Mikä on turvamarginaalisi?

Kuinka vähiin päästät virran puhelimestasi ennenkuin laitat latinkiin?
Kuinka vähiin annat bensan mennä tankista ennenkuin tankkaat uudelleen?
(Taidan olla vähän liiankin varovainen tyyppi, minulle molemmat marginaalit näyttävät olevan 1/4)
Hyvää yötä.

47

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ent.siivoojaparka

      Tilanteesta riippuen.
      Silloin, kun olen lähdössä jonnekin, missä ei pysty lataamaan, niin puhelimessa on oltava täysi lataus. Muuten laitan kohtapuoliin sen jälkeen lataukseen, kun puhelin ilmoittaa, että on 20% jäljellä.
      Bensaa tankkaan vain silloin, jos minua on kärrätty pitempiä matkoja ja ilmoitetaan, että kohta kävellään.

    • Toi 20% virrasta on kait tavallista, koska puhelin vinkaisee ja ilmoittaa. Minä laitan illalla lataukseen jos virta on alle 30%. Kun ollaan liikenteessä minä vinkaisen kun mittarin neula lähestyy neljännestankkia ja alan kulemma hengittään nopeesti ....Lutunen sanoo että voi voi vielä ajettais vaikka 150 kilsaa tällä tankilla ja mä sanon että jos jäädään ilmansoppaa niin sinä pukkaat, minä istun vain kyydissä.

      Turvamarginaaleista lisää: mitä jääkaapistasi ei saa puuttua kun menet nukkkumaan illalla? Minulla se on kahvimaito.

      • ent.siivoojaparka

        Joskus saattaa sattua ajatuskatkoja meitä nuoremmillekin.
        Blondi tyttäreni kiekaisi kerran kesken ajon, että jösses, miten se voi olla jo melkein kymmentä vaille vaikka eilen tankkasin. Luuli kelloa bensamittariksi.
        Jääkaapin sisältö on oikeastaan yks hailee minulle, aina sitä jotain purtavaa löytyy aamuksi ja kaupathan on olleet auki jo kauan silloin kun minä herään. Mutta kahvia ja tupakkaa on oltava niin, että riittää aamuksi, muuten on kriisi.


    • tankki.täyt

      Uudempien autojen tankkia ei saa päästää tyhjäksi, siitä voi tulla suurikin vahinko.

      • Tankki-autoton

        Tjaa vai niin. Entä jos se bensa seisoo tankissa puoli vuotta vähäisen käytön vuoksi, onko tervettä sekään?


    • HyvissäAjoin

      Puhelimen ja tabletin laitan joka ilta ennen nukkumaan menoa lataukseen. Tankin pyrin pitämään aina aika täynnä, mielellään vähintään puolessa tankissa, pidemmällä matkalla pysähdyn tankkaamaan yleensä viimeistään neljännestankin tietämillä. Sitä ei tiedä koskaan jos vaikka tulee öiseen aikaan äkkilähtö esim. sairaalaan. Kylällä yksitankkaus automaatti, jos se ei toimi, niin seuraava vasta 65 km päässä. Autossa aina pari seteliä automaatteja varten, yö aikaan en koskaan käytä korttia vieraalla paikkakunnalla.

      • ent.siivoojaparka

        Jostain luin, että näitä nykyaikaisia pattereita ei kannata laittaa yöksi lataukseen. Ei ole niille hyvä olla täydessä varauksessa. Kuluttaa patteria ennen aikaansa.
        Minä annan olla illalla latauksessa sen aikaa, kun vielä pelaan. Kun näyttää satasta, niin irrotan seinästä tai tietskarista, missä se milloinkin sattuu olemaan.


    • Huomasin Suomessa käydessämme taas kerran että vanhemmat sukulaiseni tulevat hyvissä ajoissa tapaamisiin ja tilaisuuksiin. Mieluummin varttia ennen kuin juuri ajallaan. Turvallisuusmarginaali kasvanut nuoruudesta?
      Poikani lähtee junalle kuusi minuuttia ennen, pysäkki on 700 metrin päässä. Kuulemma ei ole koskaan myöhästynyt. Minä pidätän hengitystä sängyssä pitkälläni, aamupimeässä ja kuuntelen junan ääntä ja lasken että kerkisiköhän se.

