuuluva klopina on hyvin äänekästä ja mahdollisesti nopeatempoista. Jos naisen liikehdintä korkokenkineen päivineen on pehmeän kissamaisen suloista, niin mies olkoon rauhaisa, nainen on vastaanottavaisella tuulella.
      Näin se vaan menee:)

• nuormieli

"Heikunkeikku" oot asiantuntija juuri noin se menee!. Minun kengistani on viimeaikoina kuulunut juuri tuo ensiksi mainitsemasi kopse, joskus nuo "kaksilahkeiset" ottavat paahan niin et se kopse kuuluu jo alapaastakin.

• Heikunkeikku
        nuormieli kirjoitti:

"Heikunkeikku" oot asiantuntija juuri noin se menee!. Minun kengistani on viimeaikoina kuulunut juuri tuo ensiksi mainitsemasi kopse, joskus nuo "kaksilahkeiset" ottavat paahan niin et se kopse kuuluu jo alapaastakin.

Elekielien lukeminen luonnistuu naisilta huomattavasti helpommin, kuin miehiltä :) Kenkien kopsuttaminen on yks elekieli ja nimenomaan Tarkoitettu miehille. On keimailukopse, huomaa-minut-kopse, kiukkuunen kopse, vieläkin kiukkuusempi ja siitäki vielä enemmän :)

• ent.siivoojaparka

Ei pidä paikkaansa kuin ehkä sinuun.
        Vanhimmalla sisarellani on ollut ihan lapsesta saakka se tyyli kävellä, että hän hakkaa kantapäitään lattiaan niin että talo tärisee, paljain jaloin ja sukkasillaankin.
        Kyllä hän silti on ollut vastaanottavainen hänen lapsikatraansa päätellen.
        Naapurin tomeran rouvan myös tunnistaa askelista, kun hän kulkee rappukäytävässä, kiireiset kuuluvat askeleet. Silti hän vaikuttaa aina hyväntuuliselta.
        Minulta ei jää jälkeeni mitään ääntä. Ihan kuulostelin kotia takaisinpäin tullessa, että kuuluuko menomatkani askeleita vielä. Ei kuulunut.

• Heikunkeikku
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

Ei pidä paikkaansa kuin ehkä sinuun.
        Vanhimmalla sisarellani on ollut ihan lapsesta saakka se tyyli kävellä, että hän hakkaa kantapäitään lattiaan niin että talo tärisee, paljain jaloin ja sukkasillaankin.
        Kyllä hän silti on ollut vastaanottavainen hänen lapsikatraansa päätellen.
        Naapurin tomeran rouvan myös tunnistaa askelista, kun hän kulkee rappukäytävässä, kiireiset kuuluvat askeleet. Silti hän vaikuttaa aina hyväntuuliselta.
        Minulta ei jää jälkeeni mitään ääntä. Ihan kuulostelin kotia takaisinpäin tullessa, että kuuluuko menomatkani askeleita vielä. Ei kuulunut.

Semmoset ihmiset joiden kävelytyyli on jo alkujaan taloa täräjyttävä, niin he eivät voikaan käyttää tehosteenaan jalkojen lisäklopinaa :) Vain ne, jotka sipsuttavat normaalisti äänettömästi, he voivat sitten kantapäitään klopsutella, että kumppani siitä tietää, että jahas jassoo vaimoa pistää vihaksi.
        Oma kävelytyylini ei ole töminäistä plaatua, vaan enemmän hiljaista menoa.

• eppu2
        Heikunkeikku kirjoitti:

Semmoset ihmiset joiden kävelytyyli on jo alkujaan taloa täräjyttävä, niin he eivät voikaan käyttää tehosteenaan jalkojen lisäklopinaa :) Vain ne, jotka sipsuttavat normaalisti äänettömästi, he voivat sitten kantapäitään klopsutella, että kumppani siitä tietää, että jahas jassoo vaimoa pistää vihaksi.
        Oma kävelytyylini ei ole töminäistä plaatua, vaan enemmän hiljaista menoa.

Minusta kuulostaa, varsinkin öiseen aikaan, kun on hiljaista, että yläkerrassa asuu norsu.

• Paljaat jalat eivät kulkijaa paljasta. Tennaritkin on tosi hiljaiset. Ja huopatossut. Joita minulla ei tosin ole.
      Pääasia ettei kuulu narinaa.

• korppis1

Kenkien jättämä ääni on suoraan verrannollinen millaisessa olosuhteessa kenkä kulloinkin etenee.

