Lämpöä rintaan. Tilasin nimittäin verkkokaupasta ensimmäisen joululahjan ja tuli NIIN lämmin joulumieli :).
Joko oletta aloittaneet valmistautumiset jouluun ja miten aiotte joulunne viettää? Joko on kinkku mietittynä valmiiksi jos ei ihan pakkaseen ostettu?
Ensimmäinen aavistus joulumielestä
88
715
Vastaukset
Hienoa, kannattaa aloittaa ajoissa :)
Mulla on kaapin perällä jo kolme joululahjaa oottelemassa. Ja postissa on paketti hakemista vailla.
Joulu on ihmisen parasta aikaa.
Saako laittaa musiikkia? Laitan, koska sitä näköjään lähes jokaiseen aloitukseen muutenkin tungetaan.
Olenko eka, syksyn ensimmäinen joululaulu.
https://youtu.be/S5Ce2AG_HAUMinun joulumieltäni varmaan kirvoitti eilinen nostalgiaketju wanhoista ajoista. Monta vuotta mennyt jo niin että joulutunnelmaa saanut todella herätellä, mutta nyt yllättäen hyvä lämmin hellä :). Säilyis vaan. Jouluhan on ihan kohta, marraskuun eka viikko jo menossa.
Niin ainutkertaista joka joulu.. Saa min puolesta laittaa musiikkiakin. Linkkiki näkyy taas toimivan.
https://www.youtube.com/watch?v=cDXwxcPqBVMsiilimuori2 kirjoitti:
Minun joulumieltäni varmaan kirvoitti eilinen nostalgiaketju wanhoista ajoista. Monta vuotta mennyt jo niin että joulutunnelmaa saanut todella herätellä, mutta nyt yllättäen hyvä lämmin hellä :). Säilyis vaan. Jouluhan on ihan kohta, marraskuun eka viikko jo menossa.
Niin ainutkertaista joka joulu.. Saa min puolesta laittaa musiikkiakin. Linkkiki näkyy taas toimivan.
https://www.youtube.com/watch?v=cDXwxcPqBVMKyllä joulumieli yleensä jossain vaiheessa tulee, joskus joutuu vähän nyhtämään ja vartoilemaan.
Mutta kun elän kahden joulumiehen kanssa, niin väkisinkin tempautuu mukaan.
Joo, huomasin että sinistä näyttää, hyvä niin.- Helsingingubbe
siilimuori2 kirjoitti:
Minun joulumieltäni varmaan kirvoitti eilinen nostalgiaketju wanhoista ajoista. Monta vuotta mennyt jo niin että joulutunnelmaa saanut todella herätellä, mutta nyt yllättäen hyvä lämmin hellä :). Säilyis vaan. Jouluhan on ihan kohta, marraskuun eka viikko jo menossa.
https://www.youtube.com/watch?v=cDXwxcPqBVMKuoppamäeltä jälleen upean hieno simppeli sävellys, mutta todella hyvä tulkinta. Saija Tuupanen mennyt jotenkin meikäläiseltä ihan ohi...muttei enää. Kiitos.
- joulusyntymäjuhlaa
kyllä joulutunnelmaa.sehän on jeesuksen syntymäjuhla.laitan joulua varten ikkunoihin valot.ja odottelen sitä syntymäjuhlaa.se tuo oikean joulumielen.
- Lemmynsynttärit
Jeesus on yhtä totta kuin Joulupukki! Ja kirjoitit sen kuitenkin pienellä alkukirjaimella? Ja JOS Jeesus on ollut historiallinen henkilö, niin hän ei todellakaan ole syntynyt jouluna.
- pukkia.odotellessa
Koulukuusi on jo sisällä.
- ent.siivoojaparka
Käänsitkö vahingossa kaksi lehteä kerrallaan seinäkalenteristasi, vai onko minulla unohtunut kääntää?
Jotkut itkee uuden kesän perään jo syyskuussa, joten miksei joulua voisi odottaa jo marraskuussa.
Eihän ole pakko ellei ole jouluihmisiä, eikä muutenkaan ellei tahdo. Kyllä on mukavaa, kun kaikki on vapaaehtoista.Huomasin et seinäkalenterissa pojotti vielä lokakuu mut het päivitin marraskuuksi.
Minun joulumieleni ei ole kalenterista kiinni niin et naps vaan ja joulumieltä pintaan kun kalenteri antaa luvan. Siis joulumieli voi tulla vaikka kesäkuussa jos sen pään ottaa.siilimuori2 kirjoitti:
Huomasin et seinäkalenterissa pojotti vielä lokakuu mut het päivitin marraskuuksi.
Minun joulumieleni ei ole kalenterista kiinni niin et naps vaan ja joulumieltä pintaan kun kalenteri antaa luvan. Siis joulumieli voi tulla vaikka kesäkuussa jos sen pään ottaa.Nii ja toisaalta en minä odota sitä joulua, en ole jouuihminen, nyt vaan tunne yllätti :). Rakkaudesta lahjan saajaan ja aikaan jota kututaan Ennenvanhaksi.
- ent.siivoojaparka
siilimuori2 kirjoitti:
Huomasin et seinäkalenterissa pojotti vielä lokakuu mut het päivitin marraskuuksi.
Minun joulumieleni ei ole kalenterista kiinni niin et naps vaan ja joulumieltä pintaan kun kalenteri antaa luvan. Siis joulumieli voi tulla vaikka kesäkuussa jos sen pään ottaa.No oikeastaan ei pitäisi sanoa mitään, kun itselläni on vieläkin jouluverhot keittiön ikkunoissa viime joululta. Tässä suunnitellut kesäverhojen vaihtamista, mutta vielä suunnitteluasteella.
ent.siivoojaparka kirjoitti:
No oikeastaan ei pitäisi sanoa mitään, kun itselläni on vieläkin jouluverhot keittiön ikkunoissa viime joululta. Tässä suunnitellut kesäverhojen vaihtamista, mutta vielä suunnitteluasteella.
Et ole tosissas. Mua ainaki ihan ahistaa kun näen joillain joulukyntteliköt ikkunalla kesäkuussa. Minäkin aiemmin olen aina vaihtanut jouluverhot keittöön vähintään, mut viime jouluna päätin et en viihti enää. Joululiinat keittiössäki saa riittää.
- mielikuvia
Voiskohan sitä sanoa jo joulumieleksi, kun tykkään ihan mielettömästi kynttilän valosta ja tuoksusta.? Heti kun iltahämärä saapuu, aln sytyttelemään kynttillöitä sisätiloihin ja parvekkeelle omaksi ja vieraittenkin iloksi. Samoin olen alkanut tuunailemaan erulaisia jouluasetelmia, tekokukista, pitseistä ja helmistä.Koukuttavaa ajankulua, sukulaisiile ja tuttaville lahjaksi ja toivottavasi myös silmän iloksi.
mielikuvia kirjoitti:
Voiskohan sitä sanoa jo joulumieleksi, kun tykkään ihan mielettömästi kynttilän valosta ja tuoksusta.? Heti kun iltahämärä saapuu, aln sytyttelemään kynttillöitä sisätiloihin ja parvekkeelle omaksi ja vieraittenkin iloksi. Samoin olen alkanut tuunailemaan erulaisia jouluasetelmia, tekokukista, pitseistä ja helmistä.Koukuttavaa ajankulua, sukulaisiile ja tuttaville lahjaksi ja toivottavasi myös silmän iloksi.
Ehottomasti voi sanoa. Joulumieli alkaa pimeyden karkoittamiseksi sytytetyistä kynttilöistä. Jouluasetelmista nyt puhumattakaan.
Hupsista nyt kalenterin vaihtoon kiireesti.
Siivoilin piironkien laatikoita ja löysin ison läjän käyttämättömiä joulukortteja. Jätin ne näkyvälle paikalle odottamaan että alkaisimme kirjoittelemaan osoitteita. Me siis olemme vielä niin vanhanaikaisia että lähetämme joulukortteja ja yritämme jopa kirjoittaa niihin jonkun pienen henkilökohtaisen tervehdyksen ei vain painettu tervehdys t. Paloma ja Lutunen- lahjaton.pukki
Siellä ruåtsinmaalla on huolehdittu jo pakoloistenkin joululahjoista: http://avpixlat.info/2015/11/03/vapengomma-hittad-vid-asylboende/
Vaikka taitaa se joulun vietto olla haram kinkulla tai ilman.
Jossakin oli jo uutinen, että Joulun vietto on ruåtsissa kielletty. Joku voisi kertoa, pitääkö paikkaansa vai ei. Vaikka tulee se ilmi aikanaan muutenkin... - Lahjaton.pukki
Löytyi suomennos:
"Tässä suomeksi jutun alusta olennaisimmat:
Asekätkö löytynyt vastaanottokeskuksesta
ASERIKOS - Krokomin vastaanottokeskuksesta Jämtlandissa löydettiin viime viikolla asekätkö kiinteistön pannuhuoneesta. Varmojen lähteiden mukaan, joihin Avpixlat on ollut yhteydessä, on sekä poliisiin että Säpo'on (Supoa vastaava) oltu yhteydessä ja ne ovat ottaneet aseet haltuunsa, mutta eivät ole kertoneet asiasta medialle tai asukkaille.
Ne huomattiin, kun paikallisen energiayhtiön henkilöstön piti lukea lämpöpannun mittarit. He eivät päässeet sisälle, koska ovi oli lukossa. Kun he saivat käsiinsä avaimen, pääsivät he sisälle ja näkivät mitä sinne oli kätketty, luultavasti turvapaikanhakijoiden toimesta.
Ei ollut kyseessä mikään pieni metsästysase, vaan useampi oikea ampuma-ase, lähteen mukaan. He kutsuivat silloin paikallisen poliisin, joka puolestaan otti yhteyttä suojelupoliisiin. Länspolismyndigheten i Östersund, Östersundin läänin poliisiviranomainen, ei tiennyt asekätköasiasta, kun Avpixlat soitti, eikä osannut myöskään ohjata muualle."
