Omituisia käänteitä.

korpikirjailija

Kerroin aijemmin ongelmistani tulevan asuntoni haltijan kanssa, asunnon jonne tavarani siirtyy nyt marraskuun alusta.

Minulle selvisi syy miksi en saanut tyhjiä varastoja käyttööni ennen matkaani. Kerroin tuovani alakerran viileävarastoon kotiviinejäni.

Huimia käänteitä taas.

Entinen vuokranantajani alkoi kiristämään minua. Asunnossani on Upon yli 30-vuotta vanha liesi, jonka pesin sisältä ja päältä ennen matkaani.

Vuokraemäntäni on mennyt ilman ilmoitusta asuntooni ja kuvannut uunin sisustaa ja ilmoitti, että sen puhdistamiseen menee pari kolme tuntia jos hän ottaa siihen siivoojan. Jos kuitenkin jätän 7-vuotta vanhan pesukoneeni hänelle, asia on sillä sovittu.

Olin pudota tuolistani.

Tällä leskirouvalla (73 v) ei ole varaa pitää sijoitusasuntoa, hän on ilmoittanut sen, että rahaa ei ole uusiin laitteisiin, ihmettelen miksi hän ei myy asuntoa?

Onko ihmisellä vaikeaa luopua maallisesta vaikka siitä kiinnipitäminen aiheuttaa henkistä pahaa oloa?

63

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ö-Öö

Otappa lääkkeeesi.

=DW=

• tämäonnähty

Ei se pysty, kun ei saanut niitä kylmävarastoon.
        Taitaa jo vieroitusoireet iskeä päälle.

• Uutetta-hyvinkin

Joo diapamia ei saa nauttia huoneenlämpöisenä, pitää viedä viileään kellariin tai varastoon 2 - 3 tuntia. Diapam liotetaan laimeaan tee veteen.

• korppis1
        Uutetta-hyvinkin kirjoitti:

Joo diapamia ei saa nauttia huoneenlämpöisenä, pitää viedä viileään kellariin tai varastoon 2 - 3 tuntia. Diapam liotetaan laimeaan tee veteen.

Voi olla, että nainen pelkäsi retkahtavansa, entinen alkoholisti kun oli.

• jokosetaasalkaa
        korppis1 kirjoitti:

Voi olla, että nainen pelkäsi retkahtavansa, entinen alkoholisti kun oli.

Kyllä sinä voit ihan vapaasti puhua minä-muodossa.
        Tuskin tekee hyvää vaikutusta, jos tuleva vuokralainen menee ensimmäiseksi kellariin mittaamaan, mahtuvatko kaikki pullot säilytykseen.
        Jos nakkibaarin jonossa saa turpaansa edellään olevalta ja takana seisovalta, saa syytä etsiä peilistä.

• Korppis1
        jokosetaasalkaa kirjoitti:

Kyllä sinä voit ihan vapaasti puhua minä-muodossa.
        Tuskin tekee hyvää vaikutusta, jos tuleva vuokralainen menee ensimmäiseksi kellariin mittaamaan, mahtuvatko kaikki pullot säilytykseen.
        Jos nakkibaarin jonossa saa turpaansa edellään olevalta ja takana seisovalta, saa syytä etsiä peilistä.

Minä en ole Suomessa ja kotiviinipulloni on lapseni kellarivarastossa. Täällä asuntomme alakerrassa on Spar-kauppa, jossa on viinihyllyt jos minua alkaa janottamaan ; )

Nainen, jonka kellarivarastosta on kyse lähetti viestin, joka ei ollut tarkoitettu minulle, mutta tuli vahingossa kännykkääni. Hän kertoi olleensa raittina AA:n avulla niin ja niin monta vuotta. Pyysi ystävätään tuomaan tupakoita.

Tästä päättelin syyn, miksi viinipulloni eivät voineen siirtyä hänen kellari varastoonsa, mutta sinä tiedät tasan tarkkaan omista kokemuksistasi, sen olevan vaarallinen houkutus, eikös ; )?

• mustanpuhuva

Mikset osta omaa asuntoa Korppis? Oletko niin tottunut loisimaan aina Petzen tai jonkun muun nurkissa nurkissa ettet tajua miten itsenäiset aikuiset elävät OMA TUPA, OMA LUPA.

• "mustanpuhuva"

Eipäs nyt kiusata korppista.
        Minäkin asun vuokralla, joten minulla aito on oma tupa ja oma lupa.
        Jos ei ole kivaa, minä häivyn välittömästi uuteen omaan tupaan.
        Ihan itsenäisesti.
        Minun ei tarvitse jäädä yhdenkään asunnon loukkuun.

Korppiksen ei kylläkään olisi enää tarvinnut tämmöistä aloittaa uudelleen.
        Tuhma tyttö.
        7, valehtelijan luku.

H.