• korppis1 kirjoitti:

Kenkien jättämä ääni on suoraan verrannollinen millaisessa olosuhteessa kenkä kulloinkin etenee.

Niinpä tietenkin, alustastahan se ääni tulee, hiekkatie rahisee, nurmikko suhisee jne.
        Oli minulla kerran kengät, jotka eivät tykänneet kirjaston lattiasta, ihmeellistä suhinaa ja rouskutusta kuului. En vienyt niitä enää kirjastoon, kun eivät osanneet siellä käyttäytyä.

• korppis1
        Ancelina kirjoitti:

Niinpä tietenkin, alustastahan se ääni tulee, hiekkatie rahisee, nurmikko suhisee jne.
        Oli minulla kerran kengät, jotka eivät tykänneet kirjaston lattiasta, ihmeellistä suhinaa ja rouskutusta kuului. En vienyt niitä enää kirjastoon, kun eivät osanneet siellä käyttäytyä.

Täällä Hollannissa kenkäri kohtaa mukulakiveä ja lautalattiaa ja näin ollen ne pitävät alustansa mukaista ääntä. Eilen minulla oli uudet talvinilkkarit. Ne eivät kopisseet, mutta kesänilkkarini pitävät seksikästä kopinaa, kutsuen "katso perääni"

• k-kk

Erikoisin ääni on varmaan tullut sandaaleista ,tuli joskus piipahdettua tuol ginean lahden maissa ja kätevät paikalliset suutarit niit väsäsi.
      Ei niillä mitään nahkaa ja puunauloja ollut mut kuormaauton päällirenkaita oli , siitä kun jalan mukaan lohkaistiin kulutuspintaa niin kyllä kelpas kävellä.
      Niis ku oli naru varpaitten välis ja tuuman pohja niin ne oli semmoset makko miehen sandaalit.
      Jumalattoman liukkaat märällä kannella ja niist lähti semmonen tömähtävän kitisevä ääni laivan konkilla ku steppaili.

• eppu2

Näin kerran telkkarissa, kun tekivät noita autonrengassandaaleja. Saivat vähän elntoa siitä.
        Itsellä on yhdet kopisevat, muuten sopivat, kävelen niillä hiljaa.
        Kadehdin tuota kissaa, yht´äkkiä se on takana, enkä ole kuullut mitään.

• Heikunkeikku

"koti-kiusattu"
        Tuli mieleen, että jos olis Oikein isojalkainen mies ja sille tehtäis auton päällirenkaasta kengät, niin eikö niitten kenkien pohjat olis epämiellyttävän kaarevat. Vähäkö niinku kumiset keinutuolin jalat. Ku seisois paikallaan ja tulis tuulenpuuska joko eestä tai takaa, niin kiikahtais joko nenälleen tai takaraivolleen. Tuulettomalla säällä vois itteänsä hissukseen kiikutella.

• ent.siivoojaparka
        eppu2 kirjoitti:

Näin kerran telkkarissa, kun tekivät noita autonrengassandaaleja. Saivat vähän elntoa siitä.
        Itsellä on yhdet kopisevat, muuten sopivat, kävelen niillä hiljaa.
        Kadehdin tuota kissaa, yht´äkkiä se on takana, enkä ole kuullut mitään.

Kissoista puheenollen.
        Kävin aamulla likan kotona ruokkimassa kissoja. Kissat olivat avanneet telkkarin yön aikana, kun oli ehkä käynyt aika pitkäksi. Onneksi eivät olleet laittaneen ääntä täysille, että olisivat häirinneet naapureita. Nyt laitoin kaukosäätimen vähän piiloon, etteivät ihan mitä vaan siellä katsele ja saa huonoja vaikutteita.

• Yleensä kotioloissa sipsuttava tai hiipivä ääni tai sitten liikun äänettömästi kuin haamu. Siipen havinaa kun mielikuvitus lentää. Nuorempana klip-klip-klip kuin keijuhevosen kavioiden ääni Rivendelin joen sillalla....kun metalliskantaisissa stiletoissani kopistelin pitkin maailman turuja ja toreja. Nyt jopa kumisaappaiden lätinä kostealla syksyisellä metsäpolulla.

