Kärsin ja kärsin

kunhansepitän

Olen hirveän yksinkertainen ja tyhmä. Lisäksi elän koko ajan tässä ajassa. En saa aikaiseksi puhuttua mistään muustakaan, kuin nykyhetkestä. Ongelmia tulee, kun rupean päässäni muodostamaan heti omia johtopäätöksiä, jotka on vieläpä ihan väärin! Aivot uskoo ja ei edes epäile olevansa väärässä! Kauhea ongelma. Aina uskon, että olen oikeassa, mutta näin ei todellakaan ole. Joskus saattaa jokunen asia osua oikein, mutta suurin osa ei. Muilla kokemuksia? :|

7

109

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Voitollaylpeäitsestäsi

Tyhmäksi ihmiseksi sinä kirjoitat liian viisaasti. Kaikki me olemme tyhmiä. Joka muuta luulee tai uskoo, valehtelee. Että ihan järki ihminen sinä olet. Mutta yhden neuvon sulle annan. Tekeydy, niin kuin me muutkin, viisaaksi. Näin vältyt turhilta itseäsi kohdistuvilta syytöksiltä sekä alemmuuden tunteilta.

• sinullaontoivoa

Mulla ainakin on runsaasti kokemuksia ihmisistä, jotka ovat omasta mielestään aina oikeassa. Ja kun heitä korjataan tai ymmärtävät asioiden oikean laidan, he ovat jälleen aina kovaäänisesti oikeassa eivätkä tunne mitään häpeää edellisistä julistamisistaan.

Ehkä sun häpeäntunteesi on siten tervettä ja kasvattaa tervettä nöyryyttä ja ymmärrystä. Kukaan ei ole aina oikeassa ja kaikentietävä. Opi vaikka nauttimaan hetkistä, kun ymmärryksesi laajenee.

• sinullaontoivoa

Tai voihan olla, että tuntevatkin, mistä minä tiedän mitä ihmiset tuntevat. Yleensä vain käytös tapaa muuttua, jos ihminen pystyy oppimaan jotakin. :-)

• ilahduin__

Voitollaylpeäitsestäsi -nimimerkillä kirjoittavan vastaus on erittäin totuudenmukainen ja totta. Nostan hattua!

• yry5477

"Lisäksi elän koko ajan tässä ajassa. " Eikö se ole ihan hyvä.. missä ajassa sitten haluisit elää 1800-luvulla? 2600-luvulla?

• minätahtoisinelää

60 luvulla ainakin minä.

• Huumeluokka

Sinun ei kannata elää ihan tässä hetkessä, niinkuin yleensä neuvotaan. Jos kärsit nyt, huominen on parempi

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Upea peppuisella naisella

Upea peppuisella naisella on upea peppu.
      Ikävä
      85
      6284
    2. Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta

Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t
      Tornio ja Haaparanta
      30
      3783
    3. törniöläiset kaaharit haaparannassa

isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/
      Tornio ja Haaparanta
      28
      3130
    4. Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!

https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu
      Maailman menoa
      369
      1696
    5. Mihin se sysipska hävisi?

Katso Frida Kahlo elämäkerta ja opi.
      Ikävä
      33
      1388
    6. Upea peppuisella miehellä

Upea peppuisella miehellä on upea peppu.
      Ikävä
      27
      1320
    7. Anteeksi kulta

En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv
      Ikävä
      11
      936
    8. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      46
      929
    9. Perttu Sirviö laukoo täydestä tuutista - Farmi Suomi -kisaajista kovaa tekstiä "Pari mätää munaa..."

Ohhoh, Farmilla tunteet alkaa käydä kuumana, kun julkkiksia tippuu jaksosta toiseen! Varo sisältöpaljastuksia: https:
      Tv-sarjat
      11
      870
    10. Tykkään susta todella

Paljon. Olet ihana ❤️
      Ikävä
      42
      849
    Aihe