Kärsin ja kärsin

kunhansepitän

Olen hirveän yksinkertainen ja tyhmä. Lisäksi elän koko ajan tässä ajassa. En saa aikaiseksi puhuttua mistään muustakaan, kuin nykyhetkestä. Ongelmia tulee, kun rupean päässäni muodostamaan heti omia johtopäätöksiä, jotka on vieläpä ihan väärin! Aivot uskoo ja ei edes epäile olevansa väärässä! Kauhea ongelma. Aina uskon, että olen oikeassa, mutta näin ei todellakaan ole. Joskus saattaa jokunen asia osua oikein, mutta suurin osa ei. Muilla kokemuksia? :|

7

132

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Voitollaylpeäitsestäsi

Tyhmäksi ihmiseksi sinä kirjoitat liian viisaasti. Kaikki me olemme tyhmiä. Joka muuta luulee tai uskoo, valehtelee. Että ihan järki ihminen sinä olet. Mutta yhden neuvon sulle annan. Tekeydy, niin kuin me muutkin, viisaaksi. Näin vältyt turhilta itseäsi kohdistuvilta syytöksiltä sekä alemmuuden tunteilta.

• sinullaontoivoa

Mulla ainakin on runsaasti kokemuksia ihmisistä, jotka ovat omasta mielestään aina oikeassa. Ja kun heitä korjataan tai ymmärtävät asioiden oikean laidan, he ovat jälleen aina kovaäänisesti oikeassa eivätkä tunne mitään häpeää edellisistä julistamisistaan.

Ehkä sun häpeäntunteesi on siten tervettä ja kasvattaa tervettä nöyryyttä ja ymmärrystä. Kukaan ei ole aina oikeassa ja kaikentietävä. Opi vaikka nauttimaan hetkistä, kun ymmärryksesi laajenee.

• sinullaontoivoa

Tai voihan olla, että tuntevatkin, mistä minä tiedän mitä ihmiset tuntevat. Yleensä vain käytös tapaa muuttua, jos ihminen pystyy oppimaan jotakin. :-)

• ilahduin__

Voitollaylpeäitsestäsi -nimimerkillä kirjoittavan vastaus on erittäin totuudenmukainen ja totta. Nostan hattua!

• yry5477

"Lisäksi elän koko ajan tässä ajassa. " Eikö se ole ihan hyvä.. missä ajassa sitten haluisit elää 1800-luvulla? 2600-luvulla?

• minätahtoisinelää

60 luvulla ainakin minä.

• Huumeluokka

Sinun ei kannata elää ihan tässä hetkessä, niinkuin yleensä neuvotaan. Jos kärsit nyt, huominen on parempi

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kehu kaivattuasi yhdellä lauseella

"Hän on todella mielenkiintoinen henkilö. "
      Ikävä
      104
      1819
    2. Päivän persu: Maahanmuuttajat ovat "rupusakkia"

Voi Petteri parkaa 🤣 "Kansanedustaja Mauri Peltokangas (ps) kutsuu kolmansista maista Suomeen muuttavia ihmisiä rupusa
      Maailman menoa
      413
      1384
    3. Taisit vihdoin ymmärtää

Kuinka hirviö mun silmissä olet/olette. Antaisitte mun vaan nyt olla, että palaudun tästä edes joskus.
      Ikävä
      14
      1319
    4. Tänään sen huomasin ja se tuntuu

Vapauttavalta. Saavuttomaton rakkaus on loppunut. En tunne enää kaipuuta enkä rakkautta. Nyt voin alkaa taas elää eikä t
      Ikävä
      113
      1268
    5. En uskalla liikkua yöllä yksin ulkona

Tai lähteä viettämään iltaa, kun kotiinpaluu myöhään ei tunnu hyvältä. Kerroin tuon yhdelle miehelle. Arvaa mitä hän va
      Ikävä
      169
      1264
    6. Miten yrität saada tilannetta eteenpäin

ettei jäätäisi päikoilleen, missä kumpikin ikävöi omalla tahollaan?
      Ikävä
      76
      1093
    7. Se nainen joka sua kaipailee on melkoisesti

Lihonut. melkoisen Noloo. Mieheltä tutulle miehelle
      Ikävä
      98
      1039
    8. Kauneutesi kiinnitti huomioni

mutta oikeesti rakastuin tapaan, miten näet asiat ja kaikki. Olet liian ihana, enkä tiedä miten sen saisin sanottua.
      Ikävä
      33
      1002
    9. Et tule koskaan löytämään tällaista syvyyttä kenestäkään toisesta

Jos vaan tietäisit, kuinka paljon tunnen sinua kohtaan. Jos vaan tietäisit, miten paljon merkitset minulle.
      Rakkaus ja rakastaminen
      90
      995
    10. En ymmärrä

Miksi ikinä olen mitään hyvää tuntenut sinua kohtaan. Koskaan et ole mitään hyvää halunnut mulle.
      Ikävä
      92
      939
    Aihe