Muuttaminen yhdysvaltoihin

U.S.A

Olen haaveillut jenkkeihin muutosta niin pitkään ku muistan. Olen vasta 17v enkä todellakaan mitään muuttoa vielä harkitse, mutta onko minun mahdollista saada Yhdysvalloista töitä kun olen lähihoitaja alalla? Millaiset palkat ja onko usassa paljon lähioitajia töissä? Mitä usaan muuttaminen vaatii ja kuinka todennäköistä on saada lähihoitajan alalta töitä? Olisin enemmän kuin kiitollinen kokemuksista, vinkeistä ja mielipiteistä! Te jotka asutte usassa niin miten olette päässeet sinne töihin jne. Ei ole koskaan pahemmin muut maat kiinnostaneet kuin Yhdysvallat.

9

350

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • U.S.A

      Ja minua kiinnostaisi erityisesti Kalifornia!

    • Mietippä_vielä

      Greencardin (eli työluvan tarvitset), eli aloita sillä. Toiseksi, kannattaisi käydä vaikka lomailemassa tuolla vähän pidempi pesti ennen kuin muutat. Itse olen lomaillut ja työmatkaillut Jenkeissä jo 10v. Lomaillut lähinnä vaimoni pyynnöstä. Joka kerta kun pääsee takaisin lentokoneeseen ja nokka on kohti kotia pääsee syvä huokaus. Ei siis haikeudesta USA:aan vaan siitä syystä että ohi on. Minusta USA on todella pinnallinen ja siten myös ainakin itselleni raskas loma ja työmatkakohde. Tuntuu että kaikki ovat niin uusavuttomia kuin vain voi olla. Tuntuu että suomessa 2 vuotiaskin pärjää paremmin kuin tuolla aikuinen. Joka paikassa pitää olla varoituksia ja ohjeita että osataan toimia ihan normaalissa päivittäisessä elämässä. Hotellin uima-altaalle tullessa oli 27 erilaista kieltoa / varoitusta hyvä ettei pitänyt allekirjoittaa paperia ettei hotelli vastaa mistään. Jos kylttejä noudattaisit et pääsisi ikina uimaan saakka. Ihmiset haluavat jutella ja kyselevät kaikkea, mutta ei kuitenkaan P....an vertaa oikeasti kiinnosta = "small talk" = ihan syvältä. Usa on yrittäjäystävällinen maa, mutta työntekijän pitää olla tosdi tarkkana kaikkien vakuutusten yms... kanssa. Saattaa tulla kalliiksi sairastuminen / synnyttäminen tms. jos kaikki ei ole vimpan päälle kunnossa. Verojen maksua (veroilmoituksen yekoa) varten on parempi palkata juristi. Eli on siellä hyviäkin puolia, mutta saikku- tai lähihoitajana et tuossa maassa rikastu, hyvä jos yksin edes pärjäät.

      • U.S.A

        No milläs alallla sitten pärjää usassa? Miksi lähihoitajan alalla ei pärjää? saisisko jotain perusteluja?


      • oletapina

        mikä vitun oikeus sulla on lannistaa toisen unelmat? Alottaja voi hyvinki päästä jollain keinolla Yhdysvaltoihin myöhemmin! Eipä täällä suomessakaan lähihoitajan palkalla pärjää sen kummemmin. Sinä taidat olla yksi apina....USA on paras


    • Mietippä_vielä

      Aloittaja kysyi ja vastasin koska tiedän. Katso vaikka tästä http://www.payscale.com/research/US/Job=Licensed_Practical_Nurse_(LPN)/Hourly_Rate

      Lähihoitaja saa Suomessa kohtuullista palkkaa, Usassa ei. Siellä palkka on HUONO, varsinkin jos tulet vielä muualta. Mieluummin Norja, Britit, Lähi-itä ja käyt sitten rahoillasi lomailemassa Floridassa. Ei ole tarkoitus lannistaa, mutta se on kova maa jos kaikki ei mene putkeen.

    • usausausa

      no mikäs on tämä kohtuullinen palkka suomessa? 5e per tunti? (kö?)

      • Ei-ole-hyvä

        USA:ssa minun minimini oli 100.000 dollaria vuodessa. Sillä pärjää joten kuten. Suomessa voi elää 50.000 euron vuosituloilla. Ero selittyy sillä, että Suomessa palkasta ei tarvitse maksaa erikseen KELAa, kun USA:ssa vakuutukset hankkiin jokainen itse ja maksaa ne nettopalkastaan.

        USA:ssa menee hyvin, jos on nuori ja terve. Lasten hankkimista en myöskään suosittele, koska vakuutukset eivät korvaa ja pennun hinnaksi tulee helposti 50.000 - 100.0000 dollaria. Siihen tulkee sitten myöhemmin yliopistojen maksut, parisataatuhatta per vuosi per lapsi.

        Vakuutusten kanssa on vaikeuksia, ne ovat kalliita.

        Olen ollut työssä USA:ssa, enkä suosittele kenellekkään lähihoitajalle sinne muuttamista. Sisareni on lääkäri ja ollut USA:ssa työssä. Lääkärin palkalla tulee siellä paremmin toimeen kuin Suomessa.

        Neuovo: pysy EU:n ETA-alueella, niin sosiaaliturvan minimitaso on kunnossa.

        Kas kävi Oregonissa näin: kaveri oli onneksi ostamassa uutta autoa, kun umpisuoli puhkesi. Onneksi oli autorahat, sillä ne menivät sairaalamaksuihin. Muuten olisi käynyt hullusti.


      • Stopdreaming

        "Edullinen" tapa tarkoittaa tässä yrittäjäksi ryhtymistä. Omaa pääomaa pitää olla vähintään 50.000 dollaria.yleensä puolet yrityksen pääomasta. Käytännössä tarvitaan useimmiten enemmän kuin 500.000 dollaria.

        Kuinkas se lähihoitaja yhtiöittää itsensä lain tarkoittamalla tavalla? Ja mistä se 17 vuotias repäisee rahat ja yrittäjän taidot?

        Tuollaiset verkkotarjoukset on tarkoitettu yksinomaan viemään hölmöiltä ylimääräiset rahat, Suomalaisen ummikon mahdollisuudet menestyä floridalaisilla asuntomarkkinoilla ovat kutakuinkin nollassa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 148
      4183
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      113
      3784
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      21
      2618
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1871
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1747
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1629
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1605
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1533
    9. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      91
      1511
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1501
    Aihe