Mä haluan eroon tästä paskasta

Sairaspaska

Oon 17 v ja kärsiny bulimiasta melkein 3 vuotta. Tää on täyttä helvettiä. Oksennan joka päivä montaki kertaa. Haluun täst eroon.. Vaihtaisin tän heti anorexiaa jos ois tarpeeks itsekurii. Oon 163cm/53kg. Tutut sanoo et oisin laiha, mut nään kaiken läskin ittessäni. Mul on ihan kamala olo joka päivä.. Haluaisin painaa 45-48 mut en sitä enempää.. Tarviin apua. Käyn terapias mut siit ei oo ollu tähä syömispuoleen mitää apua ja ravintoterapeuttiki on turhaa. Mä tiiän et tää on sairasta. En vaa osaa enää lopettaa.. Koht en varmaa pysty syömää mitää ilman et oksennan. Tänää oon oksentanu kaiken muun paitsi ne muutamat porkkanat ja salaatin.. Mitä mä voin tehä? Mua pelottaa..

4

261

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Helpless

mulla on sama juttu.. Oon nyt 8lk ja 4lk oksensin ekan kerran. Ylä-asteen alkaessa aloin oksentamaan joka päivä.. Vuodessa on yhteensä ehkä 2-5 päivää jollon en oksenna, eli mäki aika syvällä kuopassa oon. Tää on ihan helvettiä, haluisin vaan kertoo jollekki et oon heikko ja haluun apua, mut en uskalla. Haluun mun elämän takas.:(

• toivottavastitääauttaa

Olen sairastanut bulimiaa yli 10 vuotta ja pitkään ajattelin ettei näin huonosta jamasta voi enää parantua. Olen kuitenkin yrittäny parhaani saada elämäni takaisin koska bulimian kanssa eläminen ei tulisi enää kuuloonkaan. Yksi tärkeimmistä asioista on päästä laihdutus ajatuksista poissa ja tähdätä omaan normaaliin painoon, sillä tärkein ahmimista estävä toiminta on säännöllinen syöminen. Vertaistuki on auttanut itselläni paljon, ja vasta kun on rehellinen itselleen ja muille(hoitajille, vanhemmille ym) niin paraneminen on mahdollista.

Paraneminen lähtee tietenkin siitä kun hakee apua. Syömishäiriöihin erikoistuneella polilla saa kaipaamaansa ymmärrystä ja oikeanlaista apua, kuten osastojaksoja. Itselläni ei olisi tullut kuuloonkaan että pystyisin yksin muutokseen, ja usein syömishäriötä sairastava tarvitsee konkreettista apua.

• eipysty44

Mulla 13 vuoden bulimia takana. Nyt uusiituneena. Kiinnostaako vaihtaa ajatuksia?

• etusko

Kannattaa lopettaa ennenkuin venähtää liian pitkälle. Ite aloitin tyhmyyden 19v ja nyt oon 38v ja sama peli jatkuu. Nyt ylipainoinen kun kuntokin heikentynyt oksentelun myötä. Ei toimi oksennus refleksi niinkuin nuorempana. Ite oksentelen kanssa joka päivä. Vuosien varrella ollu joskus pari väli päivää. Nyt on nykyään huono olo joka päivä. Maha kipee joka päivä. Naama turvoksissa aina ikuisesta oksentamisesta. Ja bulimia loppujen lopuksi lihottaa vaikkette usko sitä nyt. Kannattaa lopettaa ajoissa ennenkuin käy niinku mulle, ei pääse irti tavoista. Koitettu seronil lääkitystä joskus. Auttoi pariks vkoks kun tuli niin huono olo ettei pystyny syömään. Ja sit lopetin lääkityksen 5kk jälkeen kun tavat tuli taas takas. Järki käteen jaxlopettakaa ennenkuin menee pahemmaksi. Tsemppii ihmiset.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Petteri Orpo on satusetä

Väittää että työllisyys on Suomessa samalla tasolla kuin hallituksen aloittaessa kesällä 2023. Fakta on, että työllisi
      Maailman menoa
      93
      3554
    2. Orpo ja Purra, käykää hakemassa oppia Espanjasta

Espanja on näyttänyt kuinka kova työttömyys nujerretaan ja saadaan maan talous palautettua nousu-uralle. Ei ole häpeä kä
      Maailman menoa
      56
      2519
    3. Porvarimedia: Räsänen vei Lindtmanilta pääministerin paikan

Lisäksi suomalaiset ovat innostuneet tuhlaaman, koska kuluttavat inflaation verran enemmän rahaa. Eikö porvarimedialla
      Maailman menoa
      15
      2438
    4. Jääkiekon MM:t pitää siirtää MTV:ltä Ylelle

Persuille ikäviä uutisia taas. . Valtioneuvoston asetuksen mukaan MM-kisat kuuluvat kansallisesti merkittäviin tapahtumi
      Maailman menoa
      65
      2292
    5. Ruotsi laskee jälleen bensaveroa, Riikka irvailee tumput suorana

Euron bensa oli persujen vaalilupaus, mutta kohta alkaa olla kolmosella alkavia litrahintoja. Meanwhile in Sverige: "
      Maailman menoa
      16
      2181
    6. Olitkin liian hyvää ollaksesi totta nainen

Ihastuin ja rakastuin, mutta se on minun ongelma. Ei sinun.
      Ikävä
      102
      1232
    7. Kaste pelastaa ihmisen

Kristittyjen kirkkojen toimittama yksi Kaste on Jumalan tekemä pelastusteko, jossa perisyntiin hengellisesti kuollut ihm
      Kaste
      567
      1107
    8. Uskon todistus

Oikean uskovaisen ja nimikristityn erottaa siitä, että Jeesukseen uskova korottaa Jeesusta ja uskoa Häneen, mutta nimik
      Kaste
      261
      1016
    9. Ensin oli armo - sen jälkeen tuli usko

Me emme ansaitse armoa omalla uskollamme. Armo on ansaitsematonta rakkautta mikä synnyttää meidät uudesti Jumalasta. K
      Luterilaisuus
      400
      1015
    10. Elisalla ja MTV:llä lihava riita - MTV:n kanavienlähetykset ovat katkeamassa Elisan asiakkailla

Kaikkien MTV:n kanavien televisiolähetykset ovat katkeamassa Elisan kaapeli-tv-asiakkailta. https://www.is.fi/digitoday
      Maailman menoa
      142
      979
    Aihe