    • 1eero

      Jokapäiväiset menee totuttuun tapaan ilman kummempia yllättävät tilanteet on erikseen kuten avainten jääminen sisälle varsin yöaikaan kun ei puhelinta mukana olet täysin ulkona.

    • Laskee

      Kyllä marginaalit menevät täysin tilanteen mukaan. Puhelimen pidän hyvässä latauksessa jotta virtaa riittää kun olen liikkeellä. Polttoainetta tankkaan niin, että ei matkalle jää. Yleensä pyrin ajamaan tankin melko tyhjiin, jolloin ei tarvitse tankata niin usein, mutta on poikkeuksia - esim jos kelit ovat sellaiset, että vetä kondensoituu, niin pidän tankin mieluummin täytenä. Jääkaapissa ei ole varamarginaaleja. Kun jokin on vähissä, lisään sen ostoslistalle ja seuraavalla kauppareissulla sitten täydentyy.

    • Eikös nuo ole itsestäänselvyyksiä, kukapa sitä tielle mielellään jää, ja on otettava huomioon mittarivirhe.
      Oma turvamarginaali on , että maksan laskut etuajassa. Ja pussissa pitää olla paperrahaa sen verran, että sattu mitä tahansa, niin ei tarvii miettiä, mitä tehdä.
      Kortti toimii, milloin toimii.

    • Minä taas löysin tietyn prosentuaalisen mallin mikä pitää minut turvallisena ja se on juuri tuo että neljännes jotain mitä tarvitsen aina olisi oltava varastossa. Aikaa, bensaa, virtaa, aamiaistarvikkeita (ei kauppaa lähellä, paitsi pikkanen hätävarakioski ja sekin aukeaa vasta kl. 11 aamulla.) Laskut maksan heti kunne tulee, aikaisemmin loggasin ne palkkaa seuraavalle päivälle, paitsi ne joissa oli 10 päivän maksuaika.

      Saan paniikin jos kaikki jutut jäävät viime tippaan ja olennähnyt toistavasti unia siitä että on jouluaatto ja lahjojen osto kesken......

      • Se on tuo aika kummallinen..
        Jos jotakin odottaa, vaikkapa tilaisuuden alkua. Viimeksi hautajaisten, olin siellä liki puoli tuntia ennen, kun matkaa oli. Oli ne pitkiä minuutteja odotella autossa.
        Mutta annahan olla, kun minulla on muutaman kerran viikossa säännöllinen asia, mikä pitää hoitaa, kyllä kello silloin juoksee laukalla.
        Siinä on ero, joskus viisi minuuttia on silmänräpäys, joskus pieni iäisys.


    • Heikunkeikku

      Laitan joka ilta kännykän lataukseen. Aamulla sitten kelepaa nostaa puhelin korvaan ja ruveta praatailemaan.
      Bensaa on aina tankissa huru mykket. Kun bensatankin mittari näyttää puolta tankkia tai pikkusen vähemmän, niin kurvaan hakemaan lisää bensaa.
      Jääkaapissa pitää olla seuraavan päivän ruokatarpeet. Ellen sitten päätä ottaa valmista ruokaa pakastimesta.
      Kahvia pitää olla AINA kaapissa. Olisi kauhistus, jos aamulla heräisin ja huomaisin, että kahvi on loppu. Se olisi maailmanloppu minulle.

      • hytinäx1

        Kahvi on tosi tärkeä juttu, ei tahdo päästä käyntiin ellei saa sitä ensimäistä kupposta aamusella. Siksipä juuri on myös pikakahvi purkki ja jopa pikkuiset annoskahvipötköt kaapissa jos suodatinpussit päässeet vahingossa loppumaan.
        En uskalla jättää puhelinta enkä tietsikkaa latinkiin yöksi ja pyrin myös sammuttamaan telkkarin napista.


