Zyprexa-lääke

Seroqeeli

Olen syönyt vasta vähän aikaa Zyprexa-nimistä lääkettä, ja jo vaikuttaa siltä että into kaikkeen on kadonnut, jotenkin niin käsittämätön olo että sitä on vaikea mitenkään osuvasti kuvata, lyhyesti sanottuna olen kuin kuplan sisässä, kuin maailma olisi muualla ja minä eläisin vain puolittain tässä, jotakin sinne päin... Olen menettänyt mielenkiintoni lähes kaikkeen, rakkaista harrastuksista ystäviin. Huomenna pitäisi mennä Nightwishin keikalle, mutta tuntuu etten jaksaisi, henkisesti olen kuin uupunut zombi, vihaan tätä oloa. Johtuuko Zyprexasta, onko muilla samoja kokemuksia? Kaikkea kivaa on tiedossa, mutten voi nauttia siitä. Toisaalta, olenko aikoihin voinut? Tämä on vain siirtyminen ongelmista ongelmiin, muodonmuutos. Olisi kuitenkin kiva jos voisin olla edes niin kuin ennen, tahdon eroon Zyprexasta. :( Syön sitä pakko-oireisiin ja ahdistukseen, sen rinnalla minulla on Zoloft. Kokemuksia, viisaamman sanoja?

12

3003

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Huolestunut

Mitä muuta voit huumepaskalta odottaakkaan? Nehän vievät halutut sekä ei halutut tunteet "verhon taakse". Ne estävät meitä saamasta mielenkuvia meille sattuneista tapahtumista (sekä mukavista että epämukavista tapahtumista).

Ei muuta kun hankkiudut niistä pikkuhiljalleen eroon.

Mitä pakko-oireita ja minkälaista ahdistusta sinä koet?

• yksi vain...

oon itte syöny zyprexaa muutama vuos sitten;se oli sillon uus lääke ja sitä pidettiin huippuhyvänä...mutta sitä ei sillon tiedetty,että se lihottaa.ja paljon.nykyään se tiedetään.yleensä paino nousee väh.10 kiloa,useimmilla enemmän.mä itte lihoin,mut kun zyprexa-hoito lopettiin,paino putos.ja se mikä on ihan varma,zyprexa väsyttää paljon.varmaan sekin riippuu annostuksesta.mut mä söin zyprexaa psykoosiin,johon se kyllä pikkuhiljaa autto.sä kirjotit et syöt zyprexaa pakko-oireisiin ja ahdistukseen...mä kärsin kans noista oireista,ja syön niihin seronilia.ja ahdistukseen ja paniikkin sitten rauhottavia.pakko-oireisiin seronil tehoaa aika hyvin.sun kannattas jutella lääkärisi kanssa,koska tuskin lääkityksen tarkoitus on sua lamaannuttaa?Jos lääkäri on hyvä,niin se kyllä kuuntelee ja ehdottaa muita vaihtoehtoja.zyprexa on melko "lamaannuttava" lääke,et en kyllä yhtään ihmettele jos tunnet olevasi "kuin kuplan sisällä"... zyprexan tarkotus onkin tasoittaa psykoottisia ajatuksia, ja voin kuvitella, että jos niitä ei ole,se tekee olosta aika "tunteettoman".Mulla se autto sillon psykoosiin,mut mä olin sillon kans tosi jähmeä ja väsynyt,ja toisaalta vain ihan kuin joku haamu;kaikki tuntu tympeältä tai mikään ei tuntunut miltään.mutta tälläsia kokemuksia mulla zyprexsasta.Juttele ihmeessä lääkäris kanssa tuntemuksistasi!itse en enää zyprexa-lääkitystä aloittasi,sen verran sillä haittavaikutuksia on.

• Häkkieläin

Söin Zyprexaa 5 vuotta sitten psykoosin oireisiin. Auttoi hyvin, sai viimeinkin nukuttua ja ennen niin olematon tunne-elämä puhkes kukkaan! yhtäkkiä alkoi olemaan tunteita vaikka kuinka paljon ja tuntui myös tärkeältä osoittaa ne, varsinkin hyvät fiilikset. Päiväkirjaan kirjoitin kymmeniä sivuja päivässä...
        Huono puoli oli sitten hikoilu ja painonnousu.

• Tiitiäinen
        Häkkieläin kirjoitti:

Söin Zyprexaa 5 vuotta sitten psykoosin oireisiin. Auttoi hyvin, sai viimeinkin nukuttua ja ennen niin olematon tunne-elämä puhkes kukkaan! yhtäkkiä alkoi olemaan tunteita vaikka kuinka paljon ja tuntui myös tärkeältä osoittaa ne, varsinkin hyvät fiilikset. Päiväkirjaan kirjoitin kymmeniä sivuja päivässä...
        Huono puoli oli sitten hikoilu ja painonnousu.

