Mä oon ylä-aste ikäinen poika jolla on kyllä kavereita, mutta usein "kavertikin" vaan kiusaa ja haukkuu heti jos tekee jotain väärin. Osa mun luokaltakin saattaa usein kiusata mua vaikkka valehtelemalla opettajalle että oon tehnyt jotain väärää tai laittaa purkkaa mun hiuksiin. Ala-asteella kaikki meni ihan hyvin mutta nyt kun kaikki kaverit on eri luokalla kaikki alkoi mennä huonosti. Mun numerotkin on alkanut huononemaan, koska kiusaaminen aiheuttaa pljon paineita. Alkaa huolestuttaa pääsenkö lukioon ollenkaan. Mitä pitäisi tehdä
Miksi mua kiusataan?
8
<50
Vastaukset
- QwertytrewQ
Ei kiusaamiselle tartte sen kummempaa syytä olla, joku randomi vaan valitaan silmätikuksi. Siihen kaikki sit voi purkaa omaa paskaa oloaan ja pönkittää olematonta itsetuntoaan. Jätä tollaset "kaverit" omaan arvoonsa, keskity vaikka siihen kouluun. Ja tuo kiusaaminen ei tuu loppumaan ellet sä laita vastaan. Hakkaat, servaat, nolaat, länttäät purkkaa niitten hiuksiin, kuhan teet jotain. Mut tsemppiä sulle :)
Ja se kirjotetaan yläaste... - jabbalai
Takasin vaan samalla mitalla,yläkoulussa ollaan vähä kovempia hemmoja muka, mut puolusta itsees.
- dadsa
feelaan sua :(
- samaistunkiusattuna
Kiusaaminen ei missään nimessä oo sun syy. Se on aina kiusaajan syy. Aina. Joka kerta. KiVa-keskustelut ei yleensä auta, vaikka siellä kannattaa käydä kokeilemassa jos mitään muutosta tapahtuis, mutta omasta kokemuksesta voin kyllä sanoa että kasvokkain asettelu kiusaajan kanssa on aika kauheeta, kun vielä tuntuu siltä, että 'mitä mä teen täällä? mä en oo se kiusaaja'. Mutta sano kiusaamisesta vanhemmille. On tosi tärkeetä että perhe tietää kuka kiusaa. Kannattaa myös mainita kiusaamisesta opettajalle, vaikka se ei tekiskään asialle mitään, niin se sentään tiedostaa asian. Keskity kouluun, ja suosittelen hankkimaan uusia kavereita niiltä tunneilta, missä kiusaajia ei ole, esim. tunkeutumalla johonkin porukkaan tyyliin 'hei, voinko istua tähän?' Ja jos joku on sitä mieltä, että kiusaaja on väärinymmärretty, voin vaan nauraa päin niiden naamaa. Kiusaaja tietää mitä tekee, eikä missään nimessä kadu tekosiaan. Jos joskus tuntuu vähänkään siltä, että kiusaaminen olis oma syy, niin kannattaa lukee tää artikkeli: http://www.kodinkuvalehti.fi/artikkeli/lue/suorat_sanat/psykologi_vesa_nevalainen_kiusaaja_on_tahallaan_ilkea
Siinä on myös ihan yleistietoa siitä miks kiusaaja kiusaa. Ja ainakin omasta mielestä tärkein pointti on, että kiusaaminen ei ole sun syy. Puhu aikuisille. Jos sulla on vaikka joku kummi tai vastaava niin sellaselle voi olla aluks helpompi kertoa kun opettajalle tai vanhemmille.
- kokenut99
Itseäni kiusattiin kasiluokalle saakka ja vaikka en kannusta väkivaltaan, niin sillä se lopulta loppui.
Toivon että jaksat, koska kaikki ei jaksa.- Jaahasd
Niin meidän koulussa ysi luokkalainen hyppäsi katolta kiudaamisen vuoksi ja ne purkaa olia vihoja ja niiden vanhemmat luulee että niiden oma häniböö on kiltti terveisiä vaan sille vitun kusipäälle joka kirjottaa mun nimen ja padkaa kaikkialle eli terveisiä vaan op ja sh haistakaa paska
- mullevoipuhuu
Voin auttaa sua :) tuu juttelee jossai. Yms.kik
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ajattelit siis löytäneesi onnen minusta
Etkä sitä silloin sanonut. Miksi oi miksi. Olisit avannut suusi. Olisin kääntänyt vaikka minkä kiven, että oltaisiin voi433544Päivän Teemu Selänne: Köyhät ovat vastuussa köyhyydestään!
https://www.youtube.com/watch?v=2rmgjJAJ7s8 Teemu lyö köyhää oikealla suoralla!4413063Kiitos rakastamani,
tämän päiväisestä toisaalla, jos tahdoit minulle sillä myös jotain viestittää. ❤️ Toivon, että nähdään vielä ja saadaan232830Nainen, olen huolissani sinusta
Onko kaikki varmasti hyvin? Minulla on pahoja aavistuksia, mutta toivon olevani väärässä. Toivotan kaikkea hyvää sulle!831917- 871517
Kello käy ja ilta pimenee
Alkaa jo väsyttämään kovasti. 🥱 Toivottelen hyvää yötä ja kauniita unia. Oman kulla kuvatuksia. 😊💤💖💤✨💤🌌 Lokakuun2541380- 1071267
- 1041222
SEO!! Pyhäsalmi
Tässä vasta muuton tehneenä pyhäsalmelle.. mietin tätä huoltoasemaa. Setelit ei kelpaa tankkaus pisteeseen, sisällä epäs721143Ruumisvaunut
Ompa järjen köyhyyttä vetää ruumiskärryjä pitkin kylää ja säikytellä ihmisiä. Vain Kuhmon hoitajat tähän pystyy.32983