jos oon huono äiti

TurhaaToivoako

Haluisin lapsen/lapsia mut olisin varmaa ihan paska äiti :/

En juo tai polta, enkä syö mitään hirvittävän epäterveellistä (bigmac, pekoni yms yms) ja kuulun kirkkoon. Mutta

Ensinnähdenkin, olisivat isätöntä sakkia, kun minua ei kukaan halua viikkoa pidempään pitää. Toiseksi, varmaan kuolisin synnytykseen, olen paitsi verikammoinen myös piikkikammoinen.
No, lasten kanssa pärjään kai ihan mainiosti, pystyn samaan aikaan vahtimaan yksinäni neljää 1-3-vuotiasta, kunhan kaikki samassa huoneessa pysyvät. Mietin sitten vaan, että lasten täytyisi olla paljon päivähoidossa, koska pitäähän minun käydä töissä, että laskut saadaan maksettua.
Minulla on myös huono muisti, lapsia en ole mihinkään koskaan unohtanut, mutta esim. Unilelut, varavaatteet ym. Päiväkodissa tarpeelliset tavarat tuppaavat unohtumaan. Miehestä olis tässäkin suuri etu, lapsilla enemmän aikaa kotona ja paremmat mahdollisuudet esim harrastaa kun on kuljettaja.

Minua ei haittaa nousta keskellä yötä syöttämään tai vaihtamaan vaippaa, kävisin mielelläni ainakin alakoulun vanhempainilloissa ja auttaisin läksyissä. Jotenkin vaan tuntuu, ettei se ois tarpeeksi. Pitäiskö mun luovuttaa koko hommasta, en haluis tuhota kenenkää elämää olemalla huono äiti...

3

89

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hei
      Varmasti on hyvä miettiä, millainen äiti sitä olisi. Muistan itsekin pohtineeni sitä aikoinaan. Toisaalta: millainen sitten on hyvä äiti? Olisiko hedelmällisempää miettiä sitä kautta vanhemmuutta kuin pohtia omia huonouksiaan. Tai millainen voisi olla riittävän hyvä äiti?
      Joka tapauksessa lapsen saaminen muuttaa koko elämän. Pysyvästi.
      Tavallaan siihen ei ennalta voi varautua. Sitoutuminen, huolenpito, omista tarpeista joustaminen, elinikäinen suhde lapseen, oman ajankäytön muuttuminen..
      Toisaalta lapsi tuo elämään iloa, rakkautta, täyttymystä, tarkoitusta.

Mietityttää se mitä sanoit, ettei kukaan mies halua pitää Sinua yli viikkoa.
      Asia ei varmasti ole ihan noin, mutta olisiko itsetuntosi jotenkin alamaissa tässä suhteessa? Lapselle on hyväksi saada elää molempien vanhempiensa kanssa. Yksin on myös paljon raskaampaa jaksaa kasvattaa lasta.
      Isoja asioita.. Äitinä ei koskaan tulla valmiiksi. Ja onneksi siihen myös kasvaa. Lapsi kasvattaa.

Hyvää tutkimusmatkailua itseesi !
      Pappi Elisabet

• vtoiu

Selevä juttu. Älä sitten tee niitä.

• Näillä_menen_minä

Mitenhän kävisi jos me äidit joutuisimme samaan testiin, kuin mikä tehdään lapsettomille pariskunnille, jotka haluavat ottolasta? Kuinka moni meistä läpäisisi testin? Tunnen kolme pariskuntaa, jotka eivät ole saaneet lasta. Ihan tavallisilta näyttävät (yksi oli työkaveri). Lieneekö heissä jokin pimeä puoli?

Itse voin heti kertoa, että kun suutahdan, niin päräytän putkessa muutaman kirosanan ja korotan ääneni. Menee kyllä äkkiä ohi. Ei lapset näytä mitenkään säikähtäneiltä.

Juhlista tulen myös hiprakassa kotiin ja otan kotonakin, silloin kun kaikki kotityöt ovat tehdyt. En tosin muutu aggressiiviseksi enkä typeryyksienjankkaajaksikaan, mutta päissäni kyllä olen.

Jos nämä pari asiaa vaikka laittaisi kysymyspapereihin, niin tulisiko arvioksi: et ole sopiva äidiksi. Vai miten virheellinen pitää olla, ettei lasta anneta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      673
      4529
    2. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      20
      2205
    3. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      102
      1376
    4. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      18
      1231
    5. Tekisitkö jotain toisin

Kaivattusi kanssa alusta alkaen? 😍
      Ikävä
      71
      1168
    6. Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!

Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia
      Kajaani
      123
      999
    7. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      66
      998
    8. Jos saan sinut elämääni

niin minun täytyy nukkua ihan ensimmäiseksi 2vk putkeen. Sopiiko se sinulle? Väsynyt olen ollut ja niin levollinen olo
      Ikävä
      75
      925
    9. Kun Zele jenkeissä kävi

Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi
      Kitee
      255
      884
    10. Tulee ikävä

Ja toivon että saan anteeksi ❤️
      Ikävä
      65
      876
    Aihe