Ja jatkoa toiselta kommentoijalta:
Onkohan niitä Turkissa valmistettuja uusia tuliteriä haulikoita joita jäi Kreetalla kiinni iso lasti?
Vai onko ne Kalashnikoveja Balkanilta joita riittää loputtomiin ja joita saa halvalla?
Varsinkin kun Bosniassa on oikein kokonainen kylä ISIS järjestön käytössä osaksi juuri siitä syystä että sieltä on helpoin hankkia arsenaalia, saa harjoitella rauhassa ja paikalliset viranomaiset ottaa lahjuksia.
Noh, eiköhän arsenaalin laatu ala selviämään meille kaikille kun ensimmäiset suuret iskut on suoritettu ja kymmenet tai sadat uhrit kannetaan ruumissäkeissä...
...Uhreina siis kantaväestön jäsenet joita voi lahdata mielin määrin median ja poliisin suojellessa lähinnä terrroristeja.
Kiitos "Suvakit" aina yksittäisistä kansalaisista, valtamediaan ja "pakolais"-bisneksestä rikastuneisiin. Seuraava isku on sitten teidän ansiotanne ja te olette siihen yhtä syyllisiä kuin terroristitkin.
Tuli mieleen kysymyksiä jatkoa ajatellen kun kehityssuunta on näinkin selvä Euroopassa:
Antaakohan poliisi jatkossa tulitukeakin terroristeille?
Nyt kun salataan kaikki asiat ja ollaan enemmän huolissaan "kantaväestön radikalisoitumisesta" kuin taas päitä irtileikanneista terroristeista, niin miksi pysäyttää tähän "Suvaitseminen"?
Ei muuta kuin tulitukea antamaan terroristeille suoraan vain ja lahtamaan kantaväestöä yhdessä terroristien kanssa..."
Niin että jouluja vain kaikille siellä sun täällä. Kinkulla tai kiväärillä. - hytinäx1
Vai niin ja linkitys suoraan uusnasisiten päämajasta. Lukiko siellä mitään kun yksi nassari oli säilytellyt dynamiittiä monta sataa kiloa parkkipaikalla asuntoalueellaan?
- Mielen-kiintoista
Kerro lisää uusnatseista! Panevatko uusjuutalaiset eli kasaarit lujille kuten vanhat kansallissosialistit eli natsit ja onnistuvatko paremmin? Alkoi kiinnostamaan kummasti...
- vihervassaritidiootteja
te sairaat vihervassarit!!!!!!!!!!!!!!!!!!
MM.Menneisyydestä
Kesäpäivänä, peräti hyvällä miellä,tapas hyttynen muurahaisen tiellä.
Se hyttynen hyrisi iloista virttä,ja se muurahainen raahasi hirttä.
- Mihin sellainen hoppu?
– Ma rakennan pesää!
– Mitä turhia! Leikkisit. Vielä on kesää!
Ei enempi pieksänyt toinen suuta,vaan raahasi, raahasi puuta.
Ja hyttynen katseli häntä tovin.
Ovat muutamat – tuumi se – tyhmiä kovin.
Kesän riemuja eivät malta ne maistaa,
vaan puurtavat työssä, kun aurinko paistaa.
Mut toista on minun: en hetkiä tuhlaa,joka ainoa päivä mä vietän juhlaa.
–Tuli ahmatti syksy ja nieli kesän,lumin peitteli muurahaisen pesän.
Mut sisällä siell’ oli lämmin olo.
–Oli hyttynen kylmään kuollut, polo.
Uuno Kailas
https://www.youtube.com/watch?v=wM1DgihKHVI
H.Ja joillekin illallinen yhdelle on jouluna se must.
https://www.youtube.com/watch?v=Pn9vPG8s4ss- Heikunkeikku
"hunksz"
Tervetuloa vaan sieltä ylläältä allaalle.
Kyllä vähä pakkaa nakrattamaan :)
Eikä niin vähänkään, vaan ihan reilua purskahduspirskahdusta.
Olet suorittanut eilen Mainonnan ja tänään yllätit Kopioimalla runon.
Mikä sua nyt vaivaa, mieltäskö joku kaivaa?
Toi Uuno Kailaan runo oli kiva. Kiitos siitä.
Musiikkilinkkisi oli pitkä ja lapsellinen.
Mä katsoin sen innostuneena alusta loppuun.
Onneks sitä heinäsirkkaa ei ajettu takaisin ulos.
Ma niin pelkäsin. Surku olis tullu. Heikunkeikku kirjoitti:
"hunksz"
Tervetuloa vaan sieltä ylläältä allaalle.
Kyllä vähä pakkaa nakrattamaan :)
Eikä niin vähänkään, vaan ihan reilua purskahduspirskahdusta.
Olet suorittanut eilen Mainonnan ja tänään yllätit Kopioimalla runon.
Mikä sua nyt vaivaa, mieltäskö joku kaivaa?
Toi Uuno Kailaan runo oli kiva. Kiitos siitä.
Musiikkilinkkisi oli pitkä ja lapsellinen.
Mä katsoin sen innostuneena alusta loppuun.
Onneks sitä heinäsirkkaa ei ajettu takaisin ulos.
