Kokemuksia Dometic sähkö wc

Sähkötuoli

Onko kenelläkään omakohtaisia kokemuksia? Ajattelin hankkia, mutta olisi mukava kuulla mahdollisista ongelmista. Mieluummin itse koettua, ei mutu löpinää.

3

2459

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vaihtoehtoja

En tiedä kuinka monta todellista valmistajaa näillä sähkövessoilla on ja moniko vain vaihtaa tarran laitteen päältä. Omaa kokemusta on Jabscon sähkövessoista ja Vetuksen maseraattorista.

Jabscon sähkövessojen kanssa ei ole ollut mitään ongelmia. Ne lähtevät käyntiin talven jäljiltä nappia painamalla. Sen sijaan Vetuksen maseraattoripönttö ei jaksanut talven yli. Säilytys kuitenkin oli kuivassa lämpimässä tilassa.

Katsoin asennusvideon ja minua huolestuttaa tuo maseraattoriosa. Sen kehä on aika laaja ja sen pyörittäminen voi vaatia paljon momenttia. Juuri sen tyyppiseen ongelmaan Vetus kuoli.

Jos haluat vaihtaa vessan sähköiseksi, niin yksi mahdollisuus on vaihtaa vain alaosa nykyiseen pönttöön. Pöntöille on vakiokiinnitykset (joita kaikki ei käytä). En ymmärrä mihin erillistä maseraattoria pöntössä tarvitaan, kun suoralla pumpun akselilla oleva pyörä hoitaa koko homman ilman ylimääräisiä liikkuvia osia.

http://www.xylemflowcontrol.com/files/37010_43000-0612.pdf

• Meluun_kyllästynyt

Vanhan wc:n muuttaminen sähkövessaksi on mahdollista vaihtamalla pumppuosa sähköiseen. http://www.captainsshop.fi/verkkokauppa/product_details.php?p=611
        Tuo on todella meluisa, yökäynnillä herättää varmasti kaikki veneessä olijat. Sisältää maseraattorin, jonka silppuamisen pitäisi auttaa paperin ja jätösten muuttumiseen septissä nestemäisiksi ja siten vähentää putkitukosten vaaraa.
        Melun takia vaihdoin takaisin käsipumppuun, vaikka sähköinen olisi kyllä hyvä lasten ja satunnaisten vieraiden kanssa. Mutta sen pitää olla tehokas ja lähes äänetön kuten tämä:
        http://www.captainsshop.fi/verkkokauppa/product_details.php?p=1791

• TurhaSeptille

Maseraattoria tarvitaan silloin, kun tavara pumpataan suoraan mereen. Se näyttää kivemmalta, kun ei ole kokkareita. Septitankkiin pumpattaessa erillinen maseraattori on ylimääräinen osa.

Pumppu repii tavaran riittävän pieneksi putkea varten ja loppu hajoaa tankin isällä ajan kanssa.

Suosittelen Lidlin harmaata WC-paperia valkoisen sitkeä Lembon sijaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei sua enään tunnista

Kun olet vanhentunut ja lihonut.
      Ikävä
      231
      7876
    2. Etsin vastaantulevista sua

Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s
      Ikävä
      45
      5460
    3. Huomenet naiselle

Harmittaa ettei ehkä nähdä enää koskaan. Näillä mennään sitten.
      Ikävä
      59
      4842
    4. Mikä kaivatussasi kolahti?

Mikä oli erityistä?
      Ikävä
      76
      3547
    5. Mikä se Mira Luodin ohjelma oli?

Ja onnistuiko hiljaiseksi maksaminen sittenkään, jos myöhemmin sanoo, että tuollaista tapahtunut? Ihmiset alkaa pohtiin
      Maailman menoa
      153
      3462
    6. Kaikesta muusta

Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko
      Ikävä
      16
      2045
    7. Tekis mieli lähestyä sua

Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗
      Ikävä
      32
      2041
    8. Hyvää yötä.

Miten äkäpussi kesytetään? 😉 pus
      Ikävä
      31
      1869
    9. Ajatteletko koskaan

Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹
      Ikävä
      45
      1748
    10. Kyllä hävettää!

Olla taivalkoskelta jos vuoden taivalkoskelainen on tuommoinen tumpelo.
      Taivalkoski
      39
      1697
    Aihe