Nyt on aikaa pitää toiminnallista kuntoa yllä

vieläkinkulkee

Olen mies joka pitää kuntoilusta. On hienoa tehdä itselleen jotain haasteita ja tavoitella niitä, - jossain onnistuu ja jossain ei mut ei se mitn pääasia on että liikkuvuus paranee ja toimintakyky pysyy skarppina. Huom. myös kilot pysyy kurissa.
Tässä nyt kirjoittelen Teille ja kyselen harrastuksistanne kuntoilun parissa tyyliin montako kertaa per viikko ja mihin aikaan päivässä mieluummin treenailet jotain ??
Itse käyn kerran vuodessa päivittämässä coopperin testin (kun tulee kahvipöydässä juttua po. testistä niin yleensä se menee muisteluks ajoilta ennen suuria kivisotia ja siks päätin itse päivittää vuosittain nyky tilanteen se on paljon realistisempaa) ja vertaan tulosta edelliseen vuoteen, - on pysynyt samana (1700 m) ei se mua tyydytä mut oon hyväksynyt senkin etten 2000 m pääse pitäs jo alkaa enempi juoksua harrastaan. Samoin mulla on kävelylenkki jonka yhteydessä on tosi pitkät portaat jotka pitää nousta samassa ajassa kuin aiemmillakin kerroilla tai sekunnin pari nopeamminkin jos menee, - riippuu päivästä. Käsinseisontaa olen myös harjoitellut ja parin vuoden harjoittelun jälkeen ei se vieläkään oikein mene, mut pääsen kuitenkin jo suorille käsille ilman tukea.
Kuntosalilla käyn 4 kertaa viikossa erilaisilla cross training tunneilla jotka ovat personal trainerin ohjaamia, siellä on hienoa olla muiden mukana ja tsekata missä mennään, muuten ikäjakauma on parikymmppisistä yli kuuskymppisiin (naiset/miehet sekä että samalla tunnilla,- hienoa). Enhän mä kellekään niistä pärjää mut ei sekään mitn teen sen minkä itse pystyn se kuulemma riittää ja oma mieli on hyvä ollut jo siitä lähtien kun aloitin 3 v sitten. Oman kropan painolla on kiva harjoitella, - enään ei tarvi viittäsataa kiloa penkiltä tavoitella.
Tällasta mää harrastelen tässä kohtaa elämää mitäs Te ? Olis kiva kuullostella miten siellä treenaillaan vai eikö ollenkaan ? Onko esim. paikkakunnalla mahdollisuuksia treenata sillain kuin itse haluaisit ?

33

94

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Onko vaimo kuollut hiljattain?
      Vai eikö huolittu vanhusten tuki-ryhmään?

H.

• Onko noita ryhmiä yleensäkään mettissä?

H.

• Mieleni on hyvä kun uin. Kuntosalilla olen kokeillut mutta saan siellä kauheita naurukohtauksia, peilejä joka paikassa ja ihmiset vesipullojensa kanssa. Meillä täällä on ihan uusi uimahalli ja kuntosali, kyllä meidän kelpaa, tiedä vaikka kuntosalista vielä innostuisin.

• Enemmän luotan hyötyliikuntaan, siinä saa raitista ilmaa samalla.
        Nyt toimintaani pitäisi yllä lehtien haravointi kun vain kehtaisin kömpiä pihalle ja tarttua haravan varteen.

• Kävelyretki-r-kioskille

Addiktit ovat pahin uhka ja huononnus ihmisen olemukselle.
      Fyysinen työ ja säännöllinen lemmen elämä pitävät niin miehen kuin naisenkin kuosissa, ei siihen tarvitse muita yltiöpäisyyksiä kuten kuntoilu viina peliriippuvuus tms.

• Minä jätin kuntosalin enkä enää testaa. Teen mikä hyvältä tuntuu. Fyysisesti raska työ ni ei enää jaksa alkaa rauytaa vääntää ja kalistakin se on. Tepastelen ja uin sillon kun sattuu huvittamaan.