Ma niin pelkäsin. Surku olis tullu.Samu sirkka kuukuu niin jouluun.
- Heikunkeikku
siilimuori2 kirjoitti:
Samu sirkka kuukuu niin jouluun.
Niin "kuukuukin":) ja myös joka jouluinen piirroselokuva "Lumiukko", jossa musiikkina Walking In The Air.
Heikunkeikku kirjoitti:
Niin "kuukuukin":) ja myös joka jouluinen piirroselokuva "Lumiukko", jossa musiikkina Walking In The Air.
Oi se on myös kiva.
- ent.siivoojaparka
Heikunkeikku kirjoitti:
Tämä kuuluu jouluun ja siihen uunissa käryävän paistin ja lanttulaatikon tuoksu
https://www.youtube.com/watch?v=snxCJQUyUgA ent.siivoojaparka kirjoitti:
Tämä kuuluu jouluun ja siihen uunissa käryävän paistin ja lanttulaatikon tuoksu
https://www.youtube.com/watch?v=snxCJQUyUgAMulla on disneyn piirrettyjä filmejä vhs:nä vielä tallella, häytys polttaa dvd_lle tai poltattaa. On mulla vielä vanhatv:kin jossa kiinteänä vanhat videot, joissa voi katsella vhs:t. Mukavia ja grafiikaltaan kauniita nuot.
- ent.siivoojaparka
siilimuori2 kirjoitti:
Mulla on disneyn piirrettyjä filmejä vhs:nä vielä tallella, häytys polttaa dvd_lle tai poltattaa. On mulla vielä vanhatv:kin jossa kiinteänä vanhat videot, joissa voi katsella vhs:t. Mukavia ja grafiikaltaan kauniita nuot.
Samoin meillä oli. Taitaa olla nyt jommallakummalla likallani ne kasetit. Yksi lemppareistani on jokajouluaattoisessa telkkarin "Kalle Ankassa" tämä:
https://www.youtube.com/watch?v=koQFJ_YqvsA
Silloin likat huutavat minut aina perunankeitosta katsomaan. Vahva traditio meillä. ent.siivoojaparka kirjoitti:
Samoin meillä oli. Taitaa olla nyt jommallakummalla likallani ne kasetit. Yksi lemppareistani on jokajouluaattoisessa telkkarin "Kalle Ankassa" tämä:
https://www.youtube.com/watch?v=koQFJ_YqvsA
Silloin likat huutavat minut aina perunankeitosta katsomaan. Vahva traditio meillä.Minä tykkään noista akuista, hessuista, iineksistä, mikkihiiristä sun muista väiski vemmelsääristä.
- Psykoterapeutitar
Toki joulumieltä ja tunnelmaa on jo ilmassa ja jouluvaloissa, joita pikkuhiljaa ripustelen "talvivalojen" nimellä. Joulukuusi ja kinkku, tottakai. Nyt on vaan vähän metka fiilis, kun olen saamassa kaksi kissaa pariksi kuukaudeksi hoitoon just joulun aikaan. Toinen kissa joskus oli vähän aikaa, mutta nyt niitä on kaksi. Saas nähdä, kuis kuusen ja elävien kynttilöiden kanssa käy.
Eihän niitä ehkä olis pakko ottaa, mutta olis sitten joskus edes kotona joku odottamassa ja rapsutusta kaipaamassa. Yhdessä sitten joulun vietämme! Kaikenlaista joulumieltä! - Heikunkeikku
Voisin tunnustaa, että en ole jouluihminen. Joulukoristeet, liinat ja sen semmoset eivät oikein sovi mun huoneitten väreihin:) Tympeetä laittaa joku punaanen liina huutomerkiksi pöydälle, johon silmäni hakeutuvat heti kun huoneeseen astun.
Onneksi Joulutähdet, ne kukat, tuovat jonkinmoista yhtenäisyyttä, kun niitä sopivasti ripottelee. Saan yleensä monta joulukukkaa oppilailta joululahjoiksi.
Joulu on kyllä siitä mukava, että mun nuorin poika tulee silloin kotiin. Hän vierailee niin harvoin, että iloitsen suuren suuresti silloin kun hän saapuu.
Saan hemmotella kaikenmaailman herkkuruuilla häntä. Ja yllärijälkkäreillä ja Ooooh tämmöstä iltapalaa tällä kertaa... Tommonen hemmottelu on sisäänajettu mun sisuksiin.
Tällä viikolla muutamille oppilaille oon antanut ja tuun antamaan läksyksi joululauluja. Hieman kyllästyn niihin samoihin, mutta en siitä kenellekään tietenkään mainitse mitään.Minunkin rakas joululahjani saapuu lentokoneella vajaaksi viikoksi ennen joulua. Siinä tulee juhlittua vietettyä joulua sitten vähän etuajassa mutta tärekintä on tunnelma ja se et saa olla yhdessä.
- de-meter
Minulle on viime vuosina tullut sellainen ajatus, että joulumieltä pitää säästää. Sitä ei sovi kuluttaa loppuun ennen kuin joulu tulee..))
Eli en ole vielä uhrannut ainuttakaan ajatusta joululle ja minua melkein tympii kun marketeissa käydessä törmää joulurekvisiittaan.