• maijuska35

korppis

23.10.2015 21:36

Minä saan eläkettä 2300 e/kk. Muutan juuri uuteen kotiin 80 m2 omaan osakkeeseen jonka ostin ennen lähtöäni Hollantiin. Helsingissä meno matkalla kiertelimme autoliikkeitä. Ajatttelin vaihtaa vanhan Fiatini uuteen citymaasturiin.

Olisiko asiallista kaikkien kirjoittajien perehtyä Irakin historiaan. Sunnit ja siiat ovat taistelleet tosiaan vastaan siis veli veljeä vastaan aina. Taistojensa ohessa he eivät tajunneet kuinka Isis viime vuosina jujuttautui maahan ja valloitti kaupunkeja. Mitä tapahtui armeija ja poliisit pakenivat paniikissa.

• korppia1

Kerro yksi hyvä syy tehdä velkaa ja ostaa oma asunto kun Korvessa on vuokralaisten markkinat?

• korppis1
        maijuska35 kirjoitti:

korppis

23.10.2015 21:36

Minä saan eläkettä 2300 e/kk. Muutan juuri uuteen kotiin 80 m2 omaan osakkeeseen jonka ostin ennen lähtöäni Hollantiin. Helsingissä meno matkalla kiertelimme autoliikkeitä. Ajatttelin vaihtaa vanhan Fiatini uuteen citymaasturiin.

Olisiko asiallista kaikkien kirjoittajien perehtyä Irakin historiaan. Sunnit ja siiat ovat taistelleet tosiaan vastaan siis veli veljeä vastaan aina. Taistojensa ohessa he eivät tajunneet kuinka Isis viime vuosina jujuttautui maahan ja valloitti kaupunkeja. Mitä tapahtui armeija ja poliisit pakenivat paniikissa.

Kommentoidessa vanhoilla viesteillä asiayhteys hämärtyy. Tuo kirjoitukseni oli satua käytin sitä esimerkki valheena, uskoako vai ei siis vertaus erään mamun kertomaan satuun.

• korppis1 kirjoitti:

Kommentoidessa vanhoilla viesteillä asiayhteys hämärtyy. Tuo kirjoitukseni oli satua käytin sitä esimerkki valheena, uskoako vai ei siis vertaus erään mamun kertomaan satuun.

:) seliseliseli

• Korppis1
        Paloma.se.co kirjoitti:

:) seliseliseli

Mietinkin milloin annat vastineen sehän on suoraan sinulta lainattu ; )

• Korppis1 kirjoitti:

Mietinkin milloin annat vastineen sehän on suoraan sinulta lainattu ; )

Paitsi että minä en kerro satuja :))

• ent.siivoojaparka
        Paloma.se.co kirjoitti:

Paitsi että minä en kerro satuja :))

Sinäkö? Et?
        Taasko kieli poskessa?

• ent.siivoojaparka kirjoitti:

Sinäkö? Et?
        Taasko kieli poskessa?

Koska sinulla on ilmeisiä vaikeuksia ymmärtää milloin kysymyksessä on leikinlasku ja milloin ei, lupaan että laitan sinulle jonkun vinkin viesteissä jotka ovat sinulle osoitettuja ja joihin kaipaankommenttia sinulta (tiedäthän että mitä useampi kokki....)

• ent.siivoojaparka
        Paloma.se.co kirjoitti:

Koska sinulla on ilmeisiä vaikeuksia ymmärtää milloin kysymyksessä on leikinlasku ja milloin ei, lupaan että laitan sinulle jonkun vinkin viesteissä jotka ovat sinulle osoitettuja ja joihin kaipaankommenttia sinulta (tiedäthän että mitä useampi kokki....)

Johan sinä noita hymiöitä laitoit kieli poskessa tuohon: ""Paitsi että minä en kerro satuja :))"" Jatka vain samaan malliin aina kun tarkoitat, ettei tarvitse uskoa.

• rennosti.vaan

Ei se ikää katso. Ihmiset voivat olla sairaalloisen ahneita ja vanhaa romua keräävät ympärilleen. Anna kerätä. Toki tuo uuni juttu on outo juttu.Voihan uunin pestä. Niitä on mömmöjä siihen pesuun olemassa. Mitään korvausvelvollisuutta ei tällöin ole. Normaali kuluminenkin on yksi vuokrauksen asioista, jotka on vaan hyväksyttävä.
      Itse kyllä voisin jättää pesukoneenkin tai neuvotella jonkun käyvän hinnan siitä.
      Se konehan painaakin ihan kamalasti ( pyykkikone? astiakone? ) Pesukoneita kummatkin.
      Hän on tehnyt ehdotuksen. Voit tehdä omasi. Kaupankäynti on sellaista :)
      Katso mitä uusi maksaa ja mieti mihin hintaan olisit valmis luopumaan ( ja ostamaan uuden myöhemmin itsellesi) ja kerro hänelle hinta. Koneiden hinnat laskee ja nykyään voi saada halvalla käytettyjäkin.
      Pohdi asiaa ..

• "rennosti.vaan"

Korppis?
        Miksi taas tämmönen nimmari?

H.

• korppis1

Uuni oli puhdas. Eräs ystäväni lupasi mennä pesemään uunin uudestaan. Juttu raukesi kun nainen kuuli asiasta. Hän kuitenkin yritti vielä. WC:n lampun yksi suojalasi on rikkoutunut ajan saatossa. Lisäosia ei löydy ja lamppua ei enää valmisteta ja olen jo aikaisemmin asian hänelle julkituonut. Sain kuitenkin huomautuksen lampun kuvun rikkomisestä. Lupasin etsiä uuden lampun kun palaan Suomeen.

• Hytinäx1

Juu jätä se vanha pesukone sinne, se laukeaa kuitenkin jos sen raahaa sinne uuteen asuntoon. Gigantilta saa halvalla uusia ja parempia.
      Vuokranantajalla on oikeus mennä vuokralaisen asuntoon omilla avaimillaan, ei heidän edes aina ole pakko sanoa milloin menevät Ja vielä paremmalla syyllä jos entinen asuntosi on jo tyhjillään.

• "Hytinäx1"

Korppis?

H.

• Korppis1

Minulle on ilmoitettu, että jos vuokranantaja haluaa käydä omilla avaimillaan vuokralaisen asunnossa, hänen on ilmoitettava siitä vuokralaiselle etukäteen. Asunnossa on vielä huonekaluni ja tavaroitani.

• ent.siivoojaparka

Ei pidä ihan paikkaansa.
        Vuokraisännälle pitää järjestää pääsy asuntoon, jos hän sitä tarvitsee, mutta ei hän saa tulla omilla avaimillaan sinne milloin haluaa.
        Kylppäriremontin aikana allekirjoitin paperin, että remonttimiehet saavat remontin ajaksi vaihtaa oman lukkonsa oveen ja kulkea vapaasti sisään ja ulos. Sitä sain katua.

• bessie-

Tuota... olisikohan sinun viisainta vetää pois tämä juttu?

• "bessie-"

Korppis?

H.

• korppis1

Miksi?

• bessie-
        korppis1 kirjoitti:

Miksi?

No vaikkapa oman maineesi takia, ellet muuta syytä näe.

• korppis1
        bessie- kirjoitti:

No vaikkapa oman maineesi takia, ellet muuta syytä näe.

Maineeni, voisitko vielä selventää. Uuni on siisti kuten koko kämppäkin. Kysymys on ilkeydestä.

• bessie-
        korppis1 kirjoitti:

Maineeni, voisitko vielä selventää. Uuni on siisti kuten koko kämppäkin. Kysymys on ilkeydestä.

Jaa, sinäkö ihan haluat olla ilkeä?

• miksikämuuten
        korppis1 kirjoitti:

Miksi?

Koska bessi käskee.

• Korppis1
        bessie- kirjoitti:

Jaa, sinäkö ihan haluat olla ilkeä?

Elä bessi ota surua siitä, että olen ärsyyntynyt, et tiedä oikeastaan mitään muuta kuin mitä olen tänne kirjoittanut.

Nyt avaudun.Sähköpostiviestittelyssä olen kuivilla sillä olen ollut kohtelias. Vaikka olen saanut paskaa niskaani isolla lapiolla.

Kaikki koska lähdin pois, olin hyvä vuokralainen nyt hänellä on vaikeus saada yhtä hyvää.

• bessie-
        miksikämuuten kirjoitti:

Koska bessi käskee.

Missä käsky?

• bessie-
        Korppis1 kirjoitti:

Elä bessi ota surua siitä, että olen ärsyyntynyt, et tiedä oikeastaan mitään muuta kuin mitä olen tänne kirjoittanut.

Nyt avaudun.Sähköpostiviestittelyssä olen kuivilla sillä olen ollut kohtelias. Vaikka olen saanut paskaa niskaani isolla lapiolla.

Kaikki koska lähdin pois, olin hyvä vuokralainen nyt hänellä on vaikeus saada yhtä hyvää.

Kuka tässä mitään surua on ottanut, minä nyt viimeksi! Kunhan osallistuin ketjuun, ei tainnut olla ensimmäinen kerta kun vastasin väärin. Tuskin viimeinenkään.

Tietenkään en tiedä oikeastaan mitään muuta kuin mitä sinä olet tänne kirjoittanut, ja kirjoitukseesihan minä tietenkin vastasin.

Kirjoitit mm. entisen vuokranantajasi kiristävän, luvattomasta!? toiminnastaan, hänen huonosta taloudellisesta tilanteestaan ja henkisestä pahasta olostaan.
        Uudesta vuokranantajastakin olet kirjoittanut yhtä ja toista.

Jos se, mitä olet kertonut ja näyttänyt omasta henkilöllisyydestäsi pitää paikkansa, niin vuokranantajasihan periaatteessa ovat yksilöitävissä, ja se taas tekee sinusta vähintäänkin juoruakan.