      • Heikunkeikku
        hytinäx1 kirjoitti:

        Kahvi on tosi tärkeä juttu, ei tahdo päästä käyntiin ellei saa sitä ensimäistä kupposta aamusella. Siksipä juuri on myös pikakahvi purkki ja jopa pikkuiset annoskahvipötköt kaapissa jos suodatinpussit päässeet vahingossa loppumaan.
        En uskalla jättää puhelinta enkä tietsikkaa latinkiin yöksi ja pyrin myös sammuttamaan telkkarin napista.

        On mullakin vara-varaksi pikakahvipurkki kaapin nurkas.
        Mulle on vaan NIIN tärkeetä mennä aamulla kahvikupin kanssa pihalle.

        Pelkäätkö jos pistät yöksi puhelimen lataukseen, että se sun nukkuessa alkais salaa soittelemaan jos jonnekin tai lähettelemään tekstiviestejä:)
        (Herttileijaa miten tyhymiä kyselen. Ällös viitti vastata)


    • Aloituksen ajatus ei ole tullut pikku mieleenikään.
      Minulla ei koskaan ole ollut pakko-mielteitä.
      Toivottavasti ei tule vanhanakaan.
      Vaikka väittävät niitä tulevan aina.
      Liekö sieltä on aloittaja etsinyt aiheensa.
      Kuvansakin kun on laittanut suloisesta lapsestaan :)
      Hali

      2-4 sataa Euroa on aina lompsassa.
      Tilillä on enemmän.
      Kortit toimivat.
      Merkintöjä ei ole ainakaan luotto-puolella.
      Tankkaan missä sattuu, milloin sattuu.
      Viimeistään kun palaa valo.
      Hyllyllä on 10 prk. hernaria.
      2pkt. Koulu-Näkkiä.
      2pss. Manteli-lastuja.
      Hernarit eivät ole unohtuneet hyllylle.
      Ne ovat laiskan-miehen-päivään varattuja.

      H.

      • ts. te lutuisiin avioituneet naiset tiedätte sen toisen nimityksen:
        Pikkarit-Kalsarit-känni :)


        H.


      • Heikunkeikku

        Mikä on "hernari"?
        Ai herneitä, joita voi sitten tarvittaessa työntää nenään,
        jos palstalla joku alkaa tekemään kiusaa:)


      • Heikunkeikku kirjoitti:

        Mikä on "hernari"?
        Ai herneitä, joita voi sitten tarvittaessa työntää nenään,
        jos palstalla joku alkaa tekemään kiusaa:)

        "Heikunkeikku"

        Tavoittele duuri-sointu ja laula:
        Saarioistennnnn...
        Minun nenäni ei kaipaa lisukkeita koskaan.
        Lykkään nenää kyllä, jos sinuun haluat.

        H.


      • hytinäx1
        Heikunkeikku kirjoitti:

        Mikä on "hernari"?
        Ai herneitä, joita voi sitten tarvittaessa työntää nenään,
        jos palstalla joku alkaa tekemään kiusaa:)

        Hah, hah, Kylläpä pääsi aikamoinen hörähdys. Sinulla se välähtää ja nopeasti


      • hytinäx1 kirjoitti:

        Hah, hah, Kylläpä pääsi aikamoinen hörähdys. Sinulla se välähtää ja nopeasti

        "hytinäx1"

        Me ollaan heikunkaa niin kaa :)

        Ole kuitenkin huoleti.
        Kyllä minä ymmärsin yskäsi.
        Vaikka se kökkö olikin.

        H.


      • Heikunkeikku
        hytinäx1 kirjoitti:

        Hah, hah, Kylläpä pääsi aikamoinen hörähdys. Sinulla se välähtää ja nopeasti

        Sain vastauksen tolta hernaripurkkien omistajalta ja sitä lukiessa ei meinannut millään välähtää. Pitkällä viiveellä mä hokasin, että hernekeitostahan hän kirjoitti.
        Yks syy mun välähtämättömyyteeni johtui siitä, kun hää suoritti MAINONNAN. Saarioisten.... Ehämmää voinu kuvitellakaan, että hää mainostaa jotakin, kun tämän tästä muille sanoo, että soo soo soo elähän mainosta.


      • "Kuvansakin kun on laittanut suloisesta lapsestaan :)"
        Ihan itse olen kuvassa, n. 10 vuotta sitten. Väittävät että lapseni muistuttavat hieman minua niinkuin ne yleensä tekevätkin
        MVH
        P.


    • Kyllä se on sopivan iso hajurako, tänään sen terkkarissa totesin. En vaan ilennyt istumapaikkaa vaihtaa, kun täti jutteli niin innokkaasti.

    • kesivä

      Kahvia ja kahvimaitoa täytyy aamuksi olla. Autoa en enää omista.
      Kännykkä unohtuu välillä laukkuun. Välillä se jää aamulla kotiin, kun lähden töihin. Palatessani on usein jo sammunut. Kännykkä.

    • eppu2

      Puhelimen laturi aina mukana, kun useammaksi päiväksi lähden. Vilkaisen silloin tällöin, tolppa pari, kun jäljellä sitten lataan.
      Läppärin söhköjohto myös aina mukana.
      Tankkaan, kun tiedän, etten pääse enää seuraavaan etappiin ilman.
      Empä noista ole ongelmaa itselleni tehnyt.
      Otan kerran pari kuussa laskunipun viereeni ja laittelen eräpäiville kaikki koneelle, sieltä ne sitten hoituu ajallaan.
      Kahvia on kyllä aina. Kerran kesällä ei ollutkaan, kun olin pari päivää kotona, no join teetä, kunnes kävin kaupassa. (Olin vienyt paketin mökille, ettei suotta laimistu, kun kotona ei käyttöö.)

      • PalomaNonSeq

        Laturit aina mukana jos lähdetään esim. yökylään, tablettiin, läpäriin ja puhelimiin. Samaa rataa mennään, eppu2. paitsi että minä saatan tehdä noista ongelman jos en ole tehnyt pakkauslistaa, reissuun lähdössä. Lutunen sanoo että jos jotain jää niin sieltä saa ostettua. Minä saan paniikin ja ajan takaisin montakymmentä kilometriä jos en ole sataprosenttisen varma että hella ei jäänyt päälle tai ovi ei tullut lukkoon.
        Vanhenemisen selvä merkki?
        Nuorempana puolet käsipakaasista oli meikkejä ja muita turhamaisuuksia, nyt reseptilääkkeitä.


      • eppu2
        PalomaNonSeq kirjoitti:

        Laturit aina mukana jos lähdetään esim. yökylään, tablettiin, läpäriin ja puhelimiin. Samaa rataa mennään, eppu2. paitsi että minä saatan tehdä noista ongelman jos en ole tehnyt pakkauslistaa, reissuun lähdössä. Lutunen sanoo että jos jotain jää niin sieltä saa ostettua. Minä saan paniikin ja ajan takaisin montakymmentä kilometriä jos en ole sataprosenttisen varma että hella ei jäänyt päälle tai ovi ei tullut lukkoon.
        Vanhenemisen selvä merkki?
        Nuorempana puolet käsipakaasista oli meikkejä ja muita turhamaisuuksia, nyt reseptilääkkeitä.

        Tuon hellan ja muiden paikkojen kanssa, olen opetellut semmoisen tyylin, että, kun järjestään katson, niin ajattelen oikein ajattelemalla kaiken.
        Jos vaan rutiinilla laittaa paikat lähtiessään, se epäilys saattaa jäädä kytemään ja se on sitten pirullista.


      • eppu2 kirjoitti:

        Tuon hellan ja muiden paikkojen kanssa, olen opetellut semmoisen tyylin, että, kun järjestään katson, niin ajattelen oikein ajattelemalla kaiken.
        Jos vaan rutiinilla laittaa paikat lähtiessään, se epäilys saattaa jäädä kytemään ja se on sitten pirullista.

