S60, vuodelta 2001, bensakone 140hv

pes60na

Otsikon mukainen kapistus minulla. Lisää laitteesta: takuu ajokilometrit 249tkm, täydellinen huoltohistoria, kaksi omistajaa joista minä se toinen. Minulla ollut 10v ja olen ajanut noista kilometreistä lähes 180tkm. Taisi olla 72tkm kun ostin tuon syksyllä 2005. Näin vähillä ajoilla kerran vuoteen huolto ja katsastus, kohtalaisen paljon on ollut kaikenlaista laitettavaa tuossa vuositarkastuksessa, mutta nythän tuo tulikin uusin pienenä yllätyksenä. Öljyä tuo kapistus rupesi syömään, vaikka olen aina uskonut noiden toimivan bensalla...:) Aivan helvetin paljon tuota voiteluainetta näyttää polttavan. Min-Max-väli kuluu näköjään 2000km:n ajossa ja tuo alkoi käsittääkseni varsin äkkiä viime talven aikana. Mistähän kautta se öljy mielestänne pääsee sinne palotilaan? Katalysaattorin ansiosta kun maallikko ei oikein pääse tuosta selville. Olisiko öljyrengas "tarttunut" uraansa vai voisiko olla venttiilin ohjurikumit joista ainakin osa olisi rikki? En edes tiedä, että miten tuo ohjurien tiivistäminen on tuossa koneessa hoidettu. Kone toimii mielestäni kuitenkin ihan kohtalaisesti.
Onko palstaveljillä tai -siskoilla kokemuksia tai ajatuksia asiasta?
Turhapa tähän on vastata tyyliin "volvo on paska".....kyllä minä tiedän tuon autoni ominaisuudet ilmankin:)

12

138

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • turha_pekuloida

      Kristallipalloon ei kannata luottaa, ei se sen paremmin osaa arvata syytä.

      • pes60na

        En minä ajatellutkaan kristallipallon antamiin tietoihin luottaa tuossa kysymyksessäni... siksi ajattelin, että jos jollakin fiksulla palstaa lukevilla on vastaava tilanne tiedossa niin hän voisi sen tuoda esille.


    • timanttirenkaat

      Traakiset kilsat mittaris, vaatis uuden rengastuksen, sama vika kaikissa merkeissä!

      • pes60na

        Noinhan se tietysti on...toisaalta tiedän s80 Volvon bensakoneella jolla on ajettu taksissa 700tkm konetta avaamatta. Mielestäni tuo 250tkm ei pitäisi olla laadukkailla öljyillä ja muutenkin huollettuna vielä kovinkaan paljon. Aiemmat kokemukseni ennen tuota ovat tuolta VW-Audi puolelta ja 80Audi söi 300tkm ajettuna ehkä puolet tämän Volvon määrästä. Siinä koneessa vika korjaantui kun uusittiin nuo ohjurinkumit. Sitä edellinen Audi ei kuluttanut merkittävästi vaikka oli ajettu 400tkm. Siksi minä ajattelinkin kysyä, että onko jollain kokemuksia Volvosta tämän suhteen. Jos olet asiantuntija jolla on kokemusta ja olet avannut tuon verran ajettuja kaiken merkkisiä koneita jotka ovat vaatineet rengastuksen niin ok. Keneltäkään muulta en kyllä ole kuullut tuollaista väitettä...


    • Nettiautoon

      ...myydään hyvällä huoltokirjalla tarkasti pidetty ( 10v ) hyvä, lähes virheetön Volvo...jne.

      • pes60na

        Noin kai se pitää tehdä.. :)


      • pes60na

        Laittaisinko hinnaksi 2 vai 5 tonnia??


    • niinsekäy

      ... hyvällä huoltokirjalla tarkasti pidetty ( 10v ) hyvä, lähes virheetön Volvo...jne.

    • turboton

      Biili on ollu kovassa käytössä, onko ollu ulkosalla vai lämpöses tallis? Onko vepastoo tai lohkolämmitintä autos? Liikaa kylmäkäynnistyksiä!

      • pes60na

        "Kovassa käytössä...."? Enpä nyt oikein tiedä, että mitä tuohon sanoisin??
        Webastoa ei ole ja lämmitinkin on se pelkkä öljypohjaa lämmittävä joutavanpäiväinen lämmitin. Nesteet lämmittävä lämmitinhän se olisi pitänyt aikanaan asennuttaa. Viime vuosina on kylmäkäynnistyksiä ja lyhyttä ajoa tullut aika paljon. Toki olen käyttänyt tuota lämmitintä usein talviaamuisin myös pienemmillä pakkasilla. Ulkona on auto "yöpynyt" viimeiset 7 vuotta.
        Itsekin olen ollut aina sitä mieltä, että noilla öljypohjan säteilylämmittimillä ei ole oikeastaan mitään virkaa....


      • pes60na

        Tippaakaan ei ole auton alta löytynyt öljyä huollossa eikä muutenkaan. Ihan kuiva kone ja alusta eikä öljyn käryäkään ole tuntunut nokkaan. Elikä ei se vuoto voi mitenkään olla..


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      441
      4748
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      15
      1692
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      92
      1425
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      52
      1336
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      22
      1286
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      50
      1161
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1065
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      980
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      56
      857
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      60
      839
    Aihe