• bessie-

Koroista jäänyt pois vaimentimet? Myydäänkö jossain sellaisiakin korkokenkiä joiden koroissa on vaimentimet?
      Melkein kaikissa korkokengissä on aika kovat korkolaput, monet vaihdattavat ne saman tien vähän pehmeämpiin ja vähemmän kopiseviin. Niin teen itsekin, mutta en ensisijaisesti ääntä vaimentaakseni vaan käyttömukavuutta, kuten 'pitoa' saadakseni.

Huonekalumyymälässä kenkien kopinasta ei varmaankaan ole kenellekään mitään haittaa. Päinvastoin jopa; sinäkin pidit myyjää touhukkaana.

• Antaa kopista vaan.
      Sopivan korkeat korot saa naisen näyttämään tyylikkäältä.
      Ne pakottaa seisomaan polvet ja lantio suorina . Siinä ne naiselliset piirteet erottuu paremmin.
      Se silmänilo on paljon suurempi hyöty, kun tämä mitätön kuulohailla, jos se nyt yleensä mikään haitta on, kun naisista on kyse.
      Siihen kun vielä sopivan viehkeetä hajuvettä.
      Maailmassa on paljon hyviä asioita.

• Heikunkeikku

Kaupoissa hyppelyt toimitettu ja nyt hypähdin palstalle.
      Ensteks meinasin tolle hmp.äffälle vastata, ku hänen kommentistaan tuli yks juttu mieleen, mut en rohjennut, ettei joku ala toruskelemaan, että ahaa mää ja hää ollaan ruvettu tsättäilemään ja pilataan koko ketju. Tarkkaa touhua nää jutut, mut onneks hokasin.

Kivoja juttuja ootte sillä aikaa kirjotellu.
      Mutta joo, toi hmp kirjotti, että koira on rouskutellut kenkiä. Siitä muistin yhden inho-pöyristyttävän-kurjan tapauksen vuosien takaa.
      Minä ja mieheni käveltiin kaupungilla ja minä pysähdyin yhden kenkäliikkeen näyteikkunaan ihailemaan siis NIIN ÄLYTTÖMÄN ihania kenkiä, että henki ei meinannut kulkea. Muotia muotia, erittäin muodikkaat ylikorkeakorkoiset kengät. Korko ja se muu alapuoli oli hopean väriset ja kiiltävää nahkaa pieni klapare jalkan päällä, varpaat paljaat ja nilkassa ohut nauha. Liike oli merkkiliike ja nää kengät olivat suberkalliit. Voivottelin siinä miehelle, miten hurjan hienot kengät ja sanoin, että en VOI maksaa kengistä niin paljoa. Olen varma, että miestä rupes säälittämään mun surkea naama, koska ajattelin etten millään muotoa voi laittaa rahaa niin paljoa kenkiin. Hän siinä sitten avasi suun ja sanoi, että mene nyt ihmeessä ostamaan nuo kengät, kun niin kovaa niistä tykkäät.
      Ensteks kainosti (muka) yritin väittää vastaan, ettenhän minä nyt toki jne.... Mutta sopivan määrän "enhän-toki"-lauseitten jälkeen ryntäsin kauppaan (liian montaa enhäntokia ei voi sanoa, ettei mies olisi sanonut, että ei sitte:).
      Ostin nämä ihanuudet. Miten onnellinen olinkaan. Oi että. Aurinkona menin kotiin niitä sovittelemaan eri vaatteitten kera.

Nyt menen siihen varsinaiseen asiaan. Edellinen oli johdanto.
      Kengät laitoin sitten eteiseen ja lähdettiin käymään jossakin en muista missä. Kun tulimme takaisin oli toinen Doggi käytännöllisesti katsoen syönyt koko kengän. Toinen kenkä loisti uutuuttaan, toinen epämääräinen mäsä möykky.
      Jaapa jaa. Tirahutin siinä sitte itkut se risa kenkä kädes.

• Autsautsauts.. sydämeni vuotaa vertaa. Vaikka tää keskustelu on joskus kuin nuorallatanssia, ja kun vastaan sulle jo toisen kerran samassa ketjussa, tunnen narun löystyvän allani. Elän hetken vaarallisesti.
        Mulla oli täydellinen kokoelma kenkiä kun tuo Råtta tuli taloon. Olin niin ylpeä, olin kerännyt kenkiä eri tilanteisiin ja kokelma oli.. noh, niinkuin sanoin, Täydellinen. Jokainen joka joskus kokeilee kenkiä tietää miten vaikeaa on saada sellaista aikaan. Oli perfetto tanssikengät, pysyi jalassa vauhdissa kuin vauhdissa, eikä ollut kovinkaan paljon korkoa että pätkä-kaveritkin kehtas pokata. Mokkabootsit. Korkeakorkoiset kävelykengät ja sitten ne kesäkiilat. Pistin ne joka aamu kaappiin, ja kaapin ovi kiinni. Olin niin maireana kun olin niin ovela olevani. Ja joka aamu yksi vasuri taas tuhottuna. Marmatin lapsillekin, että ONKO KUINKA VAIKEATA.. se ovi.... Ja sitten yhtenä päivänä tuo rakas Kebappi jäi verekseltään kiinni. Se oli oppinut ite avaamaan kaapinovea. Ei se kauhean vaikeeta ollut kun oli liukuovi, ettei se siitä stipendiä saanut. Ei kyl sapiskaakaan. Ikkasin pikkasen ja hautasin tohvelit hartaudella.
        Tuli mieleen tuossa kun ylempänä kirjoitit hiljaisesta kävelemisestä. Meitä oli kotona kolme tyttöä, mekin opittiin kävelemään hiljaa, jalkaterät suorana, ja syömään maiskuttamatta, juomaan hörppäämättä. Vahdittiin toisiamme, heti tuli sanomista jos joku näistä ei ollut kohdallaan. Vieläkin vahdin itteäni, siitä tuli niin syvä tapa.

• Heikunkeikku
        hmp.f kirjoitti:

Autsautsauts.. sydämeni vuotaa vertaa. Vaikka tää keskustelu on joskus kuin nuorallatanssia, ja kun vastaan sulle jo toisen kerran samassa ketjussa, tunnen narun löystyvän allani. Elän hetken vaarallisesti.
        Mulla oli täydellinen kokoelma kenkiä kun tuo Råtta tuli taloon. Olin niin ylpeä, olin kerännyt kenkiä eri tilanteisiin ja kokelma oli.. noh, niinkuin sanoin, Täydellinen. Jokainen joka joskus kokeilee kenkiä tietää miten vaikeaa on saada sellaista aikaan. Oli perfetto tanssikengät, pysyi jalassa vauhdissa kuin vauhdissa, eikä ollut kovinkaan paljon korkoa että pätkä-kaveritkin kehtas pokata. Mokkabootsit. Korkeakorkoiset kävelykengät ja sitten ne kesäkiilat. Pistin ne joka aamu kaappiin, ja kaapin ovi kiinni. Olin niin maireana kun olin niin ovela olevani. Ja joka aamu yksi vasuri taas tuhottuna. Marmatin lapsillekin, että ONKO KUINKA VAIKEATA.. se ovi.... Ja sitten yhtenä päivänä tuo rakas Kebappi jäi verekseltään kiinni. Se oli oppinut ite avaamaan kaapinovea. Ei se kauhean vaikeeta ollut kun oli liukuovi, ettei se siitä stipendiä saanut. Ei kyl sapiskaakaan. Ikkasin pikkasen ja hautasin tohvelit hartaudella.
        Tuli mieleen tuossa kun ylempänä kirjoitit hiljaisesta kävelemisestä. Meitä oli kotona kolme tyttöä, mekin opittiin kävelemään hiljaa, jalkaterät suorana, ja syömään maiskuttamatta, juomaan hörppäämättä. Vahdittiin toisiamme, heti tuli sanomista jos joku näistä ei ollut kohdallaan. Vieläkin vahdin itteäni, siitä tuli niin syvä tapa.

(Heh)
        Anteeksi nauru, vaikka TIEDÄN miten hirmu kamalaa oli, kun koirasi popsi kenkiäs. Ja vieläpä perfetto kenkiä. Sun ei saa kirjottaa noin hauskasti, koska saat kurjatkin asiat vaikuttamaan hirmuisen kivoilta.:)
        Onneksi mun koirat eivät mieltyneet kenkiin, paitsi tää yks yhen kerran.
        Toi kun kerroit, että siskot vahti toistensa jalkaterien asentoa, niin minä ja mun kaveri aikanaan kans vahdittiin tarkasti, että kävellään jalkaterät suorassa. Heti kiinnitettiin huomiota, jos joku käveli jalkaterät sivulle suunnattuna tai sitten sisäänpäin kääntyneinä. Kamalaa. Syväksi tavaksi se minullekin tuli ja köpöttelen somasti jalkaterät eteen suunnattuina:)

• kävellen.perille

Sille jolla sandaaleissa kävellessä kuuluu maiskutusta ja lätinää: Pane sukat jalkaasi niin ei lätise. Sanoi joku turha muotijulkku mitä sanoi.