        Luin jostakin että hyvä konsti on sanoa itselleen ääneen, että nyt on hella pois päältä, ovi on lukossa jne. Ja jos siinä on joku kaverina, niin sanoo tälle, tulee kaksinkertainen varmistus.
        Voihan sitä kirjoittaa vaikka lapulle, kun on asian varmistanut. Lukee siitä jos epäilyttää.


      • Ancelina kirjoitti:

        Luin jostakin että hyvä konsti on sanoa itselleen ääneen, että nyt on hella pois päältä, ovi on lukossa jne. Ja jos siinä on joku kaverina, niin sanoo tälle, tulee kaksinkertainen varmistus.
        Voihan sitä kirjoittaa vaikka lapulle, kun on asian varmistanut. Lukee siitä jos epäilyttää.

        Tuota itsekseen puhumista olen harrastanut...."ja nyt on hellan kaikki levyt...1, 2, 3, 4 ja uuni 1,2 sammutettu...".lutunen yleensäkään ei kuuntele kuin puolella korvalla se luottaa niin täysin että minä hoidan tollaset pikkujutut.


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        Tuota itsekseen puhumista olen harrastanut...."ja nyt on hellan kaikki levyt...1, 2, 3, 4 ja uuni 1,2 sammutettu...".lutunen yleensäkään ei kuuntele kuin puolella korvalla se luottaa niin täysin että minä hoidan tollaset pikkujutut.

        Johan on kumma ellei sekään tehoa, kun ääneen sanot :)
        Meillä kun yhdessä johonkin lähdetään, niin hän joka viimeksi ulos tulee, sanoo toiselle onko ovi varmasti lukossa. Tai mies useimmiten ehtii kysymään minulta, onko se homma hoidettu, jos minä olen peränpitäjänä.


      • eppu2
        Ancelina kirjoitti:

        Johan on kumma ellei sekään tehoa, kun ääneen sanot :)
        Meillä kun yhdessä johonkin lähdetään, niin hän joka viimeksi ulos tulee, sanoo toiselle onko ovi varmasti lukossa. Tai mies useimmiten ehtii kysymään minulta, onko se homma hoidettu, jos minä olen peränpitäjänä.

        Minä näytän etusommella kohteita ja mutisen itsekseni.


      • eppu2 kirjoitti:

        Minä näytän etusommella kohteita ja mutisen itsekseni.

        Ainahan voi ottaa kännykkäkameralla hellasta kuvan, tarkistaa siitä onko nappulat nollassa.. :) Ovi onkin vähän hankalampi, kuvastakaan tiedä onko se lukossa vai ei.


      • eppu2
        Ancelina kirjoitti:

        Ainahan voi ottaa kännykkäkameralla hellasta kuvan, tarkistaa siitä onko nappulat nollassa.. :) Ovi onkin vähän hankalampi, kuvastakaan tiedä onko se lukossa vai ei.

        Loistava idea!


      • eppu2 kirjoitti:

        Loistava idea!

        Samaa mieltä. Tarvii pitää mielessä.


    • 1eero

      Nämä jokapäiväiset turvamarginaalit nehän on itsestään selviä ei niitä tarvitse miettiä ne hoituu luonnostaan jollei ole demetoitunut mutta kun mennään vaikka kodin ulkopuolelle sitten joutuu olemaan tarkempi ja tilanteita kyllä löytyy vaikka kuinka ilman luettelematta.

    • mimmimum-mi

      Itsellä kerran muutama ensimmäinen lomapäivä mökillä pilalla....luulin jättäneeni silitysraudan päälle... kiireessä kun silittelin vaatteita.. Aika piinaavaa ...vaikka kuinka sanoi itselleen ..ei se jäänyt...pari päivää kului ...vasta sitten pääsin siitä ajatuksesta irti.
      Kyllä sitä vielä kopeloi laukkunsa ennenkuin painaa oven kiinni...että onko avain..puhelin..lompakko..
      Puhelimen ja tabletin lataus sitten kun ilmoittaa....tai huomaa että vähissä on.

