Olen nyt törmännyt jo moneen tapaukseen, joissa epilepsiaa sairastavalla on vaaraton kysta/kystia suurin piirtein samalla alueella kuin EEGn häiriöt. Näin myös pojallani. Alan vähitellen epäillä sattuman mahdollisuutta. Onko täällä ihmisiä, joilla kanssa löytyy molemmat? Jos tapauksia on paljon, olisi neurologien kyllä syytä ruveta miettimään uudelleen kystien ja epilepsian mahdollista syy-seuraus suhdetta.
kystien ja epilepsian yhteys
3
111
Vastaukset
- Kystakystat
Varmasti aiheesta löytyy netistä tietoa paljonkin!!! Sen tiedön tuttujen ihmisten jutuista kuullen että ainakin ne kystat on yleensä harmittomia ja niille ei tarvi tehdä mitään. Mutta yksilöllistä tietenkin.. Ja varmasti siellä voi tehdä ylim sähköpurkauksia aivoihin
- Tmi
Koko määrittää kuinka paljon kysta painaa muita osia. Usein aivoissa olevat kystat käsittääkseni pyritään poistamaan. Joskus ne sijaitsevat niin, ettei niitä ole turvallista mennä koskemaan. Itsellä 5cm möhkäle aiheutti epilepsian. Usein kohtaus kertoo, että jotain aivoissa pielessä. Kaverilla hyvänlaatuisen kasvaimen poistoleikkauksen jälkeen epilepsia on parantunut ja lääkitys lopetettu. Itselle jäi kystasta pysyviä työkykyä heikentäviä neurologisia vaurioita.
- Tmi
Ei neurologit mitenkään epäile asian yhteyttä. Ohimolohkossa kysta ja ohimolohkoepilepsia. Sama kuin epäilisi jalkakivun olevan syynä kävelemisen vaikeutumiseen eli ilmiselvää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Trump muka öljyn takia Venezuelaan? Pelkää mustamaalausta
Kertokaapa mistä tuollainen uutisankka on saanut alkunsta? Näyttäkääpä ne alkuperäiset lähteet, minä en löytänyt mitään18817578Kun Arman Alizad puolusti hiihtäjä Vilma Nissilää sanomalla
"älä välitä sekopäistä Vilma", ja kun siitä kerrottiin täällä, niin sekopäinen mukasuvaitsevainen teki siitä valituksen903795Lataus pakkaskelissä
En olisi koskaan ostanut sähköautoa jos olisin tajunnut että ne eivät lataa pakkasissa suurteholatauksella vaan istut tu321894Martinalta vahva viesti
"Suuret unelmat venyttävät sinua, pelottavat vähän ja vievät mukavuusalueen ulkopuolelle. Juuri siellä kasvu tapahtuu. J2801530Miksei Trump ole kiinnostunut Suomen valloittamisesta?
Täällähän on enemmän turvetta kuin Norjalla öljyä. Eikö Ttump ole turvenuija?641499Akateemikko Martti Koskenniemi vertaa Trumpia Putiniin
"-Suomalaisena on syytä olla huolissaan siitä, että Yhdysvallat näin vahvistaa 1800-luvun alkupuolella julistamansa etup1601427Jos mies olet oikeasti...?
Kiinnostunut... Pyydä mut kunnolla treffeille ja laita itsesi likoon. En voi antaa sydäntä jos sinä olet epävarma ja eh1151324Esko Eerikäinen paljastaa järkyttävän muiston lapsuudesta - Isä löytyi alastomana slummista
Esko Eerikäisen tausta on monikulttuurinen, hän muutti vain 10-vuotiaana yksin kotoaan Kolumbiasta isovanhempiensa luo S141304- 811111
Nautitko riidan haastamisesta?
Itse olen hyvin kärsivällinen ja sopuisa noin yleensä, mutta osaan tarvittaessa olla hankala. Niin metsä vastaa kuin sin2091043