Parisuhde alkoholistin kanssa.

kikkailua

Tämän olen kokenut alkoholisti kanssa millaista on olla parisuhdeessa hänen kanssaan elää.

Alkoholistiin ja hänen lupauksiin ei voi luottaa, kaikki on "satuilua". Jos jokin hätä sai apua tarviisi ei sitä apua tule missään muodossa.

Jos olet sairas tai "kuoleman kielissä" ja vieressä on viinapullo, niin alkoholisti auttaa eaksi "viinapulloa" turvaan.

Osaa myös valehdella hyvästi ja sotkea ihmissuhteita. Usein on vielä narsistinen luonne, niin tulee itsensä kehuminen ja on tyyli "hallita ja hajoittaa" muita läsnäolijoita. Osaa kikkailla hyvin, että saa hyvän ihmisen maineen kylälle. Ja monet ihmiset uskoo näin.Odotan tänne muitten tuntoja ja mietteitä.Kirjoittakaan!

8

61

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aaaaaawww

      alkoholisti on sana. niinkuin lääkäri tai sairaanhoitaja. meitä on monenlaisia.

      • Tumputtaa

        Alkoholisti tai alkoholismi ei ole ammatti (kuten on lääkäri tai sairaanhoitaja)! Kaikilla sairauksilla on kuitenkin omat hyvinkin yhteneväiset piirteensä vaikka oireet vähän yksilöllisesti vaihtelevatkin.


      • Kippisjakulaus

        Alkoholismi on ikävä sairaus. Se aiheuttaa mm. älyllistä taantumista persoonasta riippumatta.


    • Sairaanakotona

      Tyhmähän semmoinen on kun alkkikseen tai vaik narkkarii luottaa!
      Ovat he tietysti kännissä suuria sankareita, viisaita ja kaikentietäviä reiluja rentoja kavereita omasta mielestään ja lupailevat vaikka mitä vielä kankkusen kourissakin, mut ne on just niitä juttuja joissa kuulijalla, kaikilla kuulijoilla, on vastuu... ei alkkiksella itsellään.
      Ei alkoholisti itseään rakasta! Se kaikki itsekeskeisyydeltä vaikuttava on vain hetkellistä alkoholin tuomaa harhaa ja itsepetos kuuluu sairauden kuvaan. Eivät he alkoholiakaan rakasta. He eivät vaan voi Herra Alkoholille enää mitään. He ovat koukussa! Kaikki voimat menee siihen niin heiltä kuin läheisiltäkin.
      Paetkoon ken voi!

    • alkkista

      Alkoholistit ovat hyvin itsekkäitä, minulla on nyt oikeus juoda kun on sitä ja tätä, sitten se kuuluisa otan vain yhden, eihän se yhteen jää. Olen itse ollut alkoholisti tai olen (siitä kun ei parane koskaan kokonaan, milloin vain voi repsahtaa), enkä kyllä välittänyt aidosti miten perheeni voi, koska olin juuri tuo selittelijä minulla on nyt lupa ottaa, kun sitä on nyt sattunut.

    • 147852369

      Ei alkoholistin kanssa ole parisuhdetta! Se on huolto- tai sponsorisuhde. Toinen auttaa, murehtii... ja toinen käyttää hyväksi.

    • sponsorihuoltaja

      Samaa mieltä: Ei mun miehen tarvitse käydä töissä, maksaa laskuja tai ostaa ruokaa. Työkkärit voi laittaa mihin lystää ja vielä pummia multa lisää rahaa. Alkoholin kanssahan ei ole mitään ongelmaa, koska ikinä se ei ole meidän taloudesta loppunut. Jostain syystä vaimo (minä) tosin on ihan paska ihminen, joka ei osaa/tee mitään. Tämän vuoksi on ihan pakko välillä vähän rentoutua, ihan pari kolme kertaa viikossa vaan.

      • Arto56

        Onkohan olemassa tilastoa siitä, kuinka moni alkoholistin puolisoista myös itse alkoholisoituu ajan myötä siinä jatkuvassa "juhlan huumassa".
        Mulle meinasi käydä niin. Onneksi vaan meinasi.
        Tajusin tilanteeni ajoissa, kun rupesi mm. työpäivät tuntumaan kovin raskailta ja moni yksityiselämän tekeminen jäi puolitiehen tai kokonaan tekemättä. Olinhan minä ennenkin kipotellut, mutta tahtini sen kun vaan kiihtyi ja kiihtyi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      368
      4543
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      85
      1865
    3. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      65
      1600
    4. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1556
    5. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      213
      1397
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1390
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      59
      1361
    8. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      54
      1347
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1235
    10. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      8
      1218
    Aihe