Hei!
        Mulla ei ole kokemuksia kyseisestä lääkkeestä, mutta itse syön samoihin oireisiin fevariinia ja seroquelia ne eivät ainakaan ole aiheuttaneet mitään ikäviä sivuvaikutuksia ja ovat hyvin tepsineet sekä pakko-oireisiin että ahdistus/pelkotiloihin, joten kannattaa kysäistä niistä lääkäriltäsi.

• Seroqeeli
        Tiitiäinen kirjoitti:

Hei!
        Mulla ei ole kokemuksia kyseisestä lääkkeestä, mutta itse syön samoihin oireisiin fevariinia ja seroquelia ne eivät ainakaan ole aiheuttaneet mitään ikäviä sivuvaikutuksia ja ovat hyvin tepsineet sekä pakko-oireisiin että ahdistus/pelkotiloihin, joten kannattaa kysäistä niistä lääkäriltäsi.

Selvästi Zyprexa on kunnon murhalääke, en siis ole ainoa joka sen on huomannut :(

Minuun on kokeiltu aikojen saatossa monia lääkkeitä, hoidossa ollessani ja avohoidossa (vaikka olen vasta hädintuskin 18)
        Risperdal, Seroxat, Levozin, Truxal, Zoloft, Seroquel, Medipam... Ainakin nuo.

Ennen pakko-oireeni olivat aika psykoottisia, mutta minulle sanottiin että se on tavallista neuroottisessa häiriössä, toisaalta en luota diagnooseihin koska niissä on ollut monia selviä virheitä. Ennen oli kaikkea sellaista että kuvittelin kaiken maailman vainoja ja kirouksia sun muita, nyt ne ovat kadonneet mutta oireita edelleen on, esim. nyt luulen (niin hullua kuin se onkin) että olen saanut jonkin asteen myrkytyksen. Ääk, ihan sekavaa, tahtoisin niin olla edes hetken vapaa niistä, koko ajan on joku vaivaava ajatus! Nyt tein sen tempun että palasin vanhaan annostukseen eli otin Seroquelin takaisin ja vähensin Zyprexaa. En tiedä kannattiko, enää ei ole niin puutunut olo, mutta pakkoneuroosit syövät minua koko ajan, ne ovat ihan kamalia! Tuntuu että kaikki lääkeet on jo kokeiltu.

Mitä muuten on fevariini?

• Häkkieläin
        Seroqeeli kirjoitti:

Selvästi Zyprexa on kunnon murhalääke, en siis ole ainoa joka sen on huomannut :(

Minuun on kokeiltu aikojen saatossa monia lääkkeitä, hoidossa ollessani ja avohoidossa (vaikka olen vasta hädintuskin 18)
        Risperdal, Seroxat, Levozin, Truxal, Zoloft, Seroquel, Medipam... Ainakin nuo.

Ennen pakko-oireeni olivat aika psykoottisia, mutta minulle sanottiin että se on tavallista neuroottisessa häiriössä, toisaalta en luota diagnooseihin koska niissä on ollut monia selviä virheitä. Ennen oli kaikkea sellaista että kuvittelin kaiken maailman vainoja ja kirouksia sun muita, nyt ne ovat kadonneet mutta oireita edelleen on, esim. nyt luulen (niin hullua kuin se onkin) että olen saanut jonkin asteen myrkytyksen. Ääk, ihan sekavaa, tahtoisin niin olla edes hetken vapaa niistä, koko ajan on joku vaivaava ajatus! Nyt tein sen tempun että palasin vanhaan annostukseen eli otin Seroquelin takaisin ja vähensin Zyprexaa. En tiedä kannattiko, enää ei ole niin puutunut olo, mutta pakkoneuroosit syövät minua koko ajan, ne ovat ihan kamalia! Tuntuu että kaikki lääkeet on jo kokeiltu.

Mitä muuten on fevariini?

Olettaisin fevariinin tarkoittavan masennuslääkettä nimeltä Fevarin. Korjatkaa, jos olen väärässä. Kyseinen Fevarin aiheutti minulle jo pienellä annoksella hirvittävän pahoinvoinnin (vatsakramppeja, oksentelua...).
        Toisaalta eräs tuttuni toipui bulimiasta Fevarinin avulla.