• Hulluja-pakkomielteitä

Asiaa. Juuri noin. Oman halun ja mielen mukaan ja viimeiseksi sanaksi jättää Jos...

• Käsitteethaltuun

Kuntosalilla käynti ei tarkoita raudan vääntämistä. Muuten kuin silloin kun asian ja aiheen on käsittänyt kokonaan väärin. Vai oliko tarkoituksesi alkaa bodariksi?

• Käsitteethaltuun kirjoitti:

Kuntosalilla käynti ei tarkoita raudan vääntämistä. Muuten kuin silloin kun asian ja aiheen on käsittänyt kokonaan väärin. Vai oliko tarkoituksesi alkaa bodariksi?

Tiedän kyllä kuntosalin ja sen mahdollisuudet. Nyt on tauolla ja mut intressit.

• vm43

Olet poikkeus tällä mammavoittoisella palstalla. Vielä suuremman poikkeuksen tekee harrastuksesi.
      Olen itse käynyt puntti-/kuntosalilla 11-vuotta. Pitempiä häiriöitä ovat olleet olkapään leikkaus sekä kolme suolistosyöpäleikkausta joista ensimmäinen reilu 4-vuotta sitten ja viimeinen viime vuoden lokakuussa. Kaksi ensimmäistä merkitsisvät 9kk:n katkoa salikuntoiluun.
      Tarkastan meneekö tämä hengentuote läpi.

• mammasiili

Mamma voittoinen yksi miesmamma joka luulee olevansa mies muttei kannata välittää on edunvalvonnassa ja postiinkin on oltava saattaja.

• "vm43 "

Eiköhän aloittaja ole lähellä siiliä.
        Flegmaattinen teevee, tai jotain.

H.

• vm43

Jatkoa. Salilla 6krt/vko.
        Ma. koukistajien perusvoima sarjat vatsa.
        Ti. ojentajat perusvoima.
        Ke. kyykyt tai hack tangolla vatsa.
        To. koukistajat voimakestävyys.
        Pe. ojentajat voimakestävyys.
        La. lepo.
        Su. maastaveto vatsa.
        Kaikkina päivinä putkivempeleitä maun mukaan sykkeen pitämiseksi 110.
        Samoin alku- ja loppuverrryttelyt 5 - 10min.
        Vähintään 3krt/vko aerobisia jumputuksia 20 - 45min.
        Aerobinen ulkoliikunta olisi tärkeää mutta kun ei viitsi.

• hunksz kirjoitti:

"vm43 "

H.

Välähti mieleeni.
        Yli-ikäinen lasse jotain.
        Se ponnisteleva vanhus :)

H.

• Juu.täsmäosuma

Lassehan se ja laiskakin vielä.

• 0202020243
        vm43 kirjoitti:

Jatkoa. Salilla 6krt/vko.
        Ma. koukistajien perusvoima sarjat vatsa.
        Ti. ojentajat perusvoima.
        Ke. kyykyt tai hack tangolla vatsa.
        To. koukistajat voimakestävyys.
        Pe. ojentajat voimakestävyys.
        La. lepo.
        Su. maastaveto vatsa.
        Kaikkina päivinä putkivempeleitä maun mukaan sykkeen pitämiseksi 110.
        Samoin alku- ja loppuverrryttelyt 5 - 10min.
        Vähintään 3krt/vko aerobisia jumputuksia 20 - 45min.
        Aerobinen ulkoliikunta olisi tärkeää mutta kun ei viitsi.

Hellitä jo Lasse.

• 0202020243 kirjoitti:

Hellitä jo Lasse.

