onko tuttua??

kjjjjj

Mistä tämä voi johtua pelkään jatkuvasti syöpää yms muuta vakavaa sairautta ennen pelkäsin sydäntä että on jotakin vikaa se tutkittiin ja kaikki kunnossa sydämessä nyt tutkin jatkuvasti kiveksiäni ja totean että normaalin tuntuiset kunnes taas tunnin kuluttua tutkin niitä ja olen rauhassa taas jonkin aikaa kunnes taas "pakko" taas tutkia itseäni :( :( on todettu ahdistushäiriö :/

7

102

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • samaahommaa

      Moi,

      on tuttua ja samoja kohteitakin ollut. Viime aikoina vähän jo helpottanut.

      Kuuluu pakko- oireisuuteen (hypokondria), ja tärkeintä lienee oppia hallitsemaan tuota kokeilua ja välttää oireiden googlettamista.

      Minkä ikäinen olet, voitko puhua asiasta kenenkään kanssa?

    • Kjjjjj

      22v ja käyn kyllä terapiassa ahdistuksen vuoksi mutten halua kertoa noista oireista määräävät taas vaan lisää lääkettä :/ mikä sinulla helpottaa ?

    • samaahommaa

      Ok, ymmärrän ettet siellä halua puhua.

      Mulla tuo homma puhkes 20-vuotiaana -09 ja oli pari vuotta aika pahana mutta sitten venytin pikkuhiljaa noita kokeilujen välejä. Ekaks ihan vain 1-2 päivää ja vähitellen lisää taukoa.

      Kyllähän se aluksi ahdisti tosi paljon, mutta nyt mulle riittää, että tarkistan kerran pari kuussa.

      Samalla tein selväksi, etten lue sairauksien oireita enkä todennäköisyyksiä ym. ja se onkin kannattanut.

      Ainakin itellä auttoi aluksi sellainen, että laitoin ylös ajankohdan millon oon tarkistanut esim. just kivekset ja aattelin vain sitkeästi ettei niihin muutamassa päivässä ehi mitään muutoksia tulla...

      Mulla auttoi myös se kun menin takas koulunpenkille ja sai siinä sitten muuta ajateltavaa päivän ajaksi.

    • Kjjjjjjj

      Okei kiitos paljon!

    • Kjjjjjj

      Eli paras vaihtoehto koittaa vaan olla koko ajan tutkimatta kiveksiäni ?

    • samaahommaa

      Kyllä, koska sinun pitää yrittää hallita pakkoa, eikä toisinpäin.

      Kun kyseessä on pakko-oire, niin tutkiminen helpottaa vain pieneksi hetkeksi ja ahdistus palaa takaisin. Sinun pitää siedättää itseäsi pikkuhiljaa ahdistukselle.

      Aseta itsellesi tavoite tarkistamisen jälkeen, vaikka että seuraava tarkistus on sitten vasta huomenna/ylihuomenna ja yritä pitäytyä siinä vaikka ahdistaisikin. Jos et heti pääse tavoitteeseesi, niin älä lannistu vaan yritä uudelleen.

    • Tiiajantti

      Tutullani oli tälläinen oire, jatkuva huoli terveydestä milloin mikäkin vaiva. Heillä oli tapana puhua äitinsä kanssa sairauksia ja miettiä vaivoja, puheenaiheen muodossa, jotenkin opittu käytäntökö?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1468
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      1012
    3. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      761
    4. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      35
      735
    5. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      697
    6. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      111
      680
    7. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      669
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      36
      644
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      68
      627
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      303
      597
    Aihe