    • Viatonsivullinen

      Jaha, futsitaampa sitten. Puhelin noin 20% kun lävähtää ruutuun, pistän piuhanpäähän. Tosinopeasti latautuu puhelin. Valitettavasti tabletti kuolla kupsahtaa, ressukka, tuontuostakin. On joku kiinnostava juttu menossa ja ruutu pimenee, ei saisi mennä nollille,
      vain pieni pistekukka pyörii viimeisillä voimillaan. Kauhean kauan kestää
      tabletin lataus.
      Auto, tankkaan kun merkkivalo syttyy, yleensä vasta sitten, poikkeuksiakin on.
      Kameran akku pääsee ikävästi yllättämään joskus, joka käyttökerran jälkeen laturiin. Se on sitä että vähänväliä joku latautuu.
      Kyllä sähkö tekee kauppansa.

    • Rintasyöpäleikkausten yhteydessä puhutaan marginaalirajasta. Se on alue syöpälöydöksen ympärillä. Alue on puhdas jos siitä ei löydy syöpäsolujen jämiä.

    • Kaikki-reilassa

      Autoilla on turvallisinta ajaa tankki tyhjäksi, sitten tietää bensan loppuneen. Kolmioita ja hätävilkuttavia näkyy tämän tästäkin. Eipä ole huvittavampaa näkyä kuin nuorehko mies 1 1/2 litran Cocispullo bensakanistrina. Bensattomia naisiakin näkee ja se ei ole syy pysähtyä.
      Autoilijoilla turvaväli tuntuu olevan melkein kiinni takapuskurissa. Naisiin turvaväli on nainen 2 - 5 metriä takana. Heitä näkyy iltakävelemässä.
      Puhelimissani akut kestävät 2 viikkoa, 3 - 4 viikkoa ja 2 kuukautta. Paniikki ja pakkomielteet ovat täysin vieraita käsitteitä meikäläisen laarissa. Jos talo syttyy palamaan, kyllä palokunta huolehtii ulosheittämisestä tavalla tai toisella. Saatanpa itsekin olla aloitteellinen jos sänky on tulessa. Ei pidä hötkyillä, kaikkiin asioihin on järkiperäinen selvyys.

    • Kun puhelin tööttää virran vähyyden merkiksi. Sittenkään en aina laita sitä lataukseen vaan käytän täysin tyhjäksi.

      Bensan suhteen olen varovaisempi. Eniten kilometrejä kertyy Seutulan reisuista. Edestakainen matka noin 500km. Menomatkalla pidän huolen, ettei ainakaan yöllä palatessa tarvitse tankata.

      • eppu2

        Nikkeliakut piti päästää välillä tyhjäksi.
        Nykyään kun on näitä litiumakkuja, kestävät paremmin, kun useammin lataa, eikä päästä tyhjähsi.


    • Hyvä miettiä noita marginaaleja, kännykän käytän melkein aina tyhjäksi. Sitten saa aina miettiä sitä pin koodiaan. Olen kuullut, että se on akulle parempi että ajetaan ihan tyhjäksi kuin täytetään vähän väliä.
      Kännykkä on käteni jatke jatkuvasti, päivisin voin joutua käyttämään sitä nopeasti ja yksin asuessa muutoin se on iso turvallisuustekijä.
      Bensatankki on aina melkein täynnä. Halvat bensat tankkaan hyvissä ajoin.
      Huushollini vara-avaimia on varmassa paikassa ja sukulaisilla melkein naapurissa.
      Ruokaa on aina jemmassa, joskus huvittaa käydä kerran viikossa tai harvemminkin kaupassa. Pakastin on hyvä apulainen siinä suhteessa.
      Sähkökatkosten varalle täytyy löytyä tulitikkuja ja kynttilöitä, tähän aikaan vuodesta niitä löytyy muutenkin.
      Palohälyttimet ja vaahtosammutinkin ovat ajan tasalla ja olen jopa testannut että osaan sammutinta käyttää.
      Tärkeät puhelin numerot löytyvät helposti muualtakin kuin kännykästä.
      Laskujani en pyörittele, käyn vain hyväksymässä heti kun ilmoitus tulee.
      Rahaa ei ole koskaan rahapussissa, onneksi nykyään parkkimaksunkin voi maksaa kortilla.
      Talosta löytyy aina myös viinaa, asekaapista haulikko ja sängyn alta kirves...ei vaikkaan.