• Kokemusta on

Söin zyprexaa 8 vuotta sitten ekan kerran.Sitä määrättiin psykoottisiin oireisiini.No,lopetin syönnin kuukauden kuluttua sairaalasta päästyäni. Piristyin huomattavasti ja jaksoin harrastaa ja tehdä töitä.Epäsäännöllisten elämäntapojeni, heikon ravinnon,alkoholin ja mielikuvituksen ansiosta ajauduin uuteen psykoosiin kolme vuotta sitten. No,lääkäri oli tietenkin sitä mieltä että zyprexan syönnin lopettaminen oli syy uuteen psykoosiin.Söin sitä sairaalassa mutta kotiin päästyäni lopetin lääkkeen käytön ja piristyin. Ajattelin että tiedän kyllä itse parhaiten mitä suuhuni laitan vaikka lääkäri määrää ensin vuodeksi, sitten puoleksi vuodeksi zyprexaa, lääkettä joka "lamauttaa", syrjäyttää ihmisen omasta itsestään. En ollut oma itseni zyprexaa syödessäni enkä suosittele sitä kenellekään. Ei lääke paranna ihmistä vaan ne pienet elämäntapa muutokset. Luonto parantaa sanoi eräs ystäväni. Paras lääkkeeni oli yksinkertaistettuna se että vedin selvän rajan mielikuvituksen ja todellisuuden välille. Eli mikä on kuviteltua ja mikä on totta. Sen oivallettuani oloni helpottui eikä tarvinnut enää pelätä kummallisia, mielikuvituksen tuottamia harhoja. Unilääkkeeksi suosittelen itsesuggestiota. Säännölliset ruokailuajat, liikkuminen ja riittävä unensaanti ovat avaimet parempaan oloon. Kuulostaa tylsältä mutta sitä kautta se elämä lähtee taas pikkuhiljaa liikkeelle.

• onko olemassa muita keinoja...

Lääkäreillä on kiire ja nekin käy välillä lataamossa.."hullujen","skitsojen","Yhteiskunnan uhrien","Toisinajattelijoiden","Näkijöiden" parantaminen on mahdoton tehtävä.Totuus on myös se että moni lääkäri saa fyrkkaa tietyiltä lääketehtailta ja usein potilas muuttuu koekaniiniksi ja lääkärin rahasammoksi. Hullut on syytä hiljentää kemikaaleilla jotta suuri sensuuriprojekti saa jatkua ja todellinen hulluus saa vallan!?!?!?!Onko tämä väite totta vai skitson harha-ajattelun tuottamaa tarua? Voisiko joku lääkäri vastata?

• MNBGO

Lääkkeen pakkausselosteessa (kohta 4) on maininta sivuvaikutuksista painonnuosu ym.

http://www.laakeinfo.fi/Medicine.aspx?m=89&d=3099623&i=LILLY_ZYPREXA_ZYPREXA tabletti, päällystetty 5 mg, 7,5 mg, 10 mg

Hei hössöttävä omainen joka olet tuuppaamassa potilaalle lääkettä hoitaaksesi omaa ahdistustasi. Haluaisitko itsellesi mainitut haittavaikutukset?

• äläolelammas

Olantsapiini on pahimpia myrkkyjä, "lääkkeitä" eli laillisia huumausaineita mitä on. Vieroitus on helvetti. Unettomuutta ja erittäin pahaa oloa.

Lääkkeen pienin vahvuus, 5mg on jo vahva.

Turvottaa ihmisen porsaaksi ja aiheuttaa kamalia terveyshaittoja joka puolella kehoa. Pitkässä juoksussa varmasti. Se on toksista aivoille, keskushermostolle ja mielelle. Kutistaa aivoja pitkässä käytössä mitä isompi annos kyllästää aivoja sen enemmän(neurotoksista), ja voi aiheuttaa diabeteksen. Sotkee hormoneja ja normaalia kehon toimintaa. Mieskin voi kasvattaa rinnat itselleen prolaktiinin kohoamisen myötä.

Jos haluat olla hidas zombi, jonka ajatus ei juokse, joka ei muuta tee kuin nukkuu, on irtaantunut itsestään, on jatkuvassa pöhnässä, motivaatio mihinkään ja seksielämä häviää, valitse Olantsapiini tai Zyprexa. Lääkärit suosittelee, mutta lääkäritpä eivät koe haittoja omassa kehossaan eivätkä he edes pyydä anteeksi jos haittoja aiheuttavat. Heitä ei loppupeleissä kiinnosta.

Haluatko kokeilla? Omalla vastuullasi.

• tryffelii

Aivan paskaa, marihuana ehkä olis namia lääkkeenä?

• xxxxxx-x

Eikä ole. Päätänsä ei kannata sotkea huumeilla eikä huumaavilla lääkkeillä.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis

Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu
      Maailman menoa
      356
      3045
    2. Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä

Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä
      Jälleensyntyminen
      301
      1473
    3. En kadu sitä, että kohtasin hänet

mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n
      Ikävä
      84
      1302
    4. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      108
      1301
    5. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1285
    6. Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..

...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n
      Ikävä
      59
      1245
    7. Lapuan sanomissa käy rytinä

Pistivät sitten päätoimittajan pihalle
      Lapua
      48
      1135
    8. Helena Koivu : Ja kohta mennään taas

Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      79
      1045
    9. Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."

Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa
      Tv-sarjat
      24
      941
    10. Oot ihana

Toivottavasti nähdään sattumalta jonain kesäpäivänä♥️🥺🫂
      Ikävä
      33
      847
    Aihe