jos oon huono äiti

TurhaaToivoako

Haluisin lapsen/lapsia mut olisin varmaa ihan paska äiti :/

En juo tai polta, enkä syö mitään hirvittävän epäterveellistä (bigmac, pekoni yms yms) ja kuulun kirkkoon. Mutta

Ensinnähdenkin, olisivat isätöntä sakkia, kun minua ei kukaan halua viikkoa pidempään pitää. Toiseksi, varmaan kuolisin synnytykseen, olen paitsi verikammoinen myös piikkikammoinen.
No, lasten kanssa pärjään kai ihan mainiosti, pystyn samaan aikaan vahtimaan yksinäni neljää 1-3-vuotiasta, kunhan kaikki samassa huoneessa pysyvät. Mietin sitten vaan, että lasten täytyisi olla paljon päivähoidossa, koska pitäähän minun käydä töissä, että laskut saadaan maksettua.
Minulla on myös huono muisti, lapsia en ole mihinkään koskaan unohtanut, mutta esim. Unilelut, varavaatteet ym. Päiväkodissa tarpeelliset tavarat tuppaavat unohtumaan. Miehestä olis tässäkin suuri etu, lapsilla enemmän aikaa kotona ja paremmat mahdollisuudet esim harrastaa kun on kuljettaja.

Minua ei haittaa nousta keskellä yötä syöttämään tai vaihtamaan vaippaa, kävisin mielelläni ainakin alakoulun vanhempainilloissa ja auttaisin läksyissä. Jotenkin vaan tuntuu, ettei se ois tarpeeksi. Pitäiskö mun luovuttaa koko hommasta, en haluis tuhota kenenkää elämää olemalla huono äiti...

3

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hei
      Varmasti on hyvä miettiä, millainen äiti sitä olisi. Muistan itsekin pohtineeni sitä aikoinaan. Toisaalta: millainen sitten on hyvä äiti? Olisiko hedelmällisempää miettiä sitä kautta vanhemmuutta kuin pohtia omia huonouksiaan. Tai millainen voisi olla riittävän hyvä äiti?
      Joka tapauksessa lapsen saaminen muuttaa koko elämän. Pysyvästi.
      Tavallaan siihen ei ennalta voi varautua. Sitoutuminen, huolenpito, omista tarpeista joustaminen, elinikäinen suhde lapseen, oman ajankäytön muuttuminen..
      Toisaalta lapsi tuo elämään iloa, rakkautta, täyttymystä, tarkoitusta.

      Mietityttää se mitä sanoit, ettei kukaan mies halua pitää Sinua yli viikkoa.
      Asia ei varmasti ole ihan noin, mutta olisiko itsetuntosi jotenkin alamaissa tässä suhteessa? Lapselle on hyväksi saada elää molempien vanhempiensa kanssa. Yksin on myös paljon raskaampaa jaksaa kasvattaa lasta.
      Isoja asioita.. Äitinä ei koskaan tulla valmiiksi. Ja onneksi siihen myös kasvaa. Lapsi kasvattaa.

      Hyvää tutkimusmatkailua itseesi !
      Pappi Elisabet

    • vtoiu

      Selevä juttu. Älä sitten tee niitä.

    • Näillä_menen_minä

      Mitenhän kävisi jos me äidit joutuisimme samaan testiin, kuin mikä tehdään lapsettomille pariskunnille, jotka haluavat ottolasta? Kuinka moni meistä läpäisisi testin? Tunnen kolme pariskuntaa, jotka eivät ole saaneet lasta. Ihan tavallisilta näyttävät (yksi oli työkaveri). Lieneekö heissä jokin pimeä puoli?

      Itse voin heti kertoa, että kun suutahdan, niin päräytän putkessa muutaman kirosanan ja korotan ääneni. Menee kyllä äkkiä ohi. Ei lapset näytä mitenkään säikähtäneiltä.

      Juhlista tulen myös hiprakassa kotiin ja otan kotonakin, silloin kun kaikki kotityöt ovat tehdyt. En tosin muutu aggressiiviseksi enkä typeryyksienjankkaajaksikaan, mutta päissäni kyllä olen.

      Jos nämä pari asiaa vaikka laittaisi kysymyspapereihin, niin tulisiko arvioksi: et ole sopiva äidiksi. Vai miten virheellinen pitää olla, ettei lasta anneta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4582
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2249
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1764
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1498
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      27
      1433
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1298
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1227
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1146
    9. 22
      1086
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe