KitkaNastaNastaKitka

Ktkitnasnas

Vajakit, kitkapelle, nastaurpo, kädetön, mitä vielä jäi mainitsematta?

38

76

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kinasta

Mikä sellainen on kun laittaa nastat kitkarenkaisiin.

• Kitka on ainoa oikea talvirenkaat

• PalstanTasoa

1516 ja Bussissa jäi mainitsematta. Ja tietysti vajakit ja milloin mitkäkin lataukseen-tyyppi.

• Siiv.Ari

Penis.

• KorvaTuppelo

Sinänsä ihan napakka kommentti, mutta ei liity millään tavalla liikenteeseen.

• vaihteeksi

Lepuuttajapelle teki kauden avauksen.

• Yksi_yli_muiden

Ehkä säälittävin ja nopeimmin hoitoa tarvitseva on tuo, jonka nimimerkin perusteella ehdottaa vajakit eriasteisiin lataamoihin.

Se on hirttäytynyt itsensä kanssa tuohon hänen mielestään tarkkaan oikeaan renkaanvaihtohetkeen ja stressaa siitä itsensä sairaaksi...

• VajakkiVajakkiVajakkiVaj

Kyseiselle nimimerkille toisten käyttämät talvirenkaat ovat elämän suurin ja vakavin asia. Muuta tärkeää ei elämässä ole kuin talvirenkaat. Ympäri vuoden kyseinen rengaspeelo pyörittää talvirengaslevyä kuvitellen että kirjoittelunsa jonkun saisi vaihtamaan talvirenkaansa toisiin. On siinä puupäällä ongelma.

• vajakit.hyperlataamoon

Kyllähän vajakit pitäisi lataamoon saada. Jokainen TÄYSIJÄRKINEN ymmärtää kyllä, koska on oikea aika vaihtaa renkaat, varsinkin jos nastarenkaista on kyse. Nehän vaihdetaan sitten kun talvi tekee tuloaan. Ei edes 75 vuotias äitini ole niin sekaisin, että olisi jo nastarenkaat alle laittanut .

• Justiinsajuujuu
        vajakit.hyperlataamoon kirjoitti:

Kyllähän vajakit pitäisi lataamoon saada. Jokainen TÄYSIJÄRKINEN ymmärtää kyllä, koska on oikea aika vaihtaa renkaat, varsinkin jos nastarenkaista on kyse. Nehän vaihdetaan sitten kun talvi tekee tuloaan. Ei edes 75 vuotias äitini ole niin sekaisin, että olisi jo nastarenkaat alle laittanut .

Justiinsa juu. Vahvistitkin juuri sen mitä yllä sinusta kirjoitettiin.

• vajakit.hyperlataamoon
        VajakkiVajakkiVajakkiVaj kirjoitti:

Kyseiselle nimimerkille toisten käyttämät talvirenkaat ovat elämän suurin ja vakavin asia. Muuta tärkeää ei elämässä ole kuin talvirenkaat. Ympäri vuoden kyseinen rengaspeelo pyörittää talvirengaslevyä kuvitellen että kirjoittelunsa jonkun saisi vaihtamaan talvirenkaansa toisiin. On siinä puupäällä ongelma.

Et ole tainnut oikein ymmärtää lukemaasi tekstiä. Se on vajakkien tyypillinen ongelma. Olen aiemminkin kirjoittanut, että nastarenkaat ovat hyvä valinta mummoille/vaareille, juuri kortin saaneille ja muille ajotaidoistaan epävarmoille kuskeille. Ihan hyvä että edellä mainitut käyttävät nastoja. Ei kuitenkaan tarvitse olla vajakki, vaikka nastarenkaita käyttäisi. Eli jos katsot ikkunasta ulos, niin huomaat, että siellä ulkona EI OLE TALVI. Ainakaan Etelä-Suomessa.

Et ole tainnut oikein ymmärtää lukemaasi tekstiä. Se on vajakkien tyypillinen ongelma. Olen aiemminkin kirjoittanut, että nastarenkaat ovat hyvä valinta mummoille/vaareille, juuri kortin saaneille ja muille ajotaidoistaan epävarmoille kuskeille. Ihan hyvä että edellä mainitut käyttävät nastoja. Ei kuitenkaan tarvitse olla vajakki, vaikka nastarenkaita käyttäisi. Eli jos katsot ikkunasta ulos, niin huomaat, että siellä ulkona EI OLE TALVI. Ainakaan Etelä-Suomessa.

Jos joku ei ymmärrä lukemaansa niin se olet sinä. Tässä nyt ei ollut kyse itse renkaista vaan siitä että mikä vittu päässäsi on pimahtanut niin että toisten käyttämät talvirenkaat ovat elämäsi suurin aihe ja murhe? Miten voi talvirenkaat pyöriä jonkun päässä niin kovilla kierroksilla ettei edes keskellä kesää voi olla niistä kirjoittamatta ja ajattelematta? Yritä nyt edes se ymmärtää että jokainen ajaa niillä talvirenkailla mitkä oikeiksi ja parhaiksi itselleen näkee. Vaikka kuinka rummutat ja vouhotat omista rengasmielipiteistä niin yksikään ei renkaitaan sen takia muuksi muuta. Ja jos tupakkaa ja alkoholia yhteiskunnalle aiheuttamista ongelmista huolimatta ole laissa kielletty niin satavarmaa on ettei myöskään nasta-tai muitakaan talvirenkaita kielletä, ei vaikka sinä valvoisit 24/7 tietokoneen ääressä jauhamassa talvirengaspaskaa.

• vajakit.hyperlataamoon

Kyllä talvi tekee tuloaan ja liukkaita aamuja on ollut. Suosittelen lämpimästi vaihtamaan nastarenkaat alle lähipäivinä. Eilen märkä tie jäätyi peilijäähän auringon laskettua.

• vajakit.hyperlataamoon
        VajakkiVajakkiVajakkiVaj kirjoitti:

Jos joku ei ymmärrä lukemaansa niin se olet sinä. Tässä nyt ei ollut kyse itse renkaista vaan siitä että mikä vittu päässäsi on pimahtanut niin että toisten käyttämät talvirenkaat ovat elämäsi suurin aihe ja murhe? Miten voi talvirenkaat pyöriä jonkun päässä niin kovilla kierroksilla ettei edes keskellä kesää voi olla niistä kirjoittamatta ja ajattelematta? Yritä nyt edes se ymmärtää että jokainen ajaa niillä talvirenkailla mitkä oikeiksi ja parhaiksi itselleen näkee. Vaikka kuinka rummutat ja vouhotat omista rengasmielipiteistä niin yksikään ei renkaitaan sen takia muuksi muuta. Ja jos tupakkaa ja alkoholia yhteiskunnalle aiheuttamista ongelmista huolimatta ole laissa kielletty niin satavarmaa on ettei myöskään nasta-tai muitakaan talvirenkaita kielletä, ei vaikka sinä valvoisit 24/7 tietokoneen ääressä jauhamassa talvirengaspaskaa.

Otahan lääkkeet, istu nojatuoliin ja vedä syvään henkeä. Anna lääkkeiden vaikuttaa ja lue taas uudestaan. Kuten kirjoitin, ties monettako kertaa, niin joidenkin on parempi ajaa nastoilla, jos kyvyt eivät muuhun riitä. Ei siitä kannata hermostua, jos on huono kuski. Jotkut eivät vaan osaa ajaa. Minä olen huono uimaan, enkä siitä hermostu. Kyllähän maailmassa on muitakin ongelmia, mutta ne eivät välttämättä liity liikenteeseen. Olet varmaan huomannut, että tämä on yleistä liikenteessä palsta. Ja vaikka nyt on kesärengaskelit, niin emme nyt sentään keskellä kesää ole.

• vajakit.hyperlataamoon

Nyt ei ole kesärengaskelit! Täällä pilvipeite rakoilee ja lämpötila painuu lähelle nollaa.

Otahan lääkkeet, istu nojatuoliin ja vedä syvään henkeä. Anna lääkkeiden vaikuttaa ja lue taas uudestaan. Kuten kirjoitin, ties monettako kertaa, niin joidenkin on parempi ajaa nastoilla, jos kyvyt eivät muuhun riitä. Ei siitä kannata hermostua, jos on huono kuski. Jotkut eivät vaan osaa ajaa. Minä olen huono uimaan, enkä siitä hermostu. Kyllähän maailmassa on muitakin ongelmia, mutta ne eivät välttämättä liity liikenteeseen. Olet varmaan huomannut, että tämä on yleistä liikenteessä palsta. Ja vaikka nyt on kesärengaskelit, niin emme nyt sentään keskellä kesää ole.

Viekä kerran että minä en ottanut kantaa ITSE TALVIRENKAISIIN VAAN SINUN SAIRAALLOISEEN TALVIRENGAS-LEVYN PYÖRITTÄMISEEN!!! Ymmärätkö? En ottanut kantaa mitä renkaita missä ja kenenkin millloin tulee käyttää vaan yritin saada sinutkin huomaamaan miten sekaisin olet toisten käyttämistä talvirenkaista. Joko meni jakeluun? Tuskinpa vaan. No minä en viitsi enää kaltaisellesi mitään kommentoida kun luetun ymmärtäminen on sinulla jokseenkin vaatimattomalla tasolla. No miten taso parempi voisi ollakaan jos kerran autojen talvirenkaatkin ovat saanet pääsi noin sekaisin.

• kietrkis

Miksi tuolla sitten nastat rapisee vaikka vettä sataa ja 5 astetta lämmintä?
        Kerrotko miksi on jo nastat melkein kaikilla?
        Minulla ollut kitkat jo yli kuukauden.

• VajakkiLataamoVajakkiLat

Kerro mikä ja missä se jankuttamasi lataamo on? Mitä siellä tehdään? Mitä siellä ladataan ja miten? Pattereita, akkuja vai peräti räjähdepanoksia? Onko lataamo vaarallinen kävijälleen ja ja jos on niin miten siellä pitää vaaroilta suojautua? Ja kerro vielä että mikä tai keitä ovat myös jatkuvasti toistamasi vajakit? Onko vajakki ihminen vai eläin? Onko vajakkeja paljon ja missä niitä liikkuu? Ovatko vaarallisia? Miten vajakin tunnistaa?

• vajakit.superlataamoon
        VajakkiLataamoVajakkiLat kirjoitti:

Kerro mikä ja missä se jankuttamasi lataamo on? Mitä siellä tehdään? Mitä siellä ladataan ja miten? Pattereita, akkuja vai peräti räjähdepanoksia? Onko lataamo vaarallinen kävijälleen ja ja jos on niin miten siellä pitää vaaroilta suojautua? Ja kerro vielä että mikä tai keitä ovat myös jatkuvasti toistamasi vajakit? Onko vajakki ihminen vai eläin? Onko vajakkeja paljon ja missä niitä liikkuu? Ovatko vaarallisia? Miten vajakin tunnistaa?

Lataamossa yritetään tietysti saada sähkön avulla vajakin aivot jälleen toimintaan. Käsittääkseni ihan turvallisia paikkoja ovat. Kyllä vajakit ihmisiä ovat. Täällä stadissa heidät tunnistaa lokakuun alkupuolelta alkaen siitä, että helvetillinen nastojen ropina kuuluu, jos ovat autolla liikkeellä. Kävellen liikkeellä olevan vajakin tunnistaa pimeän aikana siitä, että hänellä ei ole heijastinta. Fillaroiva vajakki on myös pimeällä helppo tunnistaa siitä, että hänen fillarinsa on yhtä pimeä kuin hänen päänsä. Myös vilkuton vajakki on helppo tunnistaa liikenteessä. Vajakkeja on siis mieletön määrä. Tuossa lueteltu vain osa heistä. Ja kyllä, vajakit ovat vaarallisia. Nastavajakki tuhoaa tiet ja ihmisten keuhkot, vilkuttomat vajakit aiheuttavat vaaratilanteita jne. Jos heidän aivonsa saataisiin ladattua normaaliin toimintaan, niin kaikilla olisi turvallisempaa.

• KitkaPelle

Kitkapelle. Hanki nastarenkaat ja edistä turvallisuutta

• vajakit.hyperlataamoon

En ole vielä vaihdattanut nastarenkaita alle, mutta teen sen pian.

• vajakit.hyperlataamoon

En ole vielä vaihdattanut nastarenkaita alle, mutta teen sen pian.

No, sinähän olet sitten ihan fiksu. Mitä niitä vaihtamaan vielä, kun ei ole talvi. Itse vaihdan kitkat alle, kunhan se talvi tulee.

• vajakit.hyperlataamoon

No, sinähän olet sitten ihan fiksu. Mitä niitä vaihtamaan vielä, kun ei ole talvi. Itse vaihdan kitkat alle, kunhan se talvi tulee.

Talvi tulee usein yllättäen.

• vajakit.superlataamoon

Jos se nyt niin yllättäen sattuu tulemaan, ettei renkaita ehdi vaihtamaan, niin eiköhän sitä yhtenä päivänä voi mennä vaikka bussilla. Ei se kauhean vaikeaa ainakaan pk-seudulla ole.

• nokoments

1.12 pitää olla autoissa talvirenkaat.
        huonot kuskit ja epävarmat kuskit:Nastarengas
        Kokeneet kuskit:Kitkarengas.

Pyydän kommentteja

• Ajokouluttaja
        nokoments kirjoitti:

1.12 pitää olla autoissa talvirenkaat.
        huonot kuskit ja epävarmat kuskit:Nastarengas
        Kokeneet kuskit:Kitkarengas.

Pyydän kommentteja

Uskallan väittää, että olen 100% varmuudella kokeneempi auton kuljettaja kuin sinä. Kirjoitustyylisi paljastaa auttamatta hyvin nuoren ikäsi. Varsinaisesti epävarmaksi kuskiksi en itseäni tunnista, mutta muutaman miljoonan kilometrin kokemus lukuisissa eri maissa on osoittanut, että oma ajotaito ja oma ajosuoritus ei ole koko liikenneympäristössä kaiken ratkaiseva asia. Kovin moni tilanne tien päällä ei enää hämmästytä. Fysiikan lakeja en voi kumota, muiden tiellä liikkujien ajatuksia en osaa lukea ja ennustajan lahjani on kovin vajavaiset niin minimoin riskejä niillä välineillä mihin voin vaikuttaa. Pyrin mahdollisimman kattavasti ennakoimaan, luovun tarvittaessa omista oikeuksistani estääkseni vaaratilanteita ja ajan mahdollisimman pitävillä renkailla.

• vajakit.hyperIataamoon
        vajakit.superlataamoon kirjoitti:

Jos se nyt niin yllättäen sattuu tulemaan, ettei renkaita ehdi vaihtamaan, niin eiköhän sitä yhtenä päivänä voi mennä vaikka bussilla. Ei se kauhean vaikeaa ainakaan pk-seudulla ole.

Ajotaidottomat voivat vapaaehtoisesti palauttaa ajokorttinsa lähimmälle poliisilaitokselle.

• KakkaaJauhat
        Ajokouluttaja kirjoitti:

Uskallan väittää, että olen 100% varmuudella kokeneempi auton kuljettaja kuin sinä. Kirjoitustyylisi paljastaa auttamatta hyvin nuoren ikäsi. Varsinaisesti epävarmaksi kuskiksi en itseäni tunnista, mutta muutaman miljoonan kilometrin kokemus lukuisissa eri maissa on osoittanut, että oma ajotaito ja oma ajosuoritus ei ole koko liikenneympäristössä kaiken ratkaiseva asia. Kovin moni tilanne tien päällä ei enää hämmästytä. Fysiikan lakeja en voi kumota, muiden tiellä liikkujien ajatuksia en osaa lukea ja ennustajan lahjani on kovin vajavaiset niin minimoin riskejä niillä välineillä mihin voin vaikuttaa. Pyrin mahdollisimman kattavasti ennakoimaan, luovun tarvittaessa omista oikeuksistani estääkseni vaaratilanteita ja ajan mahdollisimman pitävillä renkailla.

Ei ajokouluttajalle kerry miljoonia kilometrejä työuransa aikana.

• hieno.nimmari
        vajakit.hyperIataamoon kirjoitti:

Ajotaidottomat voivat vapaaehtoisesti palauttaa ajokorttinsa lähimmälle poliisilaitokselle.

Mistä olet keksinyt itsellesi tuon nimimerkin?

• Ajokouluttaja
        KakkaaJauhat kirjoitti:

Ei kerrykkään jos tekee koko uransa ajokouluttajana. Yleensä ajokouluttajat on entisiä ammattikuljettajia.

• vajakit.gigalataukseen
        hieno.nimmari kirjoitti:

Mistä olet keksinyt itsellesi tuon nimimerkin?

On sun perseessäs.

• Ajokouluttaja
        KakkaaJauhat kirjoitti:

Vielä huomioksi, että älä sekoita minua autokoulun opettajaan, minä koulutan ammattiautoilijoita selviytymään ääritilanteissa.

• Ajokouluttaja

Ajan myös taksia sivutyönä.

• MiljoonaOsaaja
        Ajokouluttaja kirjoitti:

Ei kerrykkään jos tekee koko uransa ajokouluttajana. Yleensä ajokouluttajat on entisiä ammattikuljettajia.

Miten se Juice lauloikaan...? " Ne jotka osaa tekee mitä vaan, ne jotka ei, ne ryhtyy opettamaan. "

• Kjell.L.Pippelström

Sinäkin tulit aika yllättäen...

• nokkola
        Ajokouluttaja kirjoitti:

teinipoika kehuu itseään
        Minä nyt satun olemaan jo eläkeläinen
        monta miljoona kilometriä takana,ja monta miljoonaa tilillä.
        tv:
        vastasin sulle teinipoika eli nim:nokomets

• taskari
        Ajokouluttaja kirjoitti:

selvisihän se
        taksit töppää aina liikenteessä.
        päin punaisia-jalkakäytävällä ajoa-pyörätielle parkkeeraamista
        Oot täys tollo auton ratissa.

• Ajokouluttaja
        Ajokouluttaja kirjoitti:

Mahtavaa ilmeisesti kirjottaa samalla nimimerkillä ja yrittää sekottaa pakkaa. Ei minulla mitään taksikuskeja vastaan ole vaikka ei he aina mitään teiden ritareita ole.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Asianajaja Herman Ljungberg

Ei ole tällä herralla kaikki muumit laaksossa, kun väittää, että kaapelien katkominen on NORMAALIA. Kaikkea se leipä elä
      Maailman menoa
      159
      7077
    2. Löytyykö jyväskylästä naista kenenkä pyllyä saisi kosketella ja haistellla??

Olen ihan mukava ja kunnollinen herras mies 41 vuotta.
      Jyväskylä
      33
      4203
    3. Neljä nuorta kuoli Nurmijärvellä, auto suistui jokeen Onnettomuuden tutkinta on vielä alussa.

Neljä nuorta kuoli Nurmijärvellä, auto suistui jokeen Onnettomuuden tutkinta on vielä alussa. Poliisi sai lauantaina 4.
      Maailman menoa
      115
      2261
    4. Ja taas kerran

Mutka ja joki. Kenties liikaa nopeutta. Miksi?
      Nurmijärvi
      64
      1991
    5. Mikä on rakkain fantasiasi kaivatusta?

Ja kertoisitko sen hänelle?
      Ikävä
      84
      1485
    6. Sähköauto sopii erinomaisesti maaseudulle, jopa paremmin kuin kaupunkiin.

Sähköautolla pärjää maaseudulla jopa paremmin kuin kaupungissa, sillä jokainen sähköistetyn talon piha on mahdollinen la
      Hybridi- ja sähköautot
      203
      1472
    7. Nainen, taidan inhota minua todella

tai sitten et halua olla missään tekemisissä kanssani. Sellaiset otteet sulla. On tosi karmeata olla toiselle kuin kuoll
      Ikävä
      73
      1101
    8. Tämä oli vuoden 1. luetuin artikkeli Suomi24 Viihteessä: Rock-legenda Andy McCoy, 61, sai eläkkeen

Rock-legenda Andy McCoy, 61, sai kuin saikin taiteilijaeläkkeen - Tämän suuruinen eläke on kuussa! -artikkeli oli v. 202
      Viihde ja kulttuuri
      14
      996
    9. Mitä haluaisit sanoa kaivatullesi

vuoden 2025 aluksi?
      Ikävä
      48
      989
    10. Rattoisaa lauantai iltaa

Mitäs tänään tapahtuu? Mitäs kirsikalle kuuluu? Onko lähdössä iltaelämään? 😊✨💞🌆 Minä vietä taas yksinäistä koti-iltaa
      Ikävä
      225
      957
    Aihe