Jouluihminen kyllä olen. Tunnen tavoittavani joulun erityistunnelman - ainakin silloin, kun ollaan kahden kesken, me vanhukset. Nuorten kanssa on erilaista, eri painotukset, eri mieli.Juu. En minäkään ennen tätä aamua :). Itse asiassa Joulun vietosta ei ole vielä edes haisua kun toiset päättävät ajankäytöstä pääosin. Mut tietyt peinteet on ja pysyy. Kahden kesken vietetty joulu on minusta sitä parhautta. Hiljaisuus kynttilät, kuusi jouluruoka ja rauha. Siinä se.
siilimuori2 kirjoitti:
Juu. En minäkään ennen tätä aamua :). Itse asiassa Joulun vietosta ei ole vielä edes haisua kun toiset päättävät ajankäytöstä pääosin. Mut tietyt peinteet on ja pysyy. Kahden kesken vietetty joulu on minusta sitä parhautta. Hiljaisuus kynttilät, kuusi jouluruoka ja rauha. Siinä se.
Ja ehottomasti joulusauna ja hautausmaa.
- de-meter
siilimuori2 kirjoitti:
Ja ehottomasti joulusauna ja hautausmaa.
Sinäpä sen tiivistit, siilimuori. Palataan asiaan puolentoista kuukauden päästä..))
de-meter kirjoitti:
Sinäpä sen tiivistit, siilimuori. Palataan asiaan puolentoista kuukauden päästä..))
Joo. Tämä oli vaan tälllainen väläys ennen joulua :).
- Heikunkeikku
Kun lapset olivat pieniä, niin monet joulut vietettiin Kanariansaarilla.
Ne joulut olivat kaikkein kivoimpia. Oi että, että olivatkin.
Koska vaan voisin lähteä jouluksi etelään, mutta kukaan tuttavistani ei lähtisi kaveriksi. He tahtovat viettää perinteisen suomalaisen joulun. Yksin en missään nimessä lähtisi.- 1eero
Niin joulu etelässä en ole ollut tytär kysyi tässä joitakin päiviä sitten olisinko halukas heidän kanssaan etelään jouluksi, olen tässä funssailu oikeesti ei taida kiinnostaa, minkä takia ?miettiny mikä siinä viehättäis en ole keksinyt.
- Heikunkeikku
1eero kirjoitti:
Niin joulu etelässä en ole ollut tytär kysyi tässä joitakin päiviä sitten olisinko halukas heidän kanssaan etelään jouluksi, olen tässä funssailu oikeesti ei taida kiinnostaa, minkä takia ?miettiny mikä siinä viehättäis en ole keksinyt.
Mikset mene yhen kerran kokeilemaan, että mimmosta on viettää joulua etelässä.
Onhan se aivan mahtavaa lentää pyrähtää talvesta kesään. Kun meet lentokoneeseen täällä Suomen puolella, niin ympärilläsi on lehdettömät puut, pimeys, kylmyys. Ei pörrää mehiläiset, ei perhoset läpättele siipiään. Kukat ovat kaikonneet, etkä voi niitä nuuhkia. Nuuhkit vaan talven apaattista kylmyyttä. Puutkin törröttää surullisen näköisinä, oottelevat seuraavaa kevättä.
MUTTA kun astahdat lentokoneesta Kanariansaarten lentsikkakentälle, niin lämmin, aivan ihastuttavan leuto tuulahdus plätkäsee ittensä sun naamaas, kun koneen ovi aukenee. Palmut huojuvat ja ainakin minä menin AINA ensimmäistä palmua, jonka lähietäisyyteen pääsin, niin minä pätkäsin kädet sen ympärille. Halasin niin maan perusteellisesti, ihan yhtä intohimoisesti ku yleensä mun miestäni halasin.
Kanarialla ei ole myrkkykäärmeitä, ei skorppiooneja ei mitään myrkkyötököitä. Sielä voi sukeltaa vaikka mihin puskaan.
Kun vuokraa auton, niin voi hurahuttaa vaikka mihinkä. Semmosiin paikkoihin, että ei ole muita turisteja kintuis klapajamassa.
Voi mennä merelle laivalla. Nuuh nuuh nuuh, huh huh huh, mikä merituoksu. Ja meren väri, se se vasta on jotakin.
Mene ihmeessä. Suosittelen. - eppu2
1eero kirjoitti:
Tartu ihmeessä tilaisuuteen!
1eero kirjoitti:
No aattele. Rannalla aurinkotuolissa tonttulakki ja uikkarit. Tip tap tip tap :D
- 1eero
siilimuori2 kirjoitti:
No aattele. Rannalla aurinkotuolissa tonttulakki ja uikkarit. Tip tap tip tap :D
Enkä aattele kun tiedän mitä siellä on, ennemi joku risteily Niiliä myöten tai vastaava. On siellä lämpöä se nyt plussaa, kohteet on kaupunkimaisia en täällä Mikkelissäkää käy keskustassa joka kuukausi riippuu tarpeesta. Matka olisi joulun alusviikolla joten tais olla Joulupyhinä paluu, näinä päivinä olisi päätettävä.
