Miksi mua kiusataan?

Juti_V

Mä oon ylä-aste ikäinen poika jolla on kyllä kavereita, mutta usein "kavertikin" vaan kiusaa ja haukkuu heti jos tekee jotain väärin. Osa mun luokaltakin saattaa usein kiusata mua vaikkka valehtelemalla opettajalle että oon tehnyt jotain väärää tai laittaa purkkaa mun hiuksiin. Ala-asteella kaikki meni ihan hyvin mutta nyt kun kaikki kaverit on eri luokalla kaikki alkoi mennä huonosti. Mun numerotkin on alkanut huononemaan, koska kiusaaminen aiheuttaa pljon paineita. Alkaa huolestuttaa pääsenkö lukioon ollenkaan. Mitä pitäisi tehdä

8

74

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • QwertytrewQ

      Ei kiusaamiselle tartte sen kummempaa syytä olla, joku randomi vaan valitaan silmätikuksi. Siihen kaikki sit voi purkaa omaa paskaa oloaan ja pönkittää olematonta itsetuntoaan. Jätä tollaset "kaverit" omaan arvoonsa, keskity vaikka siihen kouluun. Ja tuo kiusaaminen ei tuu loppumaan ellet sä laita vastaan. Hakkaat, servaat, nolaat, länttäät purkkaa niitten hiuksiin, kuhan teet jotain. Mut tsemppiä sulle :)
      Ja se kirjotetaan yläaste...

    • jabbalai

      Takasin vaan samalla mitalla,yläkoulussa ollaan vähä kovempia hemmoja muka, mut puolusta itsees.

    • dadsa

      feelaan sua :(

    • samaistunkiusattuna

      Kiusaaminen ei missään nimessä oo sun syy. Se on aina kiusaajan syy. Aina. Joka kerta. KiVa-keskustelut ei yleensä auta, vaikka siellä kannattaa käydä kokeilemassa jos mitään muutosta tapahtuis, mutta omasta kokemuksesta voin kyllä sanoa että kasvokkain asettelu kiusaajan kanssa on aika kauheeta, kun vielä tuntuu siltä, että 'mitä mä teen täällä? mä en oo se kiusaaja'. Mutta sano kiusaamisesta vanhemmille. On tosi tärkeetä että perhe tietää kuka kiusaa. Kannattaa myös mainita kiusaamisesta opettajalle, vaikka se ei tekiskään asialle mitään, niin se sentään tiedostaa asian. Keskity kouluun, ja suosittelen hankkimaan uusia kavereita niiltä tunneilta, missä kiusaajia ei ole, esim. tunkeutumalla johonkin porukkaan tyyliin 'hei, voinko istua tähän?' Ja jos joku on sitä mieltä, että kiusaaja on väärinymmärretty, voin vaan nauraa päin niiden naamaa. Kiusaaja tietää mitä tekee, eikä missään nimessä kadu tekosiaan. Jos joskus tuntuu vähänkään siltä, että kiusaaminen olis oma syy, niin kannattaa lukee tää artikkeli: http://www.kodinkuvalehti.fi/artikkeli/lue/suorat_sanat/psykologi_vesa_nevalainen_kiusaaja_on_tahallaan_ilkea
      Siinä on myös ihan yleistietoa siitä miks kiusaaja kiusaa. Ja ainakin omasta mielestä tärkein pointti on, että kiusaaminen ei ole sun syy.

    • Puhu aikuisille. Jos sulla on vaikka joku kummi tai vastaava niin sellaselle voi olla aluks helpompi kertoa kun opettajalle tai vanhemmille.

    • kokenut99

      Itseäni kiusattiin kasiluokalle saakka ja vaikka en kannusta väkivaltaan, niin sillä se lopulta loppui.
      Toivon että jaksat, koska kaikki ei jaksa.

      • Jaahasd

        Niin meidän koulussa ysi luokkalainen hyppäsi katolta kiudaamisen vuoksi ja ne purkaa olia vihoja ja niiden vanhemmat luulee että niiden oma häniböö on kiltti terveisiä vaan sille vitun kusipäälle joka kirjottaa mun nimen ja padkaa kaikkialle eli terveisiä vaan op ja sh haistakaa paska


    • mullevoipuhuu

      Voin auttaa sua :) tuu juttelee jossai. Yms.kik

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      151
      1497
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      921
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      733
    4. 51
      625
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      16
      585
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      514
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      157
      476
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      44
      472
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      419
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      412
    Aihe