      • Vielä marginaaleista. Vaimoni toimii käteni jatkeena = en kuljeskele kännykän kanssa kotona enkä ulkonakaan muulloin kuin ollessamme kahdestaan liikkeellä ja tietäessämme liikkuvamme eri alueilla.
        Meillä on soitonsiirrot 15sek viiveellä joten olen delegoinut vastaamisen vaimolleni.

        Halvat besnsat olisivat 6km:n päässä mutta en mene rajalle jonottamaan tai nöyryytettäväksi.
        Pitempipiippuisen tuliaseen olen antanut pojallemme ja olen pitänyt vain yhden 6,35 pistoolin.

        Pitkään säilyvät ravintovarastot purimme kerrostaloon muuttamisen myötä. Samoin jäivät sammuttimet, kirveet, yms tarpeisto.


    • TurvaTurvempiTurvin

      Hella sekä upouusi moccamaster varustettu automaattikatkaisulla, halpakin vielä oli 99€, puhun keittimestä.

    • Vara-avainta tarvii varmaan alkaa taas jemmaan jonnekin mutta ei kukkaruukun alle ulkorapulle eikä ovimaton alle myöskään....Pieni vaara tosin että tänne kukaan tuntematon yrittäisi sisälle vaikka ovi olisi lukitsematta muutaman tunnin tai vaikkapa yön yli.
      Kirveitä ja rautakankia jne. on riittämiin, mutta mieluummin työkaluvajassa kuin sängyn alla....jenkeissä nukuin kyllä pesäpallomaila sängyn alla, mutta täällä en tunne että olisi tarvetta.
      Viinaa on aina talossa whiskyn, viinin ja oluen muodossa; ei meillä janoon kukaan kuole, mutta taas ei ketään ämpäriin myös hukuteta.

      Oliskohan aika alkaa tekemään niitä hoitotestamentteja ja viimeistä tahtoa.....niin olisi sekin asia hoidettu.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      61
      1507
    2. SINÄ nainen hyvin läheltä

      Pidän sinusta. Mutta mene ensin juttelemaan lääkärin luokse, ja hoida itsesi kuntoon. Sit kun sä olet kunnossa, niin mä
      Ikävä
      70
      866
    3. 37
      862
    4. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      58
      809
    5. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      158
      809
    6. Siis ei ole edes mahdollista

      että ei törmätä, ei sit millään vaikka päällä hyppisi
      Ikävä
      42
      782
    7. Martina kauniina lehtihaastattelussa

      Martina antoi hyväntuulisen haastattelun lehteen. Tyylikkäitä kuvia ja kivoja vaatteita kauniilla Martinalla.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      182
      735
    8. Minä en luota sinuun yhtään nainen

      ja aistin että yrität taas satuttaa henkisesti koska tiedät että olet heikkouteni joten siksi tein mitä tein mutta en ki
      Ikävä
      44
      719
    9. J-miehelle

      haluan kertoa että olet edelleen mulle rakas. Ajattelen sinua päivittäin kulta.
      Ikävä
      49
      672
    10. Et voi olla loputtomasti hiljaa

      Nainen. Tarkoitan siis meidän juttua. Eihän tämä tällaiseen epätietoisuuteen voi jäädä siinä vaan särkyy kumpikin. Kerto
      Ikävä
      43
      667
    Aihe