7-vuotiaan tytön liikkuminen valvomatta kadulla

Vanhanaikainenko

Antaisitteko oman 7-vuotiaan tyttärenne/poikanne liikkua ja leikkiä vuotta vanhemman tytön/pojan kanssa ilman aikuisen valvontaa kadulla, pimeällä pihalla ja kerrostalon rappukäytävässä Helsingin kantakaupungissa klo 20 jälkeen? Kadulla on mm. erotiikka- ja ravitsemusliikkeitä eikä huumepiikkien jakelupistekään ole kovin kaukana. Olenko ylisuojeleva äiti, koska olen isien kanssa asiasta eri mieltä? Epäilen, että isien motiivi sallia lasten kaitsematon liikkuminen on lähinnä herrojen oma mukavuus ja viitseliäisyyden puute. Tietenkin pieni vapaus sopivasti annosteltuna opettaa itsenäisyyttä ja vastuuta, mutta onko tässä jo kyse vastuun välttelystä aikuisten taholta. En oikein tiedä uskallanko jättää tytärtäni kummankaan isän "kaitsentaan", jos se on tämän kaltaista.

4

231

Vastaukset 4

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Isäpappa

En.
      Oma 11-vuotiaani saa naapurin 10-vuotiaan kanssa liikkua päiväsaikaan kahdestaan tässä PIKKUkaupungissa, kunhan kertovat minne ovat menossa ja ottavat puhelimet mukaan. Perjantai- ja lauantai-iltaisin likkuminen on vähän aikaisemmin jo rajoitetumpaa.

• Kommentoija69

7-vuotiaalla ei ole mitään asiaa kantakaupungin kaduille tai ylipäätään ulos tuohon kellonaikaan. Ekaluokkalaisen kuuluu varsinkin arkisin olla tullut sisälle ja kohta aloittelemassa iltatoimia kello 20, jos seuraavana päivänä on koulua kahdeksalta tai yhdeksältä ihan siitä riippumatta missä hän asuu. Ekaluokkalainen tarvitsee unta tyypillisesti 9-10 tuntia unta vuorokaudessa. Viikonloppuisinkaan ei kannata viivästyttää nukkumaanmenoa kovin paljon myöhemmäksi, koska unirytmin viivästyminen kostautuu heti maanantaiaamuna.

• onhan_onhan

Jaahas, huoltajuuskiistaan haluat täältä puolustajia ja kannattajia itsellesi.

• jokuvaa22222

Pienessä kaupungissa antaisin jo 5 vanhan liikkua vuotta vanhemman kanssa, mutta en helsingissä!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä mieltä olet?

Miehestä jolla ei ole yhtään kaveria, ei facebookissa eikä livenä ja hän harrasta ja tekee kaiken yksin. Onko vähän outo
      Ikävä
      164
      1703
    2. Muistakaa pojat tämä.

Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.
      Ikävä
      154
      1300
    3. Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin

Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset
      Ikävä
      219
      936
    4. Oletko päättänyt

Että luovutat minun suhteeni
      Ikävä
      71
      877
    5. 55
      776
    6. Pahoin pelkään nainen

että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus
      Ikävä
      63
      737
    7. Mikä sua mies vaivaa?

Siis oikeasti.
      Ikävä
      46
      735
    8. 89
      701
    9. Martina avaa suhdettaan

IL 22.7: Martina avaa suhdettaan nuoreen Muhikseen. Nyt on jo vakavaa, on käyty syömässä Itä-Helsingissä. Onkohan muutt
      Kotimaiset julkkisjuorut
      198
      637
    10. Annan aikaa jos sitä vielä tarvit

mutta loputonta odottamista en kestä. Naiselle
      Ikävä
      52
      592
    Aihe