- ent.siivoojaparka
1eero kirjoitti:
Enkä aattele kun tiedän mitä siellä on, ennemi joku risteily Niiliä myöten tai vastaava. On siellä lämpöä se nyt plussaa, kohteet on kaupunkimaisia en täällä Mikkelissäkää käy keskustassa joka kuukausi riippuu tarpeesta. Matka olisi joulun alusviikolla joten tais olla Joulupyhinä paluu, näinä päivinä olisi päätettävä.
Voisi olla ihan hyvä psoriasiksellesi.
Eikös psoriyhdistys järjestä ilmaisia tai halpahintaisia matkoja etelän aurinkoon vaikeimmille potilailleen?
Minulla iski nyt toisen silmän yläluomeen psori. Johan paikan keksi, vähän rupikonnalook, mutta vielä liian vähän oikeuttamaan ilmaiseen etelänmatkaan. 1eero kirjoitti:
Rokotiilien syötiksi Niilille jouluna, jaahas.
- 1eero
siilimuori2 kirjoitti:
Rokotiilien syötiksi Niilille jouluna, jaahas.
Tuskin egyptissä enään krokotiilejä niistä on tehty laukkuja ja kenkiä, Niilillä vanhaa kulkuväylää käydä Pyramiideillä Luxorissa kuninkaanlaaksossa siinä olisi jotain kuin olla jossain turisti rysässä. Taidan tulla vanhaksi kun ei huvita maille vierahille.
1eero kirjoitti:
Tuskin egyptissä enään krokotiilejä niistä on tehty laukkuja ja kenkiä, Niilillä vanhaa kulkuväylää käydä Pyramiideillä Luxorissa kuninkaanlaaksossa siinä olisi jotain kuin olla jossain turisti rysässä. Taidan tulla vanhaksi kun ei huvita maille vierahille.
Emminäkää lähe ikinä ennää Suomesta pois Korkeintaan pikkasen ruattin rajan yli mutten sinnekään kovin syvälle. Oma maa mansikka vaikka kui yrittävät mustikaksi muuttaa.
- 1eero
siilimuori2 kirjoitti:
Emminäkää lähe ikinä ennää Suomesta pois Korkeintaan pikkasen ruattin rajan yli mutten sinnekään kovin syvälle. Oma maa mansikka vaikka kui yrittävät mustikaksi muuttaa.
Kyllä voisin lähteä mutta en ihan minne, vanhemman siskon kanssa keskustelin päivällä he ovat lähdössä ensi viikolla joka vuotiselle noin 4 kk Espanjan olemiselle se sopii heille, kyllä ihminnen on siellä missä tuntee olonsa mukavaksi. Joulu tulee todennäköisesti oltu yksin se kun ei minua haittaa koska olen tottunut yksin oloon illalla saatan käydä nurkan takana olevassa kuppilassa saunan jälkeen.
- 1eero
ent.siivoojaparka kirjoitti:
Voisi olla ihan hyvä psoriasiksellesi.
Eikös psoriyhdistys järjestä ilmaisia tai halpahintaisia matkoja etelän aurinkoon vaikeimmille potilailleen?
Minulla iski nyt toisen silmän yläluomeen psori. Johan paikan keksi, vähän rupikonnalook, mutta vielä liian vähän oikeuttamaan ilmaiseen etelänmatkaan.Ju kyllä pitää paikkansa poriasis on kesän jälkeen ihmeen hyvässä melkein pois mutta keskitalvella alkaa todennäköisesti oireilemaa, aurinko on parasta hoitoa, psoriasis liitto järjestää noita matkoja ja kela osallistuu kustannuksiin jos sairaus on tarpeeksi paha mulla ei viimevuosia ole ollu mitenkään huono.
1eero kirjoitti:
Kyllä voisin lähteä mutta en ihan minne, vanhemman siskon kanssa keskustelin päivällä he ovat lähdössä ensi viikolla joka vuotiselle noin 4 kk Espanjan olemiselle se sopii heille, kyllä ihminnen on siellä missä tuntee olonsa mukavaksi. Joulu tulee todennäköisesti oltu yksin se kun ei minua haittaa koska olen tottunut yksin oloon illalla saatan käydä nurkan takana olevassa kuppilassa saunan jälkeen.
Epsanjassahan monet asu talvet, varmaan ihan kiva kun sinne pääsee sinuiks. Suomalaisyhteisökin. Työläisenä et voi lähteä ja kun on vielä lapset ja vanhemmat, en lähtis en.
Mul oli ihan hyvä ajatus noista valoista ja naapurilla on hieno kuusiaita ja ajattelin josko siihen sais ne, nuivasti suhtautui, ikävä ihminen
Joulu on ihmisen parasta aikaa! Meillä ei ala ihan vielä, vasta pikku-joulun myötä. Nyt pitää siivota sisällä ja ulkona että Joulun on hyvä olla meidän kanssa. Vaikkapa kaapissa, jos tulee tarvetta. Eli kaapitkin siivotaan. Luurangot, kaikki.