• korppis1
        bessie- kirjoitti:

Kuka tässä mitään surua on ottanut, minä nyt viimeksi! Kunhan osallistuin ketjuun, ei tainnut olla ensimmäinen kerta kun vastasin väärin. Tuskin viimeinenkään.

Tietenkään en tiedä oikeastaan mitään muuta kuin mitä sinä olet tänne kirjoittanut, ja kirjoitukseesihan minä tietenkin vastasin.

Kirjoitit mm. entisen vuokranantajasi kiristävän, luvattomasta!? toiminnastaan, hänen huonosta taloudellisesta tilanteestaan ja henkisestä pahasta olostaan.
        Uudesta vuokranantajastakin olet kirjoittanut yhtä ja toista.

Jos se, mitä olet kertonut ja näyttänyt omasta henkilöllisyydestäsi pitää paikkansa, niin vuokranantajasihan periaatteessa ovat yksilöitävissä, ja se taas tekee sinusta vähintäänkin juoruakan.

Uusi vuokranantajani on iso kotimainen vuokrataloja ylläpitävä firma. En ole kirjoittanut sanaakaan uudesta vuokranantajastani.

Olen kirjoittanut siitä kämpän haltiasta, jonka tilalle menen, hänen muutettuaan muualle.

Tästä 6-vuotta kestäneestä viha- rakkausvuokrasuhteesta olen myös kertonut se kun päättyi mielestäni yllätyksee, minulla vain jäi suu auki ja olin pudota tuolilta.

• de-meter

En tiedä, miten teidän vuokramarkkinoilla toimitaan, korppis, mutta ainakin täällä "etelässä" vuokrasopimuksen liitteenä on aika pitkä lista asioista, joita vuokralainen ei saa tehdä. Kun sen luki läpi tuli kyllä sellainen tunne, että vaikka nyt olisi vuokralaisen markkinat - asuntoja on tarjolla - asumiselle laitetaan kyllä aika tiukat säännöt. Tämä tietysti siksi, että ihmisiksi asuminen ei ole enää itsestään selvyys.
      Siinä voi myös olla syy höpsähtämisiin ja epäluuloon, mitä sinäkin käsittääkseni olet kuvannut. Melkein kehottaisin sinua pitämään matalaa profiilia suuntaan ja toiseen.
      Onhan vuokralaisellakin tänä päivänä aika hyvä oikeusturva, mutta riitatapauksissa hän taitaa silti jäädä altavastaajaksi.

• Korppis1

Minulla on sähköpostiviestit tallennettuna en tule jäämään altavastaajaksi. Olen ollut hyvää pataa vuokranantajani kanssa aina siihen asti kun aloin kaipaamaan uutta tekniikkaa keittiön koneisiin. Siihen loppu ystävyytemme ja hän kertoi sen kirjeessään. "Koska aloit vaatimaan uudistuksia, joita en voi hyväksyä olen hyvilläni, että muutat pois."

Olen pitänyt kohteliasta profiilia, nyt tuuletan täällä kiukkuani ; ))

En voi mitään muuta kuin odottaa paluuta Suomeen ja jos tarvis kohdata nainen nokatusten. Hän tosin on luovuttanut koska huomasi tekemänsä virheet.

Luvatta asuntoon ja kiristys.

• Kun saisi kunnollisen hinnan asunnosta myisin heti ja muuttaisin vuokralle. 80 neliön osakehuoneisto on liian iso kun lisäksi asun siinä vain puolet vuodesta. Aina on jotain remonttia tulossa.
      Silti vastike on aika iso, saati sitten jos olisi entisistä remonteista velkaa kuten monella asukkaalla on.
      Vuokralla olisi huoletonta asumista, kaksio riittäisi ihan hyvin.

• korppis1

Remontit ovat kalliita. Asuntoni osalta 57 m2 julkisivu, katto, käytävä, yleiset tilat ja pihan asfaltointityöt tulivat maksamaan noin 14000 e. On siinä maksamista eläkeläiselle. Kiukuttaahan se ja kun ei ole vielä tulossa uutta vuokralaista tilalleni. Voi olla tai onkin syy miksi syntyi konflikti vuokranantajani kanssa. Olen ollut siisti hiljainen ja säännöllisesti vuokrani maksava sekä suurimman osan ajastani pois asunnosta joko Hollannissa tai kesämökillä.

• ei-vuokralainen

Olin hämmästynyt uutisesta, että vuokra/vastike voi sisältää tulevanajan remontti rahaa. Taisi olla kyseessä jotkut valtion/kunnanasunnot?

• ei-vuokralainen kirjoitti:

Olin hämmästynyt uutisesta, että vuokra/vastike voi sisältää tulevanajan remontti rahaa. Taisi olla kyseessä jotkut valtion/kunnanasunnot?

Meillä kerätään kahdesti vuodessa ylimääräinen vastike tulevaa putkiremonttia varten.
        Toivottavasti säästyvät siihen tarkoitukseen mihin kerätään. Kaikki kallistuu vähän väliä nostavat vastiketta.

• Korppis1
        mielikki.neito kirjoitti:

Meillä kerätään kahdesti vuodessa ylimääräinen vastike tulevaa putkiremonttia varten.
        Toivottavasti säästyvät siihen tarkoitukseen mihin kerätään. Kaikki kallistuu vähän väliä nostavat vastiketta.

Myin viimeisen omistusasuntoni 69m2 kun kuopus muutti opiskelemaan. Taloon oli tulossa putkiremppa ja osuuteni olisi ollut luonnollisesti iso koska kulut lasketaan m2 mukaan.

Onneksi meni ja sain hyvän hinnan. Olen seurannut entisen asuntoni kokoisten osakkeiden hintoja, hinnat eivät ole juurikaan siitä nousseet joskin ei laskeneetkaan.

Rempat voi tehdä eläkeläisille ison loven toimeentuloon. Uskon, että tässä keisissäni on pitkälti kysymys rahasta siis sen puutteesta.

• Korppis1
        Korppis1 kirjoitti:

Myin viimeisen omistusasuntoni 69m2 kun kuopus muutti opiskelemaan. Taloon oli tulossa putkiremppa ja osuuteni olisi ollut luonnollisesti iso koska kulut lasketaan m2 mukaan.

Onneksi meni ja sain hyvän hinnan. Olen seurannut entisen asuntoni kokoisten osakkeiden hintoja, hinnat eivät ole juurikaan siitä nousseet joskin ei laskeneetkaan.

Rempat voi tehdä eläkeläisille ison loven toimeentuloon. Uskon, että tässä keisissäni on pitkälti kysymys rahasta siis sen puutteesta.

Sorry 72 m2 se asunto oli.

• de-meter
        korppis1 kirjoitti:

Remontit ovat kalliita. Asuntoni osalta 57 m2 julkisivu, katto, käytävä, yleiset tilat ja pihan asfaltointityöt tulivat maksamaan noin 14000 e. On siinä maksamista eläkeläiselle. Kiukuttaahan se ja kun ei ole vielä tulossa uutta vuokralaista tilalleni. Voi olla tai onkin syy miksi syntyi konflikti vuokranantajani kanssa. Olen ollut siisti hiljainen ja säännöllisesti vuokrani maksava sekä suurimman osan ajastani pois asunnosta joko Hollannissa tai kesämökillä.

Tuota meinasin tarjota korppis: hyvät, pitkäaikaiset vuokralaiset ovat katoava luonnonvara, heistä tahtoo jokainen pitää kiinni, jos sellaisen löytää.
        Jos vuokralaiset toiveet ovat kohtuulliset, kuten vaikka tuo uusi hella, niihin kannattaisi mielestäni suostua - yhden (tai kahden) kuukauden vuokrallahan siitä selvittäisiin. Tai sitten ei.
        Vuokralainen ei yleensä tiedä, miten paljon vuokranantaja joutuu maksamaan yhtiövastiketta, miten paljon veroa vuokratulostaan. Jos asuntoon sijoitetulle pääomalle saa 3-4 prossan tuoton, se on jo aika paljon saatu. Asunto saattaa olla riskisijoitus, jos laskee mukaan markkinoiden epävarmuuden.

• hytinäx1
        ei-vuokralainen kirjoitti:

Meillä päin nostetaan yhtiövastiketta jos yhteisten tilojen tai ulkopinnan remontista on kyse. Korotus päätetään yhtiökokouksessa. Koskaan niitä ei maksateta asunnon omistajalla erikseen. Minusta tämä on hyvä keino . Ja useinmiten saa omansa pois kun myy asunnon.

• pöhkölantia

No olethan aika tyhmä, asunnon omistaja(haltija) sen maksaa, muodossa tai toisessa!

• de-meter kirjoitti:

Tuota meinasin tarjota korppis: hyvät, pitkäaikaiset vuokralaiset ovat katoava luonnonvara, heistä tahtoo jokainen pitää kiinni, jos sellaisen löytää.
        Jos vuokralaiset toiveet ovat kohtuulliset, kuten vaikka tuo uusi hella, niihin kannattaisi mielestäni suostua - yhden (tai kahden) kuukauden vuokrallahan siitä selvittäisiin. Tai sitten ei.
        Vuokralainen ei yleensä tiedä, miten paljon vuokranantaja joutuu maksamaan yhtiövastiketta, miten paljon veroa vuokratulostaan. Jos asuntoon sijoitetulle pääomalle saa 3-4 prossan tuoton, se on jo aika paljon saatu. Asunto saattaa olla riskisijoitus, jos laskee mukaan markkinoiden epävarmuuden.

