Piti olla 45

köyhätkuolkoot

lääkekorvauksista se alkumaksu. Hiljaisesti ovat senkin korottamassa. Ja esim, Diabeteslääkkeiden omavastuu nousee 3 eurosta 5 euroon.
" Sairausvakuutuskorvauksista säästetään
Sosiaali- ja terveysministeriö 29.10.2015 13.45
Tiedote 170/2015

Pääministeri Juha Sipilän hallitus esittää ohjelmansa ja vuoden 2016 talousarvioesityksen mukaisesti säästöjä sairausvakuutuskorvauksiin. Hallitus esittää, että lääkekorvauksista säästettäisiin 50 miljoonaa euroa, matkakorvausmenoista 25 miljoonaa euroa ja yksityisen sairaanhoidon korvauksista 78 miljoonaa euroa ensi vuodesta alkaen. Säästöjen tavoitteena on valtiontalouden tasapainottaminen.

Hallitus antoi asiaa koskevan esityksen eduskunnalle torstaina 29. lokakuuta. Lakien on tarkoitus tulla voimaan 1.1.2016.
Lääkekorvauksiin kohdistuvan säästön toteuttamiseksi vuoden 2016 alusta käyttöön otettavaa alkuomavastuuta korotettaisiin 60 euroon. Lisäksi korotettaisiin, ylemmän erityiskorvausluokan lääkekohtaista omavastuuta 5 euroon ja vuosiomavastuun ylityksen jälkeistä omavastuuta 2 euroon."

Tuossa on vain alku kyseisestä asiasta. Löytyy Kelan sivulta. Aina vain vähemmän saa sitten ruokaa, kun lääkkeisiin menee vielä enemmän. Ei oikein hymyilytä kun nettoeläke on noin 1100 euroa. Sipilä todellakin tahtoo tappaa köyhät ja sairaat. Turvapaikanhakijat kyllä saa ihan ilmaiseksi lääkkeensä.
Pitäisikö ottaa loput insuliinista (5 laatikkoa) ja poistua suosiolla Sipilän mieliksi.

41

80

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • "Säästöjen tavoitteena on valtiontalouden tasapainottaminen"

Pumppaa siis suoneen Suomen hyväksi.
      Jotta lapsemme saisivat elää.
      Irakilaisille pitää antaa myös.

H.

• sivistymätönmoukka

Et siis ymmärtänyt asian todellista pointtia. Ilkeilyjäsi lisäilet joka ketjuun.

• sivistymätönmoukka kirjoitti:

Et siis ymmärtänyt asian todellista pointtia. Ilkeilyjäsi lisäilet joka ketjuun.

"sivistymätönmoukka"

Kyllä minä ymmärsin.
        Varsin hyvin.
        Olethan jo 1000 000 miljaardia kertaa toitottanut.
        Minulla on DB2

H.

• henrjii

niiniiin mitä pikemmin saadaan käsistä pois sitä suuremmat säästöt.
        Tavoite on, että suoraan sylttytehtaalta ruumis-autoon

• Psykoterapeutitar

Mitä lääkkeitä sitten syötte ja mihin? Vaivoihin, oireisiin, lekurin määräyksestä? Onko lääkkeiden syönnillä vaikutusta omaan oloon? Mistä tiedätte, syöttekö lääkkeet tarpeeseen?

• "Psykoterapeutitar"

Ole kohtelias ja kerro omat juttusi ennen kyselyjäsi.

H.

• hunksz kirjoitti:

"Psykoterapeutitar"

Ole kohtelias ja kerro omat juttusi ennen kyselyjäsi.

H.

Hävyttömyys ei ole naisellista.

H.

• hyvä-varautua

Hyvä kysymys sinulta psykoterapeutitar

Minäkin olen ihmetellyt mitä nämä ihmiset 60 sairastavat ja syövät, kun rahat ei riitä lääkkeisiin ja ruokaan. Minulla riittää mainiosti, ..jää jopa huvituksiin.

Olisi mielenkiintoista, jos joku näistä valittajista kertoisi lääkkeensä ja hinnat, kuten paljonko menee ruokaan per/kk??

• Hyvä kysymys ja sen saisi jokainen lääkkeitä syövä tai hänen omaisensa kysäistä silloin tällöin.
        No, ensin oma lääkitys, verenpaine joskus pomppii kun joskus sydän sykkyrällä elelen.

Jakelen lääkkeitä työni puolesta ja olen huomannut erään asian, en tiedä saisiko sitä ääneen sanoa, mutta mitä paremmin koulutettu tämä lääkkeiden syöjä tai hänen omaisensa on, sitä vähemmän ja todella vain tärkeitä pillereitä jaetaan.
        On tullut mieleen, tehoaako jos kahdeksan nappia annetaan aamuin illoin ja päivin,
        voi vain kuvitella sivuvaikutusten määrää.
        Sitä voi hakea yhden lääkkeen sieltä ja toisen täältä, onneksi nyt on tämä kanta.fi joka kontrolloi potilaan lääkkeitäkin mukavasti.

• kylmätotuus

"Psykoterapeutitar" kaikki sairaudethan parantaa ruokasooda.
        Näin ainakin väittävät vaihtoehtohoitoihin vihkiytyneet piirit.

Siispä kaikki sairaat vaan marssimaan lähimpään ruokakauppaan tätä ihmerohtoa ostamaan!

Minä en kylläkään tule mukaanne, mutta tämän hienon hoitokeinon toin tiedoksenne.

• hyvä-varautua kirjoitti:

Minäkin olen ihmetellyt mitä nämä ihmiset 60 sairastavat ja syövät, kun rahat ei riitä lääkkeisiin ja ruokaan. Minulla riittää mainiosti, ..jää jopa huvituksiin.

Olisi mielenkiintoista, jos joku näistä valittajista kertoisi lääkkeensä ja hinnat, kuten paljonko menee ruokaan per/kk??

"hyvä-varautua"

Vaihdoit nimmaria?

3 X Apetit vihannes SF
        3 X Apetit Juures SF

Viikottain vaihdellen:
        6 X Broilerin rinta-leike SF
        6 X 300gr.Lohi-pala NO
        850 gr. Luomu-Härän Jauhe-liha tartar-leikkauksella. SF
        1 X Maksa-laatikko Saarioinen SF (B-vit)
        Piimää, Maitoa, Viiliä, Voita, kaikki nuo luomua. SF
        Täys-jyvä-Ruis leipää.
        Pikku-hiljaa tuokin SF

Tuossa viikon ruoka.

1vko. 60-80€
        Päivittäin Professorin d-vit.50 mg.
        DB2 lääkityksen hintoineen löydät netistä.

Irvistele tuosta.

H.

• Psykoterapeutitar

Sori herra Huu! C ja D vitamiinia syön purkista ja pahimpaan särkyyn tietysti Buranaa! Joskus on verenpainetta mitattu ja sanottu, että korkeat ovat ja tabua tarjottu ja joskus olen kokeillutkin, mutta kun heräsin yöllä sydämen hakkaamiseen ja tunteeseen, että henki loppuu, niin olen kieltäytynyt enää kokeilemasta.
        En tiedä, mitä tekisin, jos labrakokeita otettaisi ja niistä jotain ihmeellistä paljastuisi, niin ottaisinko pillereitä. En osaa sanoa, kun itseäni eivät sairaudet yhtään kiinnosta, enkä halua edes tietääkään!

• itkeäkö.vai.nauraa
        Psykoterapeutitar kirjoitti:

Sori herra Huu! C ja D vitamiinia syön purkista ja pahimpaan särkyyn tietysti Buranaa! Joskus on verenpainetta mitattu ja sanottu, että korkeat ovat ja tabua tarjottu ja joskus olen kokeillutkin, mutta kun heräsin yöllä sydämen hakkaamiseen ja tunteeseen, että henki loppuu, niin olen kieltäytynyt enää kokeilemasta.
        En tiedä, mitä tekisin, jos labrakokeita otettaisi ja niistä jotain ihmeellistä paljastuisi, niin ottaisinko pillereitä. En osaa sanoa, kun itseäni eivät sairaudet yhtään kiinnosta, enkä halua edes tietääkään!

En osaa sanoa, kun itseäni eivät sairaudet yhtään kiinnosta, enkä halua edes tietääkään!<<<
        Kyllä alkaa kiinnostamaan jos sairastut etkä kuole terveenä. Jos sinä et sairastele niin eivät muutkaan, eikä sellaisista tarvitse puhua, ottaisivat ruokasoodaa niin pysyisivät terveenä.
        Oikein tyyppiesimerkki ihmisen omahyväisestä ymmärtämättömyydestä.

• Psykoterapeutitar

Sas muuta! Ei ymmärrä ei! Niin, siis en sanonut, ettei sairauksia olisi ollut tai olisi tällä hetkelläkin, mutta kun eivät sairaudet kiinnosta. Eivät omani, eivätkä vieraiden! En vaan syö lääkkeitä, kun en halua tietääkään!
        Kysyin vaan ihmisten syömistä lääkkeistä ja niiden vaikutuksista, että onko hyötyä ja parantaako elämänlaatua noin yleisesti. Se kun on niin tunteita nostattavaa, se sairauksista puhuminen! Kuten huomaan!

• henrjii
        hunksz kirjoitti:

"hyvä-varautua"

Vaihdoit nimmaria?

3 X Apetit vihannes SF
        3 X Apetit Juures SF

Viikottain vaihdellen:
        6 X 300gr.Lohi-pala NO
        Täys-jyvä-Ruis leipää.
        Pikku-hiljaa tuokin SF

Tuossa viikon ruoka.

1vko. 60-80€

Irvistele tuosta.

H.

Osta paistilekettä, se on halvempaa, ja maukkaapaa
        Miksi et osta tuoreita juureksia
        Naudan paisti jauheliha ajaa saman asian, lehmää
        Eines maksalaatikko on hyvää, itse tehty maistuu kakkalta

• köyhätkuolkoot

Kyllä insuliinilla on varmaan merkitystä sairauden hoitoon, kun on diabetes. Alkaa ruumiita tulla kun ei ole enää vara ostaa lääkkeitä. Taidankin tehdä testamentin Sipilän hyväksi. Testamenttaan hänelle koko tuulen huuhtoman pe...seeni. Muuta ei ole eikä jää perinnöksi.
        Onnellinen olkoon tähän ikäryhmään kuuluva, joka on aivan terve eikä tarvitse mitään elämää ylläpitävää lääkettä. Kaikilla ei vain ole niin hyvä onni.
        Kuinka oikeaan osuinkaan, kun viimeksi apteekissa käydessäni ojensivat tiedotteen miten lääkekorvaukset muuttuvat vuoden alussa. Siinä oli omavastuu vuoden alussa 45 euroa. Sanoin hänelle, joka sen ojensi, että vielä Sipilä kerkeää muuttamaan sen. Ja niinhän kävikin. Vielä on ensi vuoteen kaksi kuukautta, kyllä Sipilä vielä kerkeää tuon 60 euroakin korottamaan. Eiköhän sataseen nosta. Katsokaapa vaan. Se kun käy heiltä niin äkkiä.

• henrjii

saanko udella mikä on nykyään omavastuu, eli milloin lääkkeet saa ilmaiseksi, kun joku summa vuoden sisällä on täyttynyt.
        Joskus se oli jotain 600€ vuoden aikan, jonka jälkeen lääkeet sai ilmaiseksi

• Sipilätyytyväinen
        hyvä-varautua kirjoitti:

eläke 1100 euroa, lääkkeet noin 200, vuokra 450 velkojen lyhennyksiä 300. no, 50 jää ruokaan kuukaudessa. Eipä siinä juuri juhlita. Sitten pitää ottaa huomioon, että eläke ei ainakaan nouse, ehkäpä peräti laskee. Vuokra nousee ainakin 4%. Lääkkeet nousee ainakin 100 euroa.
        Nytkään en ole juuri mitään syönyt, joten ihan turha kommentoida, että diabetes on itse aiheutettu. Eipä ole mässäilty. Velkojen lyhennykset ovat vuosien takaisista veloista, jolloin vielä kannatti elääkin. Toimeentulotukea takavuosina yritin, en saanut, koska olisi pitänyt jättää velat maksamatta. Sellaisen ohjeen sain. Toista kertaa en ole yrittänyt. Joskus 2000-luvun alussa sain maksusitoumuksen hampaiden hoitoon. Nytkin tarvitsisin, hampaita on poistettu, jopa etuhammas. Vaan ei ole varaa tekohampaita laitattaa, joten olen sitten hampaaton mummo. Arvatkaapa tekeekö mieli kenellekään puhua. Tai muuten suuta aukoa.

• itkeäkö.vai.nauraa
        Psykoterapeutitar kirjoitti:

Sas muuta! Ei ymmärrä ei! Niin, siis en sanonut, ettei sairauksia olisi ollut tai olisi tällä hetkelläkin, mutta kun eivät sairaudet kiinnosta. Eivät omani, eivätkä vieraiden! En vaan syö lääkkeitä, kun en halua tietääkään!
        Kysyin vaan ihmisten syömistä lääkkeistä ja niiden vaikutuksista, että onko hyötyä ja parantaako elämänlaatua noin yleisesti. Se kun on niin tunteita nostattavaa, se sairauksista puhuminen! Kuten huomaan!

Kärsin kovasta kroonisesta kivusta joten huumorintaju ei yllä näiden asioiden väheksymisen osalta. Jos pärjäisin, en minäkään haluasi syödä lääkkeitä. Kyllä elämänlaatu kohenee paljon jos pystyy kivuilta nukkumaan lääkkeiden avulla. En kuvittele olevani kipeä, kipuihini on löytynyt syy, lääkäri on ihmetellyt kuinka vähillä lääkkeillä pärjään koska tämän tyyppiset hermokivut ovat todella kovia, mitenkään ei voi sulkea asiaa mielestään vaikka haluaisi. Kärsin päivisin, kunhan saan öisin nukkua.

