Kolikko tane

kolloiki

Kolikko-tane on eilen kuulemma kuollut imusolmukesyöpään.
Facebuuk tiesi.
Lepää tane rauhassa.

19

1983

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • R.I.Piiz

Legenda

• patsaan.pystyttäjä

Patsas hallituskadun ärrän viereen.

• eimitäänpysyvää

Ei ole Oulu enää niin kuin ennen: ei ole Letkun grilliä, ei Lentävää lautasta eikä Kolikko-Tanea...

• KulttuurinKuolema

Tilalla hipstereiden pellekahviloita ja kadut täynnä partalapsia.

RIP Tane.

• sipulibn

Tilalla hipstereiden pellekahviloita ja kadut täynnä partalapsia.

RIP Tane.

"Entisen" pääministeri Sipilän lapsia

• Minneoulukatoo

Mua surettaa ihan oikeesti et tane on poistunu meijä keskuudest :( en oo ikinä humalaisista piitannu mut tane oli iha erilaine! Aina annoin kolikon tai röökii ku pyys ja kiitti vielä! :) ei oo ei oulu enää oulu... rip tane sut muistetaa ja mä muistan hyvällä!

• Lepäärauhassa

Olisitte ottaneet sen Tanen kotiinne asumaan jos oli muka niin hieno ihminen.

• patsaan.pystyttäjä

Tanella oli hyvä asua mamujen kanssa päivärinteellä.

• Minneoulukatoo

Se oli hieno ihminen vaa en mä sitä olis voinu ottaa kotiani asuu vaiks oisin halunnukki... mut tuhat kertaa ennemmi tane ku joku mamu! Saa sitä muistella hyvänä ihmisenä se oli osa oululaisuutta ja nyt kaikki se vaan haihtuu ilmaan, oulu ei oo enää oulu, vaa hipsterikahviloiden ja mamujen maa... harva tuskin tanea pahalla muistelee? Joilleki se ehkä oli vaa yks likanen koditon juoppo pummi, mut toisia se ilahdutti, mulle tuli aina hyvä mieli heittää sille kolikkoo iha sama käyttikö kaliaa tai pelikoneesee....

• tilaihme

onneksi saatiin mamuja tilalle

• tortillabn

Miksette lopeta niitä kahviloita
      ne loppuu kun ette käytä niitten palveluita

• kuolelesta

Oleppas lesta hiljaa vai haluakko tilalle jonku maalaisyhdistyksen toimiston?

• EiAuta

Partalapset stalkkaa niissä kahviloissa teinejä päivät illat ja eiköhän ne meidän verorahoilla sieltä jotain virvokkeitakin välillä ostele.

• NiminimeltäMerkki

Ihan outo tyyppi. Jokunen vuosi sitten näitä kerjäläisiä kyllä pyöri letkunpuiston nurkilla, mutta eipä ole näkynyt aikoihin.

• Pankkikortti-Make

Kyllähän Tane oli Oulun viimeinen "legenda", jonka ainakin kaikki suht. aktiivista keskustassa notkumista harrastavat tiesivät. Riesa se minusta oli, jos nyt ihan rehellisiä ollaan, mutta kuitenkin sellainen hyväntahtoinen tyyppi, jota ei ainakaan pelätä kenenkään tarvinnut. Kyllä varmaan sadat kerrat minultakin kolikkoa pyysi, mutta ei ruvennut koskaan suutaan soittamaan tai vastaavaa, kun kolikkoa ei ollut antaa.

• palijasjalakanen

Ikinä kuullutkaan ennen kuin tämä lässytys kuolemasta alkoi somessa. Kai minä olen pörinyt viimeiset 30 vuotta Oulussa väärissä porukoissa kun en paikallisia pummeja tunne :)

• Pankkikortti-Make
        palijasjalakanen kirjoitti:

Ikinä kuullutkaan ennen kuin tämä lässytys kuolemasta alkoi somessa. Kai minä olen pörinyt viimeiset 30 vuotta Oulussa väärissä porukoissa kun en paikallisia pummeja tunne :)

"Olisiko yhtään kolikkoa", kyllä kuului useamman kerran kuin tarpeeksi, kun sattui notkumaan jossain sopivissa paikoissa. Lempipaikkojaan taisivat olla Anttilan edusta, Stockmannin kulma ja tässä ketjussa jo mainittu Hallituskadun R-kiskan edusta. Tai sitten oli jossain tunkemassa niitä saamiaan kolikoita pelikoneisiin. Nimen minäkin opin vasta joskus pari vuotta sitten (en muista mistä), vaikka vuosiahan tuo tuolla ehti pyöriä.

• ViimeinenNimekäsPummi
        Pankkikortti-Make kirjoitti:

"Olisiko yhtään kolikkoa", kyllä kuului useamman kerran kuin tarpeeksi, kun sattui notkumaan jossain sopivissa paikoissa. Lempipaikkojaan taisivat olla Anttilan edusta, Stockmannin kulma ja tässä ketjussa jo mainittu Hallituskadun R-kiskan edusta. Tai sitten oli jossain tunkemassa niitä saamiaan kolikoita pelikoneisiin. Nimen minäkin opin vasta joskus pari vuotta sitten (en muista mistä), vaikka vuosiahan tuo tuolla ehti pyöriä.

Ja Tane nimenomaan oli Oulun ainoa "pummi", jonka nimi oli ns. yleisessä tiedossa. Hänen poismentyään en minä ainakaan tiedä yhdenkään pummin nimeä.

• hautuumaa
        ViimeinenNimekäsPummi kirjoitti:

Ja Tane nimenomaan oli Oulun ainoa "pummi", jonka nimi oli ns. yleisessä tiedossa. Hänen poismentyään en minä ainakaan tiedä yhdenkään pummin nimeä.

Onko Tane entisen maaherran poika
        Eikö se ollut Kalle Määttä oulun läänin maaherra?
        Milloin tauno haudataan?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      153
      11021
    2. Pieni häivähdys sinusta

Olet niin totinen
      Ikävä
      53
      5269
    3. Taas ryssittiin oikein kunnolla

r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html
      NATO
      45
      2473
    4. Missä olet ollut tänään kaivattuni?

Ikävä sai yliotteen ❤️ En nähnyt sua tänään söpö mies
      Ikävä
      31
      2169
    5. Vanha Suola janottaa Iivarilla

Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia
      Kemijärvi
      13
      1731
    6. Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin

Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,
      Nurmes
      42
      1594
    7. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      31
      1280
    8. Känniläiset veneessä?

Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v
      Nurmes
      35
      1206
    9. Daniel Nummelan linjapuhe 2025

Kansanlähetyksen toiminnanjohtajan Daniel Nummelan linjapuhe tänään. Rehellistä analyysiä mm. evlut kirkosta ja piispo
      Luterilaisuus
      98
      952
    10. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      6
      916
    Aihe