Kyllä minä hellittelenkin useamman kerran vuoden mittaan. Keväällä hellittelimme 5-viikkoa. Kesäkuussa oli viikon hellittelyt. Elo- syyskuussa hellittelin 4:n viikon verran. 3-viikkoa sitten palasimme viikon hellittelyltä. 28.11. lähdemme viikon hellittelylle ja jouluviikko menee hellitellessä.
        Kuukauden hellittely vaatii suunnilleen saman verran palautumiseen eikä täysin entiselleen enää pääsekään.
        Hyväkuntoisena on mukava hellitellä.

• hunksz kirjoitti:

"vm43 "

H.

Eiole lähellä ei lähimaillakaan.

• vm43

Oman olon ja kunnon seuranta on tärkeää sekä mielenkiinnon, että kuntoiluun tarvittavien muutosten vuoksi.
      Cross Fitt on erittäin monipuolinen lihaskestävyyden, aerobisen kunnon ja lihasvoiman treeni. Siinä on vaan vaarana vetää överiksi!
      Kokeilin aikanaan ryhmäliikuntaa mutta ilmeisen epäsosiaalisena en kotiutunut ainakaan siihen ryhmään.
      Punttisalilla meillä on sopiva 3:n kopla jossa kannustamme toisiamme, varmistamme maksimeissa ja puhumme myös potaskaa.
      Olemukseni muutosta seuraan vuosittain urjeiluopiston InBody720 testillä.
      Rasva%, viskaalirasva, lihastasapaino, jakauma kehonosittain. Noissa tapahtuvat muutokset kiinnostavat ja antavat impulsseja muutoksiin.
      Narsismia? Olkoon! Vaimoni kannustaa varauksetta. Hän on nähnyt myös vaihtoehtoisen elämäntapani. Ei häiriöitä mutta rapakuntoinen, flegmaattinen ukko verrattuna nykyisyyteen.

• 1eero

En kyllä rupea intoilee, päivällä tulee jaloiteltua jokunen kilometri mutta soutulaite on tossa näkösällä tarkoitus on 1/2 tuntia joka päivä kunha tässä viitin, kesän jälkeen helposti laiskistuu.

• hytinäx1

Sanos muuta , miksi sitä laiskistuu ja sitten soimaa itseään. Yritän käydä joka päivä vähintäänkin sen 30 minuutin lenkin reippaasti kävellen. Joskus on sauvat mukana joskus ei. Ei voi sanoa ettei voisi mennä ulos päiväsaikaan kun on niin lämmin syksy eikä juuri vesisateita ole näkynyt.
        Mutta ei tämä riitä alkuunkaan.
        Eilen löysin kuvallisen jumppaohjeen jonka nyt nyt olen laittanut jääkaapin oveen, kun vaan saa itsensä moitittua alkuun. Itsellenihän minä teen hallaa kun en tee niitä liikkeitä.

• Psykoterapeutitar

Lastenlasten perässäjuoksu!

• upeeta

vm43 :lla on motivaatio ja tahto kohdallaan tehdä jotain omaksi hyväksi, - tosi hienoa.
      Terveys/kunto minuakin salille ajaa. Sataan vuoteen on vielä matkaa ja aikaa joten pitää olla kunnossa jos sen orkesterinkin niihin pileisiin kutsuu.

• Kyllä munkin piti alottaa liikunta mut ostin tyhmyyttäni aivan väärän mallisen pyörän.eihän vanha erkkikään sellasella.

• de-meter

Vähäiseksi on treenailu jäänyt tänä syksynä. Tunnin sauvalenkki 4-5 kertaa viikossa, pihatöitä, kotivoimistelua. Kuntosali ja uinti ovat jääneet tänä syksynä muiden kiireiden vuoksi.
      Tanssiharrastus (bailatino) jäi, kun ryhmään ei tullut tarpeeksi meitä senioreita...

Kotona meillä on kuntolaitteita: kuntopyörä, selkä/vatsapenkki, soutulaite - käyttämättöminä. Ei vain tule tehtyä. En tavoittele taivaita: kohtuullinen kunto riittää minulle, kun kuitenkin olen "maastokelpoinen ja kyykistymistaitoinen"...