Kun muutin asuntoon edustin vuokranantajaa yhtiökokouksissa. Tiesin yhtiövastikkeen. Samoin sen, että vuokranantajani ei halunnut maksaa veroja liikaa ja antoi asunnon minulle sopuhintaan. Asunnon tuotto % taisi olla -0.

Nyt ajat ovat muuttuneet. Taloyhtiön remppa oli kallis ja uskon yhtiövastikkeen tuplaantuneen. Silti maksamallani vuokralla maksoin myös vuokranantajan kulut. Voittoa ei hänelle jää kuin ehkä 100 e/kk.

Vuokranantaja ilmoitti kun vuokrasin asunnon, että jos minua kiinnostaa asunnon osto, voimme neuvotella sopuhinnan.

Pyysin tarjouta asunnosta ennen taloyhtiössä tehtyjä isoja remontteja. En kuitenkaan saanut sitä.

Parin kuukauden odottelun jälkeen peruin tarjouspyyntöni. Pyysin uutta jääkaappipakastinta. Asunnossa oli vain hyvin vanha kulunut jääkaappi.
        Viikon kuluttua sain ilmoituksen, että mitään ei osteta asuntoon.

Kun taloyhtiön remppa oli valmis vuokra nousi ja uudessa vuokrasopimuksessa oli lause. Huoneistoon ei tehdä mitään uudistuksia.

Se riitti aloin hakemaan uutta asuntoa.

Kun löysin ja ilmoitin asiasta suhteemme jäätyi.

• korpikirjailija kirjoitti:

Kun muutin asuntoon edustin vuokranantajaa yhtiökokouksissa. Tiesin yhtiövastikkeen. Samoin sen, että vuokranantajani ei halunnut maksaa veroja liikaa ja antoi asunnon minulle sopuhintaan. Asunnon tuotto % taisi olla -0.

Nyt ajat ovat muuttuneet. Taloyhtiön remppa oli kallis ja uskon yhtiövastikkeen tuplaantuneen. Silti maksamallani vuokralla maksoin myös vuokranantajan kulut. Voittoa ei hänelle jää kuin ehkä 100 e/kk.

Vuokranantaja ilmoitti kun vuokrasin asunnon, että jos minua kiinnostaa asunnon osto, voimme neuvotella sopuhinnan.

Pyysin tarjouta asunnosta ennen taloyhtiössä tehtyjä isoja remontteja. En kuitenkaan saanut sitä.

Parin kuukauden odottelun jälkeen peruin tarjouspyyntöni. Pyysin uutta jääkaappipakastinta. Asunnossa oli vain hyvin vanha kulunut jääkaappi.

Kun taloyhtiön remppa oli valmis vuokra nousi ja uudessa vuokrasopimuksessa oli lause. Huoneistoon ei tehdä mitään uudistuksia.

"korpikirjailija"

"Kun muutin asuntoon edustin vuokranantajaa yhtiökokouksissa"
        Laillista?

"Taloyhtiön remppa oli kallis ja uskon yhtiövastikkeen tuplaantuneen. Silti
        maksamallani vuokralla maksoin myös vuokranantajan kulut"
        Mitä tässä tarkoittaa "silti" ?
        Lause-rakenne on outo.

Talo-yhtiööni on nyt vaihdettu ikkunat kaikkialle.
        Putket tarkistettiin juuri omalta osaltani.
        Kohta-puoliin, tänään tulee joku ikkuna-firman tyttö pesemään uudet ikkunat.

Tuli myös lappu ensi-vuoden vuokrista.
        Eivät nouse senttiäkään.
        Halpaa on kuin heinän-teko.

H.

• Korppis1
        hunksz kirjoitti:

"korpikirjailija"

"Kun muutin asuntoon edustin vuokranantajaa yhtiökokouksissa"
        Laillista?

"Taloyhtiön remppa oli kallis ja uskon yhtiövastikkeen tuplaantuneen. Silti
        maksamallani vuokralla maksoin myös vuokranantajan kulut"
        Mitä tässä tarkoittaa "silti" ?
        Lause-rakenne on outo.

Talo-yhtiööni on nyt vaihdettu ikkunat kaikkialle.
        Putket tarkistettiin juuri omalta osaltani.
        Kohta-puoliin, tänään tulee joku ikkuna-firman tyttö pesemään uudet ikkunat.

Tuli myös lappu ensi-vuoden vuokrista.
        Eivät nouse senttiäkään.
        Halpaa on kuin heinän-teko.

H.

Edustus valtakirjalla. Silti-sana turha. Jokainen kommentti, joka kritisoi lauserakenteitani opettaa minua huolellisemmaksi. Kiitos.