Hieman olen jo miettinyt värssyä, jonka joulukortteihini sitten kirjoittelen..
Pussillinen korttitarpeita odottaa nekin. Siitä se alkaa, yhtenä iltana, joulumusiikkia ja korttitalkoot.- MarjaMuori
Jo vain joulun valmistelut on käynnissä. Lahjojen valmistelun olen aloittanut jo toukokuulla korvasienien kuivaamisella, kovasti ovat anopin mieleen, elokuulla jatkoin kuivaamista ja säilömistä kun satoa aloin saamaan puutarhasta ja metsästä. Muutama neuletyökin on jo valmiina. Metsästä kannan lähes päivittäin jotain kivaa joulukukka-asetelmiini. Kaamosvaloja olen lisäillyt syyskuusta lähtien, ulkokuusen valot sytytämme vasta 1. adventtina ja sisäkuusen aattona.
- henrjii
Lakkouhan takia en ole uskaltanut paketteja tilata. Hoosiannaa tuossa autoa korjatessa vähän hoilotin, hoosiannaa housut kinnaa tuokaa kuminauhaa ja pinnaa, kun housut vähän meinasiva tippua auton alta tulessa
- ilmetys
VOIH VOIH !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Joulupukki, Mikki Hiiri, Jumala, sama taistelu. AJATELKAA mitä Jeesus voisi ajatella tästä juhlasta kun kulutetaan niin paljon rahaa ja tappetaan niin paljon eläimiä. Varmasti hän ottaisi nauloja ja vasaraa, ja ristiinnaulitsisi itseäsi heti.
- sitäodotan
Minulla on 50-litran ns. maitotonkka. Sellaisella vietiin kotitalossani maitoa meijeriin. Nyt panen siinä sahtia. Jouluaattona se on ruokapöydässä ,kun syömme kalaa ja kinkkua.
Mitä luxusta, jouluaattona vapaapäivä. Saapi aamulla herätä omia aikojaan, ei herätyskellon ääneen. Keittää riisipuron ja rusinasopan. Paistaa kinkun ja syödä joulupäivällisen, ihan rauhassa kässehtiä villasukat jalassa pirtissä. Kuunnella teeveestä joulurauhan julistuksen. Polttaa kynttilöitä ja ihailla perinteisin joulukoristen koristeltua joulukuusta, ihailla ulkotulia, ja lyhtyjä pihakuusen oksilla. Käydä joulusaunassa kynttilänvalossa ja sitä ennen muuallanukkuvien haudoilla. Mikä ihana Joulurauha.
- viinattomat_joulut
Ei ei ole aloitettu. Viimeinen joulu oli joskus 1960-luvulla kun kännipäinen isä ajoi perheensä ulos. Kuka tätä viitsii muistella jokaisen "joulun" aikaan?
Menneitä asioita ei kannata muistaa koko ikäänsä. Näin on pärjätty jo vuosikymmenet.- k-kk
Semmoistahan se ,meitin elämä ,niin sinun kun minunkin.
https://www.youtube.com/watch?v=l6sdDM7asdk
- Megan79
Minäkin olen jo joululahja ostokset tehnyt. Eipähän tule joulukuussa stressiä vaan saa keskittyä joulun viettoon
- vanhuus-on-tämmöstä
Tässä on mun joulu !
https://www.youtube.com/watch?v=LKBjMZhdFHg - a--------------------
Karttelen jouluhössötystä ja kaupallisuutta, joka jouluun liitetään. Jossain vaiheessa vasta aattona tai joulupäivänä tulee se lämmin tunnelma: rakkaimmat ihmiseni lähelläni tai ainakin mielessäni, hiljaisuus, kynttilöitä.
https://www.youtube.com/watch?v=G3J7gBQQnrA - jeeeeeeeeeeee
Joulun aika on niin ihanaa! Itse olen jo pari pakettia paketoinutkin ja kuunnellut myös pari kertaa joululauluja. :)
Sain viimein perseeni penkkiin avasin koneen ja selailin aloituksia, tää oli mieleisin. Otin juuri uunista ensimmäiset tortut tälle joululle. Odotan, että jäähtyvät, jotta saan ripotella tomusokeria niiden päälle.
Ulkona on kauniin valkeaa, puhdasta lunta kaikkialla. Parvekkeelle laittamani kuusenköynnösjouluvalot tuikkivat somasti höttölumen seasta.
Ostin ensimmäiset joululahjat 12.11 aurinkoisesta ja lämpimästä Roomasta. Pitänee joku ilta paketoida.
On ihana olo, uusi koti on järjestyksessä, mutta yksi projekti vielä odottaa. Nukkekoti pitää sisustaa. Ehkä huomenna ; )
En kuuntele juurikaan radiota saati katso televisiota, mutta tänään avasin radion ja yllätyin kuinka kiva oli taustamusiikin tahdissa puuhastella. Jouluna on tietty joululaulujen aika, mutta uskon, että otan pian varaslähdön.
Tiistaina menen pikkujoulupäivälliselle.- 1eero
Ei ole joulumieltä tuskin tulee, eipä haittaa se vaan nyt on lunta nilkkaan asti ja puut on kuin postikortista aamusella kamerat kainaloon siitä sitten ranta polulle " kuha "ei tulis talvi jäisikin lumi maahan.
- AnkeaJoulu
Ei ole tällähetkellä joulumieltä.
Ensimmäinen joulu ilman isää, isä nukkui pois keväällä.
Viime joulukin oli haikea, koska isä joutui terveyskeskuksen vuodeosastolle juuri ennen jouluaattoa ja oma jouluni meni isän luona terveyskeskuksen vuodeosastolla, vaikka valmistelin joulua, että isä olisi saanut viettää joulun kotona.
Isä sairastui syöpään ja tämä joulunaika tuo muistot mieleen.
Myös äitini nukkui pois juuri ennen joulua 28 vuotta sitten ja äitini sairastui ja menehtyi syöpään.
Olen 45v ja tuntuu, että menetin vanhempani aivan liian aikaisin.
Joul tuntuu nyt enemmän surulliselta, kun joulussa perheen merkitys on suuri.- 1eero
Yksinäisen joulu voi tuntua tyhjältä, luopuminen oli toissa jouluna vaimosta viime joulu oli kuin arkipäivät. Haikeus on mutta yritän olla tai oikeammin totean ei tässä sen kummempaa, suhtautuminen hyväksyminen eikä tämä elämä mitenkää huonoa ole.
- jgkjgfjkl
Melkein kaikki lahjat on ostettu, pitää vaan pakata. Kinkun haen kauppahallista aatonaattona niin kuin aina ennenkin ja muut sörsselit, tortut jne. valmistuu joulunalusviikolla. Ei stressiä.
- enole
en ole
- Unipummi
Ei kukaan palvelija voi palvella kahta herraa. Juhla-ja lahja pukkia niiden tapoineen ja helyineen. Niinpä aionkin nukkua valoitta joulun yli jos suinkin mahdollista.
- Aataminkylkiluu
Olen ja vain tämän yhden jouluvalmistelun. Lähetin kiireesti ennen postilakkoa USAan kaksi ns. yhdistettyä syntymäpäivä- ja joulupakettia.
Muita valmisteluja, kuin muutama joulukortti ikäihmisille, en edes tee etenkään, kun nyt tuli lumi, ei tarvitse edes ulkovaloja laittaa, joita toiset kutsuvat juluvaloiksi.
Minusta tämä jouluhysteria on paisunut kuin löysä pullataikina. - jouluuluoj
Tilasit verkkokaupasta? vaikka posti on lakossa, itse aloitin jouluun valmistautumisen katsomalla hintikan heikko laatuista roskaohjelmaa yle 2.
- mimmimum-mi
Olin pojan luona perjantaina...oli tilannut vähän kuin koemielessä kiinalaisesta verkkokaupasta kellon....tuli nopeasti postilaatikkoon kannettuna....euron postikuluna....Shanghaista....Kiinalaiset jyrää meitin...
Tilasin marraskuun alkupuolella ja silloin ei vielä puhuu lakosta. Kirja on paketointia varten valmis minulla kotona.
- Gynther2013
Aloitin Joulu valmistelun jo lokakuun lopussa.Tonttuja kaapin oviin ja kyntteliköt pöytään.Kaupoissa olen kierrellyt ja laatinut listan,ei tule paniikkia sitten.Siivoustakin olen aloitellut,suorinut komeroita pikkuhiljaa ja ylimääräistä vienyt kirppikselle.Kinkku ostetaan pakkaseen varmaan joulukuun alussa.
- kalenterijuhlijako
Itseasiassa ohitin jo joulun ja odottelen vappua.
- niin_ja_näin
Ei me yksinäiset vietetä joulua. Oma joulu menee siinä että katselen telkkaria. Kinkkua ja jouluruokia ei viitsi itsellä paistaa, eli normaali ruoalla mennään. Lahjoja voisin ehkä ostaa itselleni. Kaikki energia menee siihen ettei vedä itseä köydenjatkoksi. Siihen suurempi riski näin pyhien alla kun todella tajuaa oman yksinäisyyden.
- Viatonsivullinen
Joulukonserttiin menen tänään, tunnelma alkaa hiljalleen hiipiä.
- joulunvoislopettaa
Koko joulu on vain kaupallinen juhla jossa huuhaa saa vallan.
- pyryharakka72
Kaikki lahjat hankittu ja jouluna Rukan valmiiseen pöytään :)
Oi, jospa Rukalla ois paljon lunta, oikein jouluiset tunnelmat :). Saa istua valmiiseen ruokapöytään yhtään stressaamatta jouluvalmisteluja.
- joulu_2015
Joululahjaostokset iherb verkkokaupasta, kuten aikaisempinakin vuosina. Ei ruuhkassa jonottamista eikä adventtisohjossa tarpomista. Stressitöntä joulunodotusta kaikille tasapuolisesti.
http://terveyteen.blogspot.fi/2013/12/joululahjavinkit-iherb-verkkokaupasta.html
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad691265- 42911
Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että356744- 116690
- 53673
- 51648
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän116646Naiselle Kuuleppa Tämä
Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä38615- 76602
- 56584