• Tehokas kotikuntoilu vaatii itsekuria jota on harvoilla. Eräs aktiivi kuntoileva tuttavani hankki oikean monitoimikeskuksen penkin lavan jalkajumppatelineet sekä normaalitangon ja levyjä toisen auton paikalle talliin mutta käyttö on jäänyt niihin tilanteisiin kun ei pysty menemään kaupalliselle tai kunnalliselle salille.
        Muilla on steppereitä, crossareita ja fillareita mutta alkuinnostuksen jälkeen käyttö lopahtaa.
        Uinti ja varsinkin sykettä nostava tanssi, aerobic tai mitä versioita niitä onkaan, ovat erinomaisia mutta eivät sovi minulle. Olen kerran kokeillut naisten kanssa jotain versiota steputtelusta mutta läkähdyin.

Monen mainostama hyötyliikunta lienee melkein aina liian sattumavaraista eikä sykettä nostavia, riittävän pitkiä rupeamia ole viikoittain riittävästi.

Matalasykkeiset ulkoilulenkit tai vastaavat aiheuttavat minulle sietämättömän nälän joka johtaa närkkimiseen puolen tunnin välein.

• Järkipelilläonnistuu

Kestävyys on siis vieras ja tuntematon termi kuten oikea ravitseva ruokakin.

• kuusseitonen

Sillointällöin yritän käydä kuntosalilla, mutta koen sen lähtemisen salille 6km niin vaikeaksi, että helpommin lähden kotiovelta kävelylle, jota pyrin tekemään 30 min. Päivittäin. Salilla käydessä pyrin käymään läpi kroppaa monipuolisesti. Maksimitehoja en enää kokeile, jotta ei krakaa.

• Hyötyliikkuja

Pyöräilen 5 pvnä viikossa töihin 2x12 km, lenkkeilen koiran kanssa joka ilta 1-2 tuntia viikonloppuna extrat kentällä, lisäksi en enää jaksa käydä missään salilla, sillä pihatyöt ja vaimo vie jäljellä olevat voimat.

• eppu2

Et kai vaan rasita itseäsi liikaa. Kohtuus kaikessa, jos menee yli kohtuuden, syy on jossain muualla, kun liikunnan tarpeessa.

• Hyötyliikkuja
        eppu2 kirjoitti:

Et kai vaan rasita itseäsi liikaa. Kohtuus kaikessa, jos menee yli kohtuuden, syy on jossain muualla, kun liikunnan tarpeessa.

Liikuntaa on mielestäni sopivasti, uni tulee hyvin iltasella (ellei vaimo häiritse). Pihatöistä jätän vaimolle ne mitä en itse jaksa tai viitsi tehdä. Pyöräily ja koiran kanssa lenkkeily on kunnolle ja mielelle hyväksi. Jos pakkasta on yli -15, niin silloin menen työkaverin kyydillä. Mielestäni voimia ei tarvitse säästää mihinkään salille, turhaa puuhaa ja maksaa.

• eppu2 kirjoitti:

Vaikeeta määritellä kohtuutta kun tarpeet on niin erilaisia.

• hunttaaja

Monelle koirankusetus on ainut aktivoiva, joka saa sohvalta liikkeelle. Tosin on sekin välillä stressaava, kuten aamulla ja sateella.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Haluan sinut, kuuletko minua.

Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      67
      1242
    2. Hän on tosi

hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      42
      901
    3. Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että
      Maailman menoa
      338
      709
    4. Rakastan häntä

Jumala, rakastan häntä. Haluan olla hänen omansa. Hänen vierellä. Halata häntä.
      Ikävä
      51
      661
    5. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      111
      655
    6. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      116
      646
    7. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      51
      638
    8. Naiselle Kuuleppa Tämä

Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä
      Ikävä
      38
      605
    9. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      76
      592
    10. Onko mun toinen

Puoliskoni täällä, huhuuu 😍❤️ Ihanista ihanin 😚😚
      Ikävä
      56