Tinnitus ja kuulonalenema, lääkäriin?

andrromeda

Minulla on lapsena todettu sensorineuraalinen kuulonalenema. Kuulokojetta tarjottiin, mutta häpeän vuoksi en ottanut. Olen nyt 18-vuotias ja viimeisimmästä lääkärikäynnistä kuuloon liittyen on ehkä n. 6 vuotta.

Tinnitus alkoi myöhemmin, n. 3 vuotta sitten. En hakeutunut lääkäriin, kun en uskaltanut edes vanhemmille kertoa. Etsin itse tietoa netistä ja ajan myötä totuin siihen.

Nyt olen miettinyt pitäisikö käydä tarkistuttamassa kuulo uudelleen. Tuntuu että kuulo on pikkuhiljaa vähän huonontunut ja kuulokojeesta voisi olla apua. Olisiko siinä järkeä ja jos, niin mihin pitäisi lähteä varaamaan aikaa?

3

491

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Niska

      Ei kaikki tinnitus johdu korvista vaan on myös muita syitä kuten lihasperäinen tinnitus. Kannattaa tsekata myös tuo mahdollisuus varsinkin kun nuoret kulkevat älykännykän kanssa kadulla pää eteenpäin kumartuneena katsellen kännykkää.

      Ihmisen pää on aika isokokoinen ja todella painava ja jos se ei ole suorassa asennossa niin niska- ja hartialihakset rasittuvat melkoisesti. Luonnollisesti, jos tinnitus ei ole lihasperäinen niin kannattaa tarkistaa lääkärillä johtuuko tinnitus kuulosta.

      ""Yksi keino saada selville onko sinun tinnituksesi lihasperäinen tinnitus on tällainen.

      Katso suoraan eteenpäin ja paina kämmenellä leukaasi. Jos tinnituksen ääni muuttuu niin luultavasti tinnitus johtuu niskan ja hartioiden lihaksista.""

      Minulla tämä keino ainakin toimii.

      Tässä lisää keskusteluista :

      http://keskustelu.suomi24.fi/t/13496912/vol2--voiko-tinnitus-viela-kadota

      http://keskustelu.suomi24.fi/t/13685681/voiko-korvien-soiminen-johtua-niskojen-kireydesta

    • phonak

      paikkallinen pkl kuulo keskus.... tai( yksityinen) kuulo asema!! auttaa ainakin kuulo kojeen sovituksessa!!

    • Sensorineuraalinen

      Ota ihmeessä kuulokoje, ettei niska rasitu ja ajan myötä ala todella vaimaamaan. Sanon tämän kokemuksesta, minulla on sama vika ja 2 herz.kuulo romahtaa niin ettei ole enää mitattavissa. Olen aina ollut oikea korva äänen suuntaan ja tämä on osittain syynä siihen, että kärsin ikävistä/kivuliaista niskavaivoista mitkä osittain lihasperäisiä. Kuulokojeen olen saanut vasta 2 vuotta sitten ja kiljuen ilosta sen vastaanotin. Ajattelin, että valitsen punaiset kuoret niin kaikki näkevät ja ymmärtävät, jos pyydän toistamaan ja näytän kojetta, koska todellakaan en saa selvää läheskään aina. Ole yhteydessä sinne mistä kuulokojeen alun alkaen olisit saanut tai tk lääkäriltä lähete keskussairaalan tai yliopistosairaalan kuulokeskukseen. Siellä tarkistetaan kuulokäyrä ja sanojen erottelukyky jne. Näiden jälk.mietitään minkälainen koje parhaiten sopii juuri sinun kuulolle. Sellainen vielä, että kojeet monetkin ovat lähes huomaamattomia ja niitä on monen värisiä. Ne ovat älyttömästi yleistyyneet ikää katsomatta!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      441
      4748
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      15
      1692
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      92
      1425
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      52
      1336
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      22
      1286
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      50
      1161
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1065
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      980
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      56
      857
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      60
      839
    Aihe