Itsellä turvakengät jo monta kymmentä vuotta. Ei kuulu kävellessä minkäänlaista ääntä ellei kävelyalusta (sora, lumi) ääntele. Ja tämä ihan ilman mitään harjoittelua.

Jossain oli video kesystä leijonasta. Piti kävellä sen kanssa niin, ettei askeleet kuulu. Muuten jellona ilmaisi pahastumisensa. Ja kuulemma norsutkin kävelevät hiljaa toisin kuin meidän siiderinorsumme.

• Mistä sen sitten tietää että on kesä jos on sukat jalassa? :))

• bessie-

Tuurillakin pärjää? Varpaani ovat ehjät vaikka en ole turvakenkiä käyttänyt, ja jos joku eläin joskus on minuun hermostunut, niin tuskin se askelteni äänestä on johtunut. Ei johtuisi mieleenikään ruveta hiiviskelemään jonkun elikon takia, päinvastoin. Ei kyllä ihmistenkään, joitakin poikkeustilanteita lukuun ottamatta.

Norsut eivät kävele erityisen hiljaisesti, niiden ei edes tarvitse. Pätee varmaan "siiderinorsuihinkin", mitä sitten lienevätkään?

• kävellen.perille
        hmp.f kirjoitti:

Mistä sen sitten tietää että on kesä jos on sukat jalassa? :))

Miksi pitäisi tietää?

• Äänetön.pöhääjä

Pyrin päästelemään tuhnuja, ettei jää äänitodisteita, vain epäilys. Mutta joskus saattaa pörähtää kuuluvamminkin. Se kai on suomalaisen miehen yksilöllinen ominaisuus.

• Viatonsivullinen

Mie oon kuulema tulossa kun kopse käy, sanoo kaverit. Korkeilla koroilla menen niinkauan kun pystyn. (Olisipa talletuskorko yhtähyvä.)
      Tietysti tilanteen mukaan kenkä, jokamenoon löytyy.
      Johtuisiko terveet jalat siitäkin kun olen aina pitänyt hyviä työkenkiä.
      Vaiko perinnöllistä sekin. Työ on ollut jatkuvasti jalkojenpäällä olemista.
      Kyllä jalat näköjään kestää, ei voi kun ihmetellä miten vahva ihminen on.
      Niin ja kädet, miten paljon niilläkin on tehty, huh, huh. Tulin juuri
      kuntosalilta:)

• kesivä

Kauan sitten olin ostanut pepitaruudulliset kapealahkeiset pitkikset. Niissä oli pienet halkiot lahkeiden sivuissa. Niitä täydentämään ballerinat.
      Mutta töissä pitkällä käytävällä joka askeleella ballerinan pohja imeytyi lattiaan "plop plop...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua

Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊
      Ikävä
      93
      1438
    2. Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta

Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi
      Maailman menoa
      192
      1425
    3. 76
      1175
    4. Oletko koskaan suuttunut jostain kaivatullesi?

Mitä hän teki tai mitä tapahtui, mistä suutuit?
      Ikävä
      90
      1125
    5. j miehelle

Mitä meille oikein tapahtui?
      Ikävä
      83
      989
    6. Tekis mieli tulla rakastelemaan sua nyt heti

Heti eikä kolmastoista päivä.
      Ikävä
      81
      985
    7. Me emme...

Näe, emmekä kuule toisiamme. Ajattelen silti sinua joka päivä💔
      Ikävä
      39
      952
    8. Kelloniemeltä harvinaisen lapsellista käytöstä valtuustossa

Olipa harvinaisen ala-arvoinen esitys kelloniemeltä valtuustossa. Alkoi Nivalaa oikein matkimalla matkimaan siteeratessa
      Kemijärvi
      66
      905
    9. Satonen Kelaan, on paras mies ?

Kukaan ei ole tehnyt enemmän Kelalle asiakkaita kuin Satonen kokoomuksineen, näin ollen täyttänee paikan edellytykset v
      Kansallinen Kokoomus
      81
      902
    10. Korjaamo Kiesifix

Hei. Kävin viime viikolla tuolla korjaamolla, siistiä oli mutta yksi asia jäi mieleen!Joitakin jätkiä istui ja katseli/
      Oulainen
      6
      847
    Aihe