Ylä-Savon seurakuntayhtymä perii jäseniltään ensivuoden alusta lähtien kirkollisveroa 1,65%, kun se nyt on 1,5%.
Korotuksena veron nousu on todella suuri 10%.
Väen vähetessä vero nousee, kun kirkko ei malta supistaa henkilökuntaa ja toimintojaan samassa suhteessa, puhumattakjaan ylenpalttisesta pröystäilystä.
http://www.ylasavonseurakunnat.fi/ajankohtaista/-/news/4648348
Ylä-Savon seurakuntayhtymään kuuluu Iisalmen, Lapinlahden, Sonkajärven, Varpaisjärven ja Pielaveden seurakunnat.
Kirkollisverolta voi välttyä eroamalla kirkosta ennen vuoden vaihdetta.
Jos ero lipsahtaa ensivuoden puolelle, niin joutuu maksamaan koko vuoden.
Verolaskuri:
https://eroakirkosta.fi/dynamic/index.php/kirkollisvero
Kirkollisvero nousee taas
3
56
Vastaukset 3
- kirkoton
Piruakos kuulut siihen kirkkoon? Eroa! Itse erosin vuonna 1971 tullessani työelämään. Nekin rahat, jotka olisi menneet kirkolle, olen saanut itse vaikka ryypätä. Ja tuskimpa kuoltuani jään tänne maan päälle haisemaan.
"Piruakos kuulut siihen kirkkoon?"
En ole kirkon jäsen.
Olen ateisti ja varoittelen niitä, jotka ei itse satu huomaamaan asiaa.
- pirusuatana
erotkaa kirkosta ne vaanimee sun rahat.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomalaisten pinna paloi - Ärsytys iskee uudesta TTK-juontajasta "Eihän tälle voi kun nauraa"
Oliko Veronica Verho hyvä valinta TTK-juontajaksi? Uuden TTK-juontajan henkilöllisyyttä on arvailtu siitä asti, kun Va802147Nainen, onko sinussa sitä aitoa feminiinisyyttä jäljellä
Vai onko se jäänyt meikkien, korujen, hameiden ym. alle peittoon? Onko naisellisuutesi aitoa vai opetettua? Jos teet nai3681303Missäs se Miss Suomussalmi luuraa?
Jokin aika sitten eräs myyjätär tituleerasi itsensä Miss Suomussalmeksi. Asiakas oli kuulemma Tokmannin kassalla todennu321246- 1411068
Päälle hautaus?
Hautauksissa puhutaan päällehautauksista jos vaikka mies on kuollut ensin ja vaimo 20 vuotta myöhemmin! Todellisuudessa1561020- 103876
- 71804
- 45757
- 62741
Voisit nainen joskus vastata minulle
Ja antaa jotain itsestäsi. Pientä tunnistetta ja juttua itsestäsi ja meistä. Kannustan.63702