Yläkerran kylppärin lattia on filmivanerista tehty. Lattiakaivo pitäisi vaihtaa, wc pöntön viemäriä siirtää eteenpäin 5 cm (piiloviemäri wc-pönttö on kauempana seinästä kuin nyk. viemäri) , lavuaarin viemäriä pitäisi siirtää 20 cm (tämän voi vetää pintana jos hankalaksi menee).
Mutta siis lattia hyvässä kunnossa ja pirun hyvin kiinni. v-mäistä irrottaa kun ruuvattu niin hyvin kiinni ja ruuvin kannat uppoutuneet syvyyksiin. Voiko lattian irrottaa vaan noiden kaivojen ympäriltä? Miten? Esim jos "sahaa" aukot lattiaan niin millä sitten paikataan? Lattiakaivo on PAKKO vaihtaa, mutta wc istuimen voin tyytyä valitsemaan jonkun toisen mallin jos ei helposti saa siirrettyä.
Sitten kun lattia rakennetaan uudestaan, luultavasti laitamme kipsilevyä päälle, koska tulee sähköinen lattialämmitys joka pitää asentaa palamattoman pinnan päälle.
Joten siksi olisi kiva jos mahdollista rakentaa lattia siten että filmivaneri jäisi pohjalle, sitten kipsilevy, lämmitys, tasoite, vesieriste, laatta --> olenko hakoteillä?
viemäreiden siirtäminen puurakenteisissä lattiois
4
177
Vastaukset 4
- äölkjh
sahaa auki mitä tarvii,vaihda viemäriosat.tuki reiät esim turoksilla ja vaahdolla.laita rautaverkko mihin kiinnität lattialämmityksen ja valu nappulat alle.vala pikabetonilla ja tee tarvittavat kaadot.paljon nopeeempi ja parempi vaihtoehto
- AAAPUVA
Nyt olisi valmiina hyvä kaadot ennestään. betonivalu mietityttää koska on yläkerrassa ja pelkään että painorajat alkaa paukkumaan koska muutenkin tulossa huomattavasti painavampia materiaaleja kuin ennen.
Voiko käyttää märkätilalevyä tms kovaa palamatonta levyä vanerin päällä?
- Rakennus.mies
Sahaat aukot vaneriin ja paikkaat aukot vanerilla siten, että laitat levyn alle reunoihin tuet mitkä ruuvaat kiinni vanhaan vaneriin ja uuteen palaseen.
Saneerauskaapelin saa laittaa suoraan puun päälle, mutta toki voit sinne laittaa kipsilevyn tai lujalevyn, märkätilalevyä (kaakeliluja) ei saa laittaa, kun se on valmiiksi vedeneristetty ja kahta vedeneristekerrosta ei saa olla.
Mutta muuten kerrokset kuten tuolla luettelit, tosin primerointi ennen tasoitetta.. - eiääliö
Älä tee itse mitään. Anna ammattimiehen tehdä muutokset. Et itse tunnu osaavan tehdä niitä kunnollisesti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1001129
- 50942
- 119903
- 145877
- 70677
En haluaisi sanoa tätä
Mutta olet sokea sille, mitä sinulla jo on! Jos minä olisin sinä, pyrkisin tekemään kaikkeni kohentaakseni nykyistä pari40669Koska Sofia kertoo totuuden, että ovat eroneet miljonääri miehen kanssa?
Eikö olisi hänelle itselleen helpotus, kun voisi kertoa totuuden. Miksi salata asiaa ja pitkittää sitä harmaan tulevaisu187627- 33594
Venäjä alkaa iskemään Suomen politiikkaan.
Tässä on valtion ja koko länsiliiton päämiehet varoitelleet, että Venäjä alkaa talven aikana taas iskemään hybridisesti.103588- 70579
Muistelen lämmöllä
Se oli vaikein päätös, jonka olen joutunut tekemään. En pidä valehtelusta, mutta näin sait päätöksen asioille. Rakasti47578- 80540
Vasemmiston aloite
Pyhäjärvellä, ihan hyvä aloite. Toteutus ja puhdistus pitäisi alkaa ihan omasta pesästä. Näkeehän tuon sokeakin mitä ja62534- 39509
Onko suhtautuminen kaivattusi
Fyysiseen vetovoimaan muuttunut? Jos, mihin suuntaan? Tunnetko enemmän vai vähemmän vetoa häneen fyysisesti kuin silloin35494Maajussille morsian: Farmiviikon voittajat ja häviäjät - Itkua ja pettymystä ei salattu
Maajussille morsian -suosikkisarjassa farmiviikolla selviää, onko ilmassa "sitä jotakin". Rakkauden etsintä on täynnä i4483- 46480
Jos olen aiheuttanut pahaa, pyydän anteeksi
Jos olen omalla kirjoittelullani aiheuttanut täällä jollekin pahaa mieltä tai sotkenut asioita, niin pyydän sitä anteeks64469Näyttää siltä ettet edes sinä.
Kukaan ei uskalla kohdata aitoa ja syvää sielun rakkautta. Hyvin harvat vain. Ihmisten on turha tavoitella sitä oikeaa31466- 42460