• henrjii
        Sipilätyytyväinen kirjoitti:

eläke 1100 euroa, lääkkeet noin 200, vuokra 450 velkojen lyhennyksiä 300. no, 50 jää ruokaan kuukaudessa. Eipä siinä juuri juhlita. Sitten pitää ottaa huomioon, että eläke ei ainakaan nouse, ehkäpä peräti laskee. Vuokra nousee ainakin 4%. Lääkkeet nousee ainakin 100 euroa.
        Nytkään en ole juuri mitään syönyt, joten ihan turha kommentoida, että diabetes on itse aiheutettu. Eipä ole mässäilty. Velkojen lyhennykset ovat vuosien takaisista veloista, jolloin vielä kannatti elääkin. Toimeentulotukea takavuosina yritin, en saanut, koska olisi pitänyt jättää velat maksamatta. Sellaisen ohjeen sain. Toista kertaa en ole yrittänyt. Joskus 2000-luvun alussa sain maksusitoumuksen hampaiden hoitoon. Nytkin tarvitsisin, hampaita on poistettu, jopa etuhammas. Vaan ei ole varaa tekohampaita laitattaa, joten olen sitten hampaaton mummo. Arvatkaapa tekeekö mieli kenellekään puhua. Tai muuten suuta aukoa.

voi voi , oletko anonut toimeentulotukea

• henrjii
        henrjii kirjoitti:

voi voi , oletko anonut toimeentulotukea

ja jos lääkeet on 200€ kuukaudessa, niin omavastuu tulee täyteen kolmenkuukauden kuluttu jolloin lääkeet on ilmaisia, oletko tietoinen asiasta

• hunksz kirjoitti:

"hyvä-varautua"

Vaihdoit nimmaria?

3 X Apetit vihannes SF
        3 X Apetit Juures SF

Viikottain vaihdellen:
        6 X 300gr.Lohi-pala NO
        Täys-jyvä-Ruis leipää.
        Pikku-hiljaa tuokin SF

Tuossa viikon ruoka.

1vko. 60-80€

Irvistele tuosta.

H.

Ihana ruokalista sinulla. Näyt arvostavan luomua, se on hieno juttu.
        Etkö syö lainkaan pupun ruokaa, vihreää ja värikästä.

• ent.siivoojaparka
        rosaliiin kirjoitti:

Ihana ruokalista sinulla. Näyt arvostavan luomua, se on hieno juttu.
        Etkö syö lainkaan pupun ruokaa, vihreää ja värikästä.

"""3 X Apetit vihannes SF

3 X Apetit Juures SF""""
        Eikös noita syöne putkin?

• nähty.on
        hyvä-varautua kirjoitti:

Ne jotkut pelaa rahapelejä addiktoituneina, ja sitä myöten kieroutuu todellinen rahan käytön päämäärä ;) Alkon tuotteet lisäksi vielä, niin katkeruus nuoria maahanmuuttajia kohtaan putkahtaa nähtäväksemme. Nuoret miehet nyt niin lääkkeitä tarvitse ollenkaan kuin te

• näin.on.käynyt
        henrjii kirjoitti:

ja jos lääkeet on 200€ kuukaudessa, niin omavastuu tulee täyteen kolmenkuukauden kuluttu jolloin lääkeet on ilmaisia, oletko tietoinen asiasta

Eivät ole ilmaisia vaan jokaisesta reseptilääkkeestä pitää maksaa 1,50 e ostettaessa. Ainakin minulle on niin käynyt viime vuosina.

• ent.siivoojaparka kirjoitti:

"""3 X Apetit vihannes SF

3 X Apetit Juures SF""""
        Eikös noita syöne putkin?

Äsh, hyvä kun huomautit, niinhän onkin,
        olin aivan turhaan huolissani.

• henrjii kirjoitti:

Hienot ruokalistat herroilla,
        mutta maksalaatikko???
        ostan sitä koiralle,
        tarjouksesta saa halvalla.

• Sipilätyytyväinen kirjoitti:

lääkkeet noin 200,
        Harmi, että olet noin sairas. Mitä lääkkeitä käytät?

Minulla on verenpaineeseen 3/kk 9,90€ ja sokeri 3/kk 3,- €(oma vastuu). Tietenkin on varalla laastaria ja Ibusalia, joka lienee jo pari vuotta ollut, koska ei ole kipuja.

Huomasin tuolla insuliinin, mutta eikö se ole myös tuon 3,-€, koska se on myös nimenomaan 1-tyyppisille sokeri potilaille.

hunksz, sinulla on hieno/hyvä ruokalista.Voisimpa minäkin sitä noudattaa, mutta ei, ei, ei. Lauantainakin teki mieli kaikenlaisia herkkuja, kun joku mainitsi, että kaupat on kiinni. Eilen olisi taas päässyt, mutta mieli ei tehnyt mitään niistä herkuista, joita ajattelin, koska olisi pitänyt mennä kauppaan.

ps.hyvä-varautua

• köyhätkuolkoot
        henrjii kirjoitti:

Moni lääke on sellainen, ettei mene "kattoon". Tiesitkö itse, että jos esim. lääkäri määrää Buranaa reseptillä, siitä ei saa Kelan korvausta. Ennen oli toisin. Vaikka olisi ollut jokin ilman reseptiä ostettava lääke mutta jos lääkäri kirjoitti siitä reseptin, siitä sai Kelakorvauksen. Nyt on ilmeisesti lääkekohtainen.
        Insuliinista on oma vastuu ensi vuonna 5 euroa. Ja jos käyttää muitakin diabeteslääkkeitä, toista insuliinia, tabletteja, kaikistaa menee erikseen oma vastuu, joka on nyt tänä vuonna 3 euroa, ensi vuonna 5 euroa. Minulla on kahta insuliinia ja tabletit, siis omavastuu 15 euroa yhteensä (ensi vuonna). Lisäksi verenpainelääkkeet. Glukosamiini on kallista, siitäkään ei saa yhtään Kelan korvausta, joten ei mene "kattoon". Ymmärtääkseni siihen menevät lääkkeet joista Kela antaa korvauksen. Ja olen huomannut, että lääkärit kirjoittavat sellaisen lääkkeen (jos on vaihtoehtoja) mistä ei saa KIelakorvausta. Varmaan on heille annettu sellainen määräys.

• hyvä-varautua
        köyhätkuolkoot kirjoitti:

Moni lääke on sellainen, ettei mene "kattoon". Tiesitkö itse, että jos esim. lääkäri määrää Buranaa reseptillä, siitä ei saa Kelan korvausta. Ennen oli toisin. Vaikka olisi ollut jokin ilman reseptiä ostettava lääke mutta jos lääkäri kirjoitti siitä reseptin, siitä sai Kelakorvauksen. Nyt on ilmeisesti lääkekohtainen.
        Insuliinista on oma vastuu ensi vuonna 5 euroa. Ja jos käyttää muitakin diabeteslääkkeitä, toista insuliinia, tabletteja, kaikistaa menee erikseen oma vastuu, joka on nyt tänä vuonna 3 euroa, ensi vuonna 5 euroa. Minulla on kahta insuliinia ja tabletit, siis omavastuu 15 euroa yhteensä (ensi vuonna). Lisäksi verenpainelääkkeet. Glukosamiini on kallista, siitäkään ei saa yhtään Kelan korvausta, joten ei mene "kattoon". Ymmärtääkseni siihen menevät lääkkeet joista Kela antaa korvauksen. Ja olen huomannut, että lääkärit kirjoittavat sellaisen lääkkeen (jos on vaihtoehtoja) mistä ei saa KIelakorvausta. Varmaan on heille annettu sellainen määräys.

diabeteslääkkeitä, toista insuliinia, tabletteja,

Mitä, mitä, mitä? Insuliinia, toista ja tabletteja?? Kuka sinua hoitaa? Mihin tarvitset jatkuvasti Buranaa? Ilmeisesti sinulla on verenpaineeseenkin kolme eri lääkettä? Vaihda lääkäriä.

Tuo Glukosamiini viitta nivelkipuihin, jota minäkin söin joskus, mutta ei auttanut yhtään. Silloin taisi mennä "jokunen buranakin", mutta huomasin, että on toinenkin erittäin tehokas kivunlievittäjä, joka ei tuhoa vatsan limakalvoja, vai mitä siellä mahtaa olla ruokamössön lisäksi? Särkylääkkeet jatkuvasti käytettynä on vaarallisempia, kuin liha, makkara, voi, kananmunat ja "mitänäitänyt" olikaan?

Muistan nyt, kun olin Ortonissa kuntoutuksessa ja siellä oli selkäspeliasti kertomassa selkäkivuista. Olin jotain 43 ja niin oli toisetkin. Meidän kaikkien lohdutukseksi hän loihe lausumaan. Selkäkivut helpottaa iän myötä ilman hoitoa. Ei tuntunut hyvältä silloin, ei, ei, mutta totta se oli, ..sekin tieto.

Samoin aika paransi olkapää vammani, joka oli tarkoitus leikata. Ei muka muuten parane, mutta paranipas. Kolmevuotta se kesti, että sai käden nousemaan ylös, mutta nyt nousee. (ainakin näppäimille)

Jaa, ja taas. En ole kirjautunut? Kristiina23

• itkeäkö.vai.nauraa kirjoitti:

En osaa sanoa, kun itseäni eivät sairaudet yhtään kiinnosta, enkä halua edes tietääkään!<<<
        Kyllä alkaa kiinnostamaan jos sairastut etkä kuole terveenä. Jos sinä et sairastele niin eivät muutkaan, eikä sellaisista tarvitse puhua, ottaisivat ruokasoodaa niin pysyisivät terveenä.
        Oikein tyyppiesimerkki ihmisen omahyväisestä ymmärtämättömyydestä.

Iloinen mieli on monesti parempi lääke, kuin pussillinen piristeitä. Itselläni on sokeritauti ja oikein jonotetaan pussaamaan, kun on niin makeaa.

• henrjii kirjoitti:

"henrjii"

Kuinkas ollakaan...
        Tulin joku aika sitten kaupasta.
        Istahdin lukemaan tuotoksianne ja totesin,
        Minulla on juuri ostamiani paisti-leikkeitä 8 kpl. 756gr.

Minä en olisi halunut mainostaa niitä.
        Ne kun tosiaan ovat maukkain osa.
        Mutta niitä on vähän saatavilla.
        Haluan että niitä on ainakin MINULLE aina saatavilla :)
        Stadi-Tuoreita(30.11), puhkottuja pikku-Muikkujakin reippaat 500gr.

Kaveritkin väsyttäen, olen aina kehunut gourmet:tani.
        Pari vuotta sitten pilkoin ja näpertelin aina kaiken itse.
        Kunnes Suomalainen pakaste-teollisuus vakuutti minut pakasteistaan.
        Ne pakastetaan pellolta niin nopeasti, että kypsentäminen vasta tuohaa vitamiinejä suuremmassa määrin.
        En pidä tuore-raasteista.
        Sormi-possusta kyllä.
        NP-jauhe on niin rahvaan-omaista :)
        Kokeilepas kerrab tuota laatu-Härkää.
        Tartar-leikkauksella.
        Voi tehdä pulliakin, mureketta...
        Muista Luomu-Kirnu-Voi.

Tämä on siis lukijoitteni opetusta.
        Ei mitään aivotonta tsättiä siis :)

H.

• hytinäx1

En oikein ymmärrä aloitusta, mikä lääkekorvaus.? tuolla yhdellä sivustolla kun tuli tällainen teksti vastaan:
      Lääkekustannusten omavastuilla on kalenterivuosittainen katto.Sen täytyttyä asiakas maksaa vain 1,50 euron omavastuun lääkettä kohti. Lääkekatto eli vuotuinen omavastuuosuus vuonna 2015 on 612,62 euroa.
      Aika korkea tuo omavastuuosuus kylläkin on, mutta saako sitä ottaa verovähennykseen Suomessa? Tai jos ei yllä mainittu omavastuuosuus täyty kalenterivuonna niin saako lääkekuluja laittaa vähennykseksi verotukseen?

• luserithiljaa

Se on kolmenässän mulkkujen rokotus köyhiltä. Siksi maksetaan sikaisot osingot keväällä!

• tappolistalle

Täällä on todella ilkeitä ja omahyväisiä ihmisiä kirjoittelemassa. Ilmeisesti eläkkeetkin pyörii tuhansissa ja on varaa naljailla toisten köyhyydestä.
      Moni laittaa lääkkeisiin jopa kuukauden ansionsa verran vuodessa. Jos te ostatte suhteessa niillä tuhansillanne lääkkeitä , alkaisi teidänkin kielenkannat laulaa.
      Ei monasti riitä tuo lääkkeiden osto. Siihen tulee lisäksi lääkärillä käynti, sairaalassa olot ja matkakustannukset. Kun niissä on jokaisessa erikseen se maksukatto, niin tulee sairauksille hintaa.
      Ei aina ole vain se yksi sairaus, vaan saattaa olla monta samanaikaisesti. Niihin kaikkiin kun ostat lääkkeet, käyt lääkärillä ja ajelet vaikkapa kimppakyydillä. Monesti vielä maksat erikoislääkärillä käynnit.
      Niin ja niitä lääkkeitä syödään monesti tarpeeseen, ei turhaan. Yritäpä vaikka astmaatikkona olla ilman lääkettä. Tuo oli vain yksi sellainen lääke jota ei osteta turhaan ja siinä rinnalla tulee monta muuta.
      Onhan se hyvä jos ihmisillä on varaa, eivät sairasta ja rahat riittää ihan kehumiseen asti. Mutta on ihan älytöntä sillä kehua ja morkata muita, joilla ei ole niin hyvä elämän tilanne.
      Ei varmaan kukaan nauti sairauksistaan, niillä repustelua ja laittaisi rahansa muuhun kuin lääkkeisiin. Vaikkapa siihen luxusruokaan.

• "Ei aina ole vain se yksi sairaus, vaan saattaa olla monta samanaikaisesti".??

No, pohjalta paranee nämä sairaudet ja kustannukset. Miksi ei se sama lääkäri hoida näitä kaikkia samalla kertaa? Pitääkö joka sairauden vuoksi mennä taksilla tai kimppakyydillä hakemaan reseptinsä, siis sen Buranan?

Minua kiinnostaa edelleen, mitä kaikkea kamalaa 60 sairastavat, nämä joiden lääkekulut ylittävät sen "katon", jossa lääkkeet ovat, ainakin melkein ilmaisia?

Nuo matkakustannukset ymmärrän kyllä hyvin, jos ja kun asuu jossain siellä, missä lapsuuteni vietin. Siellä ei menty lääkäriin heti, jos "pipi" tuli sormeen. Ei silloinkaan, kun siskoni (7-9v) pudotti kirveen ukkovarpaaseensa, joka halkesi pahasit. Isäni sen operoi sodanajan kokemuksella ja hyvin, no,no, ainakin se parani, eikä vaivoja aiheuta.

Samoin samainen "kovanonnen" lapsi (siskoni3-5) sairastui 40 kuumeeseen, jota oli pakko sitten viedä rekihevosella kunnan lääkärille 50 km talvipakkasella. Perille päästyä ei kuumetta ollut, joten, mitä tästä voi päätellä? Menkää ulos raittiiseen ilmaan.

Mistä astma johtuu, jos ei tupakoinnista? Äitini sai pahoja astmakohtauksia, mutta syy oli ilmeisesti se, että hän ei hyväksynyt poikansa, siis veljeni naisystäviä. Vaiva parani, kun veljeni löysi äidillekin sopivan avopuolison.

• ety.tiedä.mitä.kirjoitat
        Kristiina23 kirjoitti:

"Ei aina ole vain se yksi sairaus, vaan saattaa olla monta samanaikaisesti".??

No, pohjalta paranee nämä sairaudet ja kustannukset. Miksi ei se sama lääkäri hoida näitä kaikkia samalla kertaa? Pitääkö joka sairauden vuoksi mennä taksilla tai kimppakyydillä hakemaan reseptinsä, siis sen Buranan?

Minua kiinnostaa edelleen, mitä kaikkea kamalaa 60 sairastavat, nämä joiden lääkekulut ylittävät sen "katon", jossa lääkkeet ovat, ainakin melkein ilmaisia?

Nuo matkakustannukset ymmärrän kyllä hyvin, jos ja kun asuu jossain siellä, missä lapsuuteni vietin. Siellä ei menty lääkäriin heti, jos "pipi" tuli sormeen. Ei silloinkaan, kun siskoni (7-9v) pudotti kirveen ukkovarpaaseensa, joka halkesi pahasit. Isäni sen operoi sodanajan kokemuksella ja hyvin, no,no, ainakin se parani, eikä vaivoja aiheuta.

Samoin samainen "kovanonnen" lapsi (siskoni3-5) sairastui 40 kuumeeseen, jota oli pakko sitten viedä rekihevosella kunnan lääkärille 50 km talvipakkasella. Perille päästyä ei kuumetta ollut, joten, mitä tästä voi päätellä? Menkää ulos raittiiseen ilmaan.

Mistä astma johtuu, jos ei tupakoinnista? Äitini sai pahoja astmakohtauksia, mutta syy oli ilmeisesti se, että hän ei hyväksynyt poikansa, siis veljeni naisystäviä. Vaiva parani, kun veljeni löysi äidillekin sopivan avopuolison.

Kai pitäisi vieläkin ommella haavat kotikonstein ja kuumeinen pikkulapsi raittiiseen ilmaan. Vaikka olisi aivokalvontulehdus niin kyllä paranee.
        Tuo lause on alkavan dementikon kirjoittama :"Minua kiinnostaa edelleen, mitä kaikkea kamalaa 60 sairastavat, nämä joiden lääkekulut ylittävät sen "katon", jossa lääkkeet ovat, ainakin melkein ilmaisia?"
        Sinulle on turha vastata ainakaan asiaa, kun pikkulapsetkin pitää viedä kuumeisena ulos mielestäsi vaikka ei ole edes tutkittu mistä kuume johtuu.

• oletko.vähän.naurettava
        Kristiina23 kirjoitti:

"Ei aina ole vain se yksi sairaus, vaan saattaa olla monta samanaikaisesti".??

Buranaa saa ilman reseptiä. Kimppakyyti on hyvä vanhemmalle ihmiselle jolla ei ole autoa,
        Ai sinua kiinnostaa muiden lääkekulut, jospa vielä joskus näet ihan omakohtaisesti miten rahaa menee lääkkeisiin.
        Jos lapsenlapseni lyö varpaansa halki kirveellä kiirehdin neulan ja puuvillalangan kanssa ompelemaan, se joko paranee tai sitten lapsi kuolee verenmyrkytykseen.
        40 asteen kuumeessa kakara raittiiseen ilmaan oma vikansa jos ei parane vaan kuolee.
        En tiennytkään että paha allergiani ja astma johtuukin miehen puutteesta. Minulla on kyllä mies, pitänee panna vaihtoon. Miniästäni en tykkää, mutta astma oli jo ennen hänen syntymäänsä.

• oletko.vähän.naurettava kirjoitti:

Buranaa saa ilman reseptiä. Kimppakyyti on hyvä vanhemmalle ihmiselle jolla ei ole autoa,
        Ai sinua kiinnostaa muiden lääkekulut, jospa vielä joskus näet ihan omakohtaisesti miten rahaa menee lääkkeisiin.
        Jos lapsenlapseni lyö varpaansa halki kirveellä kiirehdin neulan ja puuvillalangan kanssa ompelemaan, se joko paranee tai sitten lapsi kuolee verenmyrkytykseen.
        40 asteen kuumeessa kakara raittiiseen ilmaan oma vikansa jos ei parane vaan kuolee.
        En tiennytkään että paha allergiani ja astma johtuukin miehen puutteesta. Minulla on kyllä mies, pitänee panna vaihtoon. Miniästäni en tykkää, mutta astma oli jo ennen hänen syntymäänsä.

oletko.vähän.naurettava?

Olenhan minä ja saa nauraa.

Minä vaan kerroin, mitä silloinen maalaiselämä oli minun nuoruudessani. Lääkärit oli kaukana ja matka aivan mahdoton kulkea, koska tietä ( auton kuljetavaa)ei ollut edes?

Hyvin kärjisti tuon "kakara" 40 asteen kuumeessa? Asuimme silloin "korvessa", josta oli matkaa lääkärille suorinta tietä reki kelillä noin 50 km, samoin, kuin matka, kun siskoni satutti varpaansa.

Ei tätä kaikkea voi yhdistää nykyaikaan, mutta monta vaivaa paranee ajan myötä, ilman mitään "esirukouksia"?

• Todellatyperä
        Kristiina23 kirjoitti:

oletko.vähän.naurettava?

Olenhan minä ja saa nauraa.

Minä vaan kerroin, mitä silloinen maalaiselämä oli minun nuoruudessani. Lääkärit oli kaukana ja matka aivan mahdoton kulkea, koska tietä ( auton kuljetavaa)ei ollut edes?

Hyvin kärjisti tuon "kakara" 40 asteen kuumeessa? Asuimme silloin "korvessa", josta oli matkaa lääkärille suorinta tietä reki kelillä noin 50 km, samoin, kuin matka, kun siskoni satutti varpaansa.

Ei tätä kaikkea voi yhdistää nykyaikaan, mutta monta vaivaa paranee ajan myötä, ilman mitään "esirukouksia"?

Ahha. Monta vaivaa varmaan paraneekin, mutta monta vaivaa ei parane.
        Olet todella naurettava, et vitsikäs.
        Monella on pitkäaikais-sairauksia. Tunnen miehen jolla on kaksi erilaista syöpää. Paksuolen ja leukemia. Onneksi toinen parani leikkauksella ja toinen pysyy kurissa lääkityksellä. Kumpikaan ei parane lopullisesti. Koko ajan on uusiutumisvaara ensimmäisessä, leukemiassa taudin paheneminen.
        Burana ei auta kaikkeen. Sitä ei saa edes syödä monikaan. Esm. munuais sairaus.
        On niin hyvä huudella jos on terve. Tuttuni mollasi sairaita tekosellaisiksi. Itselleen kun tuli aivoinfrakti, onneksi selvisi säikähdyksellä, ymmärsi mitä se todella on kun sairastuu. Nyt hän on loppuikänsä lääkityksellä.
        Ennen oli ennen. Nyt on nyt. Se kuolleisuuskin ennen oli paljon suurempaa.

• edullisemmin
        oletko.vähän.naurettava kirjoitti:

Buranaa, Pandolia ym saa ilman reseptiäkin, mutta tarvitsijalle tulee edullisemmaksi ostaa reseptillä 100 kpl pakkaus. Muistaakseni Panadol 1g maksoi noin 10e reseptillä ostettuna. Iso pakkaus riittää koko vuoden tarpeeseen, ainakin minulla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenet naiselle

Harmittaa ettei ehkä nähdä enää koskaan. Näillä mennään sitten.
      Ikävä
      34
      2353
    2. Oletko pitkävihainen ja onko sinulla " huono muisti muisti "?

Mitä asioita et unohda tai anna anteeksi ? Mitä asioita voit " unohtaa" tai unohtaa? Vastaa koskien kaivattuasi tai yle
      Ikävä
      47
      2096
    3. Ei sua enään tunnista

Kun olet vanhentunut ja lihonut.
      Ikävä
      40
      2032
    4. Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta

Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas
      Maailman menoa
      320
      1850
    5. Mitä tapahtuu

Syksyllä?
      Ikävä
      117
      1493
    6. Kaikesta muusta

Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko
      Ikävä
      16
      1425
    7. Ikävöin sua

Sä vaan pyörit mun mielessä, en saa sua unohdettua. Tilanteesta tekee vaikean sen kun molemmat ollaan varattuja ja tilan
      Ikävä
      7
      1308
    8. Neljä kuukautta vankeutta, kenelle?

Kuka tuomittiin ehdottomaan neljän kuukauden vankeustuomioon ja korvauksiin?
      Suomussalmi
      10
      1157
    9. Olet huippunainen

Ja onneksi tiedät sen itsekin.
      Ikävä
      41
      1055
    10. Oho! Esko Eerikäinen joutuu palaamaan "kalakukkokaupunkiin" - Tämä syy ei jätä kylmäksi!

Esko Eerikäinen on kyllä monessa mukana ja uskaltaa heittäytyä. Hatun nosto siitä! Eerikäinen palasi “kalakukkokaupunkii
      Kotimaiset julkkisjuorut
      66
      1036
    Aihe