• de-meter
        korpikirjailija kirjoitti:

Jaa, korppis. Uskottava tarina, mutta sanoisin, ettei ole kovin taitava sijoittaja - siis vuokranantajasi. Ei halua maksaa veroja, pitää vuokran pienenä, mutta ei satsaa asuntoon mitään ? Hänhän olisi saanut vähentää hankinnat: jääkaappi/pakastimen, ja hellan - vuokratuloistaan.
        Kun itse olen köyhä kapitalisti olen ollut aika tarkkana pienen vuokra-asuntoni kanssa ja tosi hämmästynyt siitä, miten vähän osakkaat ovat kiinnostuneita taloyhtiön asioista. Yhtiökokouksissa ei juuri esitetä talouteen liittyviä kysymyksiä - puhutaan vain siivouksen tilasta tai häiriökäyttäytymisestä ja yritetään estää isoja remontteja toteutumasta. Kai se riittää monille, että sijoitus tuottaa sen mitä tuottaa eikä vuokralaisesta kuulu mitään. Kun itse olen "rakentajasukua" seurailen taloa ja sen hoitoa tarkemmin ja olen oppinutkin aika paljon...

• de-meter kirjoitti:

Jaa, korppis. Uskottava tarina, mutta sanoisin, ettei ole kovin taitava sijoittaja - siis vuokranantajasi. Ei halua maksaa veroja, pitää vuokran pienenä, mutta ei satsaa asuntoon mitään ? Hänhän olisi saanut vähentää hankinnat: jääkaappi/pakastimen, ja hellan - vuokratuloistaan.
        Kun itse olen köyhä kapitalisti olen ollut aika tarkkana pienen vuokra-asuntoni kanssa ja tosi hämmästynyt siitä, miten vähän osakkaat ovat kiinnostuneita taloyhtiön asioista. Yhtiökokouksissa ei juuri esitetä talouteen liittyviä kysymyksiä - puhutaan vain siivouksen tilasta tai häiriökäyttäytymisestä ja yritetään estää isoja remontteja toteutumasta. Kai se riittää monille, että sijoitus tuottaa sen mitä tuottaa eikä vuokralaisesta kuulu mitään. Kun itse olen "rakentajasukua" seurailen taloa ja sen hoitoa tarkemmin ja olen oppinutkin aika paljon...

"de-meter"

Meidän korppiksemme joutuu ikäisekseen usein kummallisiin koukkuihin.
        Minen sitä aina uso puoliksikaan.
        Nouseeko sinun vuokrasi ensi-vuonna?
        Minä olen nörtti-sukua.
        Paisi isä ja äiti ja veli ja muut.
        Olenkin alkanut katsella padeja sillä-silmällä.

"Näkö-alattomuus ei oikeuta kyselemään."

H.

• hunksz kirjoitti:

"de-meter"

Meidän korppiksemme joutuu ikäisekseen usein kummallisiin koukkuihin.
        Minen sitä aina uso puoliksikaan.
        Nouseeko sinun vuokrasi ensi-vuonna?
        Minä olen nörtti-sukua.
        Paisi isä ja äiti ja veli ja muut.
        Olenkin alkanut katsella padeja sillä-silmällä.

"Näkö-alattomuus ei oikeuta kyselemään."

H.

Paitsi...
        ittu.

H.

• de-meter
        hunksz kirjoitti:

Paitsi...
        ittu.

H.

Niin, hunksi. Tekevälle sattuu ja rapatessa roiskuu. Nörtti ja digitaalisesti syrjäytynyt (=demeter) pääsevät helpommalla...
        Eivät koetut mitään uskon asioita ole. Kirjoittavana ihmisenä sinäkin voisit muistaa kirjailijoiden säännön: "kertoakseen totuuden täytyy valehdella hiukan". Enkä nyt viittaa korpikirjailijaan, meidän omaan.

Minun vuokrani ? Nousee se : kiinteistövero nousee, sähkölasku nousee, vesilasku nousee - polttopuun hinta sentäs pysyy ennallaan.

• de-meter kirjoitti:

Niin, hunksi. Tekevälle sattuu ja rapatessa roiskuu. Nörtti ja digitaalisesti syrjäytynyt (=demeter) pääsevät helpommalla...
        Eivät koetut mitään uskon asioita ole. Kirjoittavana ihmisenä sinäkin voisit muistaa kirjailijoiden säännön: "kertoakseen totuuden täytyy valehdella hiukan". Enkä nyt viittaa korpikirjailijaan, meidän omaan.

Minun vuokrani ? Nousee se : kiinteistövero nousee, sähkölasku nousee, vesilasku nousee - polttopuun hinta sentäs pysyy ennallaan.

"de-meter"

Se on sitten puun halimista taas ensi-vuosi :)
        Pitkin talveakin.

Kokemuksessa on se paha puoli että se muuttaa ihmistä.
        Ennen niin lempeä ja ymmärtäväinen alkaa potkia kiviä.
        Puristelemaan nyrkkejä ja sihistä myrkyllisesti.
        Sinä tietenkin olet ihan mahdottoman lempeä.
        Etsi vale!
        puss

"Kun katsot teatteria, uppoutuessasi seuraa itseäsi"

H.

• de-meter
        hunksz kirjoitti:

"de-meter"

Se on sitten puun halimista taas ensi-vuosi :)
        Pitkin talveakin.

Kokemuksessa on se paha puoli että se muuttaa ihmistä.
        Ennen niin lempeä ja ymmärtäväinen alkaa potkia kiviä.
        Puristelemaan nyrkkejä ja sihistä myrkyllisesti.
        Sinä tietenkin olet ihan mahdottoman lempeä.
        Etsi vale!
        puss

"Kun katsot teatteria, uppoutuessasi seuraa itseäsi"

H.

Viisasta puhetta hunksi. Niin kuin aina, kun käytät selkokieltä.
        Siteeraan (taas) runouden kauhukakaraa jostakin muinaisuudesta:
        "Kertokaa mulla mihin kiltteydellä ja empatialla on koskaan päästy, paitsi tylsään avioliittoon" .(Arja Tiainen)
        Osa omasta sukupolvestani on jättänyt sen tylsän avioliiton taakseen ja ellei ole, ainakin on oppinut sen nyrkkien puristelemisen ja myrkyllisen sihinän.
        Ihmisyyteen sekin kuuluu - kolikon kääntöpuoli...
        Viimeinen kehotus on myös paikallaan (ei tietenkään koske minua..)):
        Filosofointi on vain nyt pakko jättää. Mummon on mentävä lujaa - eli mummolla menee lujaa taas...))

• Korppis1
        de-meter kirjoitti:

Joo rapatessa roiskuu en voi sanoa olevani tavan-tallaaja, takarivin Tyyne.

Kuopus soitti uudesta asunnostani oli saanut avaimet tänään ja teki tupatarkastuksen. Ikkunan pesu odottaa. Pesin entisestä isot moninkertaiset ikkunat kirkkaan puhtaiksi. Ikävää, että vuokraemäntäni ei huomannut kokonaisuutta vaan keskittyi siihen vanhaa elämää nähneeseen uuniin.

Uudessa asunnossa on uudet kodinkoneet ja soma pieni parveke ; )

• korppis1

Olimme Petzen kanssa taidenäyttelyn avajaisissa. Luin läpi ketjun. Pääsemme asian ytimeen. Onko köyhän eläkeläisen mahdollista olla asuntosijoittaja? Varsinkin jos sijoitusasunto on vanhassa talossa, eikä eläke riitä asunnon kunnossapitoon?

• de-meter

"Onko köyhän eläkeläisen mahdollista olla asuntosijoittaja?" Tarkoitatko, että tekisi asuntokaupan, muuttaisi asuntoon itse ? Aika paljon kuulee tarinoita siitä, että esim. taloyhtiön putkiremontti on tullut niin kalliiksi, ettei sillä köyhällä eläkeläisellä ole varaa sitä maksaa vaan hän joutuu muuttamaan vuokralle (jolloin hän luultavasti saa asumistukea).

• korppis1
        de-meter kirjoitti:

"Onko köyhän eläkeläisen mahdollista olla asuntosijoittaja?" Tarkoitatko, että tekisi asuntokaupan, muuttaisi asuntoon itse ? Aika paljon kuulee tarinoita siitä, että esim. taloyhtiön putkiremontti on tullut niin kalliiksi, ettei sillä köyhällä eläkeläisellä ole varaa sitä maksaa vaan hän joutuu muuttamaan vuokralle (jolloin hän luultavasti saa asumistukea).

Tulin juuri pitkältä kävelylenkiltä kolusin kirpputorit ja löysin kivan hameen. Hollanti on kirpputorien luvattu maa. Antiikki huonekaluja saisi pilkkahintaan
        No. asiaan tarkoitin sijoitusasuntoa. Sijoitustoiminta vaatii bisneselämän jonkinlaista hallintaa.

• henrjii

En tiedä onko kysymyksessä, entisen asunnon nykyinen asukasa, tulevan asunnnon entinen asukas.
      Mää vähän kun oon tälläinen, niin putoan helposti kärryiltä, kun en millään saa kiinni mistään

• rättikasa

Kyseessä entisen asunnon asukasa!
        Nykyisen asunnon entinen asukasa!

• henrjii

kas kas luistaa vaikka kakkas

• henrjii kirjoitti:

kas kas luistaa vaikka kakkas

Kasa kasasta kasaan ; )

Minä en vaivaudu jos en ymmärrä, mutta vaivaudun jos ymmärrän.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Haluan sinut, kuuletko minua.

Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      61
      1189
    2. Hän on tosi

hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      42
      891
    3. Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että
      Maailman menoa
      332
      664
    4. Rakastan häntä

Jumala, rakastan häntä. Haluan olla hänen omansa. Hänen vierellä. Halata häntä.
      Ikävä
      51
      651
    5. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      116
      626
    6. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      51
      618
    7. Naiselle Kuuleppa Tämä

Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä
      Ikävä
      38
      605
    8. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      93
      600
    9. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      75