Vastaaminen 7 vuoden takaiseen kosintaan

Birgittainen

Monenko kärsivällisyys olisi riittänyt minunlaiseni kanssa?

Tapasimme yhdeksän vuotta sitten ja ihastuimme voimakkaasti. Meillä oli toistemme kanssa hyvä olla. Niin seksuaalisesti kuin henkisesti olimme jotenkin sopiva pari. Parin vuoden päästä mies otti esiin, että haluaisi mennä kanssani kihloihin ja naimisiin, että olisinko minä valmis/halukas naimisiin. Olin kauhuissani. En osannut vastata. En keksinyt mitään konkreettista syytä, että miksi ei, mutta en vaan pystynyt sanomaan, että kyllä. Olin niin hämilläni, että en vastannut mitään.
Suhteemme jatkui. Ihastus säilyi, samoin seksuaalinen jännite. Ne syvenivät. Opimme toisistamme paljon ja kohtasimme kaikenlaisia asioita yhdessä ja erikseen. Elimma arkeamme. Hänelle oli luontevaa silloin tällöin sanoa rakastavansa minua, mutta minä en saanut noita sanoja suustani. Välillä tuli paineet siitä, että toinen odottaa minun niin sanovan. Mietin myös ettenkö muka rakastanut. Ja aika vain kului enkä ollut vastannut kosintaan mitään. Mietin, enkö muka haluaisi sitoutua.

Vuosia kului. Välillä tuo kosinta kävi mielessäni, mutta emme puhuneet siitä mitään. Vähitellen parisuhteeseen liittyvät suorituspaineet ja odotukset hiipuivat omilta osaltamme ja läheistemme osalta. Suhteemme lujittui henkisellä ja seksuaalisella tasolla. Löytyi uusia ulottuvuuksia. Ja suhteeseen tuli mukaan sellainen avoin rentous ja humoristisuus: alun epävarmuudet tai hullut hullaantumiset olivat jo poissa eikä ollut enää kaipuuta alkuun, kun sen arkisemman vaiheen yli oli jo taivallettu ja löytynyt uusi kiintoisampi maanosa.
Tänään kaikista vaatimuksista, odotusten kahleista ja meille syötettyjen parisuhdemallien kaavoista vapaana koin sisälläni vahvan rakkauden tuota miestä kohtaan. Se oli niin syvä vahva tunne, että sen sanoittaminen "minä rakastan sinua" sanoin olisi ollut silkkaa pilkkaa ja halpaa kopiota. Minä vain tunsin rakastamisen ja ymmärsin, että rakastamisen sanoittaminen ääneen aiemmin oli vain ollut minulle hankalaa, koska mielestäni rakkaus on ensisijaisesti tunne, joka ilmenee teoissa ja olemuksessa.
Nyt löydettyäni tuon puhtaan tunteen rakkaudesta ja rakastamisesta, pystyn vasta vastaamaan tuohon seitsemän vuoden takaiseen kosintaan sanomalla ääneen sen maagisen ja maailman kauneimman sanan kyllä. =)

3

156

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hfhfgf

      Ja mitä miehesi sanoi? Juna olisi mennyt jo ohi kohdallani jos minut laitetaan odottamaan 7v vastausta.

    • MyösPitkäänMiettinyt

      Mies kosi vuoden seurustelun jälkeen. Yllätyin ja minusta se oli jotenkin pikaista. En halunnut loukata kieltäytymällä, joten kysyin josko voisin miettiä asiaa. Kosintaan vastasin myöntävästi 7,5 vuotta kosinnan jälkeen. Mies tiesi heti, mitä tarkoitin kun sanoin "Kyllä". Avioiduimme.

    • 1417

      Minä kun aikoinani kosin tyttöystävääni niin vastaus oli: Ennen helvetti jäätyy. No, siinä sitten asuttiin ja naiskenneltiin ja lapsiakin tuli. Ja sitten jossain vaiheessa alkoi pöydille ilmestyä häälehtiä, sormusluetteloita jne. Minä otin isompaa roskapussia ja pöytä puhtaaksi kerralla. Kun sitten puolen vuoden mainoskuvastojen kotiinkannon jälkeen minulle sanottiin että nyt pitäisi tehdä hänestä kunniallinen nainen, niin tuumailin että se nyt on vähän vaikeaa tässä vaiheessa. Mutta että voidaan jatkaa niinkuin tähänkin asti.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      14
      1342
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1255
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      62
      1150
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1042
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      996
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      995
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      983
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      962
